Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bohemia Int. končí, přichází ENGRAM Ent.

  7:05aktualizováno  5. listopadu 11:33
Včera se celým herním světem jako smršť prohnala jedna z nejzásadnějších informací letošního roku o sloučení se společností Bohemia Interactive s polskou IM Group a expanzi na zahraniční trhy. Z tohoto důvodu jsme vyzpovídali ředitele Bohemia Interactive ing. Slavomíra Pavlíčka, který nastínil cíle a plány nově vzniklé společnosti a hlavně zmínil přínos české herní scéně.

Včera se celým herním světem jako smršť prohnala jedna z nejzásadnějších informací letošního roku - informace o sloučení se společností Bohemia Interactive, dominantního českého distributora počítačových her s polskou IM Group, načež vznikla ENGRAM Entertainment, do níž navíc finančně vstoupí investor DBG Osteuropa- Holding. Z tohoto důvodu jsme požádali o bleskové interview ředitele Bohemia Interactive ing. Slavomíra Pavlíčka.

První otázka asi nebude vůbec originální, přesto se vás na ni zeptám: co si od spojení s významným polským distributorem her a vůbec multimediální zábavy, firmou IM Group, slibujete?
Současný herní trh ať už středoevropský, tak celosvětový prožívá v posledních letech velký rozvoj. Fúzování velkých distribučních firem je naprosto běžnou záležitostí, která má, stejně jako v našem případě několik společných jmenovatelů. Prvním a hlavním zůstává nabídnout zákazníkům více kvalitních herních titulů. Sám jistě víte, že v současnosti není možné vyprodukovat opravdu dobrou hru bez silného kapitálového zázemí. Hovořím teď o skutečně kvalitní hře, která bude mít šanci na celosvětových trzích. Dalším jmenovatelem je samozřejmě také posílení a běžná expanze naší firmy. Vždyť kdo si nepřeje, aby se jeho firma dále rozrůstala a expandovala? A náš český herní trh je již pro další takovéto aktivity příliš malý. Nejde tak ani o schopnost nakupovat počítačové hry, což je dáno ne zrovna růžovou ekonomickou situací naší země, ale také o obrovský podíl pirátských verzí na naší scéně. Jistě vám není neznámou, že současný trh tvoří asi z 80% pirátské kopie. Posledním ze závažných důvodů je určitě náš vstup do EU. V době, kdy se hovoří o reálném datu našeho vstupu do Unie není možné zůstat v tomto směru stagnujícím, ale připravit se nejen na otevření obrovského potencionálního trhu, ale také na obrovskou konkurenci, která na něm vládne. A to prostě bez těchto aktivit není možné.

Znamená vaše spojení s tímto partnerem, že jste se vzhledem k malému domácímu trhu ocitli v problémech, nebo je to součástí vaší strategie?
Myslím, že jsem na tuto otázku odpověděl výše.

Jak dlouho jste koketovali s myšlenkou založit ENGRAM Entertainment, koho to napadlo a můžete řádově prozradit také to, jak dlouho trvala veškerá vyjednávání s IM Group a fondem privátních investic DBG Osteuropa - Holding, který hodlá do vzniklé firmy investovat?
Expanze byla od začátku naším cílem. Začátky rozhovorů se datují na duben 2000, tzn. více než půl roku.

Když už jsme u toho investora, obdržíte od něj slušnou sumičku peněz - 6,5 mil. Euro. Můžete nám sdělit alespoň pár projektů, na které budou tyto prostředky určeny?

  • Posílení distribučních aktivit v ČR, ale i v Polsku.
  • Podporu vývoje her.
  • Více plně lokalizovaných titulů na trhu.

    Jak to bude se jménem Bohemia Interactive? Bude se u nás používat i nadále, nebo začnete okamžitě pracovat na budování nové značky ENGRAM Entertainment a budete se snažit co nejdříve naučit veřejnost používat nové jméno? Odkdy oficiálně se začne nová značka budovat?
    Je ještě příliš brzy na odpověď.

    Jakým způsobem, pomineme-li používání jiného jména, pocítí tuto změnu česká hráčská veřejnost?
    Pro hráče jako takové bude nadále pokračovat nastartovaný trend, jen nyní můžeme očekávat jeho rychlejší realizaci. Mám tím na mysli produkci kvalitních her, lokalizace zahraničních titulů (již letos je kompletně lokalizováno více než 10 oproti loňským dvěma). Z novinek zmiňme např. SETTLERS IV, THE LONGEST JOURNEY, či STUPID INVADERS.

    Mohou čeští hráči očekávat, že se v souvislosti s tímto krokem sníží v České republice cena her, případně že se budete inspirovat polským trhem a začnete po vzoru našich severních sousedů lokalizovat více herních titulů?
    Viz výše. Plně lokalizované hry jak si určitě všímáte jsou levnější než anglické. Tzn. Lze očekávat u některých titulů pokles cen. V tom nám, ale musí pomoci posílení koruny vůči dolaru. Od začátku roku byl trend obrácený. Koruna ztratila 20 procent.

    Jaké jsou další cíle společnosti ENGRAM Entertainment? Měla by růst i nadále do dalších zemí střední a východní Evropy, případně na západ, nebo se již dále rozšiřovat nebude a vy se pouze budete snažit neustále posilovat svou pozici na stávajících trzích?
    Je více než jasné, že přestože jsme jako firma vstoupili do další fáze svého vývoje, rozhodně ji nepovažujeme za fázi poslední. Pokud vše půjde tak, jak plánujeme - a my pevně doufáme, že ano, další rozvoj a expanze firmy nejsou nijak nemožnou záležitostí.

    Myslíte si, že tento krok může nastartovat další spojení středo a východoevropských distributorů her? Případně chcete vy jakožto ENGRAM Entertainment postupem času vytvořit jednotný trh?
    Viz výše.

  • Autor:
    Témata: Fond, Holding
    • Nejčtenější

    Další hra vyrobená pro nikoho, valí se kritika na novinku ze světa Pána Prstenů

    Tales of the Shire má být pohodový simulátor hobití vesnice. Aspoň to tak doteď vypadalo, než se na hru zaměřila pozornost davu, který odmítá diverzitu a inkluzi. Některým hráčům se nelíbí především...

    17. září 2024 116

    Loňský hit vyšel na PC, vývojář se bojí, že hráči hned přidají nahotinky

    Jedna z nejlepších her loňského roku Final Fantasy XVI konečně vyšla i na PC. První reakce jsou pozitivní, ovšem vývojář Yoshi-P vyjádřil obavy, že více než o její příběh se lidé zajímají, jak si ji...

    18. září 2024  9:36 9

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Pět let fanoušci restaurují pozapomenutou hru. A stále je čeká spousta práce

    Partička nadšenců se nezištně snaží přepracovat legendární božskou simulaci Black & White vizionáře Petera Molneauxa pro moderní počítače. Po pěti letech ji konečně uvedli do spustitelné podoby, bude...

    16. září 2024  16:11 9

    To se nepovedlo. Z oznámení nejvýkonnější konzole si lidé dělají legraci

    Dlouho očekávané představení vylepšené verze konzole PlayStation 5 nedopadlo tak, jak si asi v Sony představovali. Kvůli její vysoké ceně, nedostatečně prezentovanému rozdílu oproti původní verzi a...

    15. září 2024 33

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Ubisoft se otřásá v základech, investoři chtějí vyštípat zakladatele

    Část investorů francouzského vydavatelství Ubisoft otevřeně kritizuje jeho vedení, nelíbí se jim strategické směřování společnosti. Očekávaný hit Star Wars Outlaws se neprodává tak dobře, jak bylo...

    16. září 2024 15

    KVÍZ: Vyrůstali jste na těchto ulicích? Poznejte nejslavnější města z videoher

    Není to tak dávno, co se sociálními sítěmi šířil mem „I grew up on these streets“, ve kterém hráči vzpomínali, ve kterých videoherních městech trávili své mládí. Zkuste si, jestli dokážete také...

    19. září 2024 8

    The Sims 5 nebudou. EA končí s tradičními pokračováními

    Společnost Electronic Arts, pod jejímž jménem vycházejí různé hry ze série simulátoru života a vztahů The Sims, nemá v plánu vydávat tradiční nové díly z hlavní série.

    18. září 2024  13:16 9

    Loňský hit vyšel na PC, vývojář se bojí, že hráči hned přidají nahotinky

    Jedna z nejlepších her loňského roku Final Fantasy XVI konečně vyšla i na PC. První reakce jsou pozitivní, ovšem vývojář Yoshi-P vyjádřil obavy, že více než o její příběh se lidé zajímají, jak si ji...

    18. září 2024  9:36 9

    Rádi by už na fiasko zapomněli, ale reklamní kampaň na Concord ještě dobíhá

    Týmová střílečka Concord skončila absolutním fiaskem, najde se však hrstka lidí, kteří mají z jejího osudu radost. Celkem sedmdesát lidí ji za její kratičký životní cyklus stihlo „dohrát“, díky čemuž...

    18. září 2024 16

    Akční letáky
    Akční letáky

    Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

    Radil jsem bratrovi, aby se neupil a neufetoval, říká Jakub Prachař

    Premium Mluví jakoby žertem, ale za svými slovy si stojí. Moderátorovi Liboru Boučkovi to Jakub Prachař občas natře před...

    Zatnu zuby a nevěra není. V tolyamorii žije v Česku stále více párů

    Podvádíš mě, spíš s jinými a já to vím. Doma děláme, že se to neděje, a i když mi to vlastně vadí, rozhodně o tom...

    Do výstřihu nekoukat! Fotbalové Ústí vzbudilo ve světě rozruch českou Pamelou

    Ústecký fotbal zase dobyl svět, byť opět ne na hřišti. Po „kazmovině“ s tlouštíkem propírají média po celé planetě...

    Líbí se mu moje pipinka. Je pořád nadržený, stěžovala si vyměněná manželka

    V novém díle Výměny manželek se pohodlná Lucie snažila přizpůsobit domácnosti, kde se stále něco děje. Ilona jako by...

    Deindustrializace Německa začala. Firmy omezují výrobu a mizí ze země

    Německo přestává být zemí přívětivou pro podnikání. Kvůli obavám z dopadů tamní energetické politiky rychle narůstá...