Drby kolem představení Xboxu Next
Několik informačních serverů začalo spekulovat, že Sony i Microsoft oficiálně představí novou generaci svých herních zařízení už na jaře 2004. Nově se také proslýchá kódové označení nové generace Xboxu dosud označovaného jako Xbox Next (Generation). Následovníku současné herní konzoly Microsoftu se podle štěbetání vrabců v Redmondu přezdívá Xenon. Uvidíme, jak si Microsoft na herní budoucnost posvítí.
A uvidíme možná už na jaře na Game Developers Conference dva měsíce před E3, kde se Sony chystá pro změnu představit Playstation 3. Na GDC v roce 2000 totiž Microsoft představil poprvé dnešní Xbox – 20 měsíců před tím, než se černá krabice dostala na trh. Nemůžeme čekat, že i v případě, že se tyto neověřené zprávy prokážou jako pravdivé, ukáže Microsoft přesné specifikace nebo dokonce design konzoly Xenon, spíše půjde o čistě marketingovou akci. I původní Xbox byl představen poměrně vágně a v obyčejné PC case s obyčejným Celeronem uvnitř. Zajímavý byl snad jen prototyp grafického čipu nVidie. Třeba nás překvapí nová grafika od Ati?
Zdroj:The Register
Atari dostalo přes prsty – kvůli reklamě
Distributor herních produktů Atari (dříve Infogrames, ale to už stejně víte) má problémy s britskou radou pro reklamu. Čtenáři magazínu Aware si stěžovali na reklamu ke hře House of the Dead jako na urážející a násilnou a skandál byl na světě.
Přitom nešlo o nic jiného než o mrtvolku se dvěma průstřely, rukama svázanýma nad hlavou a textem parafrázujícím okřídlená slova o indiánech: "Jediná dobrá zombie je mrtvá zombie".
Rada pro reklamu se rozhodla zakázat Atari opakované použití této reklamy. Atari navíc musí s britským regulátorem reklamy konzultovat další pokusy o uvedení reklamy v podobném duchu. A to i přes to, že podle Atari je reklama se zombií s modrým obličejem a falešnou krví spíše zábavná než "hrozivá". Tak nevím, jestli hrozivá není spíše tahle cenzura. Nebo že by v britské radě pro reklamu seděli členové spolku pro rovnoprávnost nemrtvých?
Zdroj:Games Industry
Cyber Warrior mění taktiku
Společnost CWi, která provozuje online RPG Rubies of Eventide, se rozhodla změnit taktiku a zpřístupnit hru více hráčům. Mezi soubor kroků, které mají přilákat více hrdinů do země Vormis trpící pod útoky goblinů, koboldů, nemrtvých hord a další havěti, patří snížení měsíčního poplatku z 15 USD na 12,95 a hlavně uvedení nového trialu, který nabízí vyzkoušení hry zdarma a bez kreditní karty. Hráči mohou po uvedení platné emailové adresy hrát deset hodin čistého času a osahat si tak vlastnosti, které jsme částečně popsali v našich prvních dojmech, ještě před svěřením čísla kreditní karty registračnímu systému.
Další změny kolem Rubies of Eventide se týkají vývojářského týmu - ten byl zredukován, a většina práce pro nezávislý projekt financovaný bohatou rodinou pocházející původně z Japonska bude outsourcována. To bude samozřejmě zajímavé, protože filosofie nabízet software včetně všech rozšíření a updatů zdarma zůstala nezměněna. Stejně je to zvláštní záliba pro multimilionáře – vyvíjet si online hru podle svého gusta. Já chci taky!
Zdroj: Warcry.com
Sony obkládá zeměkouli DVDčky
No dobře, neobkládá rovník dévédéčky, ona by to byla asi docela škoda. Nicméně vizualizace DVD nosičů určených pro PS2 a prodaných v Evropě v podobě řetězu kolem poledníku není tak špatným marketingovým trikem. PS2 se ve Starém Světě prostě daří a 150 milionů prodaných her o tom svědčí poměrně jasně. Navíc mají prodeje stoupající tendenci, produkce disků vystoupala v listopadu na 25 milionů disků. To je o pět milionů více než v říjnu, a už to přitom byl rekord. Inu blíží se Vánoce a prodeje rostou i Vietnamcům u Chebu, tak proč ne Sony Computer Entertainment?
Zdroj: Games Industry
Herní "zlaté stránky"
Server Games Industry je často citovaným zdrojem zpráv o herním průmysl a trvalo mu docela dlouho, než se do zpráv dostal sám. Sice jen do našich, ale i to se počítá. Důvodem je spuštění nové služby – adresáře společností, které se nějakým způsobem dotýkají her, hraní, vývoje, propagace a dost možná i ekologické likvidace fatálních obětí hráčské vášně – rozbitých klávesnic, joysticků, joypadů a možná i prokopnutých monitorů.
V adresáři lze vyhledávat pomocí klíčových slov, názvů firem nebo se v něm pohybovat procházením jednotlivých kategorií. Pokud cítíte, že by vaše firma či přímo vaše jméno mělo být součástí herních zlatých stránek, nic vám nebrání se jejich tvůrcům ozvat. Přístup k informacím i začlenění do adresáře je zdarma. A je to hanba. Bonusweb totiž v sekci Média – online ještě není. Snad se můžeme utěšit tím, že tam není ani žádné konkurenční české médium.
Zdroj: Games Industry (kdo jiný?)
N-Gage to zkouší znovu (a lépe?)
Nokia se snaží ještě jednou o dobytí lukrativního amerického trhu se svým hybridním přístrojem N-Gage. Lákadlem pro potenciální zákazníky má být trojice her dodávaných v ceně přístroje. Ta už by sama o sobě ve velkých řetězcích klesla o 100 USD. Marketingová akce proběhne v obchodech sítí EBGames a GameStop, kde cena neblokovaného přístroje včetně tří her dosáhne 200 USD – necelých šesti tisíc korun. Za tu samou cenu u nás N-Gage bez tří her nabízí v dotované verzi pouze Eurotel.
Nokii se nadále nechce zveřejnit čísla o prodejích, takže si i nadále můžeme myslet, že N-Gage se moc dobře nedaří. A nebijte mě, myslí si to většina serverů, které se problematikou zabývají.
Zdroj: Games Industry