CES: Nová herní konzole je... PC!
Zapomeňte na to, že na CES ukáže Sony něco více ze svého kapesního herního zařízení a Microsoft poodhalí roušku tajemství nad XboX Next. Novou herní konzolu s bezprecedentními funkcemi už na trh přinesl někdo jiný. DISCover Console, kterou vyvíjí společnost Digital Interactive Systems Corporation společně s renomovaným prodejcem výkonných herních počítačů AlienWare, výrobcem elektroniky Apex a provozovatelem online služeb GameSpy, slibuje možnost hraní jakékoliv PC hry. DISCover je v podstatě PC v menší krabičce, které se bude připojovat místo k monitoru k televizi. Jednoduchost provozu bez nutnosti uživatelské instalace a konfigurace má zajistit speciální technologie drag & drop, která si před instalací nové hry automaticky stáhne z internetu skripty pro instalaci. Jako operační systém používá DISCover Windows XP Embeded, o použitém HW ale zatím není slyšet.
Narozdíl od "opravdových" konzol tak první spuštění hry bude trvat výrazně déle. Stejně jako Sony Playstation 2 a Xbox nabídne DISCover online hraní a možnost stahování přídavků do her prostřednictvím služeb GameSpy.
Na trhu bude hned několik typů konzole odstupňovaných podle výkonu a vybavení, základní verze s DVD přehrávačem by měla stát mezi 300 a 400 dolary. Zařízení má být k dispozici i mimo USA v závislosti na poptávce a smlouvách s partnery. První kousky pod značkou Apex by se měly objevit na trhu krátce po skončení Consumer Electronic Show.
Pokud nevěříte na průnik nového hráče do zvláštního světa na pomezí osobních počítačů a herních konsol, nabídne vám CES kromě už zmíněné PSP a XboXu Next i americkou premiéru Sony PSX a řadu dalších novinek, o kterých se dočtete v běžném zpravodajství.
Součástí veletrhu CES je také ProGamingové klání Cyber X Games, které nabídne účastníkům odměny v celkové výši 600 000 amerických dolarů.
Zdroj: RTO
Hry kradou dětem spánek (kdyby jen jim)
O negativních i pozitivních vlivech počítačových her na děti a mladistvé jsme už psali několikrát. Téma je neustále živé, nyní přišli další vědci s dalším průzkumem, který potvrdil věc, kterou zná každý hráč počítačových her. Hraní připravuje člověka o spánek, a to nejen toho podměrečného, ale i nás, zdatné a dobře vyvinuté dospělé herní jedince. Nejedná se však o žádnou úplnou novinku, počítačové hry, mobilní telefony a další hračky jen suplují čtení knížek s baterkou pod peřinou.
Výzkum, který provedl psycholog pracující na katolické univerzitě v belgickém Leuvenu na dvou a půl tisíci adolescentů, jednoznačně potvrdil, že mladiství spí méně kvůli používání mobilních telefonů, hlavně textových služeb a hraní videoher. U telefonů je hlavním problémem buzení nočními esemeskami. Navíc podle závěrů výzkumu spí lidé se zapnutým telefonem u postele méně hluboce. Vliv videoher se projevuje zase tam, kde mají děti počítač či televizi v ložnici. Uživatelé takto vybavených ložnic chodí pravidelně spát výrazně později než jejich vrstevníci bez počítače.
Zpráva se zdržela srovnání hodnoty času stráveného čtením krváků pod peřinou a hraním her. Vlastně vzhledem k postu vyučujícího na katolické univerzitě můžeme být rádi, že nebyly počítačové hry označeny za ďáblovi zplozence. I když, čert nikdy nespí.
Zdroj: RTO
Herní hudba na výsluní
I když je hudba často tím prvním, co hráči u hry vypouštějí a nahrazují ji vlastním výběrem muziky ve formátu MP3, význam hudební části her roste a soundtracky k počítačovým hrám se dostávají i za hranice svého žánru. Jako hudební doprovod tak herní společnosti používají licencované skladby kvalitních autorů a hudebních skupin nebo si dokonce nechávají vytvářet vlastní hudbu od známých postav hudebního průmyslu.
Pro vánoční trh dali své hlasivky všanc třeba hip-hopper Snoop Dog, který složil a nazpíval tři skladby pro hru True Crime: Streets of L.A., nebo Peter Gabriel, který se podílel na skladbě pro hru Uru: Ages Beyond Myst. Gabrielovi se spolupráce s herním průmyslem evidentně zamlouvá, protože odsouhlasil práci na další hře z prostředí Myst.
Pro hudební průmysl, který se potýká s nedostatkem hitů a slabšími prodeji přičítanému z velké části nelegálnímu sdílení skladeb ve výměnných sítích, je licencování skladeb pro použití ve videohrách vítaným zdrojem příjmů. A je o co hrát. Průměrný rozpočet na hudbu pro kvalitní počítačovou hru se za poslední tři toky ztrojnásobil a může dosahovat výše až 150 tisíc dolarů. Američtí hudebníci navíc mají vyšší motivaci pracovat pro herní průmysl, protože jim byly sníženy poplatky za práci na počítačových hrách odváděné americké muzikantské unii.
Odlišná situace je v Japonsku, kde se soundtracky z her staly samostatně prodejním hitem. Situace se mění i v Evropě, Britská akademie filmového a televizního umění rozšířila portfolio udělovaných cen o speciální kategorii věnovanou počítačovým hrám. Ostatně i v USA se začínají herní soundtracky objevovat v supermarketech. Zatím nejúspěšněji se prodávala CD s hudbou ze hry GTA: Vice City. Sedm CD prodávaných zvlášť se prodává dobře, celkem se prodalo 142 000 kopií. V mnohamilionové Americe to není nijak závratné číslo, ale co by za to čeští interpreti dali. Nejlépe z kolekce se prodával pátý disk obsahující rockové pecky od Van Halen, Iron Maden, Judas Priest a Ozzyho Osbourna. Tak mě napadá. Haiťané to s žalobami kvůli GTA myslí vážně, vše půjde před federální soud a bůh ochraňuj Take Two, Sony Computer Entertainment, Microsoft a prodejní řetězce Target, Wal-Mart a Best Buy, které odpornou a rasismus podporující hru šířily.
Zdroj: Yahoo News!
Pá, pá, Game.Net
Abychom nekončili tak vesele... Společnost Game Digital, britský obr v oblasti maloobchodního prodeje her, se rozhodla ukončit fungování služby Game.net z finančních důvodů. Služba původně fungovala pod názvem Barrysworld a nabízela místo k setkávání hráčů, kteří hledali soupeře do multiplayerových módů strategií nebo stříleček.
Zakladatelé původního Barrysworld nyní plánují spuštění nové nekomerční herní služby, která by z určité části dokázala nahradit ukončení provozu serverů play.game.net. Takže vlastně nekončíme ani tak moc smutně.
Zdroj: Games Industry