Milion prodaných Sony Eye Toy
I přes původní rozpaky části odborné veřejnosti se inovativní kombinace hry a speciálního hardware Eye Toy: Play pro Sony Playstation 2 prodává extrémně dobře. Krabice obsahující stylovou USB kameru a balíček jednoduchých her, které pracují na principu snímání pohybů hráče před kamerou, se už jen v Evropě prodala v milionu provedení.
Sony už nyní plánuje vydání druhé sestavy her využívajících webové kamerky, které budou orientovány hlavně na amatérské tanečníky, kterým nabídne velké množství licencovaných skladeb z rejstříku hudebního vydavatelství Sony Music.
Sony Eye Toy: Play se prodává za stejnou cenu jako obyčejné „áčkové“ herní tituly pro tuto platformu a Sony věří, že se za tuto cenu stane největším předvánočním hitem – nejlépe v kombinaci s novou PS2. I když se nabízí zejména dětské publikum, dovedu si živě představit společnost „dospělých“ se zábranami lehce odbouranými běžně dostupnými a stát obohacujícími legálními drogami, jak se speciálně u tanečních her baví během silvestrovského mejdanu.
Zdroj: Gaming Industry
Game Developer Conference nabízí velká jména
Největší odborná konference herních vývojářů, která se každoročně koná na jaře v kalifornském San Jose, představila jména hlavních přednášejících. Největší osobností konference bude pravděpodobně John Carmack, jehož přednáška uvede sekci věnovanou programování – zatím ovšem není zřejmé, čemu se technologický guru společnosti ID Software bude věnovat. Panel pro producenty her povede David Perry ze společnosti Shiny Entertainment, který se zaměří na nutnost týmové práce v oblasti produkce her na základě svých zkušeností se hrou Enter the Matrix. Neil Young z Electronic Arts se na příkladu The Lord of the Rings: The Return of the King pokusí osvětlit taje designu kvalitní hry. Poslední oblast - obchodní a právní - obhospodaří zástupce společnosti Microsoft, vicepresident herní divize Ed Fries. Ani on zatím nedodal podklady pro svou přednášku, takže se můžeme jen dohadovat, čeho se bude týkat. Možná je škoda, že někdo z Microsoftu nebude přednášet spíše o produkci - tam je Microsoft rozhodně na špičce – s miliardami dolarů vydělaných na Windows a Office v zádech.
Zdroj: GameSpy Daily
ELSPA chystá novou herní show v Evropě
Asociace vydavatelů zábavního software ELSPA oznámila ustanovení nové akce pro profesionály v oblasti herního průmyslu European Games Network. První ročník veletrhu spojeného s konferencí a řadou workshopů proběhne první tři zářijové dny roku 2004 v londýnských Docklands. EGN bude probíhat ve stejném termínu jako na koncové uživatele zaměřená Game Stars Live. Narozdíl od této masové akce nabídne European Games Network odborníkům více místa pro soukromá jednání, takže je jasné, kam se budou herní novináři z vřavy na Game Stars Live utíkat osvěžit.
Zdroj: Ferago
Herní firmy pomohly dětem
Večeře a online aukce pod hlavičkou Nite to Unite - For Kids pořádaná americkou asociací výrobců zábavního software ESA ve spolupráci s eBay vynesla více než 850 000 dolarů, které budou použity na programy pomáhající dětem. Svůj díl z takto získaných peněz dostanou organizace Starbright Foundation, WAVE, the Starlight Children’s Foundation a Web Wise Kids. Součástí večeře je dražba nejrůznějších předmětů. Tento rok šlo o předměty podepsané známými osobnostmi, lahve archivního vína nebo výlety do Francie. Letošní ročník se zdá lehce podprůměrný, za pět let totiž během této akce získala ESA pro děti 6,4 milionu dolarů.
Účastníci večeře měli tu čest se šéfy Ubisoftu a Eidosu a také s obchodní vicepresidentkou Nintenda – bohužel nemáme obrázek, možná by stál za to.
Zdroj: Gaming Industry
V EDGE padají hlavy
Britský herní časopis Edge vnímají mnozí lidé „z oboru“ jako kvalitní konkurenci, kterou je dobré alespoň následovat, když už ji není možné překonat. Ale subjektivně hodnocená kvalita neznamená nutně komerční úspěch a vydavatelství se s mizerným prodaným nákladem 27 315 tisíc výtisků rozhodlo bojovat změnou osazenstva redakce. To je ale samozřejmě „neověřená spekulace“. Oficiální důvod odchodu jednoho ze dvou editorů je „osobní“, druhý důvody odchodu nezveřejnil. Podle zdrojů uvnitř listu navíc mohou následovat další vyhazovy.
Odchod se zavřenými ústy občas bolí méně než s „hubou otevřenou“, nevypadnou z nich zlaťáky v podobě odchodného. A jen čas ukáže, zda, a za jakou cenu, dohoní Edge v prodejích ostatní tituly vydavatelství Future.
Zdroj: Gaming Industry
Activision si koupila Infinity Ward
Herní moloch Activision rozšířil své impérium nákupem vývojářského týmu Infinity Ward, který pracuje na hře Call of Duty, kterou měl Activision původně jen distribuovat. Majetkové přesuny v rámci skupiny Activision mají posílit pozici firmy na trhu a potvrzují zaměření na akční hry. V souvislosti s akvizicí se nechystá, narozdíl od Edge, žádné personální zemětřesení – klíčoví lidé zůstanou, ostatně kupec i koupená společnost spolu spolupracovaly a Activision navíc už dříve vlastnil 30 % akcií Infinity Ward.
Zdroj: Games Press
Volant z Ferrari Enzo na PC
Thrustmaster pokračuje ve spolupráci s Ferrari a přináší repliku volantu z kokpitu fantastického Ferrari Enzo, který v reálu v rukou stiskne jen několik lidí na světě a z Čechů asi nikdo, pokud se neplácne přes kapsu známý fanoušek vozů se vzepjatým koněm, Antonín Herbeck (ředitel vydavatelství Stratosféra), který ale už jedno Ferrari na pražských komunikacích zrušil. A Enza by byla škoda.
Za 99 Euro, na kterých byla stanovena cena volantu, vás pravděpodobně nikdo nenechá ani nahlédnout pod kapotu Ferrari Enzo, natož položit ruce na ušlechtilou kůži na jeho volantu, Thrustmaster Enzo Ferrari Force Feedback Wheel for PC tak může být dostupnější alternativou pro všechny fanoušky aut z Maranella a závodních her.
Zdroj: Games Press
Xbox 2 s procesorem od IBM
Po oznámení, že další generace Xboxu bude vybavena grafickými čipy společnosti Ati Technologies, přišel Microsoft s dalším překvapením, CPU pro herní konzolu Xbox 2 bude dodávat nikoliv Intel nebo AMD, ale „Velká Modrá“.
Otázkou ale je, o jakou platformu půjde. Současný Xbox je v podstatě zakuklené obyčejné PC, IBM ale v současnosti rozhodně nenabízí špičkové procesory pro platformu x86. A PowerPC, kde IBM kraluje, zas není Microsoftu nijak blízké. Navíc by se tak Microsoft připravil o výhodu zpětné kompatibility mezi oběma generacemi svých herních zařízení, která jednoznačně napomohla úspěchu Sony Playstation 2. Nicméně je možné, že smlouva mezi IBM a Microsoftem se týká v této fázi vývoje speciálního čipu kompatibilního s platformou x86, ale jak to nakonec bude, ukáže až čas.
Zdroj: Games Press