Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Call of Duty: Modern Warfare (2019) | foto: Activision/Infinity Ward

Konkurence pro Fortnite? Battle Royale v CoD: Modern Warfare je skvělý

• 15
Call of Duty: Modern Warfare se od svého vydání nepřestává vyvíjet. Hra v únoru vstoupila do své druhé sezony, v březnu do ní navíc permanentně přibyl režim Warzone. Jak se novinka hraje, zjistíte v našem článku, o celkovém vývoji hry informujeme ve speciálním rámečku.

Desátého března do Modern Warfare konečně přišel očekávaný režim Warzone obsahující obří mapu, na níž lze momentálně hrát mód Battle Royale ve 150 hráčích. Ti jsou rozděleni do jednotek po třech. Novinkou je mód Plunder, v němž se týmy pokouší získat co nejvíce peněz. Počet hráčů a jejich rozložení do jednotek zůstává v obou módech stejný, můžete si být však jisti, že Warzone se bude dále vyvíjet.

Technicky vzato se stále nachází v betě, byť je jasné, že hra funguje v podstatě tak, jak má. Klasický Battle Royale pro sólisty přijde spíše dříve, nežli později. Navíc se počítá i s dalšími módy a variantami, podobně jako se to dělo v případě loňských Black Ops 4. Warzone lze hrát i v případě, že nevlastníte Call of Duty: Modern Warfare. Stáhnout si jej můžete zdarma skrze virtuální obchody na konzolích, PC verzi pak najdete na Battle.netu.

Call of Duty: Moder Warfare - Warzone

Místní Battle Royale obsahuje několik zajímavých prvků, kterými se snaží odlišit od konkurence. Poté, co vás někdo vyřadí ze hry, ještě nemusí být vše ztraceno. Opět platí, že vás soupeř musí nejprve dorazit. Pokud v tuto chvíli nepomůže parťák, nebo nemáte v inventáři uzdravovací injekci, odchází hráč do gulagu, kde jej čeká jednokolová bitva jeden na jednoho s náhodně vybranou zbraní. Situace tak velmi připomíná mód Gunfight z aktuálního Modern Warfare. Vítězný hráč se vrací do hry, ale ztrácí vybavení.

Pokud ho někdo vyřadí podruhé, zbývá ještě možnost, že za jeho vzkříšení zaplatí kolega virtuální měnu na stejné stanici, na níž lze kupovat injekce a tradiční killstreakové odměny. Potěšující je i možnost se parťákovi stiskem tlačítka „připomenout“ a decentně ho upozornit na blízkost zmíněné stanice. Teoreticky by mělo platit, že kdo spolupracuje, ten vyhraje. Nechybí možnost darovat brnění, peníze či kus výbavy a z Apex Legends si tvůrci „vypůjčili“ rychlé označování míst, nepřátel či předmětů na mapě. Funguje to pro hráče, kteří chtějí spolupracovat, ale neradi přitom používají mikrofon.

Call of Duty: Moder Warfare - Warzone

Call of Duty: Moder Warfare - Warzone

Specialitou Warzone je možnost přivolat si za tučný obnos balíček vlastních loadoutů (výzbroje), který hráči používají i v tradičním multiplayeru. Loadout obsahuje nejen obě zbraně, ale také perky a granáty. Tento aspekt hry je momentálně dost kontroverzní, protože dosavadní hráči Modern Warfare mají velkou výhodu oproti free-to-play nováčkům, kteří začínají od nuly a musejí vše odemykat v rámci Warzonu.

Jak jste si mohli všimnout z dosavadního popisu, hodně se toho točí kolem virtuální měny, nemusíte se však bát, neboť je získávána čistě hraním. Po mapě se válí buď volně, nebo ji obsahují speciální lootboxy, v nichž najdete i zbraně, krátkodobé bonusy a další výbavu. Další peníze získáte střílením nepřátel či plněním speciálních úkolů. Ty jsou velmi jednoduché – běžte na určité místo a braňte ho, vyrabujte tři konkrétní bedny s lootem, nebo zabijte označeného nepřítele, který je však dopředu upozorněn, že mu jde někdo po krku.

Call of Duty: Moder Warfare - Warzone

Druhým módem ve Warzone je Plunder, v němž týmy soutěží o to, kdo první nasbírá milion dolarů. Pokud se to ani jednomu z týmů do půl hodiny nepodaří, vyhrává ten s největším nashromážděným obnosem. V Plunder máte neomezený počet životů. Peníze získáváte obdobným způsobem, jelikož vás o ně mohou ostatní připravit, hráči si mohou na označených místech přivolat helikoptéry, které finance odnesou do bezpečí. Podobně fungují i balony s menší nosnou kapacitou, kterou lze získat z lootboxů nebo nákupních stanic. Jenom pozor, balon, helikoptéra i vy samotní jste nějaký čas pěkně na ráně a nepřátele na vás mohou snadno zaútočit.

Obří mapa obsahuje místa inspirovaná lokacemi z aktuální Modern Warfare, některá však budou povědomá i hráčům původní trilogie. Warzone se snaží být realističtější než loňský Blackout pro Black Ops 4, což má za následek i to, že nepůsobí tak zajímavě a jednotlivé lokace jsou si navzájem možná až moc podobné.

Průzkumu bohužel příliš nepomáhá fakt, že si hráči mohou zavolat bednu s vlastní výzbrojí, na níž jsou už velmi dobře zvyklí z multiplayeru a Spec Ops. V Plunder to platí dvojnásob, neboť tam s vlastním loadoutem automaticky seskakujete na mapu. Na druhou stranu provázanost všech těchto módů zároveň znamená, že ať hrajte v Modern Warfare cokoliv, stále si odemykáte další a další věci, které lze použít v každém z režimů s výjimkou příběhové kampaně.

Call of Duty: Moder Warfare - Warzone

Call of Duty: Moder Warfare - Warzone

Killstreaky lze také celkem snadno zneužít. Pokud si je kupříkladu schováváte až na samotný závěr, kde malý kroužek přeživších počastujete leteckým úderem, asi vám za vaši taktiku moc nepoděkují. Teoreticky by je autoři mohli na konci hry zablokovat, zda tak učiní, je ve hvězdách.

Plunder cílí na hráče, kteří v BR módech neustále umírají a jsou frustrovaní. Poměrně obstojné množství peněz lze nastřádat i hledáním lootboxů a plněním misí, které nesouvisí primárně se zabitím protivníka. Jako největší problém vidím, že vás hra sice upozorní, zda jste v první pětce či desítce týmů, jinak však nemáte přehled o tom, jak si kdo vede. Samozřejmě platí, že v obou režimech si více užijete s kamarádem a mikrofonem, byť systém komunikace pomocí rychlých značek funguje skvěle.

Hlavní přednosti Warzone však souvisí s Modern Warfare obecně. Hra se perfektně ovládá, ozvučení je špičkové a grafika vzhledem k obrovské rozloze mapy více než slušná. Na standardním PlayStation 4 jsem během hraní neměl jakékoliv problémy s plynulostí a servery běží zatím na jedničku. Warzone stojí rozhodně za vyzkoušení, a pokud vás zaujme, možná vás donutí i k nákupu celé hry.

Jak se hraje Call of Duty: Modern Warfare v druhé sezoně

Modern Warfare  v únoru vstoupila do druhé sezony. Během vydání se mnozí obávali, jak se hra bude v následujících měsících měnit. Pozitivní je, že vizuální stránku Modern Warfare se zatím daří držet v přijatelných mezích a hra není přehlídkou šílených skinů a do očí bijících kosmetických doplňků, které by vám hraní znechutily (jako Black Ops 4). Pro každou sezonu lze koupit Battle Pass, v rámci kterého dostávají platící hráči pravidelný přístup dalších předmětů, XP bonusů a dokonce i CoD bodů, za jejichž důsledné syslení lze teoreticky koupit mimo jiné i členství v některé z následujících sezón. Pár odměn z Battle Passu je vyhrazených i pro „neplatiče“, mimo jiné to jsou všechny nové zbraně.

Bohužel sliby o čistě kosmetických doplňcích v Battle Passu se neukázaly jako stoprocentně pravdivé. Jeho majitelé tak mohou především snadno a pravidelně získávat různé modifikace zbraní (blueprinty), některé z nich lze navíc koupit i přímo za reálné peníze. Blueprinty malinko upravují jednotlivé parametry zbraní, nejen jejich vzhled. Hráči kvůli tomu příliš neprotestují, neboť většina modifikací má své malé klady i zápory, ale celý systém blueprintů od začátku tak trošku zapáchá.

Při vylepšování zbraně klasickým způsobem třeba z nepochopitelného důvodu nevidíte, co si vlastně v budoucnu odemknete a tedy jak dalece vám jsou určité modifikace vlastně vzdálené. Některé blueprinty můžete získávat i plněním časově náročných, zbytečně komplikovaných výzev. Popravdě řečeno, celá tato debata je v podstatě zbytečná, neboť stále platí, že v CoDu stejně většinou vyhraje ten, kdo první zamíří na protivníka a zmáčkne spoušť a hráči jsou zavaleni tolika zbraněmi a jejich postupně odemykanými modifikacemi, že stěžovat si na roli blueprintů lze spíše z principu než pro jejich reálný dopad.

Větší problém se týká nových map zdarma, kde se zatím potvrdil černý scénář a autoři škudlí, kde se dá. Mapy do klasického multiplayeru jsou většinou už několikrát vydané, ohrané kousky jako Crash, Vacant a otravný Shipment, který se v podání Modern Warfare pyšní patrně tím nejtragičtějším systémem spawnování, jaký jsem kdy ve hře viděl. Úplně běžně se stává, že se objevíte přímo před hlavní protivníka, nebo naopak. „Nová“ mapa Rust z MW2 není o moc lepší.

Skutečné novinky dosud vyšly v podstatě jen dvě – Atlas Superstore a Shoothouse, který měli tvůrci připravený chvíli po vydání. Novou mapu Zhokov Boneyard dostal i režim Ground War. Je nepříjemně chaotická a pro potřeby režimu malá. Několik miniaturních kousků přibylo také do módu Gunfight. Špatné sice nejsou, ale díky jejich miniaturní velikosti je zřejmé, že moc autorům práce nedaly. Gunfight lze nově hrát i v turnajovém módu, což už tak dost soutěživý režim dělá ještě napínavějším.

Ze hry zmizel i mód Realism, neboť v Infinity Ward pravděpodobně uznali, že se snaží zaujmout úplně stejnou skupinu hráčů jako režimy Hardcore. Snad kvůli původní snaze oba tyto módy odlišit v letošním HC funguje například regenerace zdraví a HUD není úplně odstraněn. Marně ve hře hledám noční mapy, které byly zpočátku pro režim Realism vyhrazeny. Pravděpodobně se však do hry vrátí až v rámci časového eventu, což je velká škoda.

Mezi permanentní playlisty se brzy po vydání vrátil oblíbený Hardpoint, Kill Confirmed a Infected. Autoři také optimalizovali celkem dost perků. Pro multiplayer celkově bohužel platí, že autoři slevili z původní snahy o taktičtější, pozičnější hraní. Většina nových, resp. staronových map je malá a místo sledování okolí hráči nahání červené tečky na kompasu a minimapě, což je přesný opak toho, co tvůrci zamýšleli. Původní vizi si tak nejlépe vychutnáte právě ve zmíněných Hardcore režimech, byť i v nich straší kompas, který tam nemá co dělat.

O několik map se rozrostl i kooperativní mód Spec Ops, jeho četné chyby však zůstávají a jako celek prostě není zábavný. Kromě velkých operací do hry autoři přidali i kratší kousky, které odkazují na tradiční Spec Ops z MW2 a MW3. Jde však o nudnější varianty misí z příběhové kampaně s miliardami spawnujících nepřátel anebo recyklované mapy z multiplayeru. Kvalitě svých předchůdců se tento režim nemůže rovnat, nepochopitelně v něm navíc dosud chybí podpora splitscreenu.

Na první pohled se množství obsahu přidaného do Modern Warfare sice tváří úžasně, problém je však v jeho kvalitě. Opravdu nových map do klasických režimů by v tuto chvíli mělo být více. Na vině je patrně příprava Warzone a nevděčná snaha uspokojit co nejširší spektrum hráčů, tedy vlastně podobný problém, jaký má (mimo jiné) poslední Battlefield.

Call of Duty: Modern Warfare je přesto všechno v tradičním multiplayeru proklatě zábavná střílečka, v níž po nějakém čase není problém najít to, co vás bude bavit. Pokud tvůrci zaberou a zaměří se na tvorbu opravdu nových map, nebude hrozit, že jim hráči utečou jinam.

Call of Duty: Modern Warfare (2019)
Call of Duty: Modern Warfare (2019)
Call of Duty: Modern Warfare (2019)