Atlantis Evolution - první část návodu
Úvod do hry:
Atlantis Evolution je další pokračování úspěšné série Atlantis. Na rozdíl od předchozího dílu se tentokráte přeneseme drobet do minulosti, respektive do roku 1904. Hlavního hrdinu, mladého pětadvacetiletého dobrodruha a fotografa Curtise Hewitta během návratu z Patagonie na lodi Lemuria do New Yorku zastihne obrovský orkán a přenese ho do srdce ztraceného města Atlantidy na vnitřním povrchu Země. V prostředí technologických zázraků a prastarého náboženství se Curtis pokusí pomoci obyvatelům Atlantidy svrhnout tamní mocné a despotické bohy, kteří své poddané nutí k nekonečné poslušnosti a doživotní robotě. O tom už se ostatně přesvědčíte sami v kůži Curtise Hewitta, za jehož postavu budete hrát. Jako hlavní hrdinové této vcelku vydařené adventury zažijete neuvěřitelné dobrodružství v 8000 let vzdálené minulosti ve ztraceném městě Atlantidy, ale nejen tam. Důmyslné technologické vymoženosti zdejších obyvatel, kteří ve vás vidí jedinou naději, jak se svého samozvaného božstva zbavit, vás zanesou i do okolí, kde poznáte zvyky a víru zdejších obyvatel, navštívíte lesy, kam se nikdo z místních obyvatel neodváží, stejně jako exotický a nebezpečný jeskynní systém, abyste nakonec stanuli tváří v tvář před samotnými bohy Atlantidy v jejich vlastním paláci.
Na lodi Lemuria.
Poté, co se vám ukáže jeden z námořníků a sdělí vám, že se blíží prudká větrná smršť a z rozkazu kapitána lodi máte sejít dolů do své kajuty, se tam ocitnete. Zavřete okno, ale ono se stejně po chvíli samo zavře, vlevo si všimněte bedýnky, ale zatím ji nechejte na místě, pokud byste ji sebrali nyní, nedostali byste se z kajuty ven, prohlédněte si inventář, máte tam zápalky. Vyjděte z kajuty ven a dejte se chodbou doleva až na samý konec, v animaci spatříte námořníka, křičícího, že loď se potápí a všichni ji začali už opouštět. Vraťte se tedy zpět do kajuty, nyní již bednu seberte, spustí se další animace, ve které se spatříte, jak vláčíte bednu uličkou, ale vtom se loď potopí a vy se ocitnete sami na širém moři v záchranném člunu. Z jeho přídě seberte nožík, otočte se a seberte i svítilnu, pokuste se zahnat dvouhlavého ptáka pádlem, tak se spustí další animace a v ní budete vcucnuti i se člunem do neznámého létajícího tělesa.
V kosmické lodi.
Ocitli jste se tedy v útrobách kosmické lodi, v inventáři použijte zápalky na lampu, tak ji rozsvítíte. Sviťte si a pokračujte dále po schodech a prohlédněte si všechny nástěnné malby, především tu přímo před vámi, musejí se vám ukázat žluté a modré hvězdy, pak se vydejte doprava a prohlédněte si jinou nástěnnou malbu, opět uzříte uspořádání hvězd. Vracejte se zpět doleva a prohlížejte i další nástěnné malby, pokračujte dále doleva, tak se dostanete k bledomodrému blikajícímu světélku, na které klikněte, otevřete si tak vchod. Vstupte dovnitř do kabiny, vpravo si prohlédněte skříň, použijte ne ni nůž, ten sice zlomíte, ale skříň otevřete. Seberte z ní helmici s brýlemi, jděte doleva k modrému monitoru, použijte na něj helmici a pozorujte na monitoru okolní krajinu. Pustí se nová animace a po jejím skončení se ocitnete před dvěma strážci v Orientačním Centru 17.
V Orientačním Centru 17.
Promluvte si se dvěma Strážci, jeden z nich odejde, znovu si promluvte s tím, co zůstal a vyčerpejte všechny dotazy z nabídky, která se vám na obrazovce objevila, dozvíte se tak spousty zajímavých informací a novinek. Jakmile vyčerpáte všechny otázky, jděte dozadu k monitoru a seberte před ním ležící známé brýle. Můžete se sice Strážce pokusit zabít veslem, ale všechny tyto pokusy budou naprosto beznadějné a končí vždy neslavně. Poté budete deportováni do zvláštního vozidla, v kterém vás budou chtít dovést do míst, kde byste byli rozloženi na atomy. Tomu ovšem musíte zabránit. Jakmile se tudíž ocitnete ve vozidle a pokud jste mne poslechli a vzali si u modrého monitoru před chvílí brýle, spatříte před sebou na monitoru plánek trasy, kterou musíte projet tak, abyste minuli kritická místa, označená malými hnědými obdélníčky. Vozidlo řídíte všemi kurzorovými klávesami, směr jízdy si tedy zvolte ještě před tím, než na monitoru dojedete ke křižovatce. Pokud jste vozidlo řídili správně, dostanete se k druhé části této hádanky . Řízení je v podstatě stejné, jen trasa je obtížnější a složitější, opět se musíte dostat k bílé šipce, tak hádanku zdárně vyřešíte. Pokud zahynete při druhé jízdě, první řešení zdárně projeté se uloží, takže budete nuceni projíždět jen druhou trasu, pakliže nedojedete do cíle. Jakmile se vám tedy podaří projet, ocitnete se na volném prostranství, kde jsou dvě cesty. Levá je ovšem nepřístupná, pokračujte tedy dál tou pravou. Promluvte si s dvěma muži a jednou ženou, proberte s nimi všechny otázky, poté pokračujte dopředu, tak dojdete do další části.
Společenství 49/4.
Promluvte si s mužem, čerpajícím ze studně vodu, on nakonec uteče, tak seberte u studně lano. U studny seberte také Atlantské zařízení, pokud budete klepat v inventáři na kamenné výstupky, dozvíte se mnoho nových informací. Klikejte na prsní terčíky všech kamenných soch, tak si s nimi „promluvíte“. Poté si pohovořte s dozorcem, pak s ženou sedící na lavici s dítětem, promluvte si i s ním, vstupte do vchody vedle poprsí bohyně Enny, klikněte na monitor, tak se vám ukáže obrázek toho, jak Zanat převzal Atlantidu. Projděte všechny příbytky, před jedním seberte vědro, promluvte si s další ženou, potom se vraťte ke studni, v inventáři spojte lano s vědrem a napijte se vody. Od dozorce se dozvíte, že strážní hlídky právě dorazily, takže na nic nečekejte, vezměte nohy na ramena a utíkejte do lesa, neboť pokud nebudete dostatečně rychlí, dohoní vás a nic dobrého vás od nich nečeká.
V lese.
Pokračujte tudíž po cestě směrem do lesa, ale buďte obezřetní, strážní pohůnci jsou vám v patách, takže si hlídejte jejich stíny, po každém popojití vpřed maximálně o tři polohy hledejte úkryty, jako domky, jeskyňky a kapradí. Zde vyčkejte, až Strážci odejdou (musejí zmizet jejich stíny) a teprve potom pokračujte dál. Tak se dostanete do vodní oblasti, vstupte do kamenného domečku, prohlédněte si podlahu a seberte z ní jednu poloviny sovího obličeje. Vylezte ven a pokračujte dál, před dřevěným mostem spatříte rozcestí, tedy vpřed a doleva, vydejte se tou vlevo, pokračujte vpřed, pokud se potřebujete opět na chvíli ukrýt, jděte doprava, jinak pokračujte dopředu, odbočte do výklenku vpravo, kde seberte dlouhou dřevěnou hůl. Vraťte se, pokud byste se potřebovali ukrýt, jděte doprava ke stromu, potom se vraťte na hlavní cestu, odbočte doleva a pokračujte stále vpřed až k dřevěnému mostu. Vydejte dopředu, po dvojím kliknutí na popojití se můžete ukrýt v mechovém porostu. Popojděte třikrát dopředu a spatříte malou jeskyňku, kde je možno se opět schovat. Pokračujte stále vpřed třikrát, odbočte vlevo a popojděte dvakrát, odbočte doprava do velké jeskyně. Všimněte si před vámi červených krabů, pokud jim zkřížíte cestu, stanete se jejich obětí. Jděte dopředu ke kůlu, na kterém sedí malá ještěrka. Otočte se doleva, na zdi vidíte znak, půlka soví hlavy. Zkuste si promluvit s ještěrkou (ne ji zahánět), poté ona seskočí dolů. Na kůl, na kterém seděla použijte dřevěnou hůl z inventáře, tak pootočíte kládou, po které přecházejí krabi a zároveň si tak uvolníte cestu k půlce soví hlavy vlevo na stěně. Přejděte tam a vaši půlku soví z inventáře použijte na tu půlku hlavy na zdi, spustí se animace a vy se propadnete dolů. Popojděte dvakrát dopředu k otvoru ke skále, spustí se animace, po ní se vydejte dvakrát vpřed do lesa. Přijdete tak na křižovatku, pokračujte po cestě vpravo. Po ní se vydejte dvakrát vpřed, odbočte doprava a jděte až k poprsí Enny.
Prohlédněte si květiny vlevo, seberte z nich červíky. Otočte se a pokračujte kolem květiny a vraťte se zpět k vodopádu. Nyní jděte pětkrát dopředu, zahněte vlevo, spatříte červeného ptáčka, sedícího na větvi stromu. Nakrmte ho červíky z inventáře, jakmile odlétne, ulomte větev, na které doposud seděl . Zahněte doprava, popojděte pětkrát vpřed, nikam neodbočujte, tak narazíte na obrovskou masožravou rostlinou, pokud byste pokračovali dál, zhltne vás jako malinu. Použijte tedy na ni větev z inventáře, tak ji vzpříčíte v tlamě potvory, nyní již můžete bez obav pokračovat dál. Jakmile popojdete, spustí se animace a v ní budete polapeni do pasti, tedy do sítě, takže se budete dívat na svět vzhůru nohama. Promluvte si s Gran i Mirandou, dozvíte se zajímavé novinky o prvních lidech, poví vám i o druhém muži, podobném vám, který žije na druhé straně sopky. Po další animaci se ocitnete před Mirandou v čistém obleku jejího táty a s oholenou bradkou. Promluvte si s ní znovu, otočte se a jděte dvakrát dopředu, po krátké animaci znovu dvakrát vpřed, promluvte si s bláznivou ženou. Potom obejděte všechny obyvatele Společenství, zjistíte, že vás všichni považují za Boha Smrti jménem Cosmo.
Promluvte si i s dozorcem v kapli, dozvíte se, že Společenství je ohroženo a všichni jeho obyvatelé budou potrestáni. Poví vám také, že v jeho domku je ovládací zařízení je v jeho domě. Vyjděte tudíž ven, vstupte do prvního domku vpravo, uvnitř popojděte k poprsí sochy a ze spodní police seberte dálkový ovladač. Vyjděte ven a na záda sochy Zanata použijte právě získané dálkové ovládání, tak si otevřete monitor. Na něj použijte brýle, vstoupíte na jakousi střelnici. Klikněte na červený knoflík a můžete začít přestřelku. Vaším úkolem je nyní zvolit správný náměr, váš katapult je ten vlevo, potáhněte nitkovou čáru asi na 60 stupňů nahoru, pak klikněte na levé tlačítko myši, tak vystřelíte. Vaším úkolem je zničit kopec vpravo dříve, než se podaří nepříteli zničit pahorek váš. Jakmile se vám to podaří, ocitnete se zpět na střelnici, klikněte na zelené tlačítko, tak se spustí animace, ve které budete oslavováni jako spasitelé a na vaše čelo budou umístěny dvě hvězdy, nahoře žlutá a dole modrá, což je obrácené umístění, než jaké má skutečný Bůh Smrti Cosmo. Obyvatelé společenství jsou tedy zachráněni a vy se ocitnete zpět před Mirandou, promluvte si s ní a následujte ji k sopce.
V lese podruhé.
Společně s Mirandou se vydáte na cestu, narazíte na Strážce, vlekoucí nějakou vystrašenou ženu, jakmile tato animace skončí, odbočte doleva ke Strážcům. Padnou před vámi na kolena, promluvte si s nimi, tak odejdou a žena bude zachráněná., no vděku se od ní nedočkáte. Promluvte si s Mirandou, od ní se dozvíte, že žena na útěku odhodila svůj náhrdelník, popojděte tedy dopředu ke skalní rozsedlině a náhrdelník ze země seberte. Nyní budete mít stále nápovědu, v levém horním rohu se vám objeví ikonka Mirandy a pokud půjdete správným směrem, tak narazíte vždy na skutečnou Mirandu, což znamená, že na tom místě je nutné něco udělat, nebo najít a sebrat. Popojděte dopředu, projděte pod kamenným obloukem, potom dvakrát dopředu, přes cestu vám přeběhne červená opice, neklamné to znamení, že jdete správně. Dejte se doprava kolem tmavomodrého kvítku, znovu se setkáte s Mirandou. Kolem ní teď jděte čtyřikrát vpřed, projděte pod kamenným obloukem. Zahněte doprava a spatříte cestu, odbočte ještě jednou vpravo a dostanete se na cestu za kamenným obloukem. Přejděte po kmeni položeném přes potok, popojděte vpřed, dojdete tak v velikému kamennému bloku. Otočte se doprava a spatříte vykotlaný strom, běžte až na konec, setkáte se s Mirandou, promluvte si s ní.
Kousek od ní seberte ze země jakýsi klacek, v inventáři na něj klikněte pravým tlačítkem myši, tak si ho prohlédnete. Je na něm malý bílý blesk a několik výčnělků, nepřipomíná vám to dřevěný klíč? Vraťte se zpět ke kamennému bloku, pokračujte až ke kmeni, položenému přes potok, odbočte doprava, potom na první cestu, popojděte čtyřikrát dopředu, vydejte se k mechovému porostu, projděte pod dřevěným obloukem dvakrát vpřed a setkáte se s Mirandou. Vlevo od ní seberte pod kapradím ukrytou červenou kladku, promluvte si s Mirandou. Popojděte třikrát dopředu, odbočte doprava k potoku, jděte dvakrát vpřed a opět odbočte vpravo. Znovu se musíte setkat s Mirandou, ze stromu vpravo seberte lano. Přejděte přes vodu, popojděte třikrát vpřed, znovu vám musí cestu zkřížit červená opice, dobré to znamení, že jdete správným směrem. Vejděte do otvoru ve stromu, popojděte dvakrát vpřed, dostanete se tak ke dvěma na zemi ležícím kládám. Otočte se, za vámi seberte ze země fialovou kladku, potom pokračujte přes klády třikrát dopředu, tak dojdete ke stromu zasaženému bleskem. Přistupte až k němu a promluvte si s Mirandou. V inventáři spojte náhrdelník s dřevěným klackem, tak si vyrobíte klíč. Použijte ho na škvíru ve stromě, otevřete si jím dveře a vstupte i s Mirandou dovnitř. Na zemi spatříte poklop, tedy kamennou desku s železným kruhem uprostřed . Nyní musíte dodržet tento postup: 1.) použijte červenou kladku na železné oko na poklopu, 2.) na druhé železné oko nad vaší hlavou na stropě zavěste fialovou kladku, 3.) na jednu z kladem zavěste lano (je divné, že mi to jednou šlo na červenou a podruhé na fialovou), 4.) nakonec potom klikněte na pravý provazec lana a tak v animaci poklop za přispění Mirandy odsunete. Takže teď vám už nezbývá nic jiného, než vstoupit do černého otvoru v zemi.
U vulkánu z druhé strany.
Jakmile skončí animace, ocitnete se společně s Mirandou u skalního jezera, teď bude nutné dostat se na druhou stranu. Je zde však problém, pokud kliknete na skály vpravo, zjistíte, že v jezeře plave obrovská dravá vodní příšera, snad Loch Nesska, alespoň mi ji připomněla. Takže takto do jezera vstoupit namůžete, stali byste se její obětí a vy se musíte dostat k žebři vpravo. Posbírejte tedy kolem sebe ze země oblázky a vhoďte je co nejdále vlevo do vody. Teď ale musíte jednat velice rychle, jakmile se tam obluda vynoří, rychle zavřete inventář, otočte se doprava a honem popojděte dvakrát dopředu. Vylezte nahoru po žebříku, vpravo klikněte na oko ve zdi, tím si přitáhnete lano, otočte se doleva a klikněte na hrazdu před vámi, tak se po laně budete přesouvat v animaci na druhou stranu. Jakmile se vám na obrazovce objeví symbol vaší myši, rychle klikněte na její levé tlačítko, tak hladce na druhé straně seskočíte z hrazdy, pokud to nestihnete, rozplácnete se o zeď.
Vylezte po dalším žebři nahoru, dejte se doleva a jděte až na konec k jezeru, odbočte vpravo, setkáte se hned se Strážcem, ale po chvíli zjistíte, že je to vámi hledaný muž jménem Chel, o kterém vám řekla Miranda. V animaci Chel hvízdne na opici, ta spustí dolů provazový žebřík a tak se ocitnete nahoře v jeho úkrytu v koruně stromu, mají to tam ale hezky zařízeno. Promluvte si nejdříve s opicí a potom s Chelem, vyptejte se ho mimo jiné i na vyděšenou ženu, dozvíte se, že je to jeho přítelkyně Lani, kterou Strážci znovu chytili a deportovali do střeženého tábora. Chel pak vás v animaci dovede v noci až k táboru, ale dál jít nemůže, takže to bude zase opět vše pouze na vás samotných. Podívejte se na Strážce před dveřmi komory, můžete sice sebrat větev vpravo od vás ze země, hodit ji a tak ho odlákat, ale je to zbytečné, považuje vás za Boha Cosma, takže jděte ke Strážci, promluvte si s ním a pak klikněte na modré tlačítko na bráně. Jděte až k židli, posaďte se na ni a stiskněte zelené tlačítko. Nyní vás čeká další rébus, objevíte se v jakési vzdušné plachetnici a pod vámi jsou nepřátelé, kteří na vás vystřelují šípy. Sem tam se mezi nimi dole objeví modré krystaly, ty musíte sbírat též, je to energie pro vaši vzdušnou loď. Na projití této hádanky máte tři životy (ukazatel vlevo nahoře na obrazovce), později na razíte i na poletující Bohy, ty musíte zlikvidovat též.
Je to obtížné, ale jde to, hlavně se vyhýbejte šípům, které vás zraňují. Loď ovládáte myší, laserové paprsky střílíte jejím levým tlačítkem a bomby shazujete pravým tlačítkem myši. Osvědčila se mi metoda likvidovat lučištníky na zemi bombami a pokud se objeví vznášející se Bohové, usmrcovat je laserovými paprsky, samozřejmě včas uhýbat jejich střelám. Jakmile se vám podaří zničit posledního nepřítele, objevíte se v druhé, červeně nasvícené komoře, kde spatříte v křesle uvězněnou Lani. Probuďte ji a promluvte si s ní, zjistíte, že je naprosto desorientovaná, potom jděte ke dveřím, klikněte na modré tlačítko, tak si otevřete bránu. Před vámi za stromem je ukrytý Chel, jděte k němu, odvede vás do jeho příbytku na stromě. Promluvte si s Chelem, vyčerpejte všechny možnosti, vstupte i do ložnice a zkuste si promluvit s Lani, je to ale beznadějné. Miranda se rozhodne zajít pro léčivé byliny a uvařit pro Lani léčivý odvar, znovu promluvte s Chelem a jak se Miranda vrátí, promluvte si i s ní. Přináší vám ale velice špatné zprávy, Strážci prokoukli vaši lest, obyvatelé Společenství jsou opět ohroženi, vás čeká jistá smrt, zkrátka a dobře samé „jobovky“. Od Chela se dozvíte, že se pokusí vás dostat ve svém člunu zpět na povrch Země, vy ale chcete zachránit obyvatelstvo Společenství. Budete se tudíž muset nějak dostat do transportní lodě, která zásobuje vzdušný zámek, tedy sídlo Bohů a tam zničit zhoubný, spalující krystal. Takže nyní se ocitnete na Helioportu, tedy na stanovišti transportních lodí. Průchod bude velice nebezpečný a obtížný, proto si hru po každém úspěšném kroku raději pokaždé ukládejte.
Konec první části.