náhledy
Stavbu horské silnice připomíná u kruhového objezdu v Hrabačově velký kámen s pamětní deskou.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Výšlap po horské silnici je pořádná dřina, odměnou jsou parádní výhledy.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Vrbatova bouda byla na Zlatém návrší v nadmořské výšce 1400 metrů otevřena v roce 1964.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Pohled na Vrbatovo návrší (1415 metrů nad mořem) z vrcholu Zlatého návrší
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Na Zlaté návrší v letní sezoně jezdí několikrát denně autobus z Jilemnice a Horních Míseček.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Od Jilemnické boudy na Horních Mísečkách je to na Zlaté návrší pět kilometrů.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Původní cestu stoupající údolím Jizery vybudovala na konci 19. století správa jilemnického panství. Dnes je zde v celé délce asfaltka.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Vrbatova bouda se nachází v samotném závěru horské silnice na Zlatém návrší. Patří mezi nejvýše položené boudy v Krkonoších.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Masarykova horská silnice byla postavena mezi lety 1934 až 1936.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Poslední metry Masarykovy horské silnice pod Zlatým návrším
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Masarykova horská silnice je nejdelším cyklistickým stoupáním u nás, měří 22 kilometrů.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Pohled na Kotel a Kotelní jámu z Masarykovy horské silnice
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Z Masarykovy horské silnice je vidět Podkrkonoší, Český ráj i Ještěd.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Z horské silnice jsou krásně vidět krkonošské hřebeny i sjezdovky ve Špindlerově Mlýně.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES
Mohyla Hanče a Vrbaty na Zlatém návrší připomíná tragickou smrt Bohumila Hanče a Václava Vrbaty v roce 1913.
Autor: Tomáš Plecháč, MF DNES