První kroky v Athkatle
Po opuštění podzemí se přimotáte do magického souboje, v němž se s Irenicusem (vaším věznitelem) kromě Imoen utkají i neznámí čarodějové. Boj skončí uvězněním Irenicuse a Imoen. Pokecejte s lidmi kolem a poté si projděte celou promenádu. Je zde spousta obchodů, kromě jiného i Adventurer´s Market. Poblíž cirkusového stanu si promluvte se strážným a s malým chlapcem. Slibte, že jim pomůžete, a vstupte do stanu. Vyřešte hádanku (princ 40, princezna 30) a postupujte dál. Slibte pomoc ogremu (je to vlastně elfka) a ještě pokecejte s pavoukem (to je chlapcova matka). Likvidujte všechny nepřátele a dojděte až ke strůjci celé iluze – bláznivému Kalahovi. Zabte ho a vše se vrátí do normálního stavu. Nezapomeňte ho prohledat, také můžete do party přibrat vysvobozenou elfku Aerie (cleric/mage). Ještě pokecejte s jejím nevlastním strýčkem Quaylem (znáte ho z prvního dílu, ne?). Venku opět pokecejte s chlapcem i se strážným. Při odchodu z promenády vás osloví Gaelan Bayle a nabídne pomoc při hledání Imoen. Jděte s ním do jeho bytu (v sousedním pokoji je docela solidní obchodník), přijměte jeho nabídku a nechte se odvést před hospodu Copper Coronet. Vaší starostí teď bude vydělat pro Gaelana dvacet tisíc, to lze jednak prodejem nalezených věcí, jednak plněním questů, z nichž některé nyní uvedu.
Záchrana otroků a dobrodružství ve stokách
Prokecejte lidi v Copper Coronet a nakonec si promluvte s Lehtinanem. Dostanete povolení ke vstupu do části hostince, kde se odehrávají zápasy otroků. Jděte do arény, podívejte se na zápas a pak prohledejte celou lokaci. Najdete několik tajných stěn. Za jednou z nich je vchod do stok, za další vězení s otroky. Pobijte všechny stráže a nakonec i beastmastera a jeho miláčky. Klíčem sebraným z jeho mrtvoly odemkněte cely s otroky a pomozte jim v boji proti dalším otrokářům. Nakonec Hendak zabije Lehtinana a převezme kontrolu nad hostincem. Pokecejte s ním a souhlaste s prosbou na záchranu dalších otroků na otrokářské lodi. Vstupte do stok, dávejte si pozor na pasti a likvidujte veškerý odpor. Z díry uprostřed kulaté místnosti seberte ruku a na první křižovatce stáhněte z kostlivce na stěně prsten. Po bitce s koboldy nezapomeňte vzít hůl z mrtvoly jejich šamana. V místnosti s trubkami si poslechněte znění hádanky. Na jihovýchodě si promluvte s Quallem o hádance. Zabijte jeho červa a seberte jeho krev. Jděte do místnosti s hádankou a použijte (zleva) třetí, první, druhou a čtvrtou trubku. Získáte Lilarcor (obouručák +3, imunita proti charmu a confusionu), který má vlastní ego a občas dost nesnesitelně kecá. Vystupte do vyššího patra a likvidujte otrokáře. Zlikvidujte i pár trollů a osvoboďte všechny děti. Vraťte se do hostince a oznamte osvobození Hendakovi.
Lichův poklad (City Gates)
Jděte do čtvrti City Gates, pokecejte se všemi osobami a vejděte do hostince. Pokecejte s pronásledovanými milenci. Pozorně projděte hlavní místnost hostince, u severní stěny narazíte na tajný průchod. Za ním je tajná místnost s hrobkou liche – mocného nemrtvého. Zkuste se s ním vypořádat, pokud to nepůjde, vraťte se později. Krom jiného zde najdete i Sunblade Daystar (dlouhý meč +2/+4 vs evil, 1x denně Sun Ray).
Naliin hrad (De´Arnise Hold)
V Copper Coronet pokecejte s Nalií, můžete ji i nabrat do party (schopná kouzelnice a zlodějka-amatérka). Slibte jí pomoc při osvobození jejího hradu a do mapy vám přibude nová lokace. Vyjděte z města a hurá k hradu. Jděte do jihozápadní části lokace a v opevnění pokecejte s vojáky, hlavně s kapitánem Aratem. Jděte k hradu a vlezte dovnitř tajným vchodem (na jižní straně hradu). Hledejte tajné stěny a likvidujte trolly. Pokecejte s Daelsonem a pokračujte v hledání tajných průchodů. Směrem na západ vede chodba do místnosti s magickou pecí, v níž jsou tajné průchody na severní stěně. Za nimi najdete i první část magické zbraně Flail of Ages. Pobijte všechny trolly v dolním patře, vyjděte ven, pobijte vše, co vám stojí v cestě, a otevřete bránu. Na nádvoří vběhne pár vojáků a pomůže vám v boji. Jděte do horního patra hradu a opět pobíjejte nepřátele. Hledejte tajné stěny, a až narazíte na Glaciase, zabijte ho. Nezapomeňte vybrat truhly v místnosti s golemy. Jsou sice hodně drsní, ale neprojdou dveřmi, takže můžete na někoho hodit Haste, vybrat truhly a utéct. Po dokončení celého úkolu budou truhly prázdné, takže neváhejte. Sestupte po točitých schodech do podzemí hradu a připravte se na tuhý boj s Umber Hulky (pomocí tykadel házejí Confusion) a s hlavním trollem. Po boji prozkoumejte celou lokaci a vraťte se nahoru. Se všemi pokecejte a také jděte k magické peci. Měli byste mít tři části zbraně, použijte pec a získáte kompletní Flail of Ages. Pokud je vaší hlavní postavou bojovník, časem vám Nalie nabídne, abyste se stali vládcem hradu. Pokud přijmete, budou se vám pravidelně ve schránce v horním patře (v knihovně) objevovat peníze. Ale pozor, pokud máte částečného bojovníka (třeba fighter/mage), přijetím nabídky se připravíte o možnost získat jiné sídlo.
Raelis Shai a její herecká společnost
Při pochůzkách po městě vás kontaktuje poslíček od Aeriina strýčka Quayla s žádostí o pomoc. Jděte za ním do cirkusu a promluvte s ním. Jděte do hostince Five Dragons ve čtvrti Bridge District. Sestupte do sklepa, shlédněte představení, pak pokecejte s Raelis Shai a slibte jí, že najdete jejího kumpána. Jděte do čtvrti Temple District a sestupte do stok. Po několika bojích najdete v severní části dva tajné průchody. Za jedním z nich je sídlo Mind Flayerů, pokud si troufáte, tak je zlikvidujte, pokud ne, vraťte se později. Za druhým z nich je sídlo čaroděje Meretha. Zlikvidujte ho, osvoboďte Haer'Dalise a najděte teleportační kámen. Zbytek stok zatím neprocházejte, vraťte se do divadla a pokecejte s Raelis. Slibte, že dáte pozor při otvírání meziplanární brány. Po otevření portálu vyběhne pár příšerek a pak jsou herci přeneseni do vězení. Vyspěte se a vstupte za nimi. Po vstupu do meziplanárního vězení pobijte všechny útočníky a promluvte s Taggetem. Jděte východní chodbou a vyhýbejte se portálům v podlaze. Probojujte se až k nižšímu démonovi (Master of Thralls), zabijte ho a seberte Mastery Orb. Vraťte se kousek cesty zpět a použijte kotel s magickým ohněm. Zničíte tak Orb a osvobodíte otroky ze zajetí. Otroci se obrátí proti svým pánům, rychle spěchejte na konec chodby a zabijte pána vězení (Warden). Z jeho mrtvoly seberte klíč. Pak pokračujte na západ a osvoboďte herce z cely. Pokecejte s Raelis, poděkuje vám a teleportuje vás zpět do Athkatly. Půjde s vámi i Haer´Dalis, kterého můžete najmout do party (je to bard).
Anomenova rodinná záležitost
V Copper Coronet můžete nabrat do party Anomena (dual class cleric/fighter). Pokud zajdete k němu domů (v Government District), dostanete za úkol pomstít smrt Anomenovy sestry, která byla údajně zavražděna konkurenční rodinou. Jděte do Bridge District a vstupte do velkého domu (zhruba uprostřed lokace). Při setkání se znepřátelenou rodinou Anomen zabije jednu její členku a poté se strhne bitka. Po bitvě prohlédněte dům, je tam pár zajímavých předmětů. Poté jděte zpět do Anomenova domu. Po čase se Anomen musí dostavit k soudu do paladinského chrámu v Temple Districtu. Jděte pak za ním a budete ho moci znovu nabrat do party, pravděpodobně se s vámi však pohádá a vy ho budete nuceni zabít.
Vraždy v Bridge Districtu
Po vstupu do této čtvrti pokecejte se strážnými u brány. Poté promluvte se všemi lidmi v okolí včetně žebráků. Od žebráka kupte kůži, od Bela dostanete kůru a bobule. Pak promluvte s Rose. Snažte se vyslechnout co nejvíce lidí a zajděte také za koželuhem Rijekem. Pak jděte za Belem a zeptejte se ho na kůži, kterou jste koupili od žebráka. Pak jděte opět za Rijekem a obviňte ho z vražd. Uteče vám, tak alespoň řádně prohledejte jeho obydlí, měli byste najít dopis o kontaktu v Umar Hills. Vraťte se ke kapitánovi stráží a oznamte výsledek svého pátrání.
Městský hřbitov (Graveyard)
Některé události na hřbitově se stanou jen v noci a jiné naopak jen ve dne, jděte tedy na hřbitov dvakrát (jednou v noci a jednou ve dne).
Promluvte si s duchem chlapce Wellyna a slibte mu pomoc. Jděte do Copper Coronet a po dobrém či po zlém získejte od Llynise medvídka, vraťte se na hřbitov a dejte ho Wellynovi.
Vysvoboďte z hrobu Tirdira, promluvte s ním, jděte za místním hrobařem Sethlem a tvrdě ho vyslechněte. Jděte do Bridge Districtu, v jihozápadní části promluvte s Am-Si (je celý v červeném). Obviňte ho a pronásledujte ho do nedalekého domu. V domě pobijte všechny zloduchy, v prvním patře osvoboďte Lady Elgeu a prohledejte celý dům.
Promluvte s knězem, který se stará o osiřelou Risu, a také s paladinem truchlícím nad ztrátou svého syna. Pokecejte s nimi několikrát a výsledkem bude svěření sirotka do paladinovy péče.
Prozkoumejte všechny hrobky, do kterých se lze dostat.
Sestupte do velkého podzemí, v pavoučím hnízdě zlikvidujte pavoučího muže i s jeho poskoky a vyberte jeho poklady. Jižního východu z lokace si zatím nevšímejte (viz quest Book of Kaza) a severní část lokace zatím také nechte na pokoji, podíváte se sem později.
Book of Kaza
V Copper Coronet můžete do party najmout trpaslíka Korgana, který ví o cenném artefaktu Book of Kaza. Kniha se nalézá v katakombách pod městským hřbitovem. Když sestoupíte do hlavní části katakomb, odejděte z lokace jižním východem. Dostanete se do další části podzemí. Celou lokaci prozkoumejte a v jedné místnosti Korgan prohlásí, že se jedná o místo, kde by kniha měla být, ale že ji už museli sebrat jeho kumpáni. Jděte za obchodníkem se starožitnostmi do severní části chrámové čtvrti (Temple District). V jeho domě však naleznete jen jeho mrtvolu. Spěchejte ke Copper Coronet, uvnitř nebo poblíž by měli být Korganovy kumpáni. Pokud je najdete (nemusí se vám to podařit), promluvte s nimi a dojde k bitvě.
Ployerova kletba
Pokud na svých cestách zavítáte do hospody Sea’s Bounty v docích (pozn.: na severní stěně hlavní místnosti je tajný průchod, za nímž je pirátská skrýš) a budete mít v partě Jaheiru, osloví jí její starý nepřítel baron Ployer a prokleje ji. Zajděte do Copper Coronet a pohovořte s barmanem. Jděte na SV do Deliric House, kde naleznete barona Ployera. Zabijte ho a nezapomeňte vzít pramínek Jaheiřiných vlasů. Vyspěte se, a jelikož máte u sebe předmět, pomocí kterého Ployer Jaheiru proklel (její vlasy), kletba zmizí.
Harpers
Na cestách se vám může stát, že se setkáte s lupiči a jejich obětí. Lupiče pobijte a promluvte si se zraněným mužem. Slibte mu pomoc, odneste ho k velkému domu na JZ doků a promluvte si s chlapíkem u vchodu. Ještě než doky opustíte, kontaktuje vás Xzar (znáte ho z prvního dílu) a požádá vás o pomoc. Jděte opět do domu Harperů, buď budete vpuštěni hned, nebo nejdříve dostanete malý úkol – pobít zlosyny v Prebekově domě (Prebek´s House v docích). Až se konečně dostanete dovnitř, se všemi přítomnými Harpery pokecejte. Abyste nemuseli v horním patře bojovat, musíte mít v partě Jaheiru nebo prozkoumat všechny místnosti a sebrat speciální přívěšek. Vyjděte do druhého patra a promluvte se strážícími duchy. Prozkoumejte celé patro a seberte dopis. Pak vezměte z voliéry ptáka a doneste ho Xzarovi. Ten ho promění zpět, ale místo očekávaného kumpána Montarona se objeví Harperský vrah a zabije ho. Po chvilce se objeví Jaheiřina známá Harperka a odvede ji. Jděte se vyspat do hospody a po spánku zjistíte, že Jaheira je zpět a potřebuje pomoc. Běžte s ní do domu Harperů a po rozhovoru dojde k boji. Pobijte proradné Harpery a prohledejte je. Od této chvíle se vám čas od času stane, že vás někde po cestě přepadne partička Harperů. Vždy budete nuceni bojovat, a to až do chvíle, kdy zabijete velitele zrádcovské Harperovské frakce. Při každém rozhovoru s Jaheirou o tomto tématu se snažte ji podpořit a stát na její straně.
Zatčení a záchrana Nalie
Pokud máte v družině Nalii, časem se stane, že jí poslíček doručí zprávu o pohřbu jejího otce. Jděte na hřbitov a promluvte se všemi účastníky pohřbu. Po nějakém čase Nalii zatkne Isaea Roenal, který má zálusk na její hrad. Nesnažte se bojovat a nechte Nalii odvést. Po chvilce se objeví chlapík jménem Khllor a poradí vám, jak sehnat důkazy o Isaeových zločinech. Jděte do doků na jižní náměstí a promluvte s Bargem. Jděte do Sea’s Bounty a promluvte si s Dirthem. Pravděpodobně na vás zaútočí. Zabijte ho a seberte mu usvědčující listiny. Jděte do Government Districtu, prohledejte Isaeův dům na SV lokace a pak jděte do hlavní městské budovy. Promluvte s Isaeovým nadřízeným a předejte mu důkazy o Isaeových zločinech. Nalie je tak zachráněna.
Pozn.: v Government Districtu jsou dvě zajímavé postavy, které je možno přibrat do party. Jednak je to drowí kněžka Viconia (známá z prvního dílu) a gnóm Jan (zloděj/iluzionista).
Valygar
V Government Districtu vás osloví Madeen s tím, že jeho pán má pro vás práci. Je to čaroděj Tolgerias, kterého naleznete v hlavní městské budově. Promluvte s ním a slibte mu pomoc. Poté jděte do doků, navštivte dům hledaného vraha a promluvte s jeho sluhou. Valygara najdete v horské kabině v lokaci Umar Hills. Pohovořte s ním, můžete ho i nabrat do party (hraničář). Vraťte se zpět do města a jděte do chudinské čtvrti (Slums). S Valygarem v partě můžete vstoupit do obrovské koule (Planar Sphere) v severní části lokace. Vstupte, sesbírejte zajímavé předměty a promluvte s krynnskými paladiny. Zabíjejte všechny nepřátele a sbírejte kousky uhlí. Pomocí uhlí spusťte pece a pak aktivujte golema. Pokračujte do dalšího patra a ničte všechny nepřátele. Sesbírejte všechny předměty a jděte k čarodějovi Lavokovi. Až ho porazíte, slibte mu pomoc. Vyjděte ven z koule, pobijte démony a seberte jejich srdce. Vraťte se zpět do koule, jděte do místnosti, kde jsou runy, a postupně je aktivujte. Jděte do strojovny, pobijte golemy a do stroje dejte srdce démona. Vraťte se zpět k Lavokovi, promluvte s ním a pak vyjděte ven z koule.
Příště vás čeká popis několika dalších questů v Athkatle, návštěva některých zajímavých míst v jeho okolí a hlavně podstatný posun v hlavním příběhu.