V minulém díle jsme kromě hlavního děje ve městě Baldur´s Gate také nakousli některé vedlejší questy. Dnes prohlídku města dokončíme a poté se pustíme do dalších dobrodružství, která nás nakonec dovedou až k finálnímu souboji.
Jihozápadní čtvrť
Nejdůležitější budovou v této čtvrti je Flaming Fist Citadel. Kromě Scara a Eltana zde můžete promluvit také s Fergusem, který vás požádá o Angelskin Ring (někde ho prostě sežeňte, pár jste jich už určitě někde prodali). Před citadelou můžete potkat gnóma Tiaxe a nabrat ho do party – je to zloděj/klerik, ale pozor, jeho přesvědčení je chaotic evil. O budově Seven Suns již řeč byla, o kousek vedle je také gilda Merchant League. Poblíž byste měli potkat Aldetha Sashenstara (pokud jste mu pomohli v Cloakwoodu). Pokecejte s ním (daruje vám meč) a pak vstupte do budovy. Podobně jako Seven Suns je zamořena doppelgangery, než se do nich pustíte, tak budovu prošmejděte a sežeňte pár písemných důkazů. Kromě těchto důležitých domů je tu také příbytek zlého čaroděje Sunina – neuškodí, když mu dáte menší lekci. Najdete tu i několik obchodů, hospodu plnou zelených slizů a také dům, do kterého se těsně před vámi vloupal zloděj Viviene s kamarády.
Jižní čtvrť
Kromě již zmíněných veledůležitých budov Iron Throne a Water Queen´s House (chrám bohyně Umberlee) zde najdete i hostinec zřízený v prostorách lodi – Low Lantern. Jděte tam, promluvte si s Lobarem a pak se Desretou nechte vyprovokovat k boji – z její mrtvoly seberte rukavice zvyšující sílu na 18/00. Na nejnižším podlaží narazíte na čaroděje Yaga, jehož knihu kleteb potřebuje Brielbara (dobrovolně vám ji však Yago nedá). V této čtvrti najdete dále i budovu správce přístavu, ale tam se podíváme později (v poslední kapitole). Zhruba uprostřed je dům, ve kterém na vás zaútočí několik ogrů. V jednom domě se skrývá Ghorak, který má pro vás úkol – sebrat lebku v hostinci Three Old Kegs (tam už jsme byli) a donést ji do chrámu bohyně Tymory (Lady´s House v Z čtvrti). Dále zde najdeme dům se sirénou Larriaz - pokud ji nenecháte v klidu umřít, tak na vás zaútočí. V jednom skladišti promluvte s Noralee, chce přinést z přístavu rukavice. Rukavice se skrývají v jedné z mnoha beden, jsou to však magické rukavice Gauntlets of Weapon Skill, takže si jejich vrácení dobře rozmyslete. V jiném skladišti je bazilišek, jehož likvidaci vám zadá jistý chlapík v JV čtvrti. Až baziliška zabijete, nezapomeňte sebrat drahokam Sphene Gem.
Jihovýchodní čtvrť
Jděte se podívat do hospody Blade And Stars. Kromě několika zajímavých lidí na pokec je tu i mudrc Gaxir, který chce přinést Sphene Gem. V jednom skladišti je Nadarin, který vás požádá o likvidaci baziliška v J čtvrti. Dále je tu dům nekromantky Nemphre, která po vás chce Arkionův amulet. Také zde můžete navštívit hostinec a dva obchody.
Centrální čtvrť
V této lokaci pravděpodobně potkáte Lothandera – jednoho z nepříjemné dvojice, se kterou už jste měli co do činění. Oznámí vám, že jste byli otráveni, a výměnou za protijed požaduje pomoc – sám je totiž pod vlivem kouzla. Jděte do stanu jasnovidce (Diviner´s Tent) a zeptejte se ho na lék pro Lothandera. Jděte do chrámu bohyně Umberlee, promluvte si s představenými a pak jděte do chrámu bohyně Tymory. Řekněte si o knihu moudrosti, doneste ji do Umberleeina chrámu a výměnou získáte svitek. Jděte ho dát Lothanderovi (čeká na vás v hostinci Blade And Stars), dostanete část protijedu a také informaci o Markově úkrytu (hostinec Blushing Mermaid). Kromě této epizody navštivte také dům sběratele Folonia Gista a odčarujte šest soch (zkamenělých lidí). Se všemi osvobozenými řádně promluvte, získáte informaci o Baldurově plášti. Dále v této čtvrti najdete již zmíněný Oberonův dům, několik hráčských stanů, hostinec Drakon Tavern a obchod, ve kterém na vás zaútočí podivná zmutovaná kuřata (nebo co to vlastně je).
Stoky
Do stok se můžete dostat jedním z mnoha kanálů. Kromě již zmíněného Ogre-Mage a jeho červích mazlíčků tady nenarazíte na nic extra zajímavého, kromě různé havěti stojí za zmínku snad jen tlupa koboldů s vůdcem Ratchildem a mluvící sliz Slumpsha the Sewer King. Ze stok se můžete dostat do sklepa budovy Iron Throne a také do již zmíněného Undercellaru. Zde vyhledejte Quanesh, která u sebe má Balduranův plášť (můžete ho ukrást nebo vykecat). Do Undercellaru se můžete dostat nejen ze stok, ale také z hostince Blushing Mermaid.
Šestá kapitola
Candlekeep
Strážím u brány dejte knihu a vstupte dovnitř. Pak se vydejte do velké budovy uprostřed – do knihovny. Promluvte si se svými známými a jděte do druhého patra. Tam pokecejte s Koverasem a vezměte si od něj magický prsten. Ve třetím patře si radši ani nevšímejte Rieltarovy družiny a projděte do patra čtvrtého. Promluvte si se Shistalem a až změní podobu, tak ho zabijte. Promluvte si s Pietem a v pátém patře navštivte Gorionův pokoj. Najdete zde mimo jiné i dopis od Goriona, seberte ho a přečtěte. Vystupte do nejvyššího patra, kde budete křivě obviněni z vraždy Rieltara a jeho společníků. Ocitnete se ve vězeňské cele, ze které budete po chvilce osvobozeni. Ocitnete se před vchodem do podzemí knihovny, ve kterém se nalézá hrobka mudrce Alaunda. Neotálejte a vstupte. V podzemí si dávejte dobrý pozor na pasti a celou první lokaci důkladně prozkoumejte – kromě magických předmětů získáte i dvě magické knihy pro permanentní zvýšení síly a moudrosti. Pak se vydejte do další části podzemí a promluvte si se dvěma trpaslíky. Společnými silami vyčistěte patro do kostlivců a doppelgangerů (nenechte se napálit, až se objeví jeden z nich v podobě Elminstera) a jděte do další lokace. Pobijte tlupu nepřátel a projděte jeskyněmi. Nebezpeční jsou tu už jen baziliškové. Kousek od východu si promluvte s Diarmidem, vylezte na povrch a vydejte se zpět do Baldur´s Gate.
Sedmá kapitola
Zpět v Baldur´s Gate
Jelikož jste stále obviněni z vraždy, nemůžete se po městě promenádovat bezstarostně jako dříve, ale musíte se vyhýbat strážím. Hlavně s nimi nebojujte (vypněte pro jistotu AI své družiny), jelikož by vám prudce klesla reputace. Pokud vás někde načapají, tak se pokuste utéct nebo se nechte zatknout. Zvolíte-li druhou možnost, ocitnete se v citadele Flaming Fist a čeká vás rozhovor s Angelem. Neodporujte mu, některého vašeho parťáka by to stálo život. Poté budete uvrženi do žaláře. Nezoufejte a promluvte si s gnómem Nebem. Na jeho hádanku odpovězte 33 (to je počet dětí, které Neb zabil) a on vám prozradí, jak se dostat na svobodu. Zajděte do hospody Three Old Kegs a promluvte si s Delthyrem. Dozvíte se, jak se věci mají. Na svých cestách po Baldur´s Gate byste také měli narazit (tedy ona na vás) na slečnu Tamoko. Až se tak stane, tak s ní promluvte. Jděte do budovy Iron Throne, promluvte si s lidmi na útěku a vystoupejte až do horního patra. Zalaškujte si s Cythandrií, po chvilce boje se vám vzdá. Vyslechněte ji a prohledejte celé patro. Měli byste získat mimo jiné i Sarevokův deník. Pak jděte do citadely Flaming Fist a po lehčím boji vyjděte do horního patra. Zabijte doppelgangera, který se vydává za léčitele, a promluvte s Eltanem. Pak si ho naložte na záda (nebo spíše do inventáře) a odneste ho do budovy správce přístavu (v J čtvrti). Poté se vydejte do Underecellaru a zlikvidujte dva zabijáky. Kromě zajímavých zbraní vhodných pro zloděje seberte dopis a pozvánku na korunovaci. Vydejte se do paláce (v S čtvrti) a strážnému u brány ukažte pozvánku. Při korunovační slavnosti se začnou dít zajímavé věci a vy budete muset přiložit ruku k dílu v boji proti doppelgangerům a Sarevokovi. Snažte se, aby přežil zejména Belt, většinu ostatních šlechticů se vám asi ochránit nepodaří. Sarevok v závěru boje uprchne. Promluvte s Beltem a budete teleportováni do cechu zlodějů, kde mizí Sarevokova stopa. Pokud potřebujete, jděte si do města doplnit zásoby (a síly) a poté se vydejte do labyrintu, který je pod cechem.
Cesta za Sarevokem
Obrňte se trpělivostí (mě osobně to v této části docela přestávalo bavit) a vydejte se do labyrintu. Dávejte pozor na pasti, likvidujte nepřátele a snažte se projít do JZ rohu hlavního bludiště. Zde promluvte s umírajícím Winski Peroratem a průchodem sestupte do podzemního města (Undercity). Postupujte na Z, až narazíte na partičku nepřátel. Hned na uvítanou vám pošlou několik fireballových šípů a ani v boji nablízko to není žádná legrace (řekl bych, že je to nejtěžší bitva v celé hře). Zabijte je a posbírejte poklady. Z hlavní cesty odbočte na sever a jděte ke starobylému chrámu. Zde pravděpodobně znovu potkáte Tamoko. Bude vás chtít zastavit, vyřešte to s ní po dobrém nebo po zlém. Poté vstupte do chrámu. Finální souboj je tu. Kromě Sarevoka na vás čeká i pár jeho přátel, navíc je tu i několik nepříjemných pastí. Kdo se ale prokousal až sem, ten jistě zvítězí i v tomto boji.
Tak, a máme to za sebou. Doufám, že jste se u hry Baldur´s Gate bavili stejně dobře jako já, a zbývá mi jen doporučit vám i další hry z této série, tedy datadisk Tales of the Sword Coast a samozřejmě Baldur´s Gate II.