náhledy
Rok 2020 mimo jiné zřejmě přinese nový díl populární série Assassin’s Creed. Stále nemáme potvrzeno, kam by nás měl tentokrát zavést. Pokud si chcete připomenout některé předchozí díly, je nejvyšší čas začít.
Autor: Ubisoft
Prvního dílu jsme se dočkali před dvanácti lety. Původně měl zhruba půlroční exkluzivitu na konzolích PlayStation 3 a Xbox 360, pak se jej mohli zahrát i hráči na PC.
Autor: Ubisoft
Původní díl z dnešního pohledu už značně zastaral, ale zároveň je to stále srdcová záležitost pro řadu příznivců série. Příběhově je to také stále základní kámen pro spoustu následujících dílů, byť o Altairovi v posledních dílech už moc neslyšíme. A to je škoda.
Autor: Ubisoft
Na úspěšný první dál navázala "dvojka" v roce 2009 s ještě poutavějšími hlavními postavami a vryla se do povědomí minimálně stejně silně. Hráči na PC na ní museli opět pár měsíců navíc oproti konzolím počkat.
Autor: Ubisoft
Assassin’s Creed 2 exceloval jak ve své výpravnosti, tak i znatelně vylepšil hratelnost. Na propracovanou mapu renesanční Florencie dodnes rádi vzpomínáme.
Autor: Ubisoft
Hra dále rozvíjela příběh Ezia Auditore a samozřejmě i současnou příběhovou linku. Větší prostor dal Brotherhood také multiplayeru.
Autor: Ubisoft
Následující Brotherhood se rozrostl o pompéznější lokalitu Říma a přidal nové mechanismy jako povolávání členů bratrstva do boje.
Autor: Ubisoft
Eziův příběh uzavřel díl s titulem Revelations, který byl zároveň nejvíce propletený s dějovou linkou Altaira (za kterého šlo i v průběhu několikrát hrát). Dějištěm byla tentokrát Konstantinopol (dnešní Instanbul).
Revelations se dále snažil rozšířit herní mechanismy, od kritiků však zněly ohlasy, že za předchozí dvojici dílů mírně zaostával. U Revelations se však poprvé PC hráči dočkali stejného data vydání jako konzolisté.
Ačkoliv byl Eziův příběh u konce, dějová linka Desmonda Milese v přítomnosti vyvrcholila až v Assassin's Creed 3. Ten vyměnil nejenom hlavního hrdinu, ale z renesance se přesunul do doby boje za nezávislost ve Spojených státech.
Vedle posunu děje a nového hlavního hrdiny (indiána Connora) jsme se také dočkali většího otevřeného světa, důrazu na lov zvířat a vlastní lodi.
Právě potenciálu plavby na moři využil čtvrtý díl s podtitulem Black Flag, ve kterém jsme se vydali do Karibiku a zažili to pravé pirátské dobrodružství. Tentokrát se herní důraz přenáší na plavbu po moři a námořní bitvy.
Assassin's Creed 4 je mnohými považován jako největší odchýlení od zavedené dějové linky, ovšem i přes to měl poutavý příběh i zábavnou hratelnost. Vysloužil si tak označení jako skrytá perla série.
Assassin’s Creed: Rogue v podstatě navazuje na popularitu předchozího dílu s cílem jej dále rozvinout a nabídnout víc toho samého (námořní souboje, plavba po moři, dobývání pevností).
Autor: Ubisoft
Upoutat se Rogue po příběhové stránce snažil tím, že tentokrát jste po celou dobu nehráli za asasína, nýbrž za templáře. PC hráči museli na svou verzi znovu několik měsíců počkat.
Autor: Ubisoft
V následujícím díle s titulem Unity jsme se vrátili do Evropy, tentokrát do doby revoluce ve Francii. Tento díl byl bohužel v době vydání synonymem pro hru plnou bugů a grafických chyb, ze kterých si hráči často utahovali. Ubisoft navíc do hry nasadil poměrně otravné mikrotransakce.
Autor: Ubisoft
Unity si nicméně prošlo mnoha aktualizacemi a výsledkem je dnes už solidní a graficky velmi líbivý díl, který se rozhodně dá doporučit. Drobným zklamáním je ovšem znatelné upozadění dějové linky v přítomnosti.
Autor: Bonusweb.cz
Assassin’s Creed: Syndicate je tím zatím nejvíce "moderním" dílem v historii série, odehrává se totiž v době viktoriánské Británie. Poprvé si mohl hráč vybrat, zda chce hrát za muže nebo ženu.
Autor: Ubisoft
Syndicate je poměrně rozporuplným dílem: někteří chválí jeho originalitu, jiní naopak kritizují už trochu vyčpělou hratelnost a celkově spíše průměrný příběh. Ubisoft každopádně uznal, že je čas na změnu a dal si následující rok se sérií pauzu.
Autor: Jakub Žežule
Po pauze přišel Ubisoft v podstatě s "restartem" celé série. Namísto postupu dále do budoucnosti jsme se v díle Origins dočkali starověkého Egypta. Novinka mapovala samotný počátek asasínského bratrstva.
Autor: Ubisoft
Série Assassin's Creed se dílem Origins posunula do směru poctivějšího RPG s velkým otevřeným světem a spoustou vedlejších misí. Ačkoliv to byl největší odklon od původního konceptu série, vydařil se.
Autor: Martin Zavřel
Na úspěch Origins pak navázal zatím poslední díl Odyssey, který se posunul do starověkého Řecka. Dostalo se opět více na námořní souboje a otevřený svět narostl do skutečně ohromných rozměrů.
Autor: BW
Odyssey nicméně už po příběhové stránce pracuje spíše s dobovými událostmi a příběhová linka "asasíni proti templářům" zde figuruje spíše v metaforách. I tak se Ubisoftu podařilo vytvořit velice zábavnou a poutavou hru.
Autor: Bonusweb.cz
Kam zavítáme příště? Vše zatím napovídá tomu, že následující díl se bude točit okolo Vikingů. Na historické linii se posuneme zase o něco vpřed a možná se tak objeví i více napojení na asasínský a templářský řád.
Autor: Paradox Interactive
Zmíníme i trojici krátkých titulů ze série Chronicles ve stylu tzv. 2,5D. Ubisoft vydal jeden odehrávající se během revoluce v Rusku...
Autor: Ubisoft
... další během snahy Východoindické společnosti podmanit si Indii ...
Autor: Ubisoft
... a v posledním jsme zavítali do čínské dynastie Ming.
Autor: Jakub Žežule