V rámci hry Fortnite už se jde zabavit i mnoha jinými způsoby než hraním režimu, který tento titul proslavil, tedy souboje ve zmenšující se aréně mezi stovkou hráčů. Jedním z novějších prvků hry je vytváření vlastního obsahu v rámci Fortnite Creative programu, který pak můžete nabídnout k prodeji v herním obchodě ostatním hráčům.
Využívá se k tomu nástroj Unreal Editor, v rámci kterého si můžete hru Fortnite přizpůsobit podle sebe. Můžete navrhnout nové herní mapy, nadefinovat pravidla herních režimů, přidat vlastní mechaniky nebo objekty jako zbraně, vozidla, pasti a další.
Babička propadla hraní Fortnite, trápí ji však, jak jsou jiní hráči toxičtí![]() |
Fortnite láká hráče k vyrábění vlastního obsahu i tím, že nabízí finanční odměny za umístění vlastních výtvorů do herního obchodu. Konkrétně jde o podíl z prodeje, který v případě, že se třeba vaše vlastní vyrobená herní mapa stane vysoce populární, může představovat opravdu vysokou finanční sumu.
Správci hry Fortnite nyní přiznali výdělky tvůrců za uplynulý rok. Podle všeho bylo tvůrcům vyplaceno celkem 352 milionů dolarů, tedy asi 8,5 miliardy korun. Sedm tvůrců si v uplynulém roce přišlo na víc než 10 milionů dolarů (240 milionů korun) a dalších čtrnáct pak na víc než 3 miliony dolarů (72 milionů korun). A na částku víc než milion dolarů ročně, která odpovídá 24 milionům korun, se stále dostalo 37 dalších tvůrců.
Překvapující jsou i počty tvůrců s nižšími výdělky, například až na 10 tisíc dolarů za uplynulý rok, tedy pořád slušných 240 tisíc korun, dosáhlo přes sedm tisíc tvůrců. A těch, co od autorů Fortnite dostali aspoň 100 dolarů, tedy 2 400 korun, je dokonce 14 tisíc. Je tedy znát, že Epic Games odměňují opravdu velké množství lidí, kteří je zásobují novým herním obsahem.
Herní obsah vyrobený hráči je přitom vysoce populární. Odhady ukazují, že víc než třetina herního času, který hráči loni strávili ve Fortnite, byla v režimech s uživatelsky upraveným nebo vytvořeným obsahem. A meziročně tento podíl času dál narůstá ve prospěch uživatelsky vytvořeného obsahu.
Neměl jsem tolik lítat soukromými tryskáči, lituje bohatý streamer![]() |
Každopádně se nelze příliš divit tomu, že mezi uživatele, kteří na tomto typu obsahu vydělávají nejvíc peněz, patří třeba známí herní streameři, kteří umí svůj obsah řádně propagovat na vlastních profilech na sítích. Například známý herní streamer Ninja si takto se svým herním oblečkem přišel za měsíc na víc než 5 milionů dolarů (120 milionů korun).