„Když jsou 10, ale mají rádi singleplayerové hry,“ stojí v poněkud slabém vtípku z produkce twitterového profilu Electronic Arts. Prohlášení, které si v podstatě utahuje z toho, že i když je někdo pro vás ideálním partnerem, hraní singleplayerových her je jeho vadou na kráse, se vydavateli proslulým svými špatnými multiplayerovými hrami opravdu nepovedla.
O pár hodin později se sice objevilo uznání, že „jste nás zaslouženě pomluvili a ve skutečnosti jsou totiž lidi hrající singleplayer 11,“ ovšem škoda byla už napáchána. EA se přitom pustila opravdu na tenký led, jelikož jejím multiplayerovým hrám se v poslední době opravdu moc nedaří (viz například Battlefield 2042 nebo dříve proslulý propadák Anthem).
Naopak by vydavatelství mělo být na své singleplayerové tituly pyšné, jelikož je to v posledních letech směr, ve kterém umí překvapit. Například povedené RPG Jedi: Fallen Order se nedávno dočkalo potvrzení druhého dílu. It Takes Two dokonce loni vyhrálo cenu hry roku na The Game Awards. To je sice multiplayerová hra, ovšem pouze pro dva hráče s důrazem na „gaučové“ hraní s rozdělenou obrazovkou, tedy ne úplně ona klasická masová multiplayerovka, za které lidé EA rádi kritizují. Obecně je Electronic Arts známé velkými singleplayerovými tituly jako je Mass Effect či Dragon Age.
Velká porce kritiky se však vzápětí snesla i třeba kvůli tomu, že Electronic Arts zavřelo studio Visceral, které se zaměřovalo právě na tvorbu singleplayerových her. Nejznámějším jménem z produkce tohoto studia je Dead Space, stojí však také i za Battlefield Hardline nebo Dante’s Inferno. Studio navíc tehdy pracovalo na příběhové singleplayer hře ze světa Star Wars.
Postavil si pařící doupě za 700 tisíc, vypadá jako kokpit vesmírné lodi |
Zbytek diskuze byl vesměs mířený právě na neúspěšné multiplayerové tituly plné mikrotransakcí, ze které se koneckonců internet vysmívá EA už dlouho. Je to zároveň trochu paradoxní, neboť pomlouvání EA už je tak trochu ohraným vtipem samo o sobě, obzvláště v době, kdy se hněvu internetu už nevyhne prakticky žádné velké herní jméno. Ale když vydavatelství takto lidem hezky přihrálo na smeč, tak se opravdu není čemu divit. Ostatně přisadila si i řada známých vývojářů, mezi nimiž je například Vince Zampella, šéf studia Respawn Entertainment, který reagoval ikonkou facepalmu. Studio přitom spadá pod EA.
Aktualizováno 10:10 - Doplnili jsme vysvětlení k It Takes Two.