Pokračujeme druhou částí návodu na patrně nejočekávanější adventuru tohoto roku – Broken Sword: The Sleeping Dragon. Tentokrát se podíváme do pařížského divadla, do jeskyně v Kongu a do starého hradu poblíž matičky Prahy.
Kapitola 8: S Georgem a Nico v divadle
Zamčené dveře v suterénu, otevření sejfu
Přednější než útek z divadla je nalezení pramene energie. Vzhůru do toho.
Po schůdcích nalevo od jeviště sejděte do suterénu. Zde se dejte doprava, běžte na konec chodby a opět doprava. Narazíte na jediné dveře, které lze otevřít. Po jejich otevření sejděte dolů. (Při scházení schůdků se setkáte s šílencem, co po vás bude střílet.)
Doběhněte až na úplný konec chodby, kde objevíte mrtvolu. Jejím prohledáním bohužel nic nevyřešíte. Objevíte též velké ocelové dveře, k jejíchž otevření je nutné sehnat bezpečnostní kartu.
Místo, kde se karta nachází, je o patro výš. V jediné přístupní místnosti se sejfem na podlaze. Pokuste se sejf otevřít, ale neuspějete. Zjistíte však, že je sejf podporován vzpěrou z místnosti o patro níž.
Vraťte se tedy do podzemí. I zde je jen jedna místnost, do níž lze vejít. V jejím středu uvidíte vzpěru, kterou se pokuste povalit – marně. Je nutné ji nejdříve nějak uvolnit.
Vyběhnete o patro výš, do místnosti s kulisami. Zde seberte líčidlo (grease paint).
Vraťte se po schodech až do hlediště divadla a z jeho horní části odejděte dveřmi do foyer. Za barem najdete na podlaze prasklý papírový kelímek. Seberte jej.
V inventáři vložte líčidlo do kelímku.
Vystupte na jeviště. Na podlaze v jeho přední části jsou dva reflektory. Na kterýkoliv z nich použijte líčidlo v kelímku, čímž ho roztopíte.
V podzemí v místnosti se vzpěrou použijte na vzpěru roztopené líčidlo. Následně na vzperu použijte Nico z inventáře, načež ji oba úspěšně povalíte, trezor spadne na zem a otevře se.
Seberte z trezoru dvě věci - bezpečnostní kartu a artefakt pokrytý krystaly.
Venku na chodbě použijte kartu na čtečku u ocelových dveří, a vejděte -.sjedete výtahem do štoly pod divadlem.
Dobrodružství u pramenu energie
Projděte tunelem až do sálu s pramenem energie.
Uprostřed sálu seberte ze sloupu energie vznášející se kámen Omega.
Je načase zmizet. Při běhu přes most vás ale překvapí Susarro. Jakmile pojede s výtahem nahoru, rychle odběhněte k nejbližšímu okraji mostu a zavěšte se za něj.
Zavěšeni přeručkujte doleva až k Niko. Zde vylezte na most a jakmile vás Susarro spatří, utíkejte tunelem pryč seč vám síly stačí. Pokud to stihnete, vyjedete výtahem zpět do suterénu divadla.
Po návratu dveře výtahu zašprajcujte otvírákem na lahve z inventáře.
Útěk z divadla
Když se budete chtít vrátit na jeviště, zjistíte, že je hlídáno strážemi. Je tedy třeba najít jiný způsob, jak se z budovy dostat.
Jděte do skladu s kulisami. Zde naleznete malý výtah. Vystupte na něj i s Nico a zatáhněte za páku - vyjedete na pódium.
Seskočte z pódia a utíkejte na konec hlediště, kde vede žebřík do podzemí (tentýž, kterým se sem dostal George). To je vaše cesta úniku.
V apartmánu Nico si promluvte s Nico, Brunem a Andrém o všem možném. Dozvíte se o Šalamounově klíči, načež odcestujete do Konga.
Kapitola 9: S Georgem a Nico v Kongu
Vstup do chrámu
Vstupní dveře do jeskyně jsou zamčené na visací zámek. Použijte na dveře z inventáře nejdříve Nico, která za ně zatáhne, a posléze železnou tyč, kterou zámek vylomíte.
Otevřete dveře a vejděte do jeskyně.
Uvnitř projděte do místnosti s dveřmi ve tvaru omegy a použijte na ně kámen Omega - otevřete tajný průchod. Vejděte.
1. místnost: bodáky
Objevíte se v chodbě s mrtvým chlápkem uprostřed. Když se j němu rozejdete, vyjedou ze stěn bodáky a Nico vás je tak tak zachrání.
Vyskočte na římsu levé stěny a přeručkujte po ní na druhou stranu místnosti.
Nyní je nutné dostat na druhou stranu taky Nico. Do soukolí u zdi vražte železnou tyč. Tím udržíte bodáky zaražené a Nico může projít.
Jste sice na druhé straně, ale ještě je třeba prohledat mrtvolu uprostřed. K tomu vám poslouží dva kamenné kvádry.
Bodáky vyjíždějí ve třech místech. První kvádr odtlačte na konec prvního (vám nejbližšího) místa. Druhý kvádr odtlačte na začátek prvních bodáků tak, aby mezi nimi zbyl prostor. Přelezte do prostoru mezi dva kvádry a ten vzdálenější odtlačte do prostoru druhých bodáků.
Přelezte kvádr a prohledejte mrtvolu - naleznete starobylou šálu. V inventáři ji prozkoumejte - naleznete navíc kovový talíř.
Vraťte se k Nico a vejděte do další místnosti…
2. místnost: dlaždice
V přední části místnosti jsou čtyři kachle se symbolem ryby, hada, ptáka a škorpióna. Dále v místnosti je řada dlaždic se stejnými symboly, plus několik dlaždic bez symbolů. Princip je takový, že když si stoupnete na jednu z předních čtyř kachlí, dlaždice se stejnými symboly ve zbytku místnosti se ozáří a vy na ně budete moci vstoupit (pokud nejsou ozářené, propadnete se). Na stabilně zářících kachlích bez symbolů můžete stát kdykoliv. S pomocí Nico, která bude stoupat na patřičné přední čtyři kachle, musíte přejít přes pole kachlí až na druhou stranu místnosti.
Stoupněte si na první dlaždici bez znaku, otevřete inventář a oslovte Nico. Požádejte ji, ať si stoupne na dlaždici s rybou. Přejděte na další dlaždici bez znaku. Tímto způsobem pokračujte dále a vždy požádejte Nico, aby si stoupla na následující kachle: škorpión, had, ryba, pták, škorpión, had, pták, ryba, škorpión, had. A vyskočte na ochoz.
Projděte do další místnosti s propadnutou podlahou. Po různých výčnělcích slezte až na její dno.
3. místnost: vyvážená plochá deska
V další místnosti musíte přejít přes plochou kamennou desku balancující na krápníku. Ta se ale při pokusu o překročení vždy převáží a je ji nutné na jejím levém konci zatížit.
K dispozici jsou tři kamenné bloky. Ty se nacházejí na ochozu, který má tři patra. V každém patře je jeden blok, s nímž lze pohybovat. Vaším úkolem je přemístit blok ve třetím patře až na levý konec ploché desky.
Nejdříve vytáhněte blok ve 2. patře do uličky. Pak blok v 1. patře přesuňte až úplně dozadu nalevo a vsuňte do uličky pod blokem ve třetím patře. Následně blok ze 2. patra přesuňte opět až nalevo pod blok ve třetím patře. Blok ve 3. patře byste nyní již měli být schopni přesunout na prostřední „ostrůvek“. Blok ve druhém patře přesuňte na pravou stranu „ostrůvku“ tak, abyste mohli blok ve třetím patře přesunout až napravo k ploché desce. Blok v 1. patře přesuňte zpět doprava na jeho původní pozici, totéž učiňte s blokem ve 2. patře. Nyní již byste měli být schopni přetáhnout blok ve 3. patře až na okraj plochého můstku.
Proběhnete po plochém můstku do další místnosti.
4. místnost: skládání mechanického stroje
Úkolem v této místnosti je sestavit stroj ze čtyř částí (rozestavěných kolem centrální jámy), který posléze vytvoří paprsek energie a vyšle ho do další místnosti.
S jednotlivými částmi stroje lze pohybovat pomocí panelu v dolní části obrazovky. Z této pozice, tedy když stojíte u panelu a máte celou místnost jako na dlani, si je nyní pro přehlednost označíme podle hodinových ručiček čísly 1, 2, 3, 4. (viz obrázek).
S částí 1 nelze vůbec pohybovat, takže právě k této budeme připojovat části další. (nápovědou, která část ke které zapadne, jsou prohlubně a výčnělky na jednotlivých částech stroje). Pomocí kláves A a W můžete měnit směr proudu energie ve žlábcích. Klávesou S pak vysunete tu část stroje, pod kterou zrovna proudí energie směrem do centrální jámy.
Změňte proud energie tak, aby tekl od části 2 k části 4. Vysuňte část 2 do středu. Otočte ji o 90 st. doprava - tak, aby energie proudila směrem k části 1. Nyní stiskněte klávesu S, čímž část 2 zasunete k části 1 a obě se spojí.
Změňte proud energie tak, aby tekl od části 4 k části 2 a vysuňte část 4 do středu. Otočte ji o 90 st. doleva tak, aby proud energie tekl k části 1, a zasuňte část 4 k části 1, čímž se části spojí.
Změňte proud energie tak, aby tekl od části 3 k části 1 a vysuňte do středu část 3. Nic s ní nedělejte a ihned ji zasuňte ke zbylým částem - tím dáte stroj dohromady a on začne vysílat do vedlejší místnosti paprsek energie.
5. místnost: stojany s krystaly
V místnosti se nachází v pravé horní části dveře se symbolem blesku, které je třeba otevřít. Otvírají se tak, že zároveň stisknete dva dotekové panely, nicméně jeden z nich je zabarikádován soukolím spadlým na podlahu (to taky blokuje přístup ke schodům).
Uprostřed místnosti je několik stojanů s krystaly, které pohlcují nebo odrážejí energetický paprsek. S krystaly lze otáčet o 90 stupňů a tím měnit směr odrazu paprsku energie. Cílem je namířit paprsek energie na soukolí, které tento paprsek svojí silou odtlačí. Pro přehlednost si krystaly očíslujme.
Otočte s krystalem 1, na nějž míří energie ze stroje ve vedlejší místnosti, tak, aby energii odrážel doleva ke krystalu 2.
Otočte s krystalem 2 tak, aby energii odrážel dolů ke krystalu 3.
Otočte s krystalem 3 tak, aby energii odrážel doprava ke krystalu 4.
Krystal 4 by měl být nastaven správně, ale pokud tomu tak není otočte s ním tak, aby odrážel energii nahoru ke krystalu 5.
Otočte s krystalem 5 tak, aby odrážel energii doprava ke stroji. Ten se nyní odsune.
Vyběhněte po schodech nahoru k Nico a přiveďte ji dolů do místnosti s krystaly.
Nyní je třeba s pomocí Nico aktivovat oba dotykové panely. Ten napravo je ovšem nyní zabarikádován strojem. Existují dva způsoby, jak uvolnění panelu a následného otevření dveří s bleskem docílit.
1. způsob:
Na panel u schodů použijte Nico z inventáře - tím jí nařídíte, aby si k němu stoupla a byla připravena jej spustit.
Vraťte se do předchozí místnosti se s strojem, co vysílá energický paprsek. Na jeho boční straně je malý panel - aktivujte jej, čímž obrátíte směr proudění energie a ta odtáhne stroje na podlaze v místnosti s krystaly zpět ke schodům. Tím se sice opět zablokuje Nico, ale panel nalevo je přístupný.
Přistupte k volnému panelu a použijte jej – Nico v tutéž chvíli použije panel u schodů a dveře se symbolem blesku se otevřou.
Vraťte se do předchozí místnosti se s strojem, co vysílá energický paprsek, a pomocí panelu směr paprsku opět otočte – tím uvolníte Nico a můžete oba vstoupit do dveří se symbolem blesku.
2. způsob:
Otočte s krystalem 3 tak, aby energii odrážel doleva ke krystalu 6.
Otočte s krystalem 6 tak, aby odrážel energii dolů ke krystalu 7.
Otočte s krystalem 7 tak, aby odrážel energii doprava ke krystalu 8.
Otočte s krystalem 8 tak, aby odrážel energii nahoru ke stroji na podlaze.
Přepněte směr toku energie na stroji ve vedlejší místnosti, no a paprsek stroj na podlaze v místnosti s krystaly odtlačí tak, že nyní budou přístupné oba dotykové panely panely.
Přistupte k volnému panelu a použijte jej – Nico v tutéž chvíli použije panel u schodů a dveře se symbolem blesku se otevřou. Můžete jimi projít.
6. místnost: dveře se sybolem blesku a sál s pramenem energie
Proběhněte podél skály a propasti až do malé místnůstky s dalšími dveřmi se symbolem blesku. I ty jsou zavřené.
Na stěně si povšimněte okrouhlého slotu se symbolem blesku - když ho prozkoumáte, George řekne, že vypadá stejně, jako kovový talíř, který sebral mrtvole v koridoru s bodáky.
Použijte tedy talíř na slot - dveře se začnou otvírat, ale talíř brzy vypadne.
Seberte ho ze země, vložte ho do slotu znova a rychle na něj použijte z inventáře šálu. George tak sice horký talíř přidrží na místě, ale nemůže zároveň projít dveřmi. Automaticky tedy požádá Nico, aby talíř přidržela ona. Jakmile tak učiní, proběhnete otevřenými dveřmi do sálu s pramenem energie.
Po můstku doběhněte do středu sálu a ze sloupu energie seberte kámen se symbolem Alfa.
Odejděte zpět k niko a opusťte místnost. Venku vás ale překvapí Petra. Jakmile přijde k zemětřesení, utíkejte rychle za Nico, a následně rychle přeskočte přes propast. Nyní již můžete klidně vyběhnout ven z chrámu, kde už čeká Hary s připraveným jeepem.
V bytu Nico se dozvíte, že se k ní vloupali Susarrovi muži a odvedli Bruna někam do Prahy. Je třeba zjistit kam přesně. A stopa by mohla být ve starém divadle - v kanceláři, kam se prvně zamknul střílející šílenec.
Kapitola 10: Nico v divadle podruhé
Známou cestou projděte až do suterénu. Odtud jděte ke dveřím, které vedou do sklepa. Ty jsou ale nečekaně zamčené.
Vstupte do místnosti, kde původně ležel na podleze sejf. Teď už tu po něm zbyla jen díra. Tou slezte o patro níž.
Vyjdete ven na chodbu a zahněte do zeleně nasvícené chodby. Dveřmi vejděte do kanceláře.
Při pokusu o projití do vedlejší místnosti vás přepadne Flap - rychle stiskněte klávesu S, čímž uchopíte vázu, kterou Nico Flapa omráčí.
V další místnosti obejděte stůl uprostřed a prohledejte zprávu, co na něm leží - objevíte fotku zvláštního hradu poblíž Prahy. To je to místo, kam se nyní musíte vydat.
Kapitola 11: Hrad poblíž Prahy
Jak se dostat George do areálu hradu
Stojíte před branou do hradu. Na zdi vedle brány je interkom. Pokud ho použije sám George, z brány vyleze strážný a pošle jej pryč.
Využijte půvabu Nico. Stoupněte si před interkom, otevřete inventář a použijte na něj Nico - požádáte ji tím, aby zazvonila a odlákala stráž.
Jakmile Nico zazvoní, schovejte se za zídku napravo. A když Nico vyláká stráž k autu, proklouzněte kradmou chůzí (CTRL) otevřenou branou dovnitř.
Jak dostat Nico do areálu hradu
Hned za branou vyšplhejte na zeď nalevo a přeskočte na malý dvorek. Přejděte k protější zdi a i přes ni přelezte - skončíte v úzké temné uličce.
Opatrně jděte k její přední části, směrem ke dvorku, po kterém se prochází stráž se psem. Čekejte ve stínu a jakmile bude stráž stát před vchodem do budovy hradu (pod balkonem), kradmou chůzí projděte kolem levé zdi na další dvorek.
Podlahu dvoru osvětluje pohybující se reflektor. Do prostoru světla nesmíte vstoupit!!!
Projděte kolem zdi doprava k popelnicím. Z první seberte provázek, z dalších pak nakousnutý hamburger a alobal.
Projděte dál kolem zdi a domu až k průchodu na malý dvorek s dřevenými bednami. Zde je nutné přelézt přes vysokou zeď. K tomu vám poslouží tři malé bedny poskládané vedle jedné velké. Přesuňte je tak, abyste měli u vysoké zdi dvě malé bedny na sobě.
Vylezte po bednách přes zeď na cimbuří a jděte směrem k dolnímu okraji obrazovky. Jakmile dorazíte ke zdi, vylezte na římsu.
Jděte po římse doprava, přelezte přes balkon, a pokračujte po římse dál. Na druhé straně domu seskočte z římsy na malý dvorek - pozor na nedalekého strážného se psem!
Sejděte po schodech na malý dvorek se stromem. Na sousedním dvorku hlídkuje strážný. Přes tento dvorek opatrně projděte (kolem stěn a schodů) a přejděte na další dvorek s bednami.
V prostoru mezi velkými bednami jsou 4 malé. Uvolněte tu, která je nejblíž zdi s mřížemi, tu pak přisuňte ke zdi a vylezte díky ní na sloupek.
Ze sloupku slezte na dvorek s vojákem a psem v kleci. Přibližte se ke kleci a jakmile hvězdička označí aktivní místo, hoďte psovi z inventáře nakousnutý hamburger. Tím byste ho měli uklidnit.
Po pacifikaci psa projděte opatrně, kradmou chůzí, kolem dvorku těsně u zdí, až k východu na protější straně. Zde zahněte doprava (nalevo je stráž!).
Jste na obrovském dvoře s helikoptérou a náklaďákama. Když půjdete podél zdi, dojdete k zamčené bráně, kde už čeká Nico. Brána je však zamčená.
Když poběžíte stále kolem zdi, doběhnete až k jeepu na heveru. V jeho nitru otevřete přihrádku - naleznete dálkové ovládání od brány.
Vraťte se k bráně s Nico a použijte na ni ovladač z inventáře - Nico se tak konečně dostane dovnitř.
Jak dostat Nico do budovy
Kolem stěny proběhněte až k oplocenému místu v hodu dvoru. Na boční straně je vypínač - použijte na něj Nico z inventáře, která jej bude držet stlačený. Vy zatím vejděte dovnitř oplocené ohrady, ze zadních dveří seberte rukojeť heveru a ze země ještě seberte uhlík.
Běžte k jeepu, z nějž jste sebrali dálkový ovladač, a na hever v jeho zadní části použijte rukojeť- tím vůz spustíte na zem.
Pokuste jeep odtlačit ke zdi, ale vůz se ani nehne. Přistupte k němu tedy ze strany a uvolněte mu ruční brzdu. Znovu do jeepu zezadu zatlačte, a tentokráte se vám ho již odtlačit podaří.
Vylezte na přední kapotu jeepu a z ní na cimbuří. Nico vás bude následovat.
Zde vylezte po okapové rouře na římsu - Georgeovi se to podaří, ale roura se uvolní a Nico bude muset přijít na jiný způsob, jak se dostat dovnitř.
V tuto chvíli dostanete pod kontrolu Nico. Seberte ze země svorku okapové roury, a stejným místem, kterým jste na cimbuří vylezli, zase slezte dolů na dvůr.
Jděte k opodál zaparkované černé limuzíně, která stojí pod okny. Vylezte na ni - budete stát před pootevřeným oknem. Použijte na něj úchytku - tím jej otevřete kompletně a můžete vlézt dovnitř.
JINÁ MOŽNOST: Ještě před tím, než s Georgem vylezete po okapové rouře, můžete okno pro Nico otevřít sami, a to rukojetí heveru (George tudy do domu nevleze - okno je příliš malé). Nico pak nemusí sbírat úchytku od roury a o otevření okna se nemusí vůbec starat.
Jak udělat z Nico falešnou Petru
S Nico se objevíte ve sklepě. Jelikož zde není co dělat, odejděte dveřmi na chodbu u obrovské haly, kterou hlídají dva strážní.
Po schodech vyjděte do horního patra. Jakmile se dostanete na ochoz haly, zavrže podlaha - strážní zbystří, ale chytrá Nico se včas schová za květináč.
Projděte kolem ochozu a zamiřte do chodby na protější straně. Vejděte do dveří až na úplném konci chodby - objevíte se v Petřině pokoji.
Za přepážkou je na zemi velká bedna. Otevřete ji a z jejího nitra seberte tmavou paruku. Petra je ale blondýna, takže tato paruka nám nepomůže.
Odejděte z pokoje a vraťte se do přízemí. V hlavní hale jděte podél levé zdi (z pohledu kamery), dokud nenarazíte na dveře vedoucí do kuchyně. Vejděte.
Kromě rozzuřeného kuchaře najdete v kuchyni na poličce bělidlo – tedy přesně věc, kterou potřebujete na odbarvení paruky. Pokuste se ho sebrat, ale kuchař bude proti.
Vraťte se do pokoje Petry. Kufr, z nějž jste sebrali paruku, pečlivě prozkoumejte - Nico zjistí, že je v něm tajná schránka.
Prohledejte kufr znova tlačítkem S (použít) - Nico objeví tlačítko, které je ale na její prsty příliš malé. Použijte tedy na kufr tužku z inventáře - tím Nico tlačítko stiskne a tajná schránka se otevře. Seberte z ní brusný kámen.
Znova zamiřte do kuchyně a promluvte si s kuchařem, hlavně o bělidle a o brusném kamenu - ten si kuchař vezme a když bude brousit své nože, můžete mu s klidem sebrat jeho bělidlo.
Opět se vraťte do pokoje Petry a vejděte do malé koupelny. Zde vložte do umyvadla nejdříve paruku a posléze bělidlo - tím sice paruku odbarvíte, ale je mokrá a Nico ji odmítá sebrat.
Před postelí v pokoji je další kufr. Otevřete jej a seberte z něj fén na vlasy.
Použijte na paruku v umyvadle fén, čímž ji vysušíte. A z Nico se rázem stane blondýna.
Vyjděte ven z pokoje a v klidu sejděte do haly, kde vás překvapí stráž...
A jak to s Nico a Georgem nakonec dopadne, si řekneme příště.