V poslední době je diverzita ve videohrách často skloňovaný pojem. Někdo ji bere jako nezbytnou evoluci branže, jiní jako maximální zlo, které celé odvětví zahubí. Zastánci poukazují na to, že čím rozmanitější tým vývojářů na hře pracuje, tím nápaditější jsou výsledky, se kterými se může ztotožnit širší masa hráčů. Odpůrci naopak hlásají, že diverzita je často nucená a vede k tomu, že do výsledných produktů pak prosakuje pouze jeden názorový proud.
Šel jsem si pro výpověď, místo toho mě povýšili, vzpomíná režisér Cyberpunku |
Po sociálních sítích se nyní začaly šířit informace, že polské herní studio CD Projekt opouštějí ve velkém talentovaní vývojáři, aby je firma mohla nahradit právě jedinci na základně kvót týkajících se diverzity zaměstnanců. Lidé poukazovali na to, že se studio se svým programem týkající se diverzity a inkluze ani nijak netají a je přístupný na webových stránkách firmy.
Tento program CD Projektu spočívá v tom, že firma nabízí stipendia pro studentky středních škol zajímajících se o vývoj videoher, zaměstnankyním nabízí menstruační volna a firma také podepsala dokument Diversity Charter in Poland, zavazující se třeba k ukončení diskriminace na pracovišti a podporu inkluze. To podle některých lidí naznačuje, že CD Projekt je v problémech kvůli přílišnému důrazu na tyto záležitosti, namísto najímání talentovaných lidí.
Dalším důkazem pak má být třeba odchod kreativního ředitele hry The Witcher 3, Konrada Tomaszkiewicze. Studio opustil už před třemi lety, tehdy údajně kvůli tomu, že šikanoval členy svého týmu. Ačkoliv interní vyšetřování tehdy usoudilo, že se Tomaszkiewicz ničím neprovinil, sám nakonec ze studia odešel.
Tyto teorie se nakonec rozhodl na síti X vyvrátit sám ředitel CD Projektu, Michal Nowakowski. Ten teorie nazval jako „absolutní nesmysl“ a poznamenal, že ze studia odchází naopak nejméně lidí za poslední roky a když už někoho najímají, tak výhradně na základě talentu. CD Projekt podle něj vyrábí hry čistě podle toho, zda se umělecká vize takového projektu zdá být dostatečně dobrá.
Nowakowski se také vyjádřil k teoriím, že za problémy ve studiu dále může přechod na herní engine Unreal Engine 5, který nejde tak hladce, jak se čekalo. Původcem těchto informací je český vývojář že studia Warhorse, Daniel Vávra. Nowakowski zdůraznil, že přechod na tento engine studiu dovoluje pracovat ještě efektivněji a s lepšími technologiemi. Zda Unreal Engine 5 představuje nějakou překážku po přechodu z vlastního RED Engine ovšem neupřesnil.