Škodovka v Kvasinách rozjela výrobu hybridního Superbu iV

  • 11
Z výrobní linky Škody Auto v Kvasinách na Rychnovsku sjel první hybridní Superb iV. Automobilka tím zahájila sériovou výrobu modelu, který kombinuje benzinový motor s elektromotorem nabíjeným ze zásuvky. Do změn ve výrobě v kvasinském závodu firma investovala 12 milionů eur.

První elektrifikovaný sériový vůz značky Škoda vzniká výhradně v Kvasinách, a to na stejné výrobní lince jako modely Superb se spalovacím motorem.

Vedení automobilky označilo začátek sériové výroby hybridního Superbu iV jako velký krok do budoucnosti.

„V posledních měsících jsme důsledně pracovali na tom, abychom umožnili spuštění výroby prvního modelu s plug-in hybridním pohonem v závodě v Kvasinách. Dnešní den je výsledkem skvělého týmového výkonu,“ podotkl člen představenstva společnosti Škoda Auto pro výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus.

Závod upravil kvůli této sériové výrobě svařovnu i montážní halu. Podlaha obou variant pohonu u superbu se totiž liší, proto se ve svařovně některá zařízení upravovala nebo nově instalovala. Kompletní přestavbou prošla původní hala oddělení kvality, montáž získala nové uspořádání.

Na výrobní lince přibyl navíc další zásobník pro podvozkové rámy a manipulátor pro vysokonapěťové a 12voltové baterie. Firma už ohledně elektromobility proškolila 5,5 tisíc zaměstnanců, zařídila kvůli tomu nové tréninkové centrum.

Modernizované superby automobilka v Kvasinách vyrábí od července. Vedle modelu Superb se v Kvasinách vyrábějí také modely SUV Karoq a Kodiaq.

Nová varianta pohonu je k dispozici pro modely Superb iV v úrovních výbavy Ambition a Style, a také pro Škoda Superb iV Sportline a L&K. Světová premiéra modelu a nové elektromobilní značky iV se konala v květnu 2019 v Bratislavě. Uvedení na trh se plánuje začátkem roku 2020.

Automobilka už spustila prodeje prvního elektromobilu Citigo iV a hybridního Superbu iV, jimiž startuje změnu značky.

Superb iV s plug-in hybridním pohonem

Benzinový motor 1,4 TSI a elektromotor vozu Škoda Superb iV poskytují celkový systémový výkon 160 kW (218 k). Čistě elektrický dojezd činí až 56 kilometrů v cyklu WLTP, po započtení dojezdu na benzin činí dojezd na jedno nabití a natankování až 930 kilometrů.

„Do roku 2022 chceme mít deset elektrických vozů v portfoliu,“ uvedl při slavnostní prezentaci na frankfurtském automobilovém veletrhu předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

V příštím roce by na trh měl například vstoupit model Vision iV, který byl poprvé ještě jako koncept představen vloni na ženevském autosalonu.

Cena malého elektrického Citiga bude začínat bez stokoruny na 430 tisících korun a hybridní Superb iV se bude prodávat za cenu začínající na 876 900 korunách.