Příhoz sto tisíc umožnil remake Bran Skeldalu. Dobrý pocit, říká autor hry

  3:03aktualizováno  3:03
Parádní česká hra Brány Skeldalu, která vyšla v devadesátých letech, zamíří na telefony a tablety. Vznik hry umožnilo komunitní financování, zejména pak štědrý příhoz donátora, který na poslední chvíli přispěl 98 tisíc korun. "Vskutku dobrý pocit," říká Jindřich Rohlík, autor Bran Skeldalu.

Jidřich Rohlík prostřednictvím českého projektu Startovač požadoval částku 180 tisíc korun, aby letitou hru Brány Skeldalu převedl na platformy Android a iOS.

Jindřich Rohlík

Scénárista, programátor, autor několika povídek. Brány Skeldalu vytvářel, když mu bylo osmnáct.

Jindra Rohlík

Jindra Rohlík

Po slušném rozjezdu to však vypadalo, že se požadovaná suma nevybere. Vznik projektu nakonec umožnil štědrý dárce, který přispěl částkou 98 tisíc korun. Vybralo se tak 104 procent z požadované částky.

"Není žádným tajemstvím, že se tak stalo především díky firmě Partners,která byla mezi 'startéry' zastoupena osobou pana Petra Borkovce, jenž je generálním ředitelem právě firmy Partners, a která přispěla částkou celkem 98 tisíc korun, což tvoří polovinu vybraných peněz," vysvětluje Jindřich Rohlík.

"Jemu i zmiňované firmě tedy patří můj největší dík. Můj velký dík patří ale také všem ostatním fanouškům donátorům, kteří větší, nebo menší částkou, každý dle svých možností, na projekt přispěli," dodává.

Brány Skeldalu

Brány Skeldalu vyšly v roce 1998. Je to česká hra na hrdina, v níž skupina dobrodruhů brázdí kobky i lesy, aby zničila pět zlověstných mágů. Dobovou recenzi čtěte na BW zde, pro PC si můžete stáhnout plnou hru tady.

Mobilní verze by měla vyjít do konce roku a není to jediný projekt, na kterém Jindra Rohlík dělá. Více už se dozvíte v odpovědích na otázky Bonuswebu.

Překvapil mě velký příhoz na konci, díky kterému se vybrala potřebná část peněz. Bylo to domluvené předem, nebo tě to samotného překvapilo? Jaký to byl pocit?
Příhoz mě už ten poslední den nepřekvapil. Den předem jsem psal Petrovi Borkovscovi z firmy Partners, jak situace ohledně Skeldalu vypadá a on se nabídl, že doplatí i ten zbytek.

Brány Skeldalu

Skřetí jeskyně, první úroveň hry. "Je to původní, dvacet let stará, ručně kreslená mapa, podle které pak vznikala hra."

To už ale bylo překvapení, to jsem nečekal a pocit to byl vskutku dobrý. Samozřejmě nervy to byly i ten poslední den, protože i když jsem tomu věřil, pořád ještě se mohla spousta věcí podělat. Pro to je kupodivu prostor vždycky.

Peníze vybrány, co bude teď následovat?
Teď přednostně vyřeším všechny odměny, pak prozkoumám zdrojáky a pustím se do díla.

Kdy myslíš, že by mohla mobilní verze Bran Skeldalu vyjít?
Rád bych to stihl do konce roku.

Píšeš, že pro české hráče bude hra zdarma, bez reklam a mikrotransakcí. Zajímalo by mě, za co konkrétně si hráči v zahraničí připlatí. Není to příliš násilné přilepit mikrotransakce do hry, která s nimi původně nepočítala? Proč tento obchodní model?
Pokud bude proveden překlad do angličtiny, zahraniční hráči budou za hru normálně platit jako za celek. Cena není stanovena. Na mikrotranskace to skutečně není stavěné, a tak tam nebudou.

Jinak počítám, že donátoři budou uvedeni i v případě cizojazyčné verze a také budou mít cizojazyčnou verzi zdarma k dispozici.

Říkáš, že mobilní verze bude uzpůsobená dotykovému ovládání. Neláká tě ovšem jít dál, udělat nějaké dodatečné změny v hře? Jsi po letech po herní stránce se vším spokojený?
Láká, ale uvidíme, jak to půjde. Třeba bude konverze natolik problémová, že budu rád, že ji v nějakém normálním termínu zvládnu. To předem nikdy nevíš. Jinak by mě lákalo udělat ovládání gesty, udělat jednodušší herní mód, kde bych zjednodušil víc věcí, možná nějaký tutoriál.

Pracuješ i na nějakých dalších projektech mimo mobilních Bran Skeldalu?
Ano, teď zrovna dokončuji Českou kuchařku, což je iPhone obrazová kuchařka se stovkou těch nejrozšířenějších českých receptů, co vařily naše mámy a babičky, napsaná vždy v dlouhé a krátké verzi tak, aby podle toho mohl vařit každý.

Brány Skeldalu

Brány Skeldalu

I ten, který z hlavy neví, jak dlouho se vaří brambory nebo neví, co znamená zpěnit cibulku :-). Prostě to tam vykládám polopatě, píšu různé tipy a zušenosti, jsem velmi přesný v mírách jak objemových, tak časových.

Ale ani tady se nezapře můj herní původ. Za uvařené pokrmy bude hráč sbírat různé body a za ty pak bude získávat achievements v Game Centru. Budou tam také statistiky a tak. Dělám to tak trochu pro sebe, dělám to tak, jak si myslím, že by měla vypadat kuchařka, aby začínajícího kuchaře neotrávila.

Autor:

Nejčtenější

KVÍZ: Git gut, n00bs sux! Rozumíte mluvě dnešních hráčů?

Grand Theft Auto 5

Stejně jako každá jiná komunita mají i hráči počítačových her svůj vlastní slovník, pro neznalé často nepochopitelný....

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

Stahujte zdarma šest her s Batmanem v hodnotě dva a půl tisíce korun

Batman Arkham Asylum

Nepopulární digitální obchod s hrami Epic Store se opravdu vytáhl. Namísto jedné či dvou her jich tentokrát nabízí...

Moc jsme tomu nevěřili, ale půjčovna PC her od Microsoftu je skvělá

Xbox Game Pass

Je to koncept, který by chtěl mít každý velký vydavatel. Velká knihovna her, kterou můžete hrát za měsíční poplatek,...

Další z rubriky

RECENZE: Astral Chain nabízí futuristickou anime akci v režii mistrů

Astral Chain

Studio Platinum Games se na Nintendu Switch pokouší prorazit s novou značkou. Astral Chain nabízí unikátní soubojový...

Chcete zažít ikonický World of Warcraft? Nejlepší čas je právě teď

World of Warcraft Classic

World of Warcaft Classic je rekonstrukce původní online hry, která vyšla téměř před patnácti lety. Po zhruba 25...

Lepší, pohodlnější a levnější. Exkluzivní pohled na nové HTC Vive Cosmos

HTC Vive Cosmos

Série brýlí pro virtuální realitu od HTC se oficiálně dočkala nástupce. Je jím model Vive Cosmos, který kombinuje...

Zkrachovali, ale zkusí to znovu. Studio Telltale vstalo z mrtvých

The Wolf Among Us (PS3)

Už jsme si mysleli, že jméno Telltale nikdy neuslyšíme, ale původně zkrachovalé herní studio se pokusí o návrat na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz