Už vás nějaká hra opravdu znechutila?

V nejnovější víkendové anketě se ptáme, zda vás nějaká hra už opravdu znechutila. Na vaše zkušenosti se těšíme v diskusi pod článkem.

Honza Lysý: Pokud se budeme bavit o tom, zda mě někdy znechutilo násilí ve hrách, tak jsem relativně odolný (i když stále občas mírně odkláním zrak, když se chystá něco opravdu krvavého), ale vybavuji si, že mě hodně zaskočil interaktivní film Phantasmagoria z roku 1995. To na mě byla někdy silná káva. A jestliže se budeme bavit o tom, že mě někdy hra znechutila svou (ne)kvalitou, tak mě některé hry nudily, ale žádná mě asi vysloveně neznechutila.

Phantasmagoria

Honza Kouba: V dospělosti jsem už ošlehaný stovkami gore, slasher a podobných hororů. Jen tak něco mě neznechutí ani ve hrách. Když jsem byl ale malý klučina, tak se věci měly trochu jinak. Vzpomínám si na spoustu her, které ve mě vyvolaly svými výjevy lehčí trauma a zacloumaly žaludkem. Často stačily pouhé obrázky z her (Phantasmagoria, Harvester, Dark Seed I a II). Nakreslený koncept art Tyranta z Resident Evil 2, se svým obřím, krví podlitým okem, mě znechucoval a děsil zároveň celá školní léta.

Jedna hra mně obzvlášť nedělala dobře – Monster Bash. Ve hře se zhostíte role kluka. Vyzbrojen prakem bojujete proti potvorám a zachraňuje zvířátka. To nemusí znít tak odpudivě. Jenže základní nepřátelé byli zombie, kterým šlo prakem odstřelit hlavu. Ta se pak s klapajícími čelistmi kutálela přímo k vám. Monster Bash mě tak znechucovala, že jsem ji odmítal hrát. Jenže už v dětství jsem měl slabost pro horory. Chtěl jsem ze hry vidět co nejvíc. Nechával jsem hrát tátu. Pokaždé, když se na scéně objevila zombie, tak jsem hrdinně zalezl pod stůl a z bezpečného úkrytu křičel: „Už je pryč?“

Honza Srp: Přiznám se, že jsem už docela otrkaný a jen tak mě nic nerozhází. Ba naopak, v pokleslých žánrech umím najít krásu a každoroční Festival otrlého diváka má pro mě větší váhu než předávání Oscarů. Co se týče explicitního zobrazení nechutností, nejdál to podle mě dotáhla série Outlast, kde se kadí do kyblíků, uřezávají se pindíci a masturbuje nad mrtvolami. Jenže na rovinu – to je jen taková legrácka. Shluky pixelů, které mají za cíl šokovat, nic víc, nic míň.

Aby člověkem v době internetové něco skutečně pohnulo, musí dostat šanci, vcítit se do hlavních aktérů. To ovšem vyžaduje jisté scenáristické dovednosti a v tomhle ohledu bohužel herní průmysl zatím zaostává. Jediní, kdo zatím dokázali napsat opravdu emotivní násilnou scénu, jsou tak za mě jen Naughty Dog v The Last of Us. Nabízí se tu samozřejmě zmínit „golfovou scénu“ z geniálního druhého dílu, ale Neil Druckmann to uměl už mnohem dříve. Důkazem budiž mučení dvou nepřátel z prvního dílu, které je sice na krev poměrně skoupé, ale z chladného a vykalkulovaného chování hlavního hrdiny mě mrazí dodnes.  

Outlast II

Emanuel Svoboda: Ano, nedávný Returnal pro PlayStation 5. Vysokou obtížností a nádhernou grafikou hra maskovala prázdný, stereotypní a nudný obsah. Takovým podfukům nehodlám věnovat svůj drahocenný čas.

Honza Žďárský: Tady je odpověď opravdu jednoduchá. Teď asi nejaktuálněji na žebříčku figuruje World of Warcraft. Aktuální patch 9.2 je posledním hřebíkem do rakve kdysi populární značky. Vypadá to, že tvůrci si řekli, že trápení Shadowlands skončí co nejdříve a podle toho to dopadlo. Doteď neznáme motivy ústředního padoucha a ve hře se nachází obrovské množství dějových nejasností, které nebyly uspokojivě vysvětleny, a to se pro jistotu raději nezmiňuji o problémech hratelnosti a herních mechanismů. Ve hře je jasně vidět, že muselo dojít k masivním škrtům, co se týče plánovaného obsahu. Otázkou zůstává, jestli důvodem je jen nekompetence vývojářů, případně jak moc se do toho promítly problémy společnosti, jako je covidová situace nebo vyšetřování společnosti státem Kalifornie kvůli nerovnému zacházení se zaměstnanci a šikaně. Každopádně, vzkaz hráčům je víceméně jasný. Chováme se k vám jen jako k chodícím peněženkám. Důvody, proč hru hrát, postupně mizejí, zvlášť, když existují hry s lepším přístupem, byť ne nutně na trhu s MMORPG hrami.

World of Warcraft: Shadowlands

Ondřej Zach: Aktuálně se přidám také s World of Warcraftem: Shadowlands. Tato expanze se dotýká příběhu, který začal v ikonickém Warcraftu 3. A to, jak se aktuálně vypořádali s Arthasem (video) a uzavřeli Shadowlands (video) mi přijde nejenom velmi slabé, ale i urážlivé. Přitom začátek byl slibný (video). Víme, že podmínky na pracovišti nebyly léta dobré. Netuším tak, jestli je toto výsledek neschopnosti současných vývojářů, nebo nějaká msta a symbolické rozloučení současného týmu se „starým Blizzardem“. Každopádně ve vedení zjevně chybí hlas, který by toto počínání zastavil a řekl, že tudy cesta nevede. Jako kdyby v Blizzardu zapomněli, že na druhé straně jsou hráči, kteří mají rádi svět Warcraftu a po nichž chtějí nejenom každé dva roky zaplatit za expanzi, ale měsíčně i přes tři stovky. A tomu tedy výsledný produkt neodpovídá. Po řadě zklamání se tak dostavilo znechucení.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražské studio chystá nádhernou hru Scribe, inspiruje se hity z osmdesátek

Nezávislé pražské studio Rawmeat představilo po několika letech vývoje svoji první hru Scribe,...

Streamerka se identifikuje jako pes, štěká, čůrá venku a spí v pelíšku

Už i mezi tak dost bizarní přehlídkou podivínů na internetové platformě Twitch vyniká streamerka s...

The Dead Keep je další slibný desková fantasy dungeon na obzoru

Známá deskoherní společnost CMON na stejně známé platformě Gamefound spustila předobjednávkové okno...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...