Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Skálu odlámali, aby projely kamiony se dřevem. Lidé za to správě CHKO spílají

Řada lidí z Náchodska se ostře ohradila proti rozhodnutí Správy CHKO Broumovsko, která kvůli odvozu vytěženého dřeva povolila poničení dvou skal na oblíbené Pánově cestě poblíž Kovářovy rokle. Oblast patří ke zdejším přírodním skvostům a skalní město Hvězda k vyhlášeným turistickým cílům. Správa si za rozhodnutím stojí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Někdo se v Čechách ještě něčemu diví? Když si většina národa plete demokracii s nerespetováním jakýchkoliv úředních nařízení a pokynů?

0 0
možnosti
KT

Napadá mě, když hledám důvody, jde o církevní restituce. Benediktini vysoudili majetky nedávno (rok, dva). Do té doby to byl patrně blokovaný majetek, na který se nesáhlo. Uprostřed kůrovcové kalamity!

Prioritou bylo předat Broumovsko do Mnichova. Teprve pak se řešil nějaký kůrovec v Česku. Počítám, že Lesy ČR již nemohly kůrovcovou kalamitu řešit.

Dík těm soudům se tady kůrovec mohl nekontrolovaně šířit a zamořit i všechny okolní majetky. Patrně je tady dnes kalamita mnohem větší, než kdyby ji majitel lesů rovnou řešil.

Lze čekat, že CHKO má mimořádný zájem na tom, aby benediktini, když už fungují, mohli co nejrychleji kůrovcovou kalamitu vyřešit. Moc nedotčených lesů tady nezbylo. Ono to spíš dnes připomíná likvidaci CHKO. Z tohoto pohledu je patrně snaha CHKO těžbu usnadnit, zcela na místě.

(Dostalo mě, že na Vízumburku mají popsanou kauzu, kdy němečtí benediktini se pomocí podvodů ve 13. století domáhali větších majetků, než dostali při kolonizaci kraje od panovníka. Dnes jsme jim tak pěkně a poctivě získané majetky s omluvou vrátili. Historici znají pojem "břevnovská falsa". Benediktini ve 13. století dodatečně sepsali zakládací listiny a majetkové smlouvy. Byla to běžná praxe. Nešlo jen o majetky. Snažili se prokázat, že jsou nejstarším a nejvýznamnějším řádem v Čechách a na Moravě. Tak to tak napsali a dokázali. Naskakuje mi, že nějaké nepokradeš, nepodvedeš... není dobré u těchto "Němců" hledat.) ;-)

1 0
možnosti

Teorie dobrá, ale nezapomínat na jednu věc. Před rokem 1989 se tam normálně těžilo a návěsy jsou stejně rozměrné teď jako tehdy. A tenkrát tam normálně projely.

Tam budou důvody jiné.

1 0
možnosti

Hrozilo poškození skály tak ji raději poškodíme sami. Jelita;-€

2 0
možnosti
KT

Minule jsem sledoval těžbu pod Žaltmanem. Dva lidi. Jeden ovládal těžařský stroj. Prokličkoval lesem ke smrku, uchopil ho, podřízl u země, prohnal kmen držáky a osekal větve, podle potřeby kmen naporcoval na klády a klády položil vedle cesty. 1-2 minuty na 1 strom.

Druhý přijel se svážecím traktůrkem, co mohl docela dobře do terénu. Klády naložil na valník a odvezl na místo, kde si pro ně může dojet kamion. Les vcelku nepoškozený.

Pod Pasekami přitom z lesa tankodrom a v lese půlmetrové rigoly. Cesty zničené. Možná záleží na počasí. Za dešťů nadělají stroje víc škod. Možná záleží na partě, která je na práci objednaná. Každá firma má jinou techniku a asi i jiný přístup k práci. Na Pasekách jsem potkal Slováky a je tady teď v lese hrozná paseka s poničenými stromy.

Nechápu, proč se musí řešit kamion někde uprostřed skal, když těžařská technika, co umí vjet do terénu, sváží klády z celého lesa k silnici k přeložení na kamion. Stačilo pro ty kamiony vybrat vhodnější místo. Podle mě leželo na papíře něco jako, že s odstřelenou skálou a s kamionem "na Hvězdě" bude těžba o 5% levnější a zisk příjemnější. Skála šla pryč. To bude tak jediný důvod. Chování "ne-řádného hospodáře". Rv;-)

2 0
možnosti
KT

Na Kraví hoře jsou také solidní "zářezy do skal". Přitom lesní cesta uprostřed skal. Očividně narážíme na důvod, proč tady ty lesy jsou a že se ke stromům musí těžba někdy dostat. Lesní cesty jsou tady právě pro to a musí být sjízdné.

Jdete lesem mezi skalami a v podstatě každá cesta vyrovnává terén. Vrcholy jsou prokopané, jámy zasypané. Je to součást zpřístupnění lesa pro lesní hospodářství.

Tehdy jsme u toho nebyli a nebylo to na FB, když tady všechny ty dnešní cesty vznikaly. Moc velkou ochranu přírody to také nepřipomínalo.

A ve skalním terénu to musí být pořádný logistický oříšek. Chápu, že je snaha asfaltky využít pro kamiony a zajistit odvoz co nejblíže u lesa.

Ty důvody by tady měly zaznít, o jak výhodný ekonomický či logistický zájem asi šlo. Argument, jak byla skála vlastně bezcenná, je neskonale hloupý. Rv

1 2
možnosti
JV

Ta CHKO je v místě zjevně oblíbená. Není to ta, co lidem tvrdí, že nechat si sežrat vlky děti je pokrokové? Jen houst a dál. Tihle zelení, nesnášenliví pokrytci si to zaslouží zplna hrdla.

1 0
možnosti
OH

Kolik ti je, že pořád ještě věříš na pohádku o Červené Karkulce?

1 0
možnosti
VF

Za pár měsíců to obroste mechem a nikdo nic nepozná.

1 0
možnosti
ML

Není to tak dlouho, co se CHKO rozčilovalo, že lidi ničí skály v Adršpachu. A tady se zničí skála kvůli průjezdu kamionů. Ještě, že toho kůrovce mají, jak by se jinak majitelé lesa mohli napakovat za dřevo.

1 1
možnosti
TJ

Majitelem lesa je církev.

0 0
možnosti
PB

P65e78t27r 21B46á33č43a

9. 9. 2021 21:02

Kurovec je jak Covid, zaminka pro velky byznys.

0 0
možnosti

“...hrozilo poškození skály...” - to nevymyslíš

5 1
možnosti
PK

Takhle zdevastovat něco, co se tady utvářelo miliony let ? A ty hovádka, které tady píšou ,,však co, ono to zeroduje za pár let,, pověsit za gule do mraveniště.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Plechový úkaz s atmosférou devadesátek. Polská tržnice dál láká zbožím i cenami

18. dubna 2024

Premium Rázovitá tržnice táhne do polského pohraničního městečka Kudowa Zdrój tisíce Čechů. Autobusy sem už...

Zloději očesali nové vozy u autosalonu, škoda se šplhá ke dvěma milionům

19. dubna 2024  10:47

Dva muži s pestrou trestní minulostí způsobili škodu za téměř dva miliony korun, když se v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Špindlerův Mlýn povolil propojení skiareálů, parkovací terminál počká

22. dubna 2024

Premium Kvůli raketově rostoucím nákladům musela společnost Melida zcela přepracovat projekt na lyžařské...

Řidič na stavbě vypil lahev vodky a převrátil tatru, nadýchal tři promile

19. dubna 2024  12:55

Během pracovní doby popíjel na stavbě dálnice nedaleko Hradce Králové sedmačtyřicetiletý řidič...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Křižovatka byla příliš přehledná, divoké řidiče zkrotí kruhový objezd

22. dubna 2024  9:45

Ještě před začátkem léta začne přestavba křižovatky U Voříšku, na spojnici mezi Častolovicemi a...

První záchranka na elektřinu. V Hradci od ní očekávají výkon a levnější provoz

24. dubna 2024  15:35

Záchranáři v Hradci Králové si jako první v republice pořídili pro výjezdovou skupinu s lékařem...

Basketbalistka Čuperková završila kariéru. I bez medaile byl konec příjemný, říká

24. dubna 2024  14:31

Do osmé sezony v hradeckém dresu vstoupila Kristýna Čuperková kvůli dlouhému zranění se zpožděním a...

Přesuny v extralize: Hradecký útok posílí Pour z Plzně, do Vítkovic míří Hladonik

24. dubna 2024  12:13,  aktualizováno  13:38

Hokejisté Hradce Králové získali novou posilu do útoku. Barvy Východočechů bude hájit Jakub Pour,...

Policie rozbila gang falešných bankéřů. Volali z Ukrajiny, obrali stovky důvěřivců

24. dubna 2024  12:03

Královéhradečtí policisté rozkryli organizovanou skupinu, která má na svědomí podvody tzv....