náhledy
Vrtulník odstranil ze zasněženého úbočí Sněžky jednu z 19 podpěr na horním úseku kabinové lanové dráhy a jednu pomohl stavbařům upravit a zvýšit. (11. listopadu 2021).
Autor: David Taneček, ČTK
Rekonstrukce lanové dráhy by měla vyjít na 1,5 milionu korun.
Autor: David Taneček, ČTK
Jde o největší technickou změnu od zahájení provozu po modernizaci lanovky před osmi lety.
Autor: David Taneček, ČTK
Horní úsek měl dosud 19 podpěr. Podpěru číslo 17 stavbaři za pomoci vrtulníku zcela odstranili a přepravili ze Sněžky do místa v nedalekém Lvím dolu, které je dostupné nákladním vozidlem.
Autor: David Taneček, ČTK
„Aby podpěru číslo 18 mohli zvýšit o 2,7 metru, bylo nutné ji nejprve rozebrat, spodní nevhodné díly letecky odvézt, nahradit je novými a pak vše opět sestavit. Také nové části podpěry bylo nutné na úbočí Sněžky dopravit vrtulníkem,“ řekl náčelník lanovky Jiří Špetla.
Autor: David Taneček, ČTK
Co se týče hnacího lana, to bylo pouze sneseno z kladek a po úpravě podpěr se opět vrátí na své místo.
Autor: David Taneček, ČTK
Letci využili příznivého počasí.
Autor: David Taneček, ČTK
V Krkonoších panovalo ve čtvrtek inverzní počasí, na hřebenech hor bylo jasno a také vítr byl proti předchozím dnům slabší.
Autor: David Taneček, ČTK
Vrtulník létal mezi Sněžkou a takzvanou kosou ve Lvím dole, kde byl složen materiál a kam se poté ze Sněžky nepotřebné díly podpěr přepravovaly.
Autor: David Taneček, ČTK
„Vzdušnou čarou je to ze Sněžky asi dva kilometry,“ řekl Špetla.
Autor: David Taneček, ČTK
Po úpravě má nyní horní úsek 18 podpěr, tedy o jednu více než je jich v dolním úseku.
Autor: Martin Veselý, MAFRA
Cílem je dosažení vyššího přítlaku lana na kladky podpěry, uvedli zástupci lanovky. Lanovka má dva úseky, dolní vede z Pece pod Sněžkou na Růžovou horu a horní z Růžové hory na Sněžku.
Autor: Martin Veselý, MAFRA