
Capcom, spolu s kultovní postavou vývojářské scény Shinji Mikamim, představuje pro podzim tohoto roku (Japonsko) velmi zajímavou akční hru Devil May Cry. DMC vypráví příběh Danteho, potomka legendárního bojovníka, který musí svést boj s armádou démonů pro vykonání 2000 let staré pomsty. Legenda praví, že před dvěma tisíci roky se v hlubinách pekel objevil démon, který ve jménu spravedlnosti započal hrozivou válku proti svým soukmenovcům za účelem záchrany lidského světa. A Dante, privátní očko specializující se na nadpřirozené jevy, zjišťuje, že zlo opět povstává z hlubin zapomnění a hodlá zahubit lidstvo. Nastává čas pro další boj. Jelikož v Danteho žilách koluje krev prastarých démonů, dokáže náš hrdina naprosto nevídané věci a oplývá neobyčejnými schopnostmi a silou. Pro časté šarvátky s početnou a různorodou skupinou nepřátel bude vaše postava vybavena párem rychle střílejících pistolí, později získáte třebas brokovnici, ale střelnými zbraněmi to zdaleka nekončí. Dante bude mít k dispozici také impresivní meč s rozličnými elementálními silami.

Každopádně se připravte na skutečnost, že poněkud hloupá omezení z podobně koncipovaného titulu Onimusha zde nemají být tak násilná a hra se celkově jeví o něco komplexněji. Je tu naprosto jedinečná grafická kulisa a to navíc tvůrci slibují, že pozadí nebude tak „mrtvé“ jako v sérii Resi, ale naopak dostatečně interaktivní! Ostatně oproti sérii Resi tu těch vylepšení má být daleko více. Lépe navržené ovládání (Dante vyrazí vpřed ve směru stisknutí vašeho analogového tlačítka) a zejména flexibilní kamera, která svým způsobem novelizuje tento žánr a vylepšuje archaický systém statického snímání hry.
DMC nabízí non-stop akci (jenom doufám, že se předejde jisté jednotvárnosti) rozdělenou do několika misí, odehrávajících se na velkých mapách, kde budete pro postup vpřed nuceni splnit nějaký žádaný úkol. Nalezení specifického předmětu, poražení konkrétního protivníka - bosse, atp. Příležitostně má být uvedené představení s časovým limitem, aby to nebylo zase až tak jednoduché. Nicméně upřímně řečeno, časový limit pro spoustu hráčů znamená místo pěkného prožitku spíše nepříjemný stres, takže doufejme, že to tu nebude příliš často. Na konci každé z misí budete ohodnoceni podle toho, za jak dlouho jste ji dokončili a kolik „red orbů“ jste získali.
Tyto orby jsou totiž jakousi odměnou za poražení protivníka a později je lze „vyměnit“ za nové předměty a pohyby pro Danteho, a to ve speciálních místech na začátku každé z misí či dungeonu. Způsob a styl, s jakým si poradíte s každým oponentem, determinuje počet „orbů“, jež si po skončení boje odnesete. Abyste byli lépe v obraze, objevuje se vedle vašich ataků krátká poznámka (jako „dull“ či „cool“) upozorňující na to, jak dobře si v nastalém střetu vedete.
Každopádně Dante se pohybuje mimořádně svižně, ještě rychleji než samuraj ve zde několikrát zmíněném titulu Onimusha, a o boji to platí zrovna tak. Dante dokáže vyskočit vysoko do vzduchu, během čehož může střílet ze svých pistolí, přičemž dopad skoku je snímán ve zpomaleném běhu, což vám pro ofenzívu přijde maximálně vhod. Dále nechybí efektní a pochopitelně navýsost efektivní úskoky a úhyby do stran. Vedle střelných zbraní se nadějete skvělé práce meče, kde vyjma předdefinovaného komba dokážete meč odhodit jako bumerang a zatímco uvedená sečná zbraň opisuje svůj krvavý okruh, můžete soupeři uštědřit něco úderů pěstí a velice tvrdých kopů.

K zakoupeným proprietám patří klasická „Holy Water“, s jejíž pomocí si vyčistíte celou obrazovku od nepřátel. Jenomže za uvedený postup příliš orbů nezískáte, takže to bude užitečná věcička spíše pro krizové situace. Potom se nadějete předmětu, jehož použitím budete na chvíli nepřemožitelní apod.
DMC má nabízet jakýsi „automatický“ režim, jenž znatelně zjednodušuje soubojový systém. Pokud si totiž vyberete tento způsob hraní, stačí vám kupříkladu opakované tisknutí adekvátního tlačítka pro automatické vyvolání úspěšného sledu seků vašeho meče. V normálním herním režimu však pro tento akt musíte použít analog a několik tlačítek ovladače.
Nepřátel je tady celá řada a všichni jsou bez výjimky skvěle navržení. Jakési bizarní marionety, depresivní duchové Smrti s hrozivou kosou, levitující ve vzduchu a procházející zdmi, podivní fantómové apod. V traileru byla ukázka opravdu mimořádného souboje Danteho s obrovitým pavoukem (jestli trpíte arachnofóbií, tak ruce pryč) a se stínovým protivníkem, měnícím rychle svůj tvar. Vše se to odvíjelo v nevídaně svižném tempu a pokud se tvůrcům podaří zachovat přehled během celé této kvapíkové akce, nebude vážnějších připomínek.
Aby to snad nevypadalo, že se tady budou jenom likvidovat zástupy démonů, DMC slibuje pěkné story na pozadí, jež se rozvíjí povětšinou ve skvělém enginu hry pomocí nehratelných mluvených sekvencí, což bude pravděpodobně velice vítaným příspěvkem a oživením zdejšího boje za záchranu lidstva. Takže, zapamatujte si název této hry: Devil May Cry. A samozřejmě také konzoli, na níž se tohle dílo objeví: PS2…