Diskuze

Rychlodráha z Prahy do Vratislavi povede přes Hradec, posoudí ji studie

Jestliže se bude stavět vysokorychlostní železnice z Prahy do polské Vratislavi, trasa povede přes Hradec Králové, Jaroměř a Trutnov. Zpráva, o které MF DNES informovala již minulý rok, se nyní potvrdila. Města ani Královéhradecký kraj se netají nadšením ze spojení s Evropou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OB

Já osobně bych preferoval přímé spojení s Berlínem než s Prahou. Jezdím tam častěji. Je to lepší a pohodovější město. Navíc je tam vyšší úroveň. Německo má zájem o spojení s námi, pro Čechy jsme jen pos... Sudeťáci na okraji zájmu. Budiž. Já se tomu popravdě téhle omezenosti jen směju 

0 0
možnosti
RM

Nic se stavět nebude, byly by to vyhozené peníze.

0 3
možnosti
JM

J40a86n 60M66o66l48n72á76r

10. 11. 2020 9:39

Dobrá zpráva pro KH kraj, ale špatná pro Liberecký.

1 1
možnosti
JZ

A nevymýšlejte prosím takové nesmysly jako trať kolem Hradce Králové s terminálem někde u dálnice v polích za městem bez rozumné návazné dopravy. Přijet na takové nádraží bude cestujícím k ničemu, když nebudou mít možnost, jak se dostat do cíle své cesty a předpokládat, že tam přijedou autem je chyba, která jen zahltí dopravu v okolí, navíc ne každý má tu možnost. Mezi Prahou a Hradcem Králové cestuje hodně lidí, stejně tak i velká část cestujících z Polska bude chtít vystupovat v Hradci Králové, pro ně tak budou muset jezdit vlaky přes hlavní nádraží. To si někdo vážně myslí, že tam bude tolik cestujících, že se vyplatí kromě nich posílat i přímé vlaky, které ušetří pár minut tím, že tam nebudou zastavovat nebo zastaví jen v tom poli za městem? A že by ty rychlejší i pomalejší vlaky jezdily v dostatečně krátkých intervalech?

0 0
možnosti
JZ

Ve směru na Vratislav čistě VRT trasa přes hranice těžko může ekonomicky vyjít, byla by příliš nákladná v obtížném terénu (například mezi Jaroměří a Trutnovem bych očekával minimálně 15 km dlouhý tunel), zato s příliš malým vytížením.

Plnohodnotná VRT by mohla vyjít maximálně v úseku z Prahy do Hradce Králové / Pardubic. Dál přes hranice by mělo mnohem větší smysl postupovat podobně jako na Mnichov: postavit elektrifikovanou dvoukolejku na 160 - 200 km/h použitelnou pro osobní dálkovou a regionální dopravu i nákladní vlaky. Jako základ by mohla posloužit trasa přes Jaroměř, Náchod a Teplice nad Metují do Walbrzychu, která je poměrně přímá a stačilo by postavit jen několik menších přeložek s poměrně krátkými tunely.

Trutnov by měl sice trochu smůlu, ale doprava do Krkonoš by se dala vylepšit i novým propojením z Bílé Třemešné do Hostinného. Vzniklo by tak jednak zcela nové spojení z Hradce Králové do Vrchlabí, ale i nová, o něco kratší trasa z Hradce Králové do Trutnova.

0 0
možnosti
JP

J11a19n 86P35e74t10e12r16a

9. 11. 2020 23:38

Sašo, víme ze seš z Moravy , ale drž se těch svých medikamentů a nefušuj do dějepisu :-)

O Hradci se za Rakouska nikdy ani trochu neuvažovalo.

Trasa měla vést přes Chrudim a pravděpodobně i Vysoké Mýto, ale protože se radní obávali rušení krav na pastvě, tak to šlo přes Pardubice

2 0
možnosti
JM

J56a65n 84M91o13l89n36á54r

10. 11. 2020 9:36

Protože byl HK pevnost a proto se jí železnice musela vyhnout a to byla ta křivda.

0 0
možnosti
PM

Co si mám představit pod pojmem "licence pro normy"? Licence je forma nájemní smlouvy, kde je obchodním artiklem technické řešení (zpravidla patent), vzhled výrobku nebo značka. Jak se ale obchoduje s normami, to do neumím představit. Rovněž nechápu, proč se orientujeme na Francii, když s ní ani zdaleka nesousedíme, na rozdíl od Německa, Rakouska, Polska...

0 0
možnosti
PM

Čím dál více vnímám takové vize jako naprostou utopii. Nepostavíme sní trasu D metra, nezmodernizuje tragickou trať Praha - Kladno a desítky dalších, ale hubou postavíme stovky km VRT!

1 1
možnosti
Foto

Kdy konečně tyto články přestanou vycházet? Tohle v ČR nebude ještě nejméně 100 let. A to jsem optimista.

3 1
možnosti
JV

J94a31n 28V49r45a45b86e35c

9. 11. 2020 11:32

Rychlovlak nabírající rychlost mraky km, po Evropě stavící jen v metropolích, co v CR z Prahy zastaví v HK, poté přes 2 pole v Jaromeri, poté přes 2 kopce v Trutnově...panebože to jsou až trapne vlhké politicke sny ze "prave ja tu pasku budu strihat"...

4 2
možnosti
MR

Nabirajici rychlost mraky kilometru... co si pod tim predstavujete?

Sinkansen N700S, AGV, Frecciarossa 1000, to jsou vlaky, ktere rychlosti 300km/h dosahnou za 3min., cca 15km trate... brzdna draha je cca polovicni, 8km...

Je nejaky duvod, aby expresni dalkovy vlak, jak pisete, zastavoval v Jaromeri nebo Trutnove? Copak kazdy vlak IC/EC ve smeru na Ostravu po koridoru stavi v kazde zastavce na trati??? Vite, ze na trat mohou i regionalni vlaky o max. 200km/h a mohou z primych tratovych koleji zastavit prave treba v Jaromeri a pokracovat treba do Nachoda?

Jel jste nekdy takovym vlakem? Vite, ze v Evrope jsou i nektere mestecka i s mene obyvateli nez 100tis. napojeny na VRT a to i po 30-40km...?

A vite take, ze nezalezi na velikosti mest, ty sice tvori velky potencial cestujicich, avsak velmi dulezite je kolik lidi dnes danym smerem cestuje a jak dulezite to misto je z hlediska celeho regionu...

Jedine s cim muzu souhlasit, je to, ze to jen tak nikdo nepostavi pokud to nenaprojektuji nemci nebo francouzi,... zajem meli kdysi i korejci u nas stavet, ale zjstili, ze neni politicka vule...

1 1
možnosti