Zkuste zmínit nejúspěšnější počiny z produkce Blackfire a co to vlastně znamená v řeči čísel?
Mimo naprosto veškerá měřítka je Dobble (rok vydání 2012). Statisticky má dneska minimálně jednu krabičku každá čtvrtá česká domácnost. V některých letech byla prodejní čísla napříč všemi verzemi i šesticiferná. Na druhém místě budou Výbušná koťátka a už s větším odstupem Dixit a za ním Jízdenky, prosím! ve všech možných variantách. U těchto her se pohybujeme v desítkách tisíc kusů ročně.
Aby byl daný titul úspěšný a vysloužil si dotisk, musí se jeho náklad „otočit“ v rámci 12 měsíců. Minimální náklad přitom bývá jeden tisíc kusů, ale v tomto množství je dneska většina her již nelokalizovatelná. Buď je nákupní cena příliš vysoká nebo uvedené množství generuje tak malý rozpočet na marketing, že se z toho nedá zaplatit lokalizace, nemluvě o důležité propagaci.
Ne vždy se zadaří a tuzemské hry vychází ještě o něco dráže, než je tomu v angličtině. Do výsledku aktuálně hodně promlouvá i zdražení dopravy.