Microsoft urazil na poli počítačové zábavy opravdu dlouhou cestu. První herní počiny této firmy nijak nenaznačovaly, že by se zavedený výrobce operačních systémů a kancelářského software mohl stát silným distributorem her. Uplynulo pár let a dnes můžeme snad každou gamesu, která vylétá z "microsoftího" hnízda, označit za špičkový titul. Nemůžeme se tedy divit, že se této firmě vyplatí každoročně pořádat vlastní herní výstavu. Ta do loňského roku nesla podivné jméno Game Stock, letos byl její název změněn na lépe znějící International Games Festival. A protože se jedná o zajímavé setkání, vypravili jsme se na něj do Las Vegas i my. Podrobnou americkou reportáž vám přineseme pozítří, dnes se podíváme co pro nás herní vývojáři Billa Gatese nachystali nového.
Combat Flight Simulator 3
Doba vydání - podzim 2002
Další screenshoty
Největším trhákem festivalu bylo bezesporu oznámení třetího pokračování
Combat Flight Simulatoru - jednoho z nejlepších leteckých simulátorů druhé světové války. Vrátíme se v něm opět nad bojiště staré dobré Evropy, tentokrát do kokpitů usedneme v roce 1943 a létat budeme až do konce války. Simulátor by měl být kromě čistokrevných leteckých soubojů více zaměřen i na útoky proti pozemním cílům. Kromě nového enginu a špičkové grafiky, autoři slibují 18 letadel tří největších aktérů vzdušných bitev, tedy US Air Force, RAF a Luftwaffe a chybět nebudou ani první proudové stroje. Opravdovou novinkou jsou některé RPG prvky při vývoji pilota. Hodnoty jako je odolnost proti přetížení, zdraví a podobně se budou totiž v průběhu bojů měnit. Velkých změn se má dočkat i multiplayer, a kromě toho, že parta kamarádů bude moci obsadit celý bombardér, mají být některé multiplayerové mise koncipovány tak, aby byla co nejlépe využita spolupráce více živých pilotů.
Microsoft Links 2003
Doba vydání - prázdniny 2002
I když to řada hráčů nechápe, jsou golfové simulátory velice oblíbeným žánrem. Nejlepších hry tohoto typu patří do série
Links, proto není divu, že Microsoft na festivalu představil další pokračování této řady, tentokrát označené číslem 2003. Co nám autoři slibují nového? Samozřejmě špičkovou grafiku plnou nejrůznějších efektů, kvalitní fyzikální model míčku, jenž by měl brát v potaz různé druhy rotace, nový 3D analyzer greenu, který by vám měl pomoci co nejlépe si promyslet postup hrou, vylepšený odpal, u něhož si můžete vybrat z několika způsobů ovládání hole a šest nových golfových hřišť jenž by se svým skutečným vzorům měla díky údajům z GPS maximálně podobat. Chybět nebude ani podpora multiplayeru, takže si budete moci vytvořit svůj vlastní šampionát a natřít to komukoliv na zeměkouli.
Rise of Nations
Doba vydání - jaro 2003
Další screenshoty / Více informací
Třetí, a bohužel též poslední, úplně novou hrou, představenou v Las Vegas byl mix
Civilizace a
Age o Empires nazvaný
Rise of Nations. Je ale možné spojit propracovanou tahovou strategii se spíše akční, ale neméně skvělou strategií realtimovou? Vývojáři z týmu Big Huge Games si myslí, že ano. Chtějí z obou žánrů převzít to nejlepší a vytvořit hru, v níž bude stejně důležitou roli hrát politika, věda i hrubá síla a klíčem k vítězství může být stejně dobře jednání, jako boj. Vaším úkolem bude po osm věků stanout v čele jednoho z osmnácti národů a provést jej všemi nástrahami, jež na váš lid budou od starověku po současnost číhat. Vaše schopnosti prověří pět dlouhých historických kampaní. Hra si však zachová většinu znaků moderních realtimovek, a to včetně velice pěkné 3D grafiky se všemi vymoženostmi jako je zoomování či rotování obrazu. Nečekejte tedy další
Civilizaci, ale spíše obdobu
Empire Earth.
Zoo Tycoon - Dinosaur Digs
Doba vydání - květen 2002
Další screenshoty
Novinkou, ale bohužel ne celou hrou, je datadisk k povedené budovatelské strategii
ZOO Tycoon, v němž zvířata, která se dnes procházejí po naší planetě, nahradí vyhynulí dinosauři. Datadisk ponese jméno
Dinosaur Digs a najdeme v něm více než 20 prehistorických oblud, mezi nimiž nebude chybět tyranosaurus, velicoraptor, ale ani chlupatý mamut. Do hry přibude šest dinosauřích scénářů a stovka nových objektů speciálně určených pro chov těchto příšer i výzdobu vašeho "Jurského parku". Základní herní principy zůstanou stejné jako v
ZOO Tycoonu - vaši svěřenci musejí být spokojení, a pak budou spokojení i návštěvníci, pokud se však dinosauři naštvou, mohou prolomit mříže a zbytek už známe z filmu Jurský park.
MechWarrior 4 - Inner Sphere "Mech Pak"
Doba vydání - jaro 2002
Další screenshoty
Poledním nově ohlášeným projektem je pak add-on k mechovské sáze
MechWarrior. Jmenuje se
Inner Sphere Mech Pak a bude obsahovat čtyři nové roboty - padesátitunového Hunchbacka vybaveného automatickým kanónem vhodného na boj zblízka, šedesátitunového velice rychlého Dragona, o třicet tun těžšího Highlandera navrženého pro ohromné skoky a devadesát tun vážícího Dia (Zeuse), klasického mecha Inner Sphere, vhodného zejména k boji z dálky. V add-onu jsou také "přibaleny" dvě nové zbraně - IFF Jammer a mocná Heavy Gauss Rifle. Všechny příznivce síťových bojů by pak mohla zajímat nová mapa Coliseum, určená speciálně pro gladiátorské souboje více hráčů.
Asheron`s Call 2
Doba vydání - zima 2003
Další screenshoty / Více informací
Asheron`s Call patří mezi nejoblíbenější masivní on-line RPG (MMORPG) naší planety. Nedávno k němu vyšel datadisk
Dark Majesty, ale všichni jeho příznivci netrpělivě vzhlížejí k druhému pokračování této hry.
Asheron`s Call 2 by měl dějově navázat na první díl, svět však leží po strašlivé magické katastrofě v troskách a je na jeho obyvatelích, tedy hráčích, aby jej znovu vybudovali. Můžete se stát součástí jedné ze tří ras - industriálně založených lidí, divokých magií prodchnutých tumeroků či obrovských lugianů. Všechny vaše činy ve virtuálním světě by měly mít přímý dopat na jeho chod a vývoj celé hry. Změněn má být i bojový režim hry a přibudou do ní též řemesla, takže se budete moci vyvíjet i v neválečnických oborech. Nový grafický engine Turbine G2 rozhýbe tuto hru stylem, ke kterému se většina současných MMORPG, včetně prvního
Asheronu, ani nepřibližuje.
Impossible Creatures
Doba vydání - léto 2002
Další screenshoty / Více informací
Jednou z nejzajímavějších realtimových strategií by mohla být
Impossible Creatures. Asi si říkáte co může být na RTS tak zajímavého, vždyť už jich vzniklo tolik, že nikdo nic nového nevymyslí? V tomto případě je to vaše výzbroj, nebo přesněji vaši chovanci - všelijaká, podivně zmutovaná zvířata, která si budete moci sami křížit. Pokud máte pocit, že už jste o nějaké podobné hře slyšeli, ale jmenovala se trošku jinak, vězte, že její původní název byl
Sigma: The Adventures of Rex Chance, což, uznejte sami, rozhodně nebylo tak výstižné, jako její současné jméno. Hra je zasazená do třicátých let minulého století a vaším úkolem v ní bude zabránit šílenému vědci v jeho šílených pokusech. Abyste ale zvítězili v 15 misích, jež se budou odehrávat na 14 různých ostrovech, budete muset bojovat jeho zbraněmi a křížit mezi sebou více než 50 druhů zvířat - vytvářet létající gorily, žralokomravence a kdoví co ještě. Kvalitní 3D engine by měl zajistit, aby jste si vaše šlechtitelské úspěchy mohli prohlédnout hezky zblízka.
Age of Mythology
Doba vydání - září 2002
Další screenshoty / Více informací
Nástupce skvělých
Age o Empires, strategii
Age of Mythology jistě není třeba blíže představovat. Pro ty co herní scénu tolik nesledují ale připomeňme, že půjde o strategii v reálném čase v níž se kromě lidí objeví i více než dvacet bájných postav, které budou lidstvu pomáhat překonávat nástrahy, jež před ně postaví ubíhající věky. Hra by si měla zachovat všechny klady svého předchůdce a přidat spoustu nových možností včetně zcela nového 3D enginu, díky němuž se ve hře objeví desítky krásně animovaných jednotek, perfektní krajina i spousta zvláštních efektů jako jsou bouře, tornáda, zemětřesení a další vychytávky. Na herním systému se nic zásadního nezmění - opět budete vládnout svému impériu, budovat, obchodovat a hlavně bojovat - pokud máte
Age of Empires v malíčku, určitě se v
Age of Mythology neztratíte. Patnáct druhů map a třináct herních modů by mělo zajistit, aby vás tato hra jen tak nepustila.
Dungeon Siege
Doba vydání - duben 2002
Další screenshoty / Více informací
Pakliže máte rádi trochu akčnější erpégéčka, neměli byste si nechat ujít
Dungeon Siege - jedno z neočekávanějších RPG současnosti, které vzbudilo zaslouženou pozornost už na minulém festivalu. Jeho hlavním hrdinou se stanete samozřejmě vy. Začnete jako obyčejný farmář a s prodělanými boji a přibývajícími zkušenostmi se z vás bude postupně stávat stále mocnější bojovník či mág. Ovšem s nástrahami světa
Dungeon Siege se nebudete utkávat sami, připojí se k vám až osm dalších hrdinů, které pak budete v realtimových bojích ovládat. Po skvěle zpracovaném 3D světě se budete moci prohánět jak se vám zlíbí, aniž byste při tom byli omezeni nějakými levely a otravným nahráváním. Pokud se tedy trochu děsíte složitých pravidel některých RPG, ale chcete si nějaké zkusit, bude pro vás tato hra asi nejlepší volbou, a to jsme se ještě nezmínili o kvalitním multiplayeru či přiloženém editoru.
Freelancer
Doba vydání - podzim 2002
Další screenshoty / Více informací
Mezi špičku vesmírných simulátorů patří bezesporu
StarLancer. V něm jste jako bojový pilot rozhodovali o tom kdo dobude více planet, asteroidů a vesmírných stanic. Rusko a jeho spojenci nebo USA se svými přívrženci? V pokračování této hry pojmenovaném
Freelancer již nebudete bojovat za prospěch států, ale za svůj vlastní profit. Jako mezigalaktický obchodník, pirát, lovec lidí či objevitel budete létat obrovským vesmírem a snažit se získat co nejvíce kreditů. Ve složité meziplanetární ekonomice by si měl cestu za výdělkem najít každý. Ve hře se má vše odvíjet od vašeho konání, záležet bude na vaší pověsti a hlavně činech. Kromě kvalitní grafiky, bude silnou
Freelancerovou zbraní propracovaný příběh, vyprávěný ve více než dvou hodinách animovaných sekvencí. A i když hra nese označení simulátor, nebude se jednat o nic složitého, moderní kosmickou loď dokáže ukočírovat i amatér.