Diskuse k článku

Nelítostné bití zvířat bylo běžné, musel jsem pryč, říká bývalý cirkusák

Pavel Klucki z Trutnova pracoval několik let jako ošetřovatel v cirkusech. Odnesl si odtamtud otřesnou zkušenost, jak je možné zacházet se zvířaty. Vzpomíná na bití slonů či zubožené velbloudy. Rozhodl se promluvit i kvůli křiklavým případům soukromých chovů exotických zvířat z poslední doby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H15a85n80a 65M68a18d64l90o88v39á 3542594185464

Tady brečíte nad velbloudy a na dovolené s klidem a radosti jezdíte na nich. Je to stejné svinstvo jako ten cirkus.

0/0
11.8.2018 0:21

P51a45v29e25l 80T80v28r39d26o59ň 7391869194336

Asi půjdu proti proudu, ale ten článek se mě nějak nezdá. V cirkusu jsem byl naposled když jsem bylo dítě a nijak moc mne to nechytlo. Ale právě od puberty mám psa, teda za ty roky už několikátého a vím, že při výchově ho nemůžu fyzicky trestat. Jasně, při neposlušnosti je zvýšení hlasů nebo zataháni za ucho popř za kůži na krku normální, ale ne fyzické týrání. Potkal jsem několik takových majitelů, kteří tvrdili jak se po psovi musí pořádně pošlapat a jak ten jejich pes potom perfektně poslouchá. Nevím, když dám psovi povel, tak by to měl splnit s radostí a ne se staženým ocasem. Tím pádem si neumím představit mlácení slona nebo nějaké velké šelmy vědomé si své síly. Takové zvíře je přece nevyzpytatelné a určo bych si v jeho společnosti nebyl jistý.

0/0
9.8.2018 18:15

M97a70r95t85i96n 11V19o78z57k88a 5988155156518

Myslím, že už by lidi měli víc chodit ven a komunikovat mezi sebou. Ne jen sledovat krásné rodinné filmy kde vše dobře dopadne a všichni jsou tam šťastní. Pak by určitě přišli na to, že tygr skutečně rád nežije v kleci, že skutečně rád nedělá 2x denně šaška před rozjívenými fracky, kterým hloupí rodičové návštěvou cirkusu a jeho podporováním ještě více deformují pohled na svět a přírodu, že medvěd fakt není nadšen z toho, že může jezdit na koloběžce, že slon radši volný v džungli okusuje stromy než aby v kleci žral granulované blafy za přátelského poplácání násadou od krumpáče kamarádem drezérem.

Mě překvapuje, že musí vycházet takové články, aby někteří pochopili realitu. No, ale co se divím. Při čtení některých zdejších komentářů se divím, že dotyčný má dost inteligence vůbec sesmolit příspěvek, natož aby se zamyslel nad realitou.

+5/−1
6.8.2018 9:33

A49n91n81a 42R28a64d81o34v30á 8264287747689

Cirkusy nesnáším. Ale řekla bych, že pán místy dost přehání, možná ze msty. Pochybuji, že by cirkusáci "rozhazovali peníze" tím, že vyhodí přemnožené kozy, které mohou prodat, nebo mít na maso pro šelmy, nebo že si vytlučou holubi kvůli opožděnému doletu.

+2/−6
5.8.2018 15:24

V75l68a30s36t81i97m41i92l 27K43o68c62u17r36e72k 4866393260744

Nemám rád ty reakce, kdy se člověk v článku nebo diskutér označí bezdůvodně za lháře. Život píše takové scénaře, že as nám o nich ani nezdá.

0/0
6.8.2018 0:07

J74i76ř88í 33E77r96b67e54n 1503724506797

Paní Radová snad označila někoho za lháře? Nikoliv - napsala, že jí to tvrzení v článku připadá místy přehnané (tedy nikoliv lživé, jak předjímáte). A ještě to neudělala bezdůvodně, ale naopak přesně vyjmenovala důvody, proč má tento postoj.

+1/0
6.8.2018 11:35

O67t31a41k43a19r 37F62u27k16a 8731573321584

nemám rád ty reakce, kdy někdo nekriticky žere vše, co mu někdo podstrčí pod nos - to je ten druhý extrém

+2/0
7.8.2018 11:36

J22a78n 21S37t19e46h89l98í52k 1989919856444

To je vul. Vemte si nasadu od krumpace a zkuste ji uderem o neco prelomit. Preju hodne stesti a pevne ruce.

+4/−5
3.8.2018 17:07

R52a39d23i53m 89D29r75b62o11h40l74a92v 5621596753987

Zlomených násad od sekery nebo krumpáče jsem už viděl několik.

+3/0
3.8.2018 21:37

H68a11n28a 66Z73a64m27r56a26z41i36l59o79v24á 9315480566741

Při sekání nebo kopání tvrdých podkladů.

+1/0
3.8.2018 22:59

H84a33n14a 61M82a38d55l95o21v48á 3452444565864

Topůrko a topůrko je také rozdíl. Pak stačí zaseknout do špalíku a praskne.

0/0
11.8.2018 0:16

J24i10ř83í 97E73r29b69e86n 1213654366587

A fakt jste tu násadu zlomil o něco živého, jo?

Nebylo to náhodou zlomené nepřiměřenou pákou?

+2/0
6.8.2018 11:36

V92l25a81s85t18i35m46i87l 73K52o93c16u28r88e20k 4776533780214

To jsou zbytečné nadávky, a ne diskuse. Člověk je člověk ane vůl. Kritizovat lze jen nějakou jeho činnost, ne ho takto posoudit.

0/0
6.8.2018 0:09

L81u83c48i45a79n 40P33a73p36a14z96i22a47n 5354337441395

A proč to nehlásil hned na policii? Stal se spoluzločincem, asi držel hubu a krok, protože za to bral peníze. Je neuvěřitelné, co člověk dělá kvůli penězům až zapomene na svou důstojnost. Nyní má špatné svědomí, proč neuvádí jména oněch cirkusů? Zase košile bližší kabátu?

+8/0
3.8.2018 16:55

B24a34r39b19o96r67a 22J71a15n76e78č84k18o91v43á 9414532541

to je strasne, navic sloni jsou neuveritelne inteligntni a maji emoce podobne nasim, jak je dokaze nekdo takhle trapit. Pritom zvire se da cvicit i bez nasili, napr slony nektere aktivity vyslovene bavi, kdyz je k nim spravny pristup a maji hezky vztah se svym majitelem.

I kdyz problem jsou cirkusy se zveri obecne a to bych opravdu zakazala, tak se zviraty se da zachazet laskave i kdyz slouzi "pro pobaveni", takhle zachazet se zviretem je nejen nelidske, ale uplne zbytecne.

Jak to ty lidi dokazou, z emocionalniho hlediska, trapit ty zvirata den za dnem, co za cloveka ma to privilegium, ze ma vlastniho SLONA, a nepreje si s nim mit krasny vztah, to proste nepochopim.

Samozrejme, ze divoke zvire ma byt v africe nebo aspon ve vybavene zoo, ale i tak, kdyz si tenhle ideal odmyslim, tak nepochopim, ze si nekdo nepreje byt laskavy ke svym vlastnim zviratum, kdyz uz je ma...vzdyt ten vztah mezi zviretem a clovekem muze byt uzasny...a sloni jsou uplne neuveritelna stvoreni, i ty velke kocky, kdyz na to prijde, jsou dost velci mazlici (i kdyz jsme zasadne proti jejich hobby chovu nekde v kleci na zahrade), proc trapit inteligetni, emocni, zvire, se kterym mam sanci mit krasny vztah...na tohle jsem fakt cita :(

+2/0
3.8.2018 14:58

M73i53r79o12s55l83a60v 19U83r76b40a56n 1806937531809

Predpokladam, ze kdyz to pan videl, tak dal podnet na veterinarni spravu a na policii... ?

+14/−1
3.8.2018 14:53

J63a28r49o11s83l26a36v 73H73l62a54v88a 1275213637796

Minulý rok v Karlových Varech byl cirkus ,venku měli slona který byl celý den na sluníčku , žádný písek který by na sebe mohl naházet aby se mohl chránit před sluncem, žádná voda. Výběh 10x10 m a to možná ještě přidávám ,cca 30m od výběhu hlavní tepna ,kudy za den projede tisíce aut. Tatry, kamióny ,autobusy atd. Člověku bylo pomalu do breku ,když to viděl. Kdy už tohle zakážou ? Jsme snad v 21.století . Tyhle zvířata patří do rezervace odkud pocházejí a ne do klecí aby bavili rozmazlené smrady a živili notorické netáhla .!!!;-O

+23/−1
3.8.2018 11:55

P93a79v58e90l 59S21o78b54o57t87k83a 5450404

Jejda...

a já myslel, že to zvířátka v cirkuse dělají dobrovolně, pro radost ;-D;-D;-D

+2/0
3.8.2018 11:46

B58a95r84b40o37r38a 24J91a51n69e57č27k15o37v91á 9394712901

kdyz ale ono zvire se da cvicit i po dobrem a aby ho to bavilo, zvlast chytre zvire. Jedna vec jsou nevyhovujici klece, vybeh, atd, uz jen proto bych cirkusy a hobby chovy velkych exotickych zvirat nepovolovala, ale budiz, i zvire v nevyhovujici kleci muze mit celkem pekny zivot, kdyz se k nemu majitel chova s laskou, zabavi ho (i vhodne vedenym vycvikem) a ma s nim vztah.

Neni to nemozne, a asi i proto jsem osobne trpela naivni predstavou, ze zrovna cirkusaci budou mit ke svym zviratum vztah podobny, jako mam ja ke svym kockam nebo psovi, jen s jinymi naroky na chov a vycvik, anejake excesy budou naprosta vyjimka...(ano, jsem pitoma, ja si proste ale neumim predstavit, ze mam zvire, jakekoli zvire, a nemam ho rada a nechci aspon v ramci moznosti dobre pro nej).

+2/−1
3.8.2018 15:04

M72a23r60t61i10n 44V62o31z51k49a 5938535956418

Fakt jo? Cvičit po dobrém? Tak třeba takový tygr, medvěd nebo slon je vyloženě rád, když si může jít zapinkat s balonem, nebo třeba udělat pár kotrmelců s hodným panem drezérem, který se empaticky v cítí do jejich duše...

Takhle naivní lidi, aby člověk pohledal. Méně Hollywoodských rodinných filmů a více reality bych doporučoval.

0/0
6.8.2018 9:21

J89i42ř24í 66E69r58b89e81n 1483864516197

Když toho tygra cvičíte od kotěte a za odměnu (od pomazlení po kus masa), udělá rád cokoliv. Přesně takto vycvičil Ing. Josef Vágner sedm tygrů bengálských, kteří se narodili ve Východočeské zoo a ta je pak prodala do západoněmeckého cirkusu Krone v Hamburku.

+1/0
6.8.2018 11:42

M10a73r53t82i85n 24V85o95z21k32a 5798955946498

Divoká zvířata patří do přírody a ne do klecí. To, že se nějaké zvíře narodí v kleci a nic jiného díky lidem nepozná, a pak něco dělá s "radostí", neznamená, že to je správně, a že je člověk bez viny.

+2/0
6.8.2018 14:15

P76e16t85r73a 97N97o73v26á36k72o23v34á 7698226114898

Jo, takže je lepší pustit ho do přírody, kde ho do týdne někdo zastřelí a udělá si z něj loveckou trofej. Výborný systém.

A slyšel jste už někdy o tom, že i zvíře se přizpůsobuje tomu, do čeho se narodí? Takže když tygra narozeného v ZOO šupnete do volné přírody, tak ho vlastně odsoudíte k smrti? Asi ne, co. Sypete tu jeden blábol za druhým.

0/0
7.8.2018 9:11

M73a72r20t89i43n 88V77o67z62k78a 5678985306678

Ne, lepší je je v té přírodě nechat hned a dělat takové kroky, aby se příroda neplundrovala, abychom si pak nemuseli hrát na hrdinské zachránce.

To ale inteligent jako vy asi nepochopí.

0/0
7.8.2018 11:36

J61i27ř70í 29E80r82b94e73n 1873524446837

S tím prvním odstavcem naprosto souhlasím. Jenomže to lze udělat pouze redukcí počtu obyvatel na únosné hodnoty. Evropa je z tohoto hlediska v cajku, ale Asie, Afrika a Latinská Amerika nikoliv - za 120 let tam počet obyvatel narostl na sedminásobek. Tam ty vzácné druhy prakticky nemají šanci přežít.

0/0
8.8.2018 9:06

M46a79r69t61i53n 72V94o31z57k17a 5858145156878

Souhlasím, že regulace porodnosti v přelidněných oblastech je nezbytná. Ale to není v souladu se sluníčkářským viděním dnešního světa. Tak si asi budeme muset počkat na nějakou tu válku nebo pandémii..

0/0
8.8.2018 9:46

J38a28k20u28b 40R74o95u67s 3206942620499

Doufám, že umřete první, chytráku.

0/0
9.8.2018 13:23

M40a27r93t98i84n 66V55o59z51k96a 5978115356938

Jo, lidská blbost je nesmrtelná. Takže vy můžete být v klidu.

0/0
9.8.2018 21:42

J13a97k20u54b 41R65o24u92s 3546762620699

Jo jo, já jsem úplně v klidu. Já to nebyl, kdo tu začal myslitelsky řešit problémy světa smrtí druhý půlky planety.

0/0
9.8.2018 22:18

P22e69t87r78a 68N73o97v13á42k76o37v57á 7318286584548

No tak třeba sloni v ZOO cvičeni být musí - třeba právě proto, aby se nenudili. A je to tak se spoustou zvířat - na jednom místě je nuda, na druhém nacvičení spolupráce, aby jim v případě potřeby mohli provádět vyšetření. Jasně, že to není cirkusová drezura, ale výcvik je to taky. Ale ano, je dělaný tak, aby je to bavilo, ne pro pobavení jiných.

0/0
7.8.2018 9:08

V46l41a29s19t92i46m70i96l 56K65o63c96u35r47e72k 4266453240544

;-D;-D;-D

0/0
6.8.2018 0:10

P84a70v72l37a 33H13r31a60d36i70l62o32v23a 3177681561234

Proto do cirkusu zasadne nechodim.

+17/0
3.8.2018 11:26

J56a53k76u75b 97K89ý31z13l 1209115779937

Co má proboha cirkus společného s chovem exotických zvířat?? U nás v republice je plno profesionálních soukromých chovatelů exotických zvířat, kteří patří k naprosté špičce a opravdu nemají nic společného s cirkusáky, ilegálními jatkami apod.

+4/−1
3.8.2018 11:21

B13a20r21b17o72r72a 83J72a13n95e15č70k84o44v36á 9934422501

ty klece na obrazcich maji ke spickovemu chovu fakt daleko.

0/0
3.8.2018 14:46

P88e65t90r 59H68a90r47i78p86r80a50s34a23d 12H52a65j32i59č 5501256493430

Haha, tak prý za všechno to pomlouvání mohou nějaké hysteričky od ochránců zvířat. :-/

+3/−1
3.8.2018 11:14

J84a82n 19K60o48v15á89ř 8634631369697

Zákon o ochraně zvířat tady byl a bylo možné podle něj jednat. Klidně bylo možné žalovat a soudit majitele cirkusu. Stejně tak tady jsou soukromí chovatelé exotických zvířat, kteří chtějí dát svým zvířatům to nejlepší, o zvířata se starají, je mezi nimi přátelský vztah a teď na ně dopadne zákon ušitý kvůli nějakému hovadu. Proč?

+2/0
3.8.2018 11:26
Foto

M68a21r22e13k 53C50e29r68n93y 5858136327

On někdo ještě chodí do cirkusu?

+7/−2
3.8.2018 11:09

D78a81n 13R27o28z21s75í53v27a11l 3550792170494

Otřesné a proto to měl určitě nahlásit. Toto je jednoznačně námět pro naše politiky že je potřeba nejen s chovy jako takovými ale i s cirkusy něco dělat.

+7/−1
3.8.2018 10:49

J18o52s42e87f 33M26i24k63e54l 2908400626782

Takových oznámení tady už bylo!

0/0
3.8.2018 11:40

B19a31r56b54o57r81a 59J40a78n45e86č70k51o87v82á 9524672641

tal je jich asi potreba jeste vic...

0/0
3.8.2018 15:00

V41e94n13d42u76l35a 16F61a85i18f24e37r21o85v65á 4428651323709

Na cvičení zvířete ještě samo o sobě není až tak špatného, ale musí se to provádět trpělivě, s láskou, s ohledem na projevy zvířete. A také záleží na jedinci, některý má ke hře a cvičení větší dispozice, než jiný. Jenže jakmile se to dělá hlavně za cílem rychle vydělat peníze, na metody se přestane ohlížet a dějí se takové hrůzy.

+18/−1
3.8.2018 10:40

M55a97r96t56i19n 38B16u54r26e81š 3376405218851

Konečně rozumný komentář

+2/0
3.8.2018 10:57

V35e98n66d74u75l53a 30F48a94i94f51e26r51o33v10á 4158181313599

V nějakém tom citlivém cvičení domácího nebo ochočného zvířete problém nevidím, co je hrozné jsou podmínky, v jakých jsou ta zvířata držena. Celý den zavřený v kleci, ap. I u domácích býložravců se welfare hodně řeší a většina lidí už by si asi nedala třeba koně do stájí, kde nemají výběh nebo pastvinu. Zajistit spokojený život např. velkým šlemám je ale v běžných podmínkách téměř nemožné. O cirkusech nemluvě.

+3/0
3.8.2018 11:25

M80a22r66t43i47n 93V13o69z79k88a 5798585766138

To si fakt myslíte, že šelmu z přírody trpělivým vysvětlováním s láskou přinutíte, aby byla v kleci kde se sotva otočí a 2x za den ze sebe dělala šaška před rozmazlenými fakany a jejich neempatickými rodiči? Projevy šelem se s tímto absolutně neslučují, takže jste napsala hezkou pohádku, ale k ničemu.

0/0
6.8.2018 9:16

J50i85ř86í 98E66r89b77e50n 1173124116157

Jenže tohle nejsou šelmy z přírody, to už je X-tá generace chovaná v zajetí, úplně jinak socializovaná. Cirkusový tygr by ve volné přírodě nevydržel ani den.

+1/0
6.8.2018 11:44

M92a86r82t54i21n 72V15o79z39k73a 5678645286798

Takže je to v naprostém pořádečku a nemá smysl se o tom bavit, natož něco měnit. Myslím, že i lidi by měli od začátku chovat v uzavřených komunitách, lépe by se ovládali, dělali by bez keců a nevysírali by tolik... Ach jo, to jsou názory...

0/0
6.8.2018 14:18

P72e83t49r 58N25e46c74h22a10n47i22c16k51ý 7413816408140

A v Číně dají klidně pandu do proskleného kvádru doprostřed obchoďáku osvětleného 24/7. Lidstvo na to jednou musí dojet :-/

+5/−1
3.8.2018 10:39

P64e42t42r 11N25e85c35h77a17n52i95c72k76ý 7283326798850

Já to nesnášel už když nám pustili ve škole cirkus Humberto. Tohle není romantika

+5/−2
3.8.2018 10:35

M26a92r10t57i86n64a 39N79o86v45o41t15n31á 4737977978682

vyhodili přemnožený kozy? to jako fakt? tak touhle informací pro mě skončila serióznost výpovědi toho pána.

rozhodně bych nevyhodila nic, co můžu sežrat já, rodina nebo moje šelmy. anebo co se dá na sežrání prodat. a pochybuju, že zrovna cirkusáci to mají jinak.

+15/−5
3.8.2018 10:23

J12o32s84e78f 56Š96t23r80a17y93b78l 7499328289899

a jak to víte?????

+4/−2
3.8.2018 11:15

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...

Najdete na iDNES.cz