Gameekonom: Ve znamení elektronických věd

  • 732
Electronic Arts nakupují *** EA v pohybu *** EA si bude hrát s kočkami *** Tajná zpráva o EA *** Člen Razor1911 za mřížemi na 4 roky *** Výzkum počítačových her je oficiální věda i s...

Electronic Arts nakupují
Poslední týden v herním průmyslu často zaznívalo jméno jednoho z největších vydavatelů, společnosti Electronic Arts. První zprávou, kterou mohli investoři firmy číst s potěšením, bylo oznámení akvizice vývojářského studia NuFX. Nejedná se ani o náhodné spojení ani o žádnou velkou novinku. NuFX pro Electronic Arts již pracovali. Jejich jméno hráči znají z v USA úspěšné NBA Street, které se prodalo 1,5 milionu kopií. Pracovali také na NCAA March Madness, NBA Live a hrách ze série FIFA.
V tuto chvíli připravují NuFX brutální Fight Night 2004, která bude na trh uvedena na jaře. Spolupráce NuFX a EA už přinesla 15 her, tak je pochopitelné, že se EA vyplatí dávat vývojářům stálý plat a celý zisk si nechat pro sebe. Kdo by taky chtěl žít ze skromného podílu distributora? ;-)
Pro samotné vývojáře je jistota zaměstnání jen jednou výhodou, druhou je možnost zůstat v původním sídle vývojářského studia v městečku Hoffman Estates v Illinois. I když přestěhování do Kalifornie by programátorům s bledou nezdravou pletí mohlo prospět.
Zdroj: Digital Game Developer

EA v pohybu
Další změnou u vývojářů je naopak stěhování autorů Sims blíže k lůnu mateřské EA. Tým Maxisu se rozrostl na přibližně 300 lidí, kteří se už nevejdou do chatrčí ve Walnut Creek a tak se přesunou do moderních budov EA v Redwoodu, kde si na ně Velký bratr posvítí a nejslabší dostanou padáka. Ne, žádné propouštění, jen malá část týmu zůstane z kola ven a v původním místě bude pracovat na tajném projektu. Tato akce je součástí dlouhodobé strategie společnosti, jejímž cílem je dostat většinu svých projektů pod jednu střechu.
Zdroj: Games Industry

EA si bude hrát s kočkami
Třetí oznámení z tiskového oddělení EA informuje o získání práv na herní ztvárnění filmu Catwoman s Halle Berry v hlavní roli. Smlouva s Warner Brothers je několikaletá a zahrnuje povolení vyvíjet a prodávat hry inspirované filmem pro všechny současné i budoucí platformy včetně PC.
Úspěch her založených na filmové předloze je těžké odhadnout, i když v poslední době jsou hráči čím dále méně schopni odolávat reklamní masáži, jak ukazují prodeje her spojené s Pánem prstenů. Pro Kočičí ženu hovoří náklad masa v hlubokých latexových dekoltech, soudě alespoň podle ukázek filmu a oficiálních fotografií. Nejeden teenager jistě nad těmito materiály nejen slintá. A počítačovou hru uhrovitému mladíku rodiče koupí spíše než časopis Bizzar nebo Pervers, ve kterých by podobnou kombinaci latexu a kůže také nalezl.
Sexuální kvality kočičí ženy samozřejmě EA ve spojení se hrou nebudou propagovány, místo toho upozorňují marketingoví pracovníci na velké množství akrobatických triků a speciálních schopností. V první připravované hře na ty, kdo neodolají reklamě, bude čekat sedm různých úrovní umístěných do prostředí z filmu. Catwoman vyvíjí britská pobočka EA, která má na triku sérii Harry Potter. Snad se Mozkomorové nepodepsali na jejich myslích příliš krutě.
Zdroj: Digital Game Developer

Tajná zpráva o EA
No a aby nebylo EA málo, bude šéf kreativců a viceprezident celé EA Bing Gordon, hlavním řečníkem konference Developer Business Summit, kterou pořádá organizace International game Developers Association jako součást Game Developers Conference koncem března. To není tak zajímavé, ale do třetice všeho dobrého se ta zpráva hodí.
Zdroj: Games Industry

Člen Razor1911 za mřížemi na 4 roky
Kalifornský soud se s warezáky nepáře. Jeden ze členů vedení "slavné" skupiny Razor1911, Sean Michael Breen, dostal za porušování autorských práv a podvody trest 50 měsíců ve vězení s ostrahou a po propuštění bude tři roky pod dohledem kurátora. Jde o nejvyšší trest, který zatím padl v rámci výsledků velkého zátahu na softwarové piráty, který následoval po čtrnáctiměsíčním vyšetřování a přinesl 40 zatčení v několika zemích.
Za vysokým trestem se skrývá druhá část obvinění. Milý Sean totiž nejen pracoval na zpřístupňování pirátských verzí her, ale přilepšoval si také odběry hardware Cisco, za který ale neplatil. A sáhnout Ciscu na peníze, to je hodně odvážné. K měsícům za mřížemi tak přibyla ještě náhrada škody ve výši 700 000 dolarů. Je otázkou, jestli si na to pan Breen lepením pytlíků vydělá.
Zdroj: Games Industry

Výzkum počítačových her je oficiální věda i s latinským názvem
Můžete to nechápat, můžete se tomu smát, ale počítačové hry se staly objektem vědeckého zkoumání. Namísto pouhé výuky herního designu či programování se lze na vysokých školách vzdělávat i v hlubších oborech a získat třeba doktorský titul v Ludologii, což je latinský název pro vědu o hrách. Ostatně kdo by v národě potomků Komenského neznal spojení "Schola Ludus". Ustanovení herní vědy jako vědecké disciplíny není až tak nelogické. Divadelní věda či věda filmová má dlouhou historii a stejnou historii má i hraní, nejen počítačové. První písemné zmínky o hrách jsou starší než 4000 let, i když srovnávat egyptské vrhcáby s Doomem je trochu zvláštní.
Ustanovení celého vědního oboru navíc napomůže setřít z počítačových her klišé násilí a sexu podporované populárními studiemi na téma "počítačové hry, násilí a děti". Pokud máte zájem, nejbližší centrum, kam se můžete zapsat ke studiu tohoto typu, je v dánské Kodani na tamní IT Univerzitě.
Zdroj: Knox News