Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L90u82d68ě30k 44Š70ť13a42s85t15n12ý 7417357717747

Skoro ve všech komentářích diskutující narazili na důležitý aspekt, ale nikdo ho vlastně neuvedl. Tady přece nejde pouze o další z řady (zbytečných) herních klientů, ale o to, co by to mělo přinést. Pokud by nebyla exkluzivita a hra by byla dostupná jak na Steamu, tak i na Epic Storu, dalo by se přeci soutěžit o zákazníka službami klientů, cenou atd. Kdyby byla hra na Epic Storu levnější cca o 20%, každý by si rozmyslel, jestli jí koupit dráž a třeba by jí koupil na Epicu, nikoliv na Steamu. Nebo druhý pohled, modelový příklad: Na Epicu se prodalo 100 her za 1.000,- Kč, na Steamu 1.000 her za 1.000,- Kč, zisk z Epicu 88 %, tj.: 88.000,- Kč, zisk ze Steamu 70%, tj.: 700.000,- Kč. Tohle je přeci soutěž a pak ty % co si bere platforma, vypadají přeci úplně jinak. A tady se dá soutěžit, jestli levnější Epic, nebo víc prodaných her na Steamu. Hodně si to producent hry zjednodušil, hráčům to nic nepřinese a prot by si zasloužil debakl, aby se trochu narovnalo obchodní prostředí. Moje doporučení. Nekupujte to, než skončí exkluzivita a pokud nekoupíte, žádná další exkluzivita už nebude.

+34/−2
doporučit
7.2.2019 8:53

K88a20r62e53l 96S56t97o51j14k62a 1563753753304

Konkurence je potřeba, ale kdyby si obchod udělal každej kdo má do zádele díru tak máme v PC víc obchodů než her, to jen lidi přivede zpátky na Pirátskou zátoku. To by se mělo nějak řešit. Exkluzivita jen po nějakou dobu zní jako celkem fajn nápad.

+21/−1
doporučit
7.2.2019 0:57

J34a68n 89P84a65n52e77k 5482896776960

Aha, takže vydání exkluzivně na jednom obchodě, který nemá žádně funkce a jemuž nedávno ukradli data o 80 milionech uživatelů je konkurence? A já si najivně myslel, že konkurence je, když to vydám na dvou a více obchodech a nechám je soutěžit o zákazníka (cenou, službami, doplňky). Opravu nechápu, jak mlže někdo tleskat MONOPOLU.

+23/−2
doporučit
7.2.2019 8:10

J77a65n15a 73L54a65n36z42o69v87á 6934333986987

ten problém je komplexnější než si myslíte. Nejde jen o instalaci dalšího klienta a exkluzivitu jako takovou.

Problém je v tom, že Steam díky lehké monopolnosti využívá své pozice a ukrajuje si velkou část peněz z prodejů. Epic měl fungovat jako sympatická alternativa, která měla díky nižším maržím umožní vydavatelům vydělat více a hráčům zaplatit méně. A za méně peněz mělo být i méně muziky tj. že nenabídne funkcionality jako Steam. Mělo jí o zdravé soupeření, kdy se hráč může rozhodnout, co z toho preferuje.

Místo toho jsou ceny na obou obchodech stejné, ale Epic ve službách pokulhává a tak to kompenzuje tím, že defacto vydírá hráče nemožností volby. Výsledek je ten, že kdo má rád Steam zůstane u Steamu a kdo chtěl podporovat Epic, tak je teď na něj naštvaný.

+15/0
doporučit
7.2.2019 14:37

T71o91n40í64k 66K86u93t37t21m60a46n21n 6553688282

Steam není jen klient. Je to úplná sociální platforma. To tak nějak lidem z herního byznysu často nedochází. Viz úspěch třeba Originu.

+20/−2
doporučit
7.2.2019 0:48

J95a49n 29P84r56o29k90o91p 2773586955306

Většinou s redaktory Bonuswebu souhlasím, ale v tomto ne. Pro hráče z toho nic neplyne. Nepočítám s tím, že by se Steam vyvinul díky Epic storu v lepší aplikaci. Hlavní funkcí Steamu bylo pro hráče mít hry na jednom místě. Exkluzivity jsou zlo (praxe z konzolí) a může to vést jen a jen k poškozování herních studií a vývojářů samotných (větší tlak na rychlost vydávání, souboje oblíbeností atd.). Co se Steamu týká tak se mění uvnitř, navenek je v pohodě a vždy můžete navrhnout co zlepšit. Ze všech obchodů funguje nejlépe, co se týče načítání a výpadků je jich oproti konkurenci málo (Uplay, Origin jsou na tom o dost hůře). Abych to shrnul tak zrovna u herních obchodů mi nejde o konkurenci, chci mít všechny hry na jednom místě a s podporou, v přehledném prostředí. Pokud půjdu do detailů stále nevidím v té konkurenci výhodu pro mě jako pro hráče. Co se změní - ceny her? Nebo svoboda pro vývojáře? .... To těžko, jen jestli uspějí tak se můžeme rozloučit s Unreal enginem, Fortnite a Unreal tournamentem (obchod je větší zdroj peněz tak proč dělat na něčem jiném - viz. Valve a Half-life 3). Jsem skeptik a nevěřím, že se pro nás hráče něco změní. No nic, exkluzivity už tu jsou, tak už jen zbývá, aby se přišlo na tvrdej region lock a já si mohl koupit jen hry ze svého regionu, protože někoho napadne, že to může být "skvělej nápad" a v rámci konkurenčních bojů to funguje (rozdílné slevy a akce). Jo začal bych hry vázat přímo na hardware, aby si to člověk mohl zahrát jen a jen na jednom konkrétním stroji a ospravedlňovat to tím, že na začátku lidi vždycky brblaj, ale zvyknou si, pak by i výrobci grafických karet a základních desek mohli mít exkluzivky. Už to vidím, kup si Nvidii a můžeš si zahrát Metro na ničem jiném to nepůjde (ještě by to šlo dokonce navázat jen na konkrétní typ - třeba na modely, které se málo prodávají) .... dle mého názoru je tohle cesta do pekel. No postěžoval jsem si a omlouvám se za to, ale jak už bylo napsáno zvykneme si. Jinak je to jen můj názor a ni

+24/−5
doporučit
7.2.2019 5:43

T15o42m40á45š 90D85u93š60e47j83o32v89s12k49ý 3537533367420

Článek je pěkný, střízlivě napsaný. (I když ne ze vším v něm souhlasím.)

Jen budoucnost totiž ukáže, jaké to bylo rozhodnutí a komu to vlastně prospělo.

Místo nenávistných komentářů na obě strany bych doporučil zachovat se podle toho, jak to cítím jako zákazník. Jen prodeje a výdělek ze hry ukáží jak to komu doopravdy moc vadilo. (Za mě osobně to bude čekání na konec exkluzivity a případný nákup na Steamu.)

+11/0
doporučit
7.2.2019 6:53

D19a66v23i72d 48P73r48i52e79č79k98o 7625154698662

Já si ten rok počkám. Teď vyjde Division 2 a Anthem, dalšího klienta fakt nepotřebuju.

+11/−1
doporučit
7.2.2019 0:32

O60n31d78ř30e11j 30M69a73c67h 1582647960939

Jsem tu časně, beru si popcorn, protože tu čekám na show v diskuzi.

+10/−2
doporučit
7.2.2019 0:27

L53u78d47v48í50k 26S86e62c29h42o93v65e96c 4481153241

Díky za něj...to nechápu. Pro koncového uživatele, pro hráče ta výhoda je kde? Na Steamu to stálo 60 euro, na Epicu 60 euro. Také si myslím, že by případná sleva na Steamu byla dříve, než na Epicu, který asi bude chtít dostat peníze kterou zaplatil za exkluzivitu zpátky. Jo, kdyby to bylo na Epicu o 5 euro levněji, než na Steamu, už tam nějakou výhodu vidím, ale takhle...:-/

+7/0
doporučit
7.2.2019 16:53

J60a83n 78H61l33a50h28ů73l32e35k 2223496912553

Tak já teda ten hořký knedlík v krku polknu a dám palec za "odvážný" článek a trvání si na svém. Krok se mi sice nelíbí, hru si kupovat bez steamu asi nebudu, ale děkuji všem, co podpoří konkurenci, a tím i tlak na lepší služby od steamu. Třeba jako reakci nám steam naservíruje časem Halfa 3

+6/0
doporučit
7.2.2019 21:09

A23n82t75o54n97í11n 41H60o21l87í82k 8137403884840

Lidem nevadi ani tak Epic store, jako exclusivita. To je proste hajzlarna.

+7/−1
doporučit
7.2.2019 13:25

J63i14ř81í 64Ř59e17h73o85ř 9458698136608

no z toho výčtu negativ steamu bych potvrdil akorát snad tu nepřehlednou souborovou strukturu. Ne že by se nedalo prokliknout na uložiště instalace ze steamu, to je v pohodě. Spíš uložiště save musím googlit. Ale to je asi spíš otázka té které hry než steamu. Tak mu vlastně nemůžu nic vytknout. Epic musí být online? Občas s notebookem přejíštím do oblastí bez internetu. Asi by mi dost vadilo kdybych nespustil offline subnauticu bez internetu.

Ale jinak tohle jsou jen zbytenčné internetové války zhejčkaných dětí (všeho věku). Hraní na všech klientech, aktualizace a všechny další benefity klientů zjednodušují proces výběru, koupení a intalace hry na historické minimum.

+5/0
doporučit
7.2.2019 9:26

K72a25r25o14l 46S69e73f28c20i89k 2526490135818

Uvidime jak dopadne Fortnite. Po vzhlednuti nove hry Apex jsem mel pocit, ze Fortnite konecne chcipne. Na Apex sa pres Twitch kouka 250k lidi, Fortnite je treti s 175k co je docela fajn start. Cela hra pusobi dospele, libi se mi gunplay (pripomina mi COD) a takovy Ninja se taky dobre bavil (sponzorovany stream?). Kdyz krachne Fornite tak Epic store neprozije

+7/−2
doporučit
7.2.2019 1:03

J89á77n 29T20r39n88k68a 2313391834424

Exkluzivita nikdy nie je spôsob ako vytvárať konkurenčné prostredie! Akoby sa Vám páčilo, milí redaktori keby si supermarkety vytvárali exkluzivita na potraviny?? Napríklad keby Tesco malo mesačnú exkluzivitu na chlieb, Lidl na maslo a Kaufland na párky.

+9/−5
doporučit
7.2.2019 11:15

T47o48m95á40š 83H94a50v68r45d95a 1833456427664

Pokud mě hra opravdu zajímá, chci si ji zahrát a podpořit, tak opravdu nevidím problém v tom si ji zakoupit na jiné platformě, kde navíc distributor/studio dostane cca 88% tržeb (oproti 75 %, resp. 80 %).

Review bombing a nebo vyhrožování upirátěním hry mi příjde poněkud dětinské.

+6/−2
doporučit
7.2.2019 13:26

Z69d73e73n61ě41k 60F76i18b11i95c66h 4497929314830

Není důvod proč by dvě platformy nemohly existovat vedle sebe. Ano, jenže ony nejsou dvě. Ještě se po nás chce, abychom používali Origin, Uplay, Bethesdu, Battle.net, Game Center, GOG Galaxy....a nyní Epic. Ne fakt už další ne !!

+5/−1
doporučit
7.2.2019 18:19

T55o93m73á62š 37B36u78b24e58n67í54č62e23k 7628762156420

Moment, čtu dobře, že Epic Store nespustím bez netu? Tj. všechny hry, přes něj zakoupené jsou always on-line? Pokud je to pravda, tak není o čem se bavit dál, epic pro mne skončil.

+4/0
doporučit
8.2.2019 1:29

P86a53v68e25l 93K69a97f32k64a 9394477101738

Na Steam všichni nadávali jak je drahý, pomalý, složitý a že žere moc paměti. Pal se objevil Epic píchnul do vosího hnízda a hned máme nového veřejného nepřítele. ;-D

+8/−7
doporučit
7.2.2019 8:01

J43i12ř29í 83V88a12c20e82k 9148398896595

A nebylo by nejlepší, kdyby vývojař řekl, že chce za jednu prodanou kopii XY dolarů a hra by se prodávala na všech obchodech? Cenotvorba by pak byla na straně obchodu a každý hráč by se mohl rozhodnout kde a za kolik si danou hru koupí...

+3/0
doporučit
7.2.2019 9:19

T24o92m85a97s 63C54a34n89d34r62a 3497612678613

Epic splnuje dvě důležité věci. Koupit a hrát. Nic víc nepotřebuji a jedna ikona navíc mě nevadí.

+8/−11
doporučit
7.2.2019 10:16

M34a74r39t72i96n 41P23o84s33p52í42š38i72l 1731946584810

Ach bože ...

Fakt zlaté časy SCORE, kde se v článcích řešil skutečný obsah hry, co a jak si nastavit, funkční klávesy, průvodce hrou, zákysy, zajímavá místa či číty, prostě si člověk četl o hře, která ho zajímala. Dnes a tady mi informace přijdou čím dál víc povrchní a pozornost se neustále odklání na ten balast kolem, co je na herní průmysl nabalený a parazituje na něm - distribuce a pak ty zelené hlavy, co prý o hrách "natáčejí" pohyblivé obrázky s doprovodným hýkáním a plní tím internovou žumpu.

Je mi úplně buřt, kde a jak svojí hru koupím. Hlavně, aby vůbec stála za to ...

+5/−10
doporučit
7.2.2019 6:54

P23e77t64r 79H75á21j33e11k 6833221206486

Cim vic obchodu, tim vic navrat zpet k pirateni.. jednoduche. Co vic k tomu dodat. Tenhle pokus o exklusivitu jim proste nevyjde. Navic co z toho my jako evropani mame? jen a pouze dalsi ikonu na plose.. hra levnejsi neni a nebude, jak se na zacatku hlasalo.

+2/−2
doporučit
7.2.2019 8:02

J80a62n 66H25a37b77á44s52k41o 4424587451393

Asi je mi upne jedno, na jakem je hra klientu. Chci ji? Koupim si ji. Hotovo. Jestli bude pres Steam, kde muzu s ostatnima chatovat, coz nedelam ani u MP hry, natoz ciste SP hry. Nebo nebudu achievementy...nic z toho konkretne me vubec nijak nevadi. Zabere to par desitek MB a ani ho nemusim na plose. Secteno podtrzeno, podle me to je zbytecne halo. Pamatuju, jaky byl poprask s Originem, ktery mel (mozna to jeste delal, mozna nikdy ne) sledovat data v pc a odesilat je. A stejne to nikomu ze stovek tisicu lidi rocne nezabrani koupit Fifu, Battlefield atd atd.

+2/−4
doporučit
7.2.2019 16:37

M68i42l65o34š 80K59r94u74m79p 2354827134

Nechápu tu adoraci Steamu, který je zaplevelený balastem jako achievementy, kartičky, odznaky a podobné kraviny. K čemu to je? A navíc nelze hru nainstalovat kamkoli. Kdykoli to jde, hru kupuju na GOG a stáhnu offline instalátor. Steam je nutné zlo, které používám jen když nelze jinak. Ostatní launchery totéž.

+5/−18
doporučit
7.2.2019 8:10

Najdete na iDNES.cz