Majitelé chaty si stěžují, že Správa Krkonošského národního parku neumožňuje přístup k objektu majitelům, personálu a zejména dodavatelům. Vjezd do klidové krkonošské zóny je povolen jen na zvláštní povolení. S informací ve středu přišla televize Nova a server Seznam Zprávy, redakci iDNES.cz zprávu potvrdila mluvčí Luční boudy Šárka Pálková.
„Zákon jasně stanovuje subjekty, které mají právo vjezdu do klidového území a v případě Luční boudy každý, kdo o výjimku požádal, tak ji dostal,“ řekl televizi Nova mluvčí Správy KRNAP Radek Drahný. Majitelé Luční boudy ale tvrdí, že výjimku není jednoduché získat a aby ji dostal každý dodavatel na každé auto, je prý nemožné.
Motoristy v Krkonoších hlídají fotopasti. Hon na místní, bouří se v Peci![]() |
Správa parku pro zefektivnění kontroly vozidel využívá na určitých místech kamery, které vjíždějící auta monitorují. „Dokonce pokutovali i řidiče, který mne vezl k naší boudě. Pokutu dostávají i řemeslníci, kteří nám přijedou pomoci například s havárií na toaletách pro veřejnost. Proto jsme se rozhodli, že Luční boudu od 1. června zavřeme. Nemůžeme totiž garantovat žádné služby v takovém rozsahu a kvalitě jako dosud,“ řekla serveru Seznam Zprávy spolumajitelka Luční boudy Klára Sovová. Mluvčí parku podotkl, že v ochranném pásmu Krkonošského národního parku je 12 objektů a jediná Luční bouda má problém.
Majitelé Luční boudy uvedli, že uzavření chaty pro turisty neznamená jen nemožnost se na túrách po Krkonoších u nich občerstvit. Nebudou otevřené ani toalety, přestane fungovat i záchranná služba Vrcholky hor, která je členem integrovaného záchranného systému, napsal server.
Turisté obdivují sněhové bariéry u Luční boudy, vadí jim jen silný vítr![]() |
Luční bouda ve výšce 1 410 metrů nad mořem s kapacitou 150 lůžek je nejen nejstarší boudou v hřebenové části Krkonoš, ale patří i k nejstarším horským objektům ve střední Evropě. Její historie sahá do počátku 17. století, v současné podobě však vznikla až po rozsáhlém požáru, který ji v říjnu 1938 téměř celou zničil. Bouda byla poté znovu vybudována v letech 1939 až 1940.