Místní lidé měli v plánu upozornit na katastrofální stav silnice tím, že by traktory a sněžnými rolbami zablokovali nedaleký hlavní tah do Špindlerova Mlýna. "Většina silnice je už dva roky opravená. Hned na výjezdu z Vrchlabí však chybí dodělat asi 700 metrů dlouhý úsek, na kterém jsou stále díry jak na mamuty," uvedl starosta Strážného Tomáš Grégr.
Jediná silnice do krkonošského lyžařského střediska, kterou využívají linkové autobusy, turisté i místní lidé, prošla rozsáhlejší opravou naposledy v 70. letech minulého století, a tak před rekonstrukcí byly až dvacet centimetrů hluboké díry po celé její délce.
Kompletně opravené cesty se Strážné dočká v příštím roce
Před dvěma lety stavbaři opravili nejpoškozenější místa a opěrné zdi mezi Dolním Dvorem a Lánovem. Kompletní rekonstrukcí včetně odvodnění a nového podkladu prošel i nejvíc využívaný úsek mezi Vrchlabím a Strážným. Ovšem právě s výjimkou necelého prvního kilometru na výjezdu z Vrchlabí, kde místní radnice tehdy budovala novou kanalizaci.
"Vrchlabská kanalizace je už hotová, takže nyní se bude moci opravit i poslední rozbitý úsek. Díry jsou tam opravdu obrovské. Takže řidičům hrozí, že si vážně poškodí auto," řekl Grégr. První etapa rekonstrukce silnice do Strážného stála přes 100 milionů korun. Pětaosmdesát procent nákladů tehdy uhradila Evropská unie, zbytek doplatil Královéhradecký kraj, kterému komunikace patří.
"Dokončení oprav této horské cesty vyjde přibližně na dalších 30 milionů. Stavba začne letos a skončí v příštím roce. Tato komunikace byla dříve značně zanedbaná. Pro obyvatele Strážného je to přitom jediné dopravní spojení, po kterém do obce jezdí autobusy, sanitky či turisté," řekl Josef Ješina, který má v krajské radě na starosti dopravu.