Sobota 16. ledna 2021, svátek má Ctirad
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 16. ledna 2021 Ctirad
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J52a70n 84P30e11t74e30r84a 5312489189698

Ta trať je sto let za opicema, snad se s ni casem pohne k lepšímu

0/0
doporučit
13.11.2020 15:46
Foto

J92a95n 47T67a47r84a11b16a 4876606969679

Kapacitně vyčerpaná trať? A jakou má taková trať kapacitu? Vždyť tam skoro nic nejezdí....8-o

+2/−1
doporučit
11.11.2020 10:12
Foto

J74i90ř66í 65E14r64b15e52n 1453534876517

Potíž je v tom, že musíte dodržovat mezidobí mezi následnými spoji a na jednokolejce musíte dodržovat i křižování mezi výhybnami. Čím jsou delší úseky, tím déle musíte čekat. Takže pak vidíte třeba tři vlaky za hodinu, ale šest už by se tam bezpečně vykřižovat nestihlo.

+5/0
doporučit
11.11.2020 19:28
Foto

M29i84r55e20k 70V85o38j83n29a14r 2831751893249

Těch faktorů je tam ještě nepatrně víc: stanice na trati (mimo HK a TnO) nejsou nafukovací a pro křižování/předjíždění je omezený počet dopravních kolejí. Jestli mě paměť neklame, tak Slezské má 3, Třebe 3, Boro 4, Čermná 3, Újezd 2 a pokud tam má násobně vzrůst doprava, nemusí to stačit. Tzv. telefonické dorozumívání coby traťové zabezpečovací zařízení, byť podpořeno hláskami Blešno a Petrovice, k tomuto vzrůstu dopravy sice stačit asi bude, ale také není zcela ideální. Zúčastněným reprezentantům modré armády přeji pevné nervy!

+2/0
doporučit
12.11.2020 10:26
Foto

J74a31n 65T66a42r90a72b27a 4556196179639

Takže jestli se nemýlím, tak to funguje tak, že do stanice přijede vlak, mine se s protijedoucím a pokračuje dál, kde se mine s protijedoucím, atd. Což při 10km vzdálenosti mezi vyhýbacími stanicemi a dejme tomu maximální rychlosti 100km/h znamená 5-6 vlaků za hodinu v každém směru jako teoretické maximum, tedy celkem 10-12 vlaků za hodinu. A reálně asi polovina.... tedy dejme tomu 5+6 vlaků... no ale tam jezdí stěží dva.

0/0
doporučit
12.11.2020 10:52
Foto

M80i66r42e65k 33V48o17j94n48a62r 2391901453119

Bezpečnou propustnost mezi Hradcem a Týništěm jsem si dovolil spočítat na cca 3 vlaky za hodinu v každém směru, pokud by se křižovalo na Slezském i v Třebechovicích a byla tam malá rezerva. Totální maximum mi vychází na 7 vlaků za hodinu v pouze jednom směru, pokud by všechny měly stejnou rychlost s minimem zastavení a žádný nepojde proti. Maximálka na trati se dle úseku pohybuje mezi 80 a 100 km/h, maximálka daného vlaku záleží na více faktorech - VELMI zjednodušeně náklad může 80, rychlík 100, osobák dle mašiny/motoráku mezi 80 a 100.

Reálně to vidím na 4 za hodinu v jednom a dva za hodinu v druhém směru (a další hodinu třeba obráceně). Ještě reálněji bude potřeba se modlit, aby zase nějaký blb neskočil/nevjel pod vlak kdekoliv mezi Kolínem a Chocní, aby přes Hradec nejezdila také dálková osobní doprava. No, nechme se překvapit.

+2/0
doporučit
12.11.2020 11:15
Foto

J31a23n 48T69a17r90a74b88a 4896826859789

no to se ve výpočtech či odhadech vzájemně moc nelišíme.... Takže pokud tak složitá a drahá infrastruktura, jakou železnice je, má tak zoufale malou kapacitu, jen další důvod proč ano auta, autobusy a kamiony a vlak ne.

0/−3
doporučit
12.11.2020 20:33
Foto

M21i96r78e12k 39V45o12j16n15a71r 2501621793459

Problém je v tomto ohledu zcela jinde, ale to už ponechme odborným diskuzím. Jako základní vidím v tom, že před rekonstrukcí tak důležitého uzlu, jakým pardubické nádraží bezesporu je, nebyla znatelně zlepšena propustnost "objížďky". Ne že by to v silniční síti bylo jiné.

Zkrátka ona variantní trasa přes HK- TnO je jednokolejka se vším, co tento stav přináší, stejně jako u jiných jednokolejek podobného významu, např. většina délky Brno - Přerov. Na silnici mezi HK a Týništěm stačí, aby se na křižovatce u Třebechovic něco srazilo (nic ojedinělého) a lidé si rádi vzpomenou na vlak - ty ostatně rozhodně nejezdí prázdné.

0/0
doporučit
13.11.2020 8:01
Foto

M67i94r75o22s91l74a31v 40Z69i58k77m84u12n26d 6888902767598

To se bohužel nedělá nikde. ;-€

Modernizaci tratí Smíchov - Beroun by logicky měla předcházet modernizace modernizované trati přes Rudnou - v první řadě elektrifikace, podle okolností prodloužení staničních kolejí, zhlaví osadit výhybkami umožňujícími průjezd stanicí "do odbočky" traťovou rychlostí. ;-D

Tj. aby tudy mohla být odkloněna především nákladní doprava a podle potřeby i dálkové osobní doprava bez nutnosti nasazování pomocných motorových lokomotiv, které nota bene nejsou ;-D;-D;-D

Jenže toho by chtěl člověk od stratégů české železnice moc ;-€

0/0
doporučit
16.11.2020 20:06
Foto

P79e54t37r 20M25a46r33š92o87u39n 5955588726846

Není spíše další důvod proč udelat druhou kolej? Silnice taky nejsou široké jen na 1 auto.

0/0
doporučit
8.1.2021 23:21

TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....

Život s Ester. Není úplně málo komplikovaná, přiznává trenér Bank

Premium Je to už pět let, co od svého bratra Ondřeje přesedlal jako trenér k Ester Ledecké. Dovedl ji k olympijskému zlatu v...

Expremiér Sobotka se vrátil do pražských Stodůlek. Pořídil si byt v paneláku

Premium Expremiér Bohuslav Sobotka se v tichosti vrátil z Moravy, kam se uchýlil po odchodu z politiky, do Prahy. Jak zjistila...