Jezdit budou ve dvacetiminutových intervalech a podle správců trati bude provoz bezpečnější. Modernizaci tratě zaplatí Správa železniční dopravní cesty. Skanska má provést stavbu za téměř 770 milionů korun během roku a půl. Začít chce v červnu.
"Předmětem díla je novostavba druhé traťové koleje a kompletní rekonstrukce koleje stávající. Součástí osmikilometrového modernizovaného úseku jsou železniční stanice Stéblová a zastávky Čeperka a Opatovice nad Labem, které zahrnují výstavbu pěti nových a rekonstrukci jednoho nástupiště," uvedl projektový manažer Skansky Milan Svatoň.
Zhruba jeden kilometr od stávající stanice směrem na Pardubice postaví novou zastávku Opatovice nad Labem, jež bude blíž centru obce i místní části Pohřebačka. "Pro lepší přístup cestujících vybudujeme v zastávkách Čeperka a Opatovice nad Labem dva podchody," dodal projektový manažer.
Zdvoukolejnění trati naráželo na rozdílné postoje ministrů dopravy. Vít Bárta ho úplně zatrhl, jeho nástupce Pavel Dobeš vrátil do hry. Cena se původně odhadovala až na 1,4 miliardy, o zakázku soutěžilo pět firem (více o stavbě zde).