Kapitola druhá - Běžné herní strategie
Nastavte si jas a kontrast
„Normální“ nastavení jasnosti hry je v mnoha případech a na starších monitorech příliš tmavé. Změnit se dá velmi jednoduše v Graphics Options, a měla by to být jedna z prvních věcí, které uděláte.
Ukládejte často
Ukládání hry a ukládání často je jednou z nejdůležitějších strategií v BGII vůbec. Vesměs se dá říct, že byste hru měli ukládat po každé vyhrané bitvě, před každým odpočinkem a pak kdekoliv jinde, pokud jste neukládali delší dobu. Nepoužívejte jen jednu pozici, může se stát, že (nechtěně) uložíte hru po nějaké nevratné akci a budete muset hrát celou hru znova (všichni si pamatujeme Alenku a její patálie s Icewind Dale :o)) ). Doporučoval bych alespoň deset pozic a speciální slot, kam budete ukládat hru po ukončení nějakého logického celku (nová kapitola, rozsáhlý quest,…).
Přeneste si do hry staré předměty z BG1
Hráli jste Baldurs Gate, trénovali postavičku a chcete všechny ty skvělé věci, co měla? Štve vás, že v Irenicově žaláři nemáte ani ň, i když Minsc dokázal propašovat Booa? Zkuste následující fintu. Odstartujte novou hru, naimportujte původní charakter z BG1. Ve chvíli, kdy ukončíte tvorbu postavy a začne se nahrávat hra, ihned po zmizení nahrávacího loga zmáčkněte mezerník. Hra by se měla zapauzovat a vy byste měli vidět černou obrazovku. Stiskněte H, které by mělo odhalit všechny lišty a vlezte do inventoriáře. Pokud tohle nefunguje, nevystihli jste správný okamžik a musíte to zkusit znovu. Nyní všechny věci položte na zem a hru odpauzujte. Po autosekvenci a rozhovoru s Imoen své předměty můžete posbírat a rozdistribuovat :o).
Familiars (pomocníci)
Něco málo už jsem nakousl v předchozím díle, tentokrát dodávám kompletní informace. Familiar je pomocník, kterého ve hře může mít pouze hlavní hrdina a ke všemu ještě mág (nebo sorcerer). Seslat ho můžete kouzlem nebo ze svitku pouze JEDNOU za celou hru. Pokud vám zemře, je šmytec. Druh vašeho familiara závisí od přesvědčení hlavního hrdiny.
Přesvědčení | Familiar | AC | HP (životy) | Speciální schopnosti |
Lawful Good | Pseudo Dragon | -2 | 24 | 50% mafická odolnost, kouzlí Blur, zásah cíl omráčí |
Neutral Good | Pseudo Dragon | -2 | 24 | dtto |
Chaotic Good | Fairy Dragon | 0 | 24 | 35% magická odolnost, kouzlí Invisibility 10' Radius a Mirror Image 1x za den |
Lawful Neutral | Ferret | 4 | 24 | 50% magická odolnost, 75% Pickpocket, 40% Stealth, 20% Detect Traps |
True Neutral | Rabbit (Králík) | -4 | 16 | 50% Detect Traps, 30% Stealth, 75% odolnost vůči ohni, chladu a bleskům |
Chaotic Neutral | Cat (Kočka) | 0 | 24 | 25% Pickpocket, 99% Stealth, 50% magická odolnost |
Lawful Evil | Imp | 2 | 18 | 25% magická odolnost, umí se polymorfovat |
Neutral Evil | Dust Mephit | 6 | 24 | 10% magická odolnost, kouzlí Glassdust 2x denně a Glitterdust 1x denně |
Chaotic Evil | Quasit | 2 | 24 | 25% magická odolnost, kouzlí Horror |
Pomocníci jsou skvělí špióni, protože se pohybují rychleji než kdokoliv jiný. Zakouzlete na ně Improved Invisibility a máte během chvíle prozkoumanou celou oblast. Nejlepší na nich ale je, že přidají permanentně vašemu mágovi polovinu svých životů. NIKDY je nepoužívejte jako bojovníky, nejsou k tomu určeni. Při boji je mějte schované v inventory (promluvte s nimi a řekněte jim, ať se schovají do vašeho batohu). Do akce je opět pošlete pravým tlačítkem. Jako sorcerer se kouzlo Find Familiar NEUČTE, sešlete ho ze svitku.
Kovář Cromwell
V průběhu celé hry budete nacházet řadu částí silných artefaktů. Jediný, kdo je dokáže opět vykovat, je Cromwell, žijící v Docích v Athkatle (v domě v jihovýchodní části mapy). V průměru si účtuje 5000 zlatých a musíte mu celý DEN pomáhat udržovat oheň. Tyto předměty jsou bez pochyb nejsilnější a nejlepší v celé hře, a z nich vyniká Crom Faeyr, kladivo, které má bonus +5 na zásah a zvyšuje vaši sílu na 25!!
Předmět | Co je potřeba | Kde to najdu |
The Equalizer Sword | Pommel Jewel of the Equalizer | Irenicův Žalář |
Hilt of the Equalizer | Město Mind Flayerů, Underdark | |
Blade of the Equalizer | Město Beholderů, Underdark | |
The Wave Halberd | Wave Blade | Město Sahuaginů |
Wave Shaft | Planar Prison (vězení v jiné dimenzi) | |
Gessen Short Bow | Gessen Shaft | Tannerův Dům, Most, Athkatla |
Gessen String | Spellhold | |
The Crom Faeyr | Scroll of Crom Faeyr | Shadow Dragon |
Hammer of Thunderbolts | Illithid Lair, Kanály pod Athkatlou | |
Gauntlets of Ogre Power | Planar Sphere | |
Girdle of Frost Giant Strenght | Underdark | |
Mace of Disruption +2 | Mace of Disruption +1 | Bodh's Lair (Hřbitov) |
Illithium Ore | Most, Athkatla | |
Vorpal Sword | Silver Hilt | Githyanki, 6.kapitola, Slums nebo Docks |
Silver Blade | Saemon Havarian, Spellhold | |
Ankheg Plate Mail | Ankheg Shell | Windspear Hills (například) |
Shadow Dragon Leather | Shadow Dragon Scales | Abandoned Sun Temple |
Red Dragon Plate | Red Dragon Scales | Windspear Hills, Tombs |
Reputace
Stojí za to mít co nejvyšší reputaci, a to i v případě, že máte „zlou“ družinu. Čím vyšší reputace, tím lepší ceny dostáváte ve všech obchodech, až k maximální, padesátiprocentní „hrdinské slevě“ na libovolný předmět. Družina, která má zlé člen,y může mít maximální reputaci 18, při vyšší tyto zlé postavy odejdou.
Snížené (vydrainované) vlastnosti a zkušenosti
Jednou z nepříjemnějších vlastností různých nemrtvých je, že dokáží „vysát“ vaše zkušenosti nebo vlastnosti. U vlastností se není čeho bát, po nějaké chvíli se vrátí do normálu, nicméně snížené zkušenosti je trvalé, než je magií dáte do pořádku. Klerik na sedmé úrovni má přístup ke kouzlu čtvrtého stupně, Lesser Restoration, které tyto následky léčí, a stejně tak se dají léčit (za úplatu) v některých chrámech. Poslední možností je seslání tohoto kouzla ze svitku. Postava s vysátými zkušenostmi se chová jako by byla o úroveň (nebo více) níže, nicméně další zkušenosti se jí započítávají dál (a projeví se po vyléčení).
Romance
V BGII můžete prožít milostné románky s několika vedlejšími (NPC) postavami. V případě mužského hlavního hrdiny se nabízí Viconia, Jaheira nebo Aerie, u ženské hrdinky pouze Anomen. Tyto subpříběhy se vyvíjejí pouze formou dialogů, odehrávají se pouze ve venkovních prostorách (nikdy pod zemí) a záleží výhradně na vašich odpovědích. Mají ve hře i určitý dopad, ale ten se neprojeví až do páté kapitoly (nechte se překvapit). Ke každému z nich existuje i „subquest“ – Jaheira a přepadení bandity, Viconia a útok Drowů nebo Yochlola či Anomen a pomsta smrti jeho otce. Malý flirt si navzájem užijí i Haer’Dalis a Aerie.
Paklíčování pro zábavu a zkušenosti
Ve hře často narazíte na zamčené dveře nebo truhly, které patří obchodníkům nebo jiným lidem. Otevřete-li je, může dojít ke ztrátě zkušeností, nebo třeba přivolání stráží. Na druhou stranu, dokud je neotevřete, všechno je v pořádku. Důležité ovšem je, že za pouhé odpastění a odemčení získáváte také zkušenosti (čím vyšší je úroveň zloděje, tím víc), a není důvod, proč toho v maximální míře nevyužít.
Jak se naučit víc kouzel, než normálně
Inteligence je jediným limitem toho, kolik kouzel se může mág naučit. Proč občas nevyužít následující trik – vypijte lektvar Potion of Genius (nebo jiný lektvar zvyšující inteligenci), namemorujte si všechna kouzla, co chcete a odpočiňte si… voila.
Limited Wish
Kouzlo Limited Wish může výrazně pomoci… ale také pěkně uškodit. Po jeho seslání se objeví Genie (džin), který vám dá na výběr dva typy přání – opakovatelné (ty se dají seslat i vícekrát) a jednorázové (po prvním jejich výběru jsou navždy odstraněny z nabídky). Zda bude kouzlo úspěšné, záleží na wisdomu mága, který jej sesílá, a na této vlastnosti závisí také džinova nabídka.
Opakovaná přání | Wisdom | Výsledek |
I wish for my entire party to be healed | 10+ | Vyléčí družinu |
I wish that none of my party would die of their wounds. | 9- | Otráví družinu |
I wish that spells I have cast would be restored, that I might cast them again! | 16+ | Vrátí zpět všechna již seslaná kouzla |
I wish for my spells to be restored! | 15- | Mág ztratí všechna kouzla |
I wish to make my party invulnerable. | 12+ | Zakouzlí Globe of Invulnerability |
I wish that magic would fail to affect me or my party | 11- | Družina nemůže kouzlit |
I wish to summon a horde to overrun my enemies. | Vyvolá králíka :o) | |
I wish to be protected from the undead. | 10+ | Zakouzlí Negative Plane Protection |
I wish to be protected from undead right now. | 9- | Vyvolá upíra |
Jednorázová přání | Wisdom | Výsledek |
I wish to be rich. | 10+ | 2000 zlatých + nějaké drahokamy |
I wish for a powerfull magical item. | 11+ | Full Plate +2 |
I wish to be more experienced. | 3+ | Vyvolá několik agresivních golemů |
I wish to see all as it really is. | 12+ | Glasses of Identification |
I wish for an adventure like none I've ever experienced before. | 14+ | Zakouzlí Time Stop |
I wish for control over time. | 14+ | Zakouzlí Time Stop |
I wish to be anything I desire. | 6+ | Umožní polymorfing |
I wish to be prepared for anything. | 10+ | Zakouzlí Chain Contingency |
I wish that all my enemies will die. | 11+ | Zakouzlí Wail of the Banshee |
Jak vydělat neomezené množství peněz
Našetřete cca 20 tisíc zlatých, a kupte nejdražší předmět v celé Athkatle, co najdete. Doporučuju mít reputaci 20, vyděláte víc rychleji. Vykupte všechny lektvary Potion of Master Thievery, dojděte k překupníkovi, co kupuje kradené zboží (Thieves Guild, Docks) a vypijte je. V tuhle chvíli by váš zloděj měl mít Pickpocketing skill tak zhruba někde u 250. Prodejte ten předmět, ukradněte ho zpátky, prodejte ho, atd. atd. atd. Během pěti minut můžete mít víc peněz, než kdy budete potřebovat.
Kapitola třetí – bojové strategie
Jak bojovat s rychle regenerujícími monstry
Občas natrefíte na protivníka, který velmi rychle regeneruje, rychleji, než ho stihnete poškozovat (greater werewolves, princ rybí rasy v Underdarku,…). První krok je snížit jejich magickou resistenci (Lower Resistance, Pierce Magic,…). Potom zakouzlete Harm, a doufejte, že se váš druid/klerik trefí (je třeba mít osobní kontakt). Pokud se kouzlo povede, nestvůře by mělo zbýt maximálně pár životů. Teď už stačí jen několik pořádných tref, případně Magic Missile a je po boji.
Nebaví vás vesničani ?
Máte chuť zabít nějakou neutrální postavu, ale nechcete přijít o reputaci? Stačí na sebe nakouzlit v jeho přítomnosti Protection from Evil (pokud možno na všechny členy družiny) a mág pak vyvolá Cacofienda (nebo zakouzlí Gate). Ten je přirozeně pěkně nakrklý a zmasakruje každého v okolí. Na druhou stranu, vaše družina by měla být dost silná na to, aby ho dokázala zpacifikovat dřív, než vybije celou Athkatlu :o)
Strategie „zákeřného rozhovoru“
Spoustu bitev budete bojovat proti nestvůrám, které k vám mají na začátku boje neutrální vztah (modré kolečko místo červeného). Připravte a nakouzlete si všechny ochrany, co chcete, zapauzujte hru a na všechny potencionální nepřátele klikněte, jako kdybyste s nimi chtěli promluvit. Bez odpauzovaní se přepněte do útočného módu a zaútočte. Po odpauzování se monstra nebudou bránit, ačkoliv je budete mydlit hlava nehlava.
Pozor: každých 6 vteřin uplyne jedno kolo, a po něm budou nestvůry již útočit také. Dá se tomu předejít, že po pěti vteřinách boje hru zapauzujete a provedete opět stejné úkony, jako jsou popsané výše.
Poznámka: Některé nastvůry, jako třeba Kangaxx nebo Lavok, musejí před smrtí promluvit. Při této strategii tak neučiní a tudíž nikdy nezemřou!!
TIP: Tato strategie je naprosto nejjednodušší metodou, jak zabít všechny tři (resp. čtyři) draky ve hře…
TIP: Draci mají téměř nulovou odolnost vůči bleskům. Zkuste zakouzlit Lightning Bolt tak, aby se odrážel od stěn a trefoval draka stojícího uprostřed a sledujte, jak mu ubývají životy :o).
Boj s kouzlícími monstry (lich)
S některými lichy se dá bojovat zákeřně – pokud ho nevidíte, nevidí ani on vás. Schovejte se a vyvolávejte vlastní nestvůry, které potom po jedné je posílejte k lichovi. Sice neuvidíte, jak boj probíhá, ale ve stavovém okně dole budete neustále dostávat textové zprávy. Po nějaké době lich (mág) vyplýtvá všechna svá nejsilnější kouzla, a vy ho můžete v klidu dobít.
TIP: Nakupte si zelené svitky ochrany proti nemrtvým, případně proti magii, sešlete je na své postavy a vypravte se na licha. Bude jen postávat a hloupě koukat, jak ho zabíjíte, a nesešle jediné kouzlo (kromě automatické Contingency)
Taktický ústup
Některé skupiny monster jsou příliš silné na to, abyste se jim postavili v přímém boji. Použijte následující strategii. Držte se dohledu, a zakouzlete na místo, kde se nacházejí, plošná kouzla (Stinking Cloud, Fireball, Cloudkill, Deatch Fog, Ice Storm a další). Doporučuji do té oblasti zakouzlit také Web nebo podobné zpomalující plošné kouzlo. Stejná strategie se dá použít i pokud používáte jednu postavu jako průzkumníka – veďte za sebou nestvůry, a na místo, kudy ustupuje váš družiník, zakouzlete výše uvedená kouzla. Pak už stačí se jen dívat, jak nestvůry postupně vyhnípou…
Boj s Golemy
V první řadě, golemy (hliněné) lze zasáhnout pouze tupými zbraněmi, jako jsou kladiva, palcáty a podobně. Jedinou výjimkou jsou ostré zbraně, které mají charakteristiku typu +1 Fire nebo Acid, a dělají tak elementální zásahy. Ty golema zraní, ačkoliv zbraň samotná mu neublíží. A obecný trik, golemové spadají do kategorie Earth Elementálů, takže na ně funguje Ring of Earth Control (prsten) a jeho kouzlo Charm/Control Earth Elemental. Pokud narazíte na skupinu golemů, určitě vám hodně pomůže, pokud jednoho z nich omámíte a přetáhnete v souboji na svou stranu.
Boj s mágy
Mágové jsou v BGII mnohem drsnější, než v předchozím díle, hlavně díky schopnosti sesílat kouzla jako Spell Sequencer nebo Contingency, která jim umožní seslat téměř okamžitě řadu ochranných kouzel. Proto je důležité, aby vaši mágové měli naučenu příslušnou obranu. V případě, že na sebe nepřátelských mág zakouzlí Protection from Normal/Magical Weapons, kontrujte kouzlem Breach. Pokud na sebe nepřítel zároveň zakouzlí Neviditelnost nebo Shadow Door, musíte ho nejdříve zviditelnit (např. Remove Magic, Purge Invisibility nebo Glitterdust) a teprve potom sesílat Breach. Minor Globe of Invulnerability se dá odkouzlit například Spell Thrustem nebo Khelben’s Warding Whipem. Další možností, jak se vypořádat s mágy, je zakouzlit Summon Nishruu nebo Hakeshaar. Tyto bytosti se jednak léčí magickými útoky a jednak nepřátelské mágy olupují o jejich zapamatovaná kouzla.
Co s Mind Flayery
Vyvolejte několik Invisible Stalkerů, nakouzlete na ně Haste a o zbytek se nemusíte starat. Stalkeři jsou imunní vůči všem druhům útoků, kterými Mozkožrouti disponují.
Jak na Beholdery
Ve hře existují dva skvělé artefakty – Cloak of Reflection (dá se najít ve městě Sahuaginů) a Balduran’s Shield (od obchodníka z bonusového CD Collectors Edition), oba dva odráží všechny útoky, které na vás mohou Beholdeři, Gauthové a Elder Orby seslat. Oblečte jednoho nebo dva warriory a libovolná bitva s nimi je selankou.
Pasti
Bounty Hunteři mají schopnost pokládání pastí, které vybuchují (pořádně) při blízkosti nepřítele. Dá se toho využít mnoha způsoby – zapastíte koridor, a do něj přivedete potvory. Potvoru, která je před bojem neutrální a nehýbe se (draci!!), opastíte kolem dokola a souboj tak většinou skončí dříve než začal atd. atd. Pasti dokonce nevybuchnou, pokud odpočíváte, takže lze položit pasti, odpočinout si do dalšího dne a položit další vrstvu pastí. Speciální vychytávka (aka bug) je položit Yoshimotem pasti a vyhodit ho z družiny. Ten si pak ze všeho nejdříve jde promluvit s hlavním hrdinou. Vezměte ho zpátky, a voila, všechny jeho schopnosti pokládání pastí jsou zregenerovány a můžete pokračovat do alelujá.
Kapitola čtvrtá – Irenicův dungeon
Nejdříve několik obecných věcí:
Hra začíná ve chvíli, kdy jste mučeni sadistickým mágem (Jon Irenicus, ale to se dozvíte až později), bez zřejmého důvodu. Během několika okamžiků ho vyruší golem se zprávou, že na něj někdo útočí. Mág se odteleportuje, a za chvíli se objeví Imoen, která vás pustí z klece.
4.1. První patro
1. V této místnosti začínáte hru, musíte osvobodit Minsca a Jaheiru. Minsca popichujte, že je prdlajs berserk, když nedokáže rozbít takové slabé mříže (1,2,3,1). On se naštve a dostane se ven sám, naštěstí mu dojde, že jste ho provokovali schválně. Přijměte ho do party. (3000 experience)
2. Promluvte si s Jaheirou, v této místnosti najdete klíč od její cely. Vyberte všechny věci (stůl, bedna a obraz s pastí) a pusťte ji (3000 experience). Golem vám neublíží, můžete si s ním popovídat. V chodbě na sever je jeden Smoke Mephit (420 exp.)
3. Stroj uprostřed místnosti neustále vyrábí nové a nové Lightning Mephity (420 exp.), musíte kliknout dvakrát na ovládací pult (a být blízko u něj), jedině tak ho vypnete.
4. Džin Aataquah vám dá malý test. Pokud odpovíte „Push the button“, získáte 3500 experience, ale musíte zabít Ogremage za 650 exp. Při odpovědi záporné (NOT to push the button) vyvolá několik Gibberlingů (slaboučké potvory), ale nedostanete bonusové zkušenosti.
5. Tady najdete kanalizačního golema (Sewage Golem) a Radiation Mephita (420 exp.). Prohledejte a vyberte všechny čtyři skrýše. Při rozhovoru s golemem napodobujte jeho pána, řekne vám že potřebuje kámen (GEM), aby mohl otevřít dveře do stok.
6. Místnost se dvěma hliněnými golemy, nechají vás na pokoji… zatím. Můžete je zabít rovnou, pokud chcete. Na Clay golemy platí pouze tupé zbraně – palcáty, palice, kladiva atd.
7. V kontejneru v této místnosti najdete Rielva, pokud mu slíbíte pomoc, dostanete krystal, s jehož pomocí můžete oživit bytosti v místnosti 8, a 4000 experience. Na stole najdete gem pro Sewage golema, a navíc je tu jeden barel s pár drobnostmi. Vraťte se do místnosti 6, opět napodobujte golemova pána a dejte mu gem. Odběhne otevřít dveře.
8. V této místností je řada kontejnerů, dva mephitové (ice a lightning) a tři bedny, jedna z nich s pastí.
9. Po cestě do knihovny potkáte několik goblinů, zabijte je, stejně tak i další spolu s Fire a Smoke Mephitem v knihovně. Na policích najdete několik lektvarů a kouzel (neměla by se je učit Imoen, brzo o ni přijdete).
12. Uprostřed místnosti zabijte Otyugha (650 exp., Wand of Frost key budete potřebovat na dalším patře), pozor, po úspěšném zásahu má tendenci sesílat Slow a Disease. V bednách najdete opět kouzla, lektvary a nějaké šipky. Doleva byste se vraceli ke golemovi, dolů pro změnu do mučírny, pokračujte tedy doprava - do Irenicovi místnosti.
13. Odstraňte tři pasti, jsou na koberci a dvou zásobnících. Prohledat můžete dvě police, bednu a zásuvku, najdete další várku kouzel, magickou Balduranovu helmu, amulet, Wand of Lightning Key a Air Elemental Statue. Ve velké místnosti jsou tři dryády (viz quest níže) a nějaké pasti.
14. Po vstupu do místnosti zazní alarm a přiběhnou již zmiňovaní golemové. Pokud jste je už zabili, můžete začít prohledávat schránky (celkem čtyři, z předmětů stojí za zmínku Pommel Jewel of Equalizer – první část skvělého meče, a Portal key, pomocí kterého můžete buď v místnosti (1) nebo (16 – bacha na další gobliny) opustit toto patro.
Questy
Free the Dryads
Běžte do místnosti (10) a zabijte šest temných trpaslíků (šéfem je bojovník Ilyich, další dva jsou bojovníci, dva lučištníci a jeden mág). V bednách najdete nějaké lektvary a kouzla, nezapomeňte sebrat oříšky (acorns). Vraťte se k dryádám (13), a dostanete 9500 experience.
Druhá část questu se dá splnit až po opuštění žaláře, musíte se dostat do Windspear Hills. Zajděte do Copper Coronetu (hospoda ve Slumech) a promluvte si s Jierdanem. Jeho quest je poměrně složitý, ale můžete ho splnit později. Důležité je, že vám dá na mapu lokaci Windspear Hills, odcestujte tam (přes hlavní bránu (Gate) v Athkatle). Dryády najdete v jihovýchodní části mapy. Dejte oříšky královně a voila – 32500 + 9750 experience.
Free the Genie
Pomocí Air Elemental Statue z Irenicovy místnosti (13) otevřete portál do Plánu vzduchu (15). Tam postupujte na sever, pozabíjejte všechny Mephity. Přímo pod velkým větrákem je schránka s kouzlem. Na konci cesty najdete lampu, manipulujte s ní a objeví se džin, který vám slíbí meč za láhev (flask). Vraťte se k dryádám (13), promluvte s nimi a láhev doneste džinovi. Za vaši námahu získáte 15000 experience a obouručný meč +2.
Kill a Cambion
V místnosti (11) najdete démona Cambiona zavřeného v magické bublině. Pohněte dvakrát strojem a zabijte ho. Dostanete 6000 experience, bastard sword +1 a chainmail armor.
4.2. Druhé patro
1. Ať už jste vstoupili do kteréhokoliv portálu na prvním patře, octnete se zde. Své služby vám tady nabídne zloděj Yoshimo. V téhle chvíli bych ho vzal do party, I když vás o hodně později a dál ve hře zradí. V krabici najdete kouzlo Hold Person.
2. V této místnosti je spousta různých mephitů a čtyři portály – generátory dalších. Zničte je (každý za 5000 experience) a prohledejte všech 6 skrýší (spousta pokladů + další tři klíče Wand of xxx key). Jaheira tady najde tělo svého mrtvého manžela Khalida.
3. Z tuby unikl klon a bojuje s vrahem. Ať už pomůžete komukoliv, druhý se stejně obrátí proti vám. Clone má poslední klíč – Wand of Missiles key. Můžete prohledat dva barely.
4. Další bitva, mephit versus vrah, opět budete muset bojovat s vítězem plus pár gobliny. Na můstku je past, zneškodněte ji.
5. Tahle velká místnost je plná pastí. Nejdříve si vychutnejte smrt dalšího vraha a pár temných trpaslíků (duergar). Postupně manipulujte s jednotlivými sloupy po levé straně, automaticky by se měly použít klíče, které jste již našli. Za každý ze šesti sloupů dostanete příslušný wand s jediným nábojem. V soše na konci haly najdete prsten +1 k AC. Chodba zcela vlevo dole vede ven do Athkatly.
9. Pobijte čtyři nebo pět vrahů a poberte všechno, co z nich vypadne.
10. Východ ven, doporučuji save a mít projitý zbytek místností a questů na tomhle patře (viz níže).
Questy
The Doppelganger Passage
Druhá odbočka vpravo z hlavní haly vede do skladiště (8) se skleněnou celou, ve které je tlouštík Frennedan. Poprosí vás o pomoc, otevřete mu klíčem, který najdete v této místnosti v jedné ze tří krabic (dvě z nich mají past). Frennedan se po určité době, případně pokud se vzdálí daleko od své cely, změní a zaútočí na vás (3000 experience). V jeho cele najdete 5 skrýší se spoustou střeliva a kouzel.
The Vampire Passage
V jediné chodbě v levé části haly je místnost (6), kde probíhá bitva mezi upírem (vampire) a vrahy. Zabijte všechny, hlavě upíra (8000 experience). Tentokrát žádné skrýše.
The Duergar Passage
V poslední chodbě po pravé straně narazíte na partu goblinů (7) a temných trpaslíků. Pobijte všechny, včetně jednoho mága. Ve čtyřech skrýších najdete spoustu pokladů včetně spousty střeliva, šipek +1 a Girdle of Bluntness.
Co vás čeká příště ?
Tak, to je pro dnešek vše, doufám že vám některá z rad pomohla. Pokud byste měli jakékoliv otázky nebo připomínky, napište mi na níže uvedený e-mail nebo do konference. Příště by měla následovat pasáž věnovaná Athkatle a questům odehrávajícím se přímo v ní.