Headhunter: Redemption - první dojmy

  12:00
Tento podzim bude opravdu hodně nabitý. Proto jsme již ve středu zahájili týdenní miniseriál preview, který bude přesně v den, kdy ti mladší z nás znechuceně půjdou zase do školy, tím nejchutnějším letošním předkrmem.

Headhunter: Redemption Od vydání prvního Tomb Raidera už uběhl nějaký ten čásek a po tehdejším boomu se dnes zdá, že se žánr third person akcí dostal do fáze jakési stagnace, což mimo jiné dokazuje třeba Tomb Raider poslední. Pokud se zrovna nejedná o Metal Gear Solid nebo nové GTA, nevzbuzují tyto hry už tolik nadšení jako dříve. Do této poměrně nelichotivé situace ale s pokusem o změnu přichází druhý díl akční hry od Segy: Headhunter Redemption. Jak se mu bude dařit nám v lecčems naznačilo první hraní.

Naše první dojmy ze samotného hraní jsou poněkud zvláštní.

Pamatujete si ještě na původního Headhuntera z počátků života PS2? Solidní akce z futuristického prostředí, která disponovala jak uvěřitelným příběhem, tak i dynamickou akcí a slušnou hratelností zahrnující řadu nápaditých (mini)meziher a Redemption se na něj bude snažit navázat. Odehrává se několik let po událostech prvního dílu, a v úvodu je vidět starý známý hrdina Jack Wade, kterak osvobozuje malou holčičku Leezu v okamžiku, kdy se ji chystá zastřelit její vlastní otec. Jelikož Jack není žádný Spiderman, zachraňuje Leezu mnohem konvenčnějším způsobem. Kulkou v otcově hlavě. Headhunter: Redemption Následuje střih a po něm vidíme Jacka jak odchytává zlodějku, která se odkudsi snaží ukrást cenná data. Po převozu na stanici se zjišťuje, že dotyčná zlodějka se jmenuje překvapivě rovněž Leeza a její „odchyt“ nebyl jen tak náhodný. Má se stát jedním z nových headhunterů. Nemůže sice Jackovi zapomenout vraždu jejího otce, ale Jack už ví, jak na lidi působit. Pro ty, kterým to ještě tak úplně přesně nedocvaklo: Leeza se stává novou hlavní postavou hry.

Naše první dojmy ze samotného hraní jsou poněkud zvláštní. Na jednu stranu máme ještě v živé paměti, jak nás první díl dokázal přitáhnout, na stranu druhou nám ale nahánějí strach některé prozatímní nedodělky. Ti, kdož si první hru oblíbili (je totiž i dost takových, kteří znechuceně pouze kritizovali množství bugů), si ale zcela jistě oblíbí i Redemption. Od první chvíle na vás totiž dýchne ona známá atmosféra ne příliš vzdálené temné budoucnosti, kdy pokročilé technologie umožňují nejrůznějším kriminálním živlům rozvracet celou společnost a vrhat na ni stín strachu. Zní to možná trochu jako rouhání, ale nemůžeme si pomoci: hra v tomto ohledu dokonce evokuje nedostižný Deus Ex. Ne, Redemption opravdu není ani zdaleka tak komplexní, tak variabilní a ani tak napínavý jako DX, ale umí navodit opravdu parádní futuristickou atmosféru, které nemálo napomáhá i skvělá hudba, jejíž některé pasáže jako by z ucha vypadly právě Deus Exu.

Názorová různost

V podstatě dodnes dělí původní Headhunter hráče na dva tábory. Jedněm se líbil námět z budoucnosti, pěkně vymodelovaná prostředí, jízda na motorce a nejrůznější mezihry. Druhá polovina ale žehrala na přílišnou zabugovanost hry a vůbec si při tom nebrala servítky. A čistě mezi námi příznivci, zabugovaná fakt byla. Největším z nich byl patrně ten, kdy jste v souboji s bossem museli nejprve rozstřílet světlomety a pak kličkovat mezi granáty. Tady tekly nervy úplně každému. Ti vytvrdlejší z nás se ale dál nakonec přece jen dostali.

Headhunter: Redemption Hratelnost nás nijak neoslnila, ale rozhodně ani nezklamala. Jedná se o veskrze příjemnou záležitost, kterou jen sem tam narušují drobné chybky, stejně jako u jeho předchůdce. Zatím je ale stále velmi pravděpodobné, že se ve finálním kódu neobjeví. Velmi uspokojivě probíhá soubojová fáze, kdy sice nemáte přehršel možností, ale těch pár věcí, které Leeza dovede, s přehledem pokryje vaše potenciální požadavky v drtivé většině herních situací. Automatické zaměřování ve hrách tohoto typu nemůžeme kvitovat jinak než pozitivně, navíc zde funguje tak, že zaměřovací kříž zprvu kolem zaměřované osoby jen tak přelétá, a chvíli tak trvá než zamíříte přesně na padoucha, kterého chcete skolit. Pokud se ale Leeza dostane do bezprostřední blízkosti protivníka, sama se automaticky rozhodne šetřit střelivem (které ale není vyloženě nedostatkovým zbožím a dá se posbírat i od padlých nepřátel), a uštědří mu raději pořádný kopanec. Ono se zde vůbec docela dost věcí děje automaticky, což ale rozhodně není na škodu. To, že se většina akcí, jako třeba sbírání věcí, přelézání překážek či interakce s počítači a terminály, provádí pouze stisknutím křížku hře naopak dodává spád a nenutí vás sáhodlouze dumat nad tím, jak se vlastně provádí to či ono. Automatické skákání při vstupu na okraj nějaké plošiny vám zase šetří čas v tom, že se nebudete marně pokoušet doskočit někam, kam to nejde. Tam, kde se Leeza sama odrazí, to jde, tam, kde zůstane pouze stát, to nejde a basta. Úhybné kotouly uprostřed palby nebo přitisknutí zády ke zdi na rohu a opatrné vykukování ale již musíte provádět sami.

Pokud jste podobnou hru už dlouho nehráli a dostáváte na nějakou takovou příjemnou akcičku chuť, pak byste se již pomalu měli začít těšit.

Headhunter: Redemption Za vynikající hudbou zatím trošku pokulhává grafika, která je sice hezká, co se týče navození té správné futuristické nálady, ale její technická úroveň není zrovna excelentní. Přesně pro takovouto grafiku se dnes již vžilo označení účelná a funkční. Není vyloženě špatná, ale zkrátka neoslní. Prostě taková normálka. Jako hra na PS2 to v pohodě obstojí, ale že byste zrovna s Redemption běželi ke kamarádům, ukázat jim, jak perfektní grafiku hra má? To asi ne. Vlastně je to docela dobrá paralela k celé hře. Headhunter: Redemption bude zcela jistě velice solidní titul, který nikoho nezklame, ale otázkou je, zda někoho nadchne. V souvislosti s výše nastíněným trendem na poli third person akcí zřejmě rovněž nebude měnit standardy, ale pokud jste podobnou akci už dlouho nehráli a dostáváte na nějakou takovou příjemnou akcičku chuť, pak byste se již pomalu měli začít těšit.

Nejčtenější

Nejvíce sexy hra loňského roku míří na PC. Co z ní asi udělají tvůrci modů?

Skvělá akční hra Stellar Blade už příští měsíc přijde o svoji playstationovou exkluzivitu a potěší i majitelé PC. Tvůrci modifikací už se nemohou dočkat až už beztak jen spoře oděnou hlavní hrdinku...

Víte, kolik let už se pracuje na nejočekávanější hře současnosti?

Ačkoliv je vydání městské akce Grand Theft Auto 6 vzdálené ještě víc než rok, studio alespoň jako útěchu zveřejnilo druhý trailer. Ten okomentoval i bývalý vývojář Rockstaru David O’Reilly a...

Co natáčíš? Populární streamerku vulgárně napadli během vysílání

Populární korejská streamerka Yoo Yoon-jin, známá celému světu pod přezdívkou Jinnytty, nebude na svou nedávnou návštěvu jižní Francie vzpomínat v dobrém. Přímo během živého natáčení ji totiž...

Stáhněte si zdarma hned dvě luxusní hry. Ale pospěšte si

Obchod Epic Store opět rozdává dvě PC hry zdarma, ale tentokrát to stojí za to. Na své si přijdou fanoušci zombie akcí a stylových her od českého studia Amanita.

Postapokalyptický seriál Fallout by mohl běžet víc než dekádu

Seriálový Fallout na Amazon Prime Video se stal senzací loňského roku a pokud si udrží zájem fanoušků, mohl by běžet více než dekádu, věří herec Aaron Moten, který ztvárnil jednu z hlavních rolí....

Jeden z nejstarších internetových memů slaví 20 let. Je zábavný i po letech

Pamatujete se na jeden z nejstarších internetových memů, který se týkal postavy Leeroy Jenkins z World of Warcraftu? Pokud ano, nerad vám to připomínám, ale od této události už uběhlo dvacet let....

19. května 2025 4

RECENZE: Hororový Necrophosis stírá hranici mezi hrou a uměním

85 %

Co je po smrti? To je otázka, která trápí lidstvo od samotného úsvitu. Nicota? Pokračování v cestě někam dál? Strach z neznáma, co leží za nejzazší hranicí, je jedním z těch největších. Co se ale...

PC
19. května 2025 1

KVÍZ: Vzpomenete si na hry, u kterých jsme si v devadesátkách málem zavařili mozek?

Dnes už je všeobecná povědomost o videohrách lepší, dříve v nich ale mnoho lidí spatřovalo jen hloupou zábavu pro hloupé lidi. Ano, akčních titulů, ve kterých nešlo o nic jiného než pobít co nejvíc...

vydáno 18. května 2025

Největší svět, natřásání zadků. Dvacet zajímavostí o nejočekávanější hře

Městská akce Grand Theft Auto 6 je nejočekávanější hra současnosti. Ačkoliv vychází až za rok, venku už je spousta zajímavostí. Pojďme se na dvacet z nich podívat.

17. května 2025 6
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.