„V devět hodin ráno proběhla koordinační schůzka zástupců Správy železniční dopravní cesty a ČD Cargo, které si jako majitel určuje způsob vyproštění. Panuje ale shoda, že na místo bude muset být povolána těžká technika,“ řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.
Vyprošťovací tank železničářůNa násep vytáhne i devadesátitunovou lokomotivu, za hodinu spálí 500 litrů nafty |
Speciální vyprošťovací tanky zatím čekají na svých základnách na povel k výjezdu. Pak bude trvat přibližně čtyři hodiny, než se k místu nehody dostanou. „Tento povel přijde pravděpodobně v podvečer, aby se tam nemotaly při překládání uhlí,“ dodal mluvčí.
První povel ovšem přišel už po půl druhé odpoledne. „Právě mi volal šéf pražského tanku, v půl deváté ráno se mají hlásit na místě veliteli zásahu. Tank se nyní v Michli připravuje na převoz, nakládá se i s vyprošťovací technikou na valník. Během noci s ním četa vyrazí,“ potvrdil Ptačinský.
V úterý ráno u nehody ještě pracovali policisté i vyšetřovatelé. Ti zapisovali stav vagonů, vzniklé škody a zkoumali, zda jsou některé vagony ještě použitelné. „Pokouší se zachránit dva vagony. S jeřáby je zvedají zpět na koleje,“ popsal mluvčí. Překládalo se také uhlí.
Nehoda se stala v neděli večer. Trať mezi Chlumcem nad Cidlinou a Velkým Osekem je nadále uzavřená, odklízení následků by mohlo skončit do neděle.
Při nehodě se dostalo mimo koleje sedmnáct z celkových dvaatřiceti vagonů. Dva z nich se převrátily na bok a vysypalo se z nich uhlí. Právě ty budou vyprošťovat speciální tanky. Až budou pryč, začnou se opravovat koleje.
Při nehodě byla poškozena trať v délce zhruba 350 metrů. Podle prvních odhadů je škoda 2,5 milionu na trati a milion korun na vlaku.