EA hlásí výsledky
Gigant zábavního průmyslu společnost Electronic Arts zveřejnila výsledky svého hospodaření za první čtvrtletí svého fiskálního roku 2005, které skončilo 30. června. Během tohoto období společnost dosáhla obratu 432 milionů dolarů, což představuje dvaadvacetiprocentní růst v meziročním srovnání.
Výrazně se na dobrém hospodaření firmy podepsaly zejména tituly jako Harry Potter a vězeň z Azkabanu, EA Sports Fight Night 2004 a Euro 2004. Tituly pro PS2 vydělaly EA o 37 % více než před rokem, celkem 162 milionů, prodej her pro Xbox se téměř zdvojnásobil, obrat 57 milionů ve srovnání s PS2 není nic extra, ale meziroční růst 83 %, tomu se říká růst raketový. Her pro GameCube prodali EA za 26 milionů, pro GameBoy Advance jen za 18. O tržbách spojených s N-Gage raději nikdo nemluví. Většina zbytku tak připadá na platformu PC, která je ale skutečně spíše na ústupu z výsluní.
Sladký začátek nového fiskálního roku osladily společnosti EA také ceny udělené na veletrhu E3, které dostaly hry Def Ham Fight for NY, Burnout 3, The Sims 2, Madden NFL 2005 a Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth. Pro EA to byla skutečně rekordní sklizeň.
Zdroj: Yahoo!
...a věští ceny hardware
Vzhledem k tomu, jaký vliv mají prodeje software pro herní konzoly, není ani tak divné, že společnost Electronic Arts vydává vlastní analýzy budoucích prodejů těchto přístrojů. Pokud mají Pýthie z EA pravdu, máme se nakonec na co těšit, protože podle všeho čekají Evropu slevy Xboxu a PS2, zatímco v Severní Americe se s dalším snižováním cen nedá počítat. K možnému evropskému snížení má podle finančního ředitele EA dojít v největší prodejní sezóně, tedy na podzim, kdy začínají vánoční nákupy.
Společnost dále odhaduje, že ve Spojených státech dál porostou prodeje Xboxu a GameCube, zatímco v Evropě se bude lépe dařit hernímu zařízení od Sony. Stejně tak se bude v Evropě lépe dařit i prodejům software pro všechny platformy. V USA a Kanadě by se mělo podle EA prodat za rok 6,5 až 7,6 milionu přístrojů, v Evropě by to mělo být 7 až 8 milionů. Prodeje Xboxu mají být výrazně nižší v obou regionech, v USA 3 až 3,5 milionu a 1,5 až 2 miliony ve Starém světě.
Jak poroste prodej software v jednotlivých regionech, EA neuvedla, čísla jsou k dispozici jen pro USA, kde je očekáván nárůst prodejů her pro Xbox o 15 až 20 %, u GameCube 10 až 15 a pro Sony Playstation, která ztrácí, s odhadovaným růstem maximálně o dvanáct procent. Jediná informace vztahující se k evropskému trhu zahrnovala věštbu růstu ještě o něco vyššího. Pokud by růst v Evropě byl výrazně silnější, mohlo by se změnit těžiště obchodu pro EA, namísto Spojených států by se největším trhem stala poněkud roztříštěná Evropa.
Zdroj: Games Industry
Microsoftu utíkají zaměstnanci
Tajné zdroje z Microsoftu hlásí zajímavé zprávy. Herní vývojářské studio Rare, které Microsoft koupil v roce 2002 za téměř 700 milionů dolarů, se mu rozpadá personálně pod rukama. Ze studia utekla už druhá vlna lidí nespokojených s interní politikou Microsoftu a směřování vyvíjených titulů. S klidem tak je možné prohlásit, že obrovská investice do známého studia byla vyhozením peněz. Pod značkou Rare totiž u MS vyšla zatím jen jedna hra. Co hra, propadák. Jmenoval se Grabbed by the Ghoulies a Microsoftu moc peněz nevydělal, spíše naopak.
Odešlí zaměstnanci Rare ale neprchli do nejistoty, o zkušené herní matadory se postaraly společnosti jako Codemasters a Eidos. Ale co, Microsoft má pořád hromady hotovosti.
Zdroj: IGN
EA se upsali tvůrci Far Cry
EA se minulý týden skutečně oháněla a zpráv o jejích činech jsou plné stohy. Kromě věšteb o herních zařízeních a chlubení se výsledky rozvířila vody herního businessu také oznámením spolupráce se společností Crytek. Vývojář střílečky Far Cry pro EA vytvoří novou hru, o které zatím není známo absolutně nic. Vydání tiskové zprávy ovšem doprovázely obvyklé řeči o úžasné spolupráci, marketingové podpoře a originálních herních zážitcích.
Kromě Cryteku se do spárů EA dostali také Criteoni, Free Radical Design a Gas Powered Games, kteří se podíleli například na úspěšné akční RPG Dungeon Siege. Uzavírání smluv s novými studii slibuje malý posun v žánrovém členění titulů EA. Společnost by nyní mohla nabídnout více her i dospělejším hráčům, kteří už odrostli Harry Potterovi a Pánu prstenů.
Ale co, jeden vydavatel vládne všem, jeden jim všem káže...
Zdroj: Gamasutra
Britský soud zakázal upravené Playstationy
Prodej "mod čipů", které umožňují spuštění pirátských kopií her, pro Sony PlayStation 2 na území Velké Británii byl tamním vysokým soudem prohlášen za protizákonný. Podle soudu porušují mod čipy autorská práva společnosti Sony. Soud rozhodoval na základě kontroverzní direktivy Evropské unie o vynucování autorských práv. Sony využilo část zákona, který zakazuje prostředky, které pomáhají obejít ochranu duševního vlastnictví.
Žalovanou stranou byl David Ball, který měl prodat přibližně patnáct set čipů nazvaných Messiah. Soudce v tomto sporu rozhodl zároveň o protiprávnosti používání, inzerování a vlastnictví těchto čipů pro komerční účely. V praxi to znamená, že domácí uživatelé upravených PS2 mohou nadále celkem klidně spát, ale prodávat čipy v Británii nikomu nedoporučujeme.
Zdroj: BBC
Ubisoft se už teď chystá na vánoce
Frontální úrok na vánoční sezónu zahájila společnost Ubisoft, která už nyní odhalila své hlavní zbraně v boji o podíl na penězích utracených za vánoční dárky. Ubisoft tak zkouší opravné podání po neúspěšné loňské vánoční sezóně, ve které komerčně propadly tituly jako Beyond Good and Evil a Perský princ.
Reparát má překvapivě složit další pokračování her Prince of Persia, Splinter Cell a Myst. Novinkou bude Brothers in Arms a Star Ocean: Till The End od Time. Dospělejší hráče potom bude čekat králíček ušáček, vlastně zajíc, a to přímo od Playboye. Ubisoft bude distribuovat také Everquest 2, zda se ale podaří dostat hru na trh včas není ještě úplně jisté.
Zdroj: Games Industry