Na síti X to uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Na stavbu obchvatu, o jehož vybudování město usiluje přes dvacet let, má ŘSD pravomocné stavební povolení. Tendr na obchvat Náchoda ŘSD zahájilo letos 31. května a původní první termín pro podání nabídek byl 9. srpna. Kvůli dodatečným dotazům uchazečů o vysvětlení nebo změnám a doplnění projektové dokumentace ŘSD následně termín pro odevzdání nabídek několikrát odsunulo až na dnešek.
Letos v únoru obchvatu znovu hrozilo zdržení, když ho vláda v rámci rozpočtových škrtů chtěla odsunout na další roky. Další krok ke stavbě proto kvituje na facebookovém profilu starosta Jan Birke (SOCDEM, Jan Birke pro Náchod):
„Díky platnému stavebnímu povolení se nyní blížíme k zahájení samotných stavebních prací. Tento moment je výsledkem dlouhodobého úsilí mnoha lidí, kterým patří velké poděkování.“
Dvacetitisícový Náchod patří v Královéhradeckém kraji k městům nejzatíženějším dopravou. Vede přes něj veškerý tranzit do Polska. Obchvat Náchoda bude dlouhý 6,5 kilometru a mimo město svede tranzitní dopravu ze silnice I/33.
Součástí stavby bude i 930 metrů dlouhá přeložka silnice I/14, která k Náchodu přivádí dopravu od Nového Města nad Metují a Rychnova nad Kněžnou a od průmyslové zóny Solnice - Kvasiny se závodem Škody Auto.
31. května 2024 |
Obchvat bude mít dva tunely o celkové délce 463 metrů, dvě mostní estakády celkem dlouhé 583 metrů a dvě mimoúrovňové křižovatky.