Půldruhého milionu škodovek ročně má do roku 2018 sjíždět z výrobních linek automobilky Škoda Auto po celém světě. Výrazně tomu má napomoci i další rozšíření už dnes obřího závodu v Kvasinách na Rychnovsku, kde se vyrábějí modely Superb a Yeti, po nichž je stále velká poptávka.
Modely z Kvasin |
"Lze uvažovat o nárůstu výroby až o stovky vozů denně," potvrdil vedoucí kvasinského závodu Pavel Richter. Současná denní kapacita závodu je 660 aut.
Postaví svařovnu a zdvojnásobí výrobu karoserií
V příštím roce začnou v Kvasinách přistavovat svařovnu, kde se z plechových výlisků svařují karoserie. Investice má mít hodnotu milionů eur. "Rozšíříme halu svařovny, především výrobní a skladové prostory," uvedl Richter.
Kapacita přístavby bude 650 karoserií za den. Po dokončení stavby se má v závodě vyrábět 1 200 karoserií denně.
"Díly, které se dosud vyrábějí v Mladé Boleslavi, se už nebudou muset pěchovat do kamionů a převážet. Bude stačit po železnici dovést role plechu a díly vyrábět přímo v Kvasinách. Ubude kamionů, což bude velký přínos jak pro životní prostředí, tak pro bezpečnost a hustotu provozu na silnicích," míní náměstek královéhradeckého hejtmana Helmut Dohnálek.
Rozšíření výrobních kapacit může podle Richtera vytvořit stovky pracovních míst přímo v závodě. Podle Dohnálka by to ale znamenalo také stovky pracovních příležitostí i u subdodavatelů automobilky.
Automobilka prospívá regionuRychnovsko už dnes díky automobilce patří k okresům s nejnižší nezaměstnaností. Podle náměstka hejtmana Helmuta Dohnálka další investice Škody do kvasinského závodu potvrzují, že více než půldruhé miliardy korun, které daly stát a částečně i kraj do rozvoje tamní průmyslové zóny a regionu včetně staveb silnic, modernizace škol a dalších investic, byl krok správným směrem. "Za zaměstnáním se sem díky Škodě Auto a investicím stahují další lidé a regionu to rozhodně prospívá," míní Dohnálek. |
V kvasinském závodě už dnes podle šéfa tamní odborové organizace Libora Dvořáka pracuje asi pět tisíc lidí. Z toho je 900 agenturních pracovníků, kteří nejsou zaměstnanci Škody Auto.
"Určité procento nových míst by vzniknout mohlo. Nezávisí to však jen na rozšiřování kapacit. Abychom stíhali, teď vyrábíme v v systému osmnácti směn šest dnů v týdnu. Pokud by takový počet zakázek nebyl, znamenalo by to i nějaké snížení počtu personálu. Díky rozšíření svařovny to proto spíš vidím tak, že by se zaměstnanci mohli přesunout tam a zachovala by se zaměstnanost, jaká je," míní Dvořák.
Přístavba svařovny potrvá zhruba rok. Ke zvýšení produkce aut bude podle Dvořáka zapotřebí i rozšíření kapacity lakovny. "To vše jsou ale věci, které budou přicházet. Dá se říct, že teď se o nich rozhoduje," dodal Dvořák.
Další rozšiřování závodu v Kvasinách je součástí růstové strategie Škody Auto. "Jsou připraveny plány na další rozšíření závodu a zvýšení výroby. Rádi bychom závod rozšířili do průmyslové zóny, to ale závisí na výkupu pozemků," uvedl šéf závodu Richter.