![]() |
J52a70n 84P30e11t74e30r84a 5312489189698Ta trať je sto let za opicema, snad se s ni casem pohne k lepšímu |
![]() |
J92a95n 47T67a47r84a11b16a 4876606969679Kapacitně vyčerpaná trať? A jakou má taková trať kapacitu? Vždyť tam skoro nic nejezdí.... |
![]() |
J74i90ř66í 65E14r64b15e52n 1453534876517Potíž je v tom, že musíte dodržovat mezidobí mezi následnými spoji a na jednokolejce musíte dodržovat i křižování mezi výhybnami. Čím jsou delší úseky, tím déle musíte čekat. Takže pak vidíte třeba tři vlaky za hodinu, ale šest už by se tam bezpečně vykřižovat nestihlo. |
![]() |
M29i84r55e20k 70V85o38j83n29a14r 2831751893249Těch faktorů je tam ještě nepatrně víc: stanice na trati (mimo HK a TnO) nejsou nafukovací a pro křižování/předjíždění je omezený počet dopravních kolejí. Jestli mě paměť neklame, tak Slezské má 3, Třebe 3, Boro 4, Čermná 3, Újezd 2 a pokud tam má násobně vzrůst doprava, nemusí to stačit. Tzv. telefonické dorozumívání coby traťové zabezpečovací zařízení, byť podpořeno hláskami Blešno a Petrovice, k tomuto vzrůstu dopravy sice stačit asi bude, ale také není zcela ideální. Zúčastněným reprezentantům modré armády přeji pevné nervy! |
![]() |
J74a31n 65T66a42r90a72b27a 4556196179639Takže jestli se nemýlím, tak to funguje tak, že do stanice přijede vlak, mine se s protijedoucím a pokračuje dál, kde se mine s protijedoucím, atd. Což při 10km vzdálenosti mezi vyhýbacími stanicemi a dejme tomu maximální rychlosti 100km/h znamená 5-6 vlaků za hodinu v každém směru jako teoretické maximum, tedy celkem 10-12 vlaků za hodinu. A reálně asi polovina.... tedy dejme tomu 5+6 vlaků... no ale tam jezdí stěží dva. |
![]() |
M80i66r42e65k 33V48o17j94n48a62r 2391901453119Bezpečnou propustnost mezi Hradcem a Týništěm jsem si dovolil spočítat na cca 3 vlaky za hodinu v každém směru, pokud by se křižovalo na Slezském i v Třebechovicích a byla tam malá rezerva. Totální maximum mi vychází na 7 vlaků za hodinu v pouze jednom směru, pokud by všechny měly stejnou rychlost s minimem zastavení a žádný nepojde proti. Maximálka na trati se dle úseku pohybuje mezi 80 a 100 km/h, maximálka daného vlaku záleží na více faktorech - VELMI zjednodušeně náklad může 80, rychlík 100, osobák dle mašiny/motoráku mezi 80 a 100. Reálně to vidím na 4 za hodinu v jednom a dva za hodinu v druhém směru (a další hodinu třeba obráceně). Ještě reálněji bude potřeba se modlit, aby zase nějaký blb neskočil/nevjel pod vlak kdekoliv mezi Kolínem a Chocní, aby přes Hradec nejezdila také dálková osobní doprava. No, nechme se překvapit. |
![]() |
J31a23n 48T69a17r90a74b88a 4896826859789no to se ve výpočtech či odhadech vzájemně moc nelišíme.... Takže pokud tak složitá a drahá infrastruktura, jakou železnice je, má tak zoufale malou kapacitu, jen další důvod proč ano auta, autobusy a kamiony a vlak ne. |
![]() |
M21i96r78e12k 39V45o12j16n15a71r 2501621793459Problém je v tomto ohledu zcela jinde, ale to už ponechme odborným diskuzím. Jako základní vidím v tom, že před rekonstrukcí tak důležitého uzlu, jakým pardubické nádraží bezesporu je, nebyla znatelně zlepšena propustnost "objížďky". Ne že by to v silniční síti bylo jiné. Zkrátka ona variantní trasa přes HK- TnO je jednokolejka se vším, co tento stav přináší, stejně jako u jiných jednokolejek podobného významu, např. většina délky Brno - Přerov. Na silnici mezi HK a Týništěm stačí, aby se na křižovatce u Třebechovic něco srazilo (nic ojedinělého) a lidé si rádi vzpomenou na vlak - ty ostatně rozhodně nejezdí prázdné. |
![]() |
M67i94r75o22s91l74a31v 40Z69i58k77m84u12n26d 6888902767598To se bohužel nedělá nikde. Modernizaci tratí Smíchov - Beroun by logicky měla předcházet modernizace modernizované trati přes Rudnou - v první řadě elektrifikace, podle okolností prodloužení staničních kolejí, zhlaví osadit výhybkami umožňujícími průjezd stanicí "do odbočky" traťovou rychlostí. Tj. aby tudy mohla být odkloněna především nákladní doprava a podle potřeby i dálkové osobní doprava bez nutnosti nasazování pomocných motorových lokomotiv, které nota bene nejsou Jenže toho by chtěl člověk od stratégů české železnice moc |
![]() |
P79e54t37r 20M25a46r33š92o87u39n 5955588726846Není spíše další důvod proč udelat druhou kolej? Silnice taky nejsou široké jen na 1 auto. |