

Bombastické trailery, rozjetá marketingová kampaň, velký zájem ze strany hráčů. To je něco, co provází spoustu her, ovšem ne každé se pak podaří slíbenou kvalitu doručit. Místo toho následuje trapné ticho a posměšky. Vybíráme hry, které vypadaly nadějně, ale výsledek byl nakonec spíš rozpačitý.
Autor: youtube.com
Začněme dobře známým příkladem. Série Mass Effect měla za sebou známou trilogii dílů a autoři chtěli fanouškům spravit chuť po nepříliš povedeném konci třetího Mass Effectu. A tak naslibovali Andromedu: ambiciózní projekt zasazený do známého sci-fi světa.
Autor: Bonusweb.cz
Ačkoliv fanoušci očekávali nový Mass Effect s nadšením, rychle vystřízlivěli po seznámení se s finálním produktem. Andromeda byla plná ošklivých animací obličejů, nudných misí a odfláknutých scénářů.
Autor: youtube.com
Ačkoliv byla hra vyvíjena přes pět let, hlavní práce na ní údajně zabraly jen asi rok a půl. Neúspěchu nasadilo korunu i špatně zvolené datum vydání, kdy v těsné blízkosti Andromedy vyšly úspěšnější tituly jako Horizon Zero Dawn nebo Nioh.
Autor: Bonusweb.cz
Asasínská série byla v roce 2014 v podivném bodě. Sérii tou dobou vládla pirátská tématika a fanoušci volali po něčem zase trochu odlišném. Ubisoft proto přislíbil, že nás nové dobrodružství zavede do novodobých dějin Francie a ve hře zavítáme do ulic v období Velké francouzské revoluce.
Autor: Ubisoft
Díl s názvem Unity ovšem přes velký zájem fanoušků série přinesl něco, s čím je současný hráč bohužel stále dobře obeznámený: naprosto příšerný technický stav. Hra byla plná bugů a glitchů do takové míry, že se za hrou táhly posměšky opravdu dlouhou dobu.
Autor: Kotaku
Unity se sice časem dostalo na poměrně obstojnou úroveň technického zpracování, jenže to už část fanoušků nad hrou dávno zlomila hůl.
Autor: Bonusweb.cz
Cyberpunk 2077 asi není třeba dlouho představovat. Hra si prošla opravdu dlouhým vývojem, zájem o ni pak vybičovaly především ostatní skvělé projekty od polského studia CD Projekt. Od Cyberpunku 2077 se toho čekalo opravdu hodně.
Autor: CD Projekt RED
I zde bylo počáteční zklamání hráčů zaviněné ostudným technickým stavem, a to především na herních konzolích. Situace zašla až tak daleko, že Sony muselo kvůli stížnostem zastavit prodeje hry na PlayStationu 4.
Autor: Facebooková skupina Adult CZ/SK Gamers
Cyberpunk 2077 přitom v jádru není vůbec špatná hra, ovšem zároveň má pořád cejch titulu, o kterém se krátce po vydání nemluvilo prakticky jinak než jako o technické katastrofě.
Autor: Bonusweb.cz
Anthem měl být spásou studia BioWare po již zmíněném zpackaném Mass Effectu: Andromeda. Hra vypadala v úvodu hodně nadějně: sci-fi akce s hrdiny v oblecích jako vystřižených z Iron mana, v opravdové next-gen grafice. Měla vytřít zrak konkurentům, jako je například Destiny.
Autor: Electronic Arts
Ve výsledné hře přitom onen slíbený mix prvků vůbec nefungoval. Grafika nebyla zas tak úžasná, akce postrádala dynamiku, mise byly nudné a opakující se a ani technických chyb nebylo ve hře úplně málo.
Autor: Martin Zavřel
Po vydání navíc Anthem trápily problémy s připojením se k herním serverům. Kdo by chtěl hrát něco, co ani pořádně nefunguje? Anthem vydavatel EA udržoval při životě další dva roky, než se servery hry definitivně vypnuly.
Autor: Electronic Arts
Aliens: Colonial Marines zprvu fanoušky nadchnul parádním trailerem se záběry ze hry a očekávalo se, že Vetřelec si připíše pořádný herní hit. Výsledek však nebyl dál od pravdy.
Autor: Sega
Finální produkt byl něco dost odlišného, než nadšení hráči čekali. Místo bombastické akce dorazila v podstatě jen nudná a nezáživná střílečka s hloupou umělou inteligencí a nic moc grafikou.
Vydavatelská společnost Sega se dokonce dostala pod palbu soudních žalob za klamavou reklamu. Ty prohrála a musela vyplácet tučné odškodné. Příběh má ovšem dobrý konec, jelikož série her s Vetřelcem navázala daleko povedenějším dílem Isolation.
A znovu Ubisoft. Firma chtěla trochu rozmělnit pozornost od stříleček Rainbow Six a asasínských RPG a přijít se zcela novou značkou. Úvodní ukázky ze hry Watch Dogs byly opravdu působivé. Schylovalo se k senzaci?
Ani náhodou. Hra Watch Dogs si vykoledovala především posměšky za výrazné rozdíly mezi propagačními materiály a výsledným produktem. Grafika nebyla zdaleka tak dobrá, hernímu světu chyběly detaily a titul doplácel na repetitivní hratelnost.
Ačkoliv byli Watch Dogs vlastně jen další z mnoha „klonů GTA“, Ubisoft i vlažné reakce na první díl nakonec přijal jako úspěch a dnes už je to série o třech dílech.
„Hail to the king, baby!“ Duke Nukem, ikonická herní postava devadesátých let, měl završit svou slávu dílem s podtitulem Forever, který autoři oznámili v roce 1997.
Duke Nukem Forever přišel o nadšení hráčů už během neuvěřitelně táhlého vývoje. Naděje na to, že si titul jednou zahrajeme, ovšem neutichala. Po četných změnách v autorských řadách, výměně herního enginu a kompletních přepracováních nakonec Duke Nukem Forever vyšel v roce 2011.
Výsledek ovšem za 14 let čekání vůbec nestál. Hra působila opravdu zastarale, skoro až jako takové „retro“, ale ve špatném slova smyslu. Duke Nukem měl zkrátka raději zůstat v devadesátých letech.
Příběh hry No Man’s Sky je trochu odlišný, byť zkraje ho provázel velice podobný scénář jako u již zmíněných titulů. Ambiciózní projekt před vydáním nadchnul herní svět bombastickými sliby s nevídaně velkým herním světem, jenže…
Autor: Hello Games
…finální produkt byl prázdný a nudný. Vůbec nepřipomínal sliby autorů, a pokud něčím po startu na trhu proslul, tak především posměšky ze strany hráčů. Některé plánované funkce navíc chyběly úplně.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
No Man’s Sky je ovšem jednou z výjimek, neboť se autoři po úvodní vlně kritiky nevzdali a dali vše do pořádku. Co víc, o hru se starají dodnes. Je vidět, že zkrátka jen uspěchali vydání a celou dobu byli připraveni hře věnovat potřebnou péči.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Příběh Daikatany už je v podstatě herní historií. Nová hra od Johna Romera, autora takových ikonických pecek, jako je Doom či Wolfenstein, měla opět redefinovat žánr akčních stříleček.
Autor: Ion Storm
Hru ovšem trápily četné odklady a nakonec vyšla až v roce 2000, tři roky po původním plánovaném datu vydání. A co hůř, ukázalo se, že inovace se nekoná a Daikatana je prostě jen nezáživnou akcí.
Recenzenti Daikatanu častovali výrazy jako „nehratelná“, jelikož některá designová rozhodnutí vůbec nedávala smysl. Hry se prodalo jen něco málo přes 40 tisíc kopií a o Daikataně se mluví jako prakticky o jednom z největších herních propadáků dějin.
Autor: Andrej Brabec