Diskuse k článku

Velká elektrická revoluce v MHD, Hradec chce jezdit ekologicky

Hradec Králové touží po nejekologičtější městské dopravě v Česku. Kompletně obměnil vozový park trolejbusů a podle výsledků prázdninového testu chce po vzoru Ostravy pořídit až 20 nových elektrobusů. Plánuje i další trolejbusové linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š24t25ě78p72á36n 79D26o78l17e39ž10a79l 3242581268385

Asi jsem naivní, ale stále si myslím, že v roce 2013 by klimatizace měla být samozřejmost, procestoval jsem docela dost zemí, které na tom nejsou ekonomicky buhví jak,ale veřejnou dopravu měly klimatizovanou, tak proč to nejde u nás?

0/0
24.6.2013 9:42

P30e67t98r 44V88e38s33e75l24ý 2869548503326

To se jim to modernizuje, když maj jen 32 vozidel ;-D.

+2/−1
21.6.2013 19:52

T31o65m19á30š 77R91e94k92t90o80r 1768604597599

"Nové trolejbusy spotřebují o polovinu méně energie než ty starší" Hmm tohle bych měl rád něčím podložené (někde nějaké relevantní informace?) , protože pokud vím, fyzikální zákony se za 15 let nezměnily....

+2/−4
21.6.2013 19:00

R52a47d96o87s58l60a96v 12K89l49a80u36d84a 5904138574482

Rekuperace, lehčí slitiny ze kterých je vyroben.... nic?

+3/0
21.6.2013 19:30

P35e74t55r 84V72e90s59e46l65ý 2309448393866

Nic. To rozhodně nesníží spotřebu o 50%. Navíc chybí srovnání s konkrétním typem, tohle je typický marketingový krasožvást.

Výkon dnešního Trollina 12 od Solarisu je 165-175kW, stará dobrá škodovácká 14Tr měla výkon 100-120kW. Nějak nevidím to snížení o 50%. Regulace výkonu byla už polovodičová, to maximálně ušetříte nějaké to procento.

A rozhodně vám nikdo nebude dělat karosérii a rám trolejbusu z hliníku, to jste opravdu pobavil. Naiopak, Trollino važí necelých 12 tun, 14Tr vážila max 9,5 tuny.

0/−1
21.6.2013 19:47

H32o83n39z78a 80Š37l26e97z94i88n34g29r 8759681483512

a) Vyšší výkon nemusí mít nic společného se spotřebou, naopak, vyšší výkon může znamanat rychlejší akceleraci, což může snížit spotřebu.

b) Rekuperace elektrické energie, ta může v městském provozu přinést obrovské úspory

c) Mnohem účinnější pomocné pohony mohou mít velký vliv na spotřebu. Jakou účinnost asi má u 14Tr ten zdroj hluku vpředu, soustrojí "motor 600V-alternátor24V-hydročerpadlo"?

d) Jednostupňová náprava s vyšší účinností

+3/0
21.6.2013 21:17

M16i14c89h42a41l 51P84í13c73h78a 4565473511926

vam asi slova inovace a modernizace moc nerikaji, co?

+1/0
21.6.2013 19:40

Z40d62e72n12ě27k 96H95r16u20b75ý 5405498391846

No, ono to musíte vnímat trochu komplexněji. Nejde jen o samotnou spotřebu energie trolejbusem, kde prim zřejmě bude hrát možnost rekuperace, ale také příležitosti v organizaci dopravy, kterou nový typ přináší. Například vyšší obsaditelnost vozidla nebo třeba jedny dveře navíc, které vám mohou ušetřit třeba jeden vůz na lince.

0/0
21.6.2013 20:40

M31i64c96h31a20l 94P58í26c54h95a 4545793981356

nechapu na co si hradecaci stezujou, napr. v Usti se jezdi za 535 mesicne, trolejbusy jsou tu jeste mnohem starsi(ne vsechny, ale starych je tu porad hodne) a o klimatizaci si muzeme taky nechat jen zdat. A myslim si ze nrjsme jediny, kdo takto jezdi MHD. Postezovat si jak je zase vsechno spatne a jeste je to drahy, je uz asi nas narodni sport

+1/0
21.6.2013 18:58

R14a11d79e78k 56J12a58n71a56t72a 9505516544102

A co takhle pánové zaintegrovat konečně hradeckou MHD do krajského integrovaného systému IREDO, jako je to normální v jiných krajích?

Takto si musí někdo, kdo přijíždí do Hradce vlakem nebo busem, na MHD pořizovat další jízdenku. To je zbytečně drahé a složité - takže raději jede autem rovnou.

+5/−1
21.6.2013 18:45

Najdete na iDNES.cz