Pondělí 25. ledna 2021, svátek má Miloš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 25. ledna 2021 Miloš
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J55a90n 58P29e54t57e97r58a 5922409719368

Ta trať je sto let za opicema, snad se s ni casem pohne k lepšímu

0/0
doporučit
13.11.2020 15:46
Foto

J98a28n 29T77a41r65a23b80a 4346216829699

Kapacitně vyčerpaná trať? A jakou má taková trať kapacitu? Vždyť tam skoro nic nejezdí....8-o

+2/−1
doporučit
11.11.2020 10:12
Foto

J69i92ř98í 69E46r20b76e74n 1133884896557

Potíž je v tom, že musíte dodržovat mezidobí mezi následnými spoji a na jednokolejce musíte dodržovat i křižování mezi výhybnami. Čím jsou delší úseky, tím déle musíte čekat. Takže pak vidíte třeba tři vlaky za hodinu, ale šest už by se tam bezpečně vykřižovat nestihlo.

+5/0
doporučit
11.11.2020 19:28
Foto

M65i66r21e52k 29V56o95j69n74a75r 2511231753579

Těch faktorů je tam ještě nepatrně víc: stanice na trati (mimo HK a TnO) nejsou nafukovací a pro křižování/předjíždění je omezený počet dopravních kolejí. Jestli mě paměť neklame, tak Slezské má 3, Třebe 3, Boro 4, Čermná 3, Újezd 2 a pokud tam má násobně vzrůst doprava, nemusí to stačit. Tzv. telefonické dorozumívání coby traťové zabezpečovací zařízení, byť podpořeno hláskami Blešno a Petrovice, k tomuto vzrůstu dopravy sice stačit asi bude, ale také není zcela ideální. Zúčastněným reprezentantům modré armády přeji pevné nervy!

+2/0
doporučit
12.11.2020 10:26
Foto

J40a11n 12T52a34r71a31b88a 4356546879619

Takže jestli se nemýlím, tak to funguje tak, že do stanice přijede vlak, mine se s protijedoucím a pokračuje dál, kde se mine s protijedoucím, atd. Což při 10km vzdálenosti mezi vyhýbacími stanicemi a dejme tomu maximální rychlosti 100km/h znamená 5-6 vlaků za hodinu v každém směru jako teoretické maximum, tedy celkem 10-12 vlaků za hodinu. A reálně asi polovina.... tedy dejme tomu 5+6 vlaků... no ale tam jezdí stěží dva.

0/0
doporučit
12.11.2020 10:52
Foto

M48i25r64e68k 47V19o72j62n20a29r 2231931333389

Bezpečnou propustnost mezi Hradcem a Týništěm jsem si dovolil spočítat na cca 3 vlaky za hodinu v každém směru, pokud by se křižovalo na Slezském i v Třebechovicích a byla tam malá rezerva. Totální maximum mi vychází na 7 vlaků za hodinu v pouze jednom směru, pokud by všechny měly stejnou rychlost s minimem zastavení a žádný nepojde proti. Maximálka na trati se dle úseku pohybuje mezi 80 a 100 km/h, maximálka daného vlaku záleží na více faktorech - VELMI zjednodušeně náklad může 80, rychlík 100, osobák dle mašiny/motoráku mezi 80 a 100.

Reálně to vidím na 4 za hodinu v jednom a dva za hodinu v druhém směru (a další hodinu třeba obráceně). Ještě reálněji bude potřeba se modlit, aby zase nějaký blb neskočil/nevjel pod vlak kdekoliv mezi Kolínem a Chocní, aby přes Hradec nejezdila také dálková osobní doprava. No, nechme se překvapit.

+2/0
doporučit
12.11.2020 11:15
Foto

J51a17n 92T28a78r32a21b15a 4186746329779

no to se ve výpočtech či odhadech vzájemně moc nelišíme.... Takže pokud tak složitá a drahá infrastruktura, jakou železnice je, má tak zoufale malou kapacitu, jen další důvod proč ano auta, autobusy a kamiony a vlak ne.

0/−3
doporučit
12.11.2020 20:33
Foto

M26i67r66e40k 21V32o89j79n41a40r 2111361663789

Problém je v tomto ohledu zcela jinde, ale to už ponechme odborným diskuzím. Jako základní vidím v tom, že před rekonstrukcí tak důležitého uzlu, jakým pardubické nádraží bezesporu je, nebyla znatelně zlepšena propustnost "objížďky". Ne že by to v silniční síti bylo jiné.

Zkrátka ona variantní trasa přes HK- TnO je jednokolejka se vším, co tento stav přináší, stejně jako u jiných jednokolejek podobného významu, např. většina délky Brno - Přerov. Na silnici mezi HK a Týništěm stačí, aby se na křižovatce u Třebechovic něco srazilo (nic ojedinělého) a lidé si rádi vzpomenou na vlak - ty ostatně rozhodně nejezdí prázdné.

0/0
doporučit
13.11.2020 8:01
Foto

M60i64r37o27s17l77a23v 82Z63i37k70m55u32n76d 6558392497428

To se bohužel nedělá nikde. ;-€

Modernizaci tratí Smíchov - Beroun by logicky měla předcházet modernizace modernizované trati přes Rudnou - v první řadě elektrifikace, podle okolností prodloužení staničních kolejí, zhlaví osadit výhybkami umožňujícími průjezd stanicí "do odbočky" traťovou rychlostí. ;-D

Tj. aby tudy mohla být odkloněna především nákladní doprava a podle potřeby i dálkové osobní doprava bez nutnosti nasazování pomocných motorových lokomotiv, které nota bene nejsou ;-D;-D;-D

Jenže toho by chtěl člověk od stratégů české železnice moc ;-€

0/0
doporučit
16.11.2020 20:06
Foto

P50e15t31r 98M96a32r23š91o96u49n 5795368496286

Není spíše další důvod proč udelat druhou kolej? Silnice taky nejsou široké jen na 1 auto.

0/0
doporučit
8.1.2021 23:21

Poslali jste životopis a marně čekáte na reakci. Proč jiným odpovědí, ale vám ne

Premium Jak žádají o práci bílé límečky a jak ty modré? Na koho nasazují personalisté robota? A proč se zájemcům o práci z...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Jak bude za času Vodnáře? Býci se dočkají lásky, dařit se bude Pannám

Premium Vládu na nebi si jednotlivá znamení zvěrokruhu předávají podle toho, jak do nich vstupuje Slunce, což bývá vždy kolem...