Výroba her se přesouvá za moře
Vysoké mzdové náklady v USA znamenají stále častější přelévání práce na výrobě her mimo území Spojených států, kde jinak vzniká nejvíce herních titulů. Přesunem vývoje do Ruska, Indie, Vietnamu nebo Číny je možné ušetřit až polovinu nákladů. Situace tak připomíná natáčení amerických velkofilmů v Evropě. Úspory při vývoji her mohou dosáhnout jen při outsourcování grafiky 25 %. V případě programátorů může firma ušetřit 50-90 % na jejich platech.
Američtí vývojáři se zatím o práci příliš nebojí, i když některé části výrobního cyklu her jsou novým trendem významně dotčeny. Nejlépe placení vývojáři, designéři her jsou však v klidu, protože jsou placeni za svou kreativitu vázanou na kulturní prostředí cílového publika. Přesun na divoký východ se týká zejména grafiky, hudby a zvuků.
Programátoři v USA asi také nepřijdou o své polstrované židle. Spousta věcí ve hrách se zkouší stylem pokus – omyl, navíc zdrojové kódy jsou tím nejcennějším, co herní firma během vývoje má a sdílet je s partnery v Rusku nezní jako příliš dobrý nápad.
EA a další velcí vydavatelé se zatím drží svých osvědčených a přeplácených programátorů v USA, mimo území Spojených států provádějí pouze lokalizace her a podřadné grafické práce, na druhé straně je třeba Ubisoft, který zaměstnal dvě vývojářská studia v Číně.
Zkušenosti s vývojem her pro americké distributory mají samozřejmě i české a slovenské firmy.
Zdroj: Silicon Valley
Videohry jsou nejlepší způsob "blbnutí"
Nejlepší způsob jak trávit volný čas podle amerických mužů ve věku 18-34 let je hraní počítačových her. Podle studie, kterou pro Nintendo provedla společnost Jupiter Research, preferuje hraní počítačových her 39 % respondentů, v oblibě následuje internet s 36 %. Až třetí místo obsadilo sledování televize 31 %, bramborovou pozici obsadilo kino s 23 %. Pokud vám 23 % v součtu do sta přebývá, nedivte se. Dotázaní, kterých bylo 2 713, měli možnost vybrat tři své oblíbené odpočinkové aktivity z jedenácti nabízených.
Aby byly výsledky studie zajímavější, okořenil je marketingový šéf amerického Nintenda poznámkou, že v oblasti videoher je jedničkou Nintendo Game Boy Advance SP – jednička v prodeji herních zařízení na území USA.
Hraní her porazilo i další tradiční zábavní aktivity jako je poslech hudby (27 %), žranice (15 %), hraní golfu (11 %), pokec po telefonu (7 %). Nechybí vám v nabídce odpočinkových aktivit sex? Ještě lépe sex s novou partnerkou? Schválně, kdo vymění Nintendo za novou kočku?
Zdroj: DGD
Škatulata, škatulata u Xboxu
Po odchodu šéfa divize Xbox společnosti Microsoft Eda Friese hrají zaměstnanci oblíbenou dětskou hru, zahrnující změnu pozic. Shane Kim tak trvale přebírá šéfovské křeslo a Peter Moore a Mitch Koch byli povýšeni. Kim se stal generálním manažerem Microsoft Game Studios, opět po předchozím provizorním působení v téže roli od odchodu Eda Friese. Ještě výše se dostal Peter Moore, který se stal vrchním celosvětovým hlavounem pro zábavní produkty Microsoftu. K tomuto teplému místečku se dostal jako bývalý výkonný ředitel Sega of America.
Novou pozici v rámci Microsoftu dostane také současný vicepresident Mitch Koch, který bude mít na starost prodej koncovým zákazníkům všech produktů MS, včetně Xboxu, i když tyto prodeje asi nebudou tvořit většinu jeho pracovní náplně, problémů možná ano.
Zdroj: Games Industry
Pohrobci Diabla povstali
Vydavatelská společnost Namco vzala pod svá křídla studio Flagship. Vývojářské studio založili v červenci roku 2003 lidé, kteří vytvořili původní Diablo, jednu z nejúspěšnějších PC her vůbec. Namco vydá společnosti Flagship první titul určený pro platformu PC. Práce na hře začaly při založení studia
Pokud chcete vědět, co to bude za hru, tak chcete vědět moc. Podle dostupných informací to bude hra zábavná a bude možné ji hrát přes internet. Jestli to bude MMORPG s placením měsíčních poplatků nebo nová generace Diabla bez měsíčních poplatků, ví možná Namco, ale dost možná to neví ani sami vývojáři. Důraz na hráčskou komunitu má dokládat i snaha Flagship Studia o získání fanouškovských stránek pro studio a dosud neidentifikovanou hru. No, hodně štěstí.
Zdroj: Games Industry
Norský Project IGI2: Covert Strike zakázán v Číně
Čínské orgány výkonné moci rozhodly o zákazu distribuce hry Project IGI2: Covert Strike na území Čínské lidové republiky. Hra, ve které špióni odhalují vojenská tajemství, podle vládního rozhodnutí poškozuje dobré jméno Číny a její národní zájmy.
Trnem v oku čínských soudruhů je mise zahrnující sabotáž v Číně, střelbu po vojácích čínské lidové armády a zneužívání čínské vlajky. Všechny kopie nalezené na území ČLR budou zabaveny a čínský vydavatel a prodejci budou potrestáni podle příslušných zákonů. Čest práci.
Zdroj: Globe technology