V loňském roce vyšla po delší pauze boxerská hra, která velmi úspěšně navázala na ve své době velmi populární a ceněnou boxingovou sérii Knockout Kings. A jelikož sklidil první Fight Night opět velmi slušná hodnocení i ohlasy, není se co divit, že zanedlouho EA Sports vyrukují s pokračováním, jehož preview verze se nám dostala do spárů. Na základě jejího hraní vám pak dnes můžeme přinést naše první dojmy. Jaké tedy jsou?
Po shlédnutí intra, které víru v realistický box příliš nebudí (scény jako z filmů s Rockym Balboou – žádné krytí, jen ukrutné rány na férovku), by se asi nikdo z hráčů neobtěžoval se studiem herního menu a každý by se jistě vrhl do prvního rychlého zápasu. My jsme nebyli výjimkou, přičemž jsme na to vcelku solidně doplatili. V prvním zápase nás totiž čekal šok. Ovládání i základní herní principy totiž sice zůstaly víceméně při starém, ale od prvního okamžiku je jasné, že hra je nyní pomalejší
a zároveň i náročnější. Když na nás tedy hned v prvním mači po rychlém odklikání úvodních formalit nastoupil Muhamad Ali, nebyli
jsme proti němu předvést prakticky vůbec nic, což ve výsledku vedlo k tomu, že jsme dostali velmi potupnou nakládačku. Nechutné.
Kombinace několika rychlejších direktů na hlavu soupeře donutí zvednout ruce, což je právě ten správný okamžik, vypálit mu jeden poctivý hák na spodní žebra.
Fight Night Round 2 je totiž jednou z mála her, v nichž je paradoxně lepší začít rovnou hlavním režimem. Zpočátku na vás totiž budou nastupovat jen slabí čajíčci a než se dopracujete k opravdu nastříleným bucharům, budete ve hře již mnohem zběhlejší, statistiky vašeho drtiče budou díky usilovnému tréninku vyšší a budete mít vychytané všechny nuance inovovaného ovládání. V hlavním režimu si nyní můžete vybrat ze dvou možností. Zaprvé máte možnost si vytvořit boxera v jedné ze šesti nabízených hmotnostních kategorií kompletně podle svých představ anebo oživit kariéru některého z licencovaných borců. V prvním případě zde pak je novinka v podobě toho, že začínáte v roce 1995 ve věku dvaceti let jako amatér, tudíž pěkně s boxerskou helmou na bradě a teprve po několika cvičných zápasech přestoupíte mezi profesionály. Rozhodnutí o přestupu je ale
Jak jsme se již zmínili, hra je znatelně pomalejší. Respektive v počátcích je znatelně pomalejší. Je ale potřeba říci, že po několika prvních zápasech je znát, že je to dobře. První díl se totiž ve světle nové hratelnosti jeví jako veskrze akční rubanice. Fight Night 2 má tím pádem ke skutečnému boxu o skutečně znatelný kus blíže. Přispívá k tomu i množství nových pohybových možností, z nichž ty nejvýraznější najdeme v obranné fázi. Nesetkáme se tu již jen s několika typy úhybných manévrů a krytů, ale boxeři nyní umějí své kryty „směrovat“. Je nyní potřeba naučit se číst pohyby protivníka a podle typu a cílení jeho úderu. Nejenže tedy můžete určit, kterou výškovou oblast těla budete krýt, ale stejně jako při samotném boxování, i při bránění je nyní potřeba důsledně rozlišovat pravou a levou stranu. To samé ovšem platí i pro počítačem ovládané soupeře, což dává velmi slušný prostor pro taktizování. Kupříkladu kombinace několika rychlejších direktů na hlavu u provazů tak soupeře donutí zvednout
ruce, což je právě ten nejvhodnější okamžik, vypálit mu z plných sil jeden poctivý hák na spodní žebra. Někdy ale bude tato taktika prakticky neúčinná, protože někteří soupeři vaše rány vykrývat nebudou, ale budou se snažit spíše před vámi ustupovat či vašim ranám uhýbat. Z toho plyne, že se souboje rutinní záležitostí jen tak nestanou, protože prakticky každý zápas nebo dokonce i každá situace si bude žádat další postup takový, jaký je vhodný a nikoliv takový, jaký máte již zažitý a nacvičený. Zápasy se tak stávají záležitostmi znatelně pestřejšími než minule.
Není důvod se na druhé kolo Fight Nightu netěšit, protože je evidentní, že se opět přiblíží simulaci reálného boxu.
|

Znatelného pokroku ale bylo dosaženo rovněž v oblasti grafiky a celkové prezentace, takže boxeři i jejich pohyby nyní vypadají o dost živěji a zapracováno bylo i na okolním prostředí a nejrůznějších efektech jak při animacích nástupů, dění v ringových rozích mezi koly či v replayích, tak i při samotném boji. Zvuky bouřících arén i vylidněných tělocvičen, v nichž svou kariéru začínáte, jsou taky zcela v pořádku a navíc je hra doprovázena velmi slušným výběrem rapových a hip-hopových skladeb. Celkově tedy není důvod se na druhé kolo Fight Nightu netěšit, protože je evidentní, že se opět přiblíží simulaci reálného boxu doplněné množstvím zajímavých nových vlastností. Mimoto se ale těšíme na to, že si v review verzi konečně ujasníme, jak přesně vlastně funguje systém obnovy fyziké energie mezi jednotlivými koly zápasu :-).