Sobota 31. července 2021, svátek má Ignác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 31. července 2021 Ignác

Co nám přinese hororový Darkfall?

  12:00aktualizováno  12:01
O tom, že britský tým XXv Productions připravuje hororovou adventuru Darkfall, jsme vás na BonusWebu již informovali. Dnes vám o této hře přinášíme celou řadu nových informací, o něž se s námi ochotně podělil šéf projektu Jonathan Boakes. Tak neváhejte a pojďte s námi za duchy.

Darkfall

Rozhovor s Jonathanem Boakesem o připravované adventuře Darkfall.

Letos na jaře jsme vás na BonusWebu poprvé informovali o pracích britského týmu XXv Productions na hororové adventuře Darkfall. V té době bylo o projektu známo jen několik základních informací týkajících se příběhu, prostředí hry a atmosféry. Proto jsme se rozhodli o hře zjistit několik dalších podrobností, díky kterým jistě získáte na hru mnohem ucelenější pohled. Na naše otázky odpovídal šéf týmu XXv Productions, pan Jonathan Boakes.

První otázka je mířena na vaši společnost – kdy a proč jste se rozhodl založit tým zabývající se vývojem počítačových her?
XXv Productions byla založena v zimě 1998. Začali jsme výrobou krátkých videofilmů, webových stránek a interaktivních CD-ROMů (převážně vzdělávacího charakteru). Na jaře 1999 jsem se rozhodl vytvořit krátkou hru nazvanou The Displacement, což byla fotografická adventura zahrnující cestování časem uvnitř a v okolí jednoho viktoriánského domu v Londýně. Hra sice nebyla komerčně vydána, ale byla k dispozici on-line. Já osobně se zabývám tvorbou adventur, protože je mám nesmírně rád. Dokonce jsem se o počítače ani nijak zvlášť nezajímal, dokud mi kamarád v roce 1996 neukázal Zork: Nemesis. Od té doby jsem adventurám naprosto propadl!

Tvorba hry Darkfall je inspirována TV seriálem „Sapphire and Steel“. Proč zrovna jím?
Ve 3D jsem předtím nikdy nepracoval, takže jsem chtěl prostředí se skutečně základním designem. Přestože „Sapphire and Steel“ byla velice laciná TV show s až klaustrofobně malými scénami, její nízký rozpočet se nikdy neprojevil na kvalitě příběhu. Přišlo mi to jako ideální koncept pro tvorbu první hry.

Seriál „Sapphire and Steel“ je zde v Česku zcela neznámý. Mohl byste nám ho ve zkratce přiblížit?
Byl to britský televizní seriál z let 1979-1982 s fantasy paranormální tématikou. Vystupovali v něm dva takzvaní „časoví agenti“, kteří byli vysláni za účelem zacelení vzniklých časových „škvír“. Starý a budoucí čas byly reprezentovány jako neviditelné síly zla, které se snaží vniknout do času současného a přetrhnout jeho tok.

Jak moc bude Darkfall tomuto seriálu podobný? Navštívíme v něm stejné lokace a potkáme stejné postavy?
Hráč nebude potřebovat absolutně žádnou znalost televizního seriálu. Jediná spojitost je v herním prostředí (vlaková stanice) a ve skutečnosti, že v ní straší. Do hry jsme převedli původní televizní prostředí a atmosféru.

Darkfall Již delší dobu je známo ledacos o příběhu hry, nicméně stále mi uniká, co bude ve hře hráčovým primárním úkolem...
Jako hráč se objevíte na opuštěné vlakové stanici, kde zjistíte, že „temnota“ začala lidi vytrhávat z reality. Prostřednictvím průzkumu a pátrání zjistíte, že se tak nestalo poprvé a pokud se tomu sami nepostavíte, nastalo se tak ani naposledy. Podle toho, jak podrobně a obezřetně budete číst různé záznamy a nalézat stopy, zjistíte, že důvody vaší úlohy v tomto nelehkém úkolu nejsou žádnou náhodou.

Jak moc bude herní prostředí rozsáhlé? Bude se vše odehrávat pouze na vlakové stanici a v hotelu, nebo též v jiných budovách ve vesnici?
Hotel sestává z více než dvaceti pokojů a též vlaková stanice má hned několik lokalit, včetně nástupišť. Moc rád bych zahrnul i přilehlou vesnici, ale mým cílem je vměstnat hru na jedno CD. Takže možná až ve druhém díle…

Protože Darkfall klasifikujete jako hororovou hru, předpokládám, že bude plná pravé duchařiny. Bude mít hlavní hrdina po ruce nějaké speciální přístroje či výbavičku proti všemocnému Zlu?
Darkfall vlastně není hororová hra jako taková. Je to nadpřirozené drama, zahrnující duchy a antické síly (takže žádná krev ani vnitřnosti!). Nicméně máte pravdu v tom, že zde bude hodně duchařiny, neboli lovení duchů. Nádraží i hotel mají bohatou historii, co se honů na duchy týče. Naleznete a použijete různé druhy vybavení a nástrojů, které vám napomohou vystopovat nadpřirozené prvky. Hra obsahuje takzvaný „faktor náhodného strašení“, jak mu já sám říkám. Znamená to tedy, že nadpřirozené aktivity se mohou stát kdykoliv a kdekoliv a ani já sám předem nevím, kde se duch zjeví a jak dlouho tam setrvá.

S tím souvisí má asi nejpodstatnější otázka: Jedná se o čistokrevnou logickou adventuru, nebo máme počítat s různými akčními elementy, které jsou v současných hrách s podobnou tématikou obvyklé? Osobně doufám, že hra nebude sestávat ze střílení po zombiích, pobíhajících po hotelových pokojích…
Hahaha… NE! Žádné zombie, upíři nebo vlkodlaci! Všechny úkoly ve hře jsou přísně logické, založené na puzzlech, dokonce i bez omezujících časových limitů. Nadpřirozené bytosti nejsou agresivní, protože to jsou v podstatě po mnohá staletí lidští obyvatelé hotelu. Vaším úkolem bude najít je, zjistit, kdo ve skutečnosti jsou, a zkontaktovat se s nimi. Hra zaujme především sečtělé hráče, protože obsahuje spoustu knih, zápisníků, deníků a taky internetových stránek, které si hráč bude moci prostudovat. Já osobně mám velmi rád čtení ve hrách a vždy mě překvapí, jak často tvůrci do her zahrnují knihovny přeplněné knihami, do nichž hráč nemá možnost ani nahlédnout. Zdá se mi to nesmyslné.

Pokud je mi známo, Darkfall bude kompletně 3D hra. Jakého pohledu bude využívat – 1st person nebo 3rd person? Bude pohyb hlavního hrdiny nějak omezen?
Ne, hra je předrenderovaná z 3D modelů. Pohyb ve hře je spíše retrospektivní, kdy se hráč bude moci na každé lokaci otáčet do čtyř různých směrů. Je to interface podobný Darkfall Mystu, Amber: Journeys Beyond nebo Timelapse. Zvolil jsem si jednoduchou formu průzkumu prostředí, protože chci hru zpřístupnit jak starším hráčům, tak i nováčkům.

Jakým způsobem bude řešena interakce s předměty? Myslím tím jejich prozkoumávání, sbírání, používání a uskladňování do inventáře. A co rozhovory s NPC? Nalezneme v Darkfallu hodně komunikativních postav?
Darkfall bude obsahovat malý inventář, kam se bude ukládat různá výbavička pro lov duchů stejně jako ostatní sebrané předměty. Všechny budou zobrazeny v dolní části obrazovky a budete je moci použít kdykoliv a kdykoliv. Co se rozhovorů týče, budete si moci popovídat s různými nadpřirozenými bytostmi a získávat od nich důležité informace.

Co mi můžete říct o kvalitě grafického zpracování? V jakém rozlišení hra poběží?
Grafika je renderovaná v 24-bitové barevné hloubce, takže poběží v 24-bitu a 32-bitu. Testoval jsem to i na 16-bitové grafice a fungovalo to OK, nicméně výsledná kvalita byla pochopitelně nižší. Hra poběží v rozlišení 640x480.

Absolutně nic není známo o zvukových efektech nebo hudebním doprovodu. Jaký druh hudby ve hře použijete?
Přímo ve hře nebude žádný hudební doprovod, nanejvýš v menu jedna hlavní melodie - něco v klasickém stylu. Přesto ale během hraní zaslechnete nějaké skutečné melodie znějící z gramofonu, rádia, počítače a tak dále. Ostatní zvukové efekty doprovázejí hráčovu interakci s předměty, kupříkladu otvírání dveří, rozbití okna a spoustu jiných.

Poslední otázka: Kdo bude vaši hru distribuovat a kdy se jí dočkáme v obchodech?
Hra by měla být dokončena na přelomu listopadu a prosince tohoto roku a budete si ji moci zakoupit on-line skrze naši webovou stránku. Takto si ji budou moci pořídit všichni ve stejnou dobu bez ohledu na stát, v němž žijete.

Chcete na závěr ještě něco vzkázat našim čtenářům nebo se zmínit o něčem, co jsme v tomto rozhovoru neprobrali?
Předně bych chtěl ke hře přilákat stejně tak zatvrzelé hráče adventur jakožto i majitele starších PC, kteří si normálně počítačové hry nekupují (minimální konfigurace je pouze procesor 200 MHz, 32 MB RAM, 16xCD-ROM). Protože ve hře nejsou žádné „arkádové“ elementy, myslím, že hra bude vyhovovat lidem, kteří rádi prozkoumávají nová místa bez sebemenšího tlaku na čas nebo na soutěživost. Všiml jsem si, že některé PC tituly, jako třeba Titanic od EuroPressu, byly populární spíše mezi starší generací hráčů.

Mnohokrát díky za rozhovor.
Také děkuji.

Autor:
  • Nejčtenější

Zveřejnil tajné vojenské dokumenty, aby dokázal, že je ve hře chyba

Nadšenec do vojenské simulace War Thunder zašel během internetové debaty o hře až příliš daleko. Aby vývojářům ukázal,...

RECENZE Chernobylite: návštěva zamořené zóny nebyla nikdy děsivější

Co byste udělali, abyste zachránili milovanou osobu? Někteří by pro to zpřetrhali samotný čas a prostor. A právě to se...

Nová hra od Amazonu ničí drahý herní hardware, pozor na ni

Ačkoliv má New World od herních studií Amazonu poměrně úspěšný start, pověst jí kazí ohlasy od hráčů, kterým zničila...

Vývojáři končí s protipirátskou ochranou Denuvo. Zpomaluje počítač

Reputace protipirirátské ochrany Denuvo utrpěla v posledních dnech vážné šrámy. Nejdříve bylo prokázáno, že má...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Cesta do elektromobilního pekla. Auta přinášejí víc problémů než výhod

Premium Nová doba elektromobilní nás vrátí o půlstoletí zpátky: auto bude luxus, mobilita taky a draze to zaplatíme všichni. I...

Mlčeti zlato. Profesionální vyjednavač vysvětluje, jak jednat s dětmi či šéfem

Premium Každý člověk vyjednává v průměru pětkrát za den. Doma s partnerem, s dětmi, v práci se šéfem, s podřízenými. Radim...

Český vlk z Wall Street jde k soudu. Hlavní roli v kauze Via Chem má miliardář Sisák

Premium Schyluje se k dlouho očekávané soudní bitvě, v níž je hlavní postavou známý český finančník a miliardář Petr Sisák...

  • Další z rubriky

Sedm idolů. Videoherní postavy, ze kterých se nečekaně staly sexsymboly

Premium Někdo je prvoplánově přitažlivý a někdo rozhodně nevypadá, že by o něm lidé snili v ložnici. To druhé platí i pro...

Vydavatelství Annapurna předvedlo svou vyumělkovanou sestavu her

Pokud hledáte zajímavé a neobvyklé hry, vyplatí se sledovat produkci vydavatelství Annapurna Interactive. Jeho vůbec...

ANKETA: Jak vnímáte poslední kroky Ubisoftu?

Ubisoft se chystá vytvářet víc AAA free 2 play her, připravuje „live service“ platformu Assassin’s Creed či zkouší být...

Aby si hru vychutnal každý, umožní vývojáři nesmrtelnost. Je to správně?

Vývojáři netrpělivě očekávané akční hry Psychonauts 2 chtějí, aby co nejvíce hráčů vidělo rozuzlení jejího příběhu. Do...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dabéři Naked Attraction: Byli jsme v šoku, že něco takového může vůbec existovat

Nahota je televizní evergreen a stále dokáže diváky přikovat u obrazovek. Počátkem devadesátých let to bylo Tutti...

Britney Spears se ukázala nahoře bez. Prý na protest proti otci

Britney Spears (39), která s otcem bojuje u soudu kvůli opatrovnictví a správě jejího majetku, zveřejnila na sociálních...

Ostych a stud před kolegy jsou ztracená energie, míní Vica Kerekes

Slovenská herečka maďarského původu Vica Kerekes (40) přijala nabídku režiséra Tomáše Svobody a zahraje si v jeho...

Neteř princezny Diany se vdala. Vzala si o 32 let staršího miliardáře

Lady Kitty Spencerová (30) se vdala. Neteř princezny Diany si vzala jihoafrického módního magnáta Michaela Lewise (62)....

Zemřel herec Vladimír Marek, roky bojoval s rakovinou

V nedožitých 70 letech zemřel ve čtvrtek divadelní, muzikálový i televizní herec Vladimír Marek. Podle Blesk.cz se od...