Přejezd v Černožicích (15.7.2019)

Přejezd v Černožicích (15.7.2019) | foto: Martin Veselý, MAFRA

Na přejezdu zemřela čtyřčlenná rodina. Vinna je řidička, uzavřela policie

  • 117
Policisté uzavřeli vyšetřování tragické dopravní nehody v Černožicích na Královéhradecku. Loni v červenci tam zahynula čtyřčlenná rodina v osobním autě po střetu s vlakem. Podle vyšetřovatelů byla na vině pouze zesnulá řidička, proto případ odložili.

Nehoda se stala v neděli 14. července krátce před 15. hodinou na železničním přejezdu v Černožicích. Právě když tudy projížděla Škoda Fabia s rodinou, zachytil je ve stokilometrové rychlosti spěšný vlak jedoucí z Trutnova do Hradce Králové. Vlak auto tlačil přibližně 300 metrů a zcela ho zdemoloval.

Nehodu nepřežila 32letá žena, 47letý muž a děti ve věku 8 a 5 let. V celoroční krajské statistice to byla nejhorší nehoda.

Už po měsíci vyšetřování se potvrdilo, že na přejezdu fungovala světelná i zvuková signalizace. Až nyní ale policie případ definitivně uzavřela.

„Vyšetřovatel případ ukončil usnesením o odložení, protože neshledal zavinění jinou osobou než řidičkou, která na místě dopravní nehody zemřela. Trestní stíhání je nepřípustné proti tomu, kdo zemřel,“ uvedla mluvčí hradecké policie Iva Kormošová.

Místní starostové požadovali už řadu let, aby správci železnice opatřili přejezd závorami, protože se na něm stalo už několik nehod. Až těsně po loňské srážce shodou okolností začali dělníci hloubit základy pro závory.

Závory tu přitom měly fungovat už v roce 2018, ale kvůli archeologickému výzkumu podél železniční trati se jejich instalace posunula.

Krátce po nehodě se místní lidé shodovali, že řidičku tragické nehody muselo jedině oslnit slunce, jinak by na přejezd nemohla tak bezhlavě vjet. Lednová zpráva Drážní inspekce to však vyvrátila. „Možné oslnění řidičky sluncem bylo vzhledem ke směru jízdy vyloučeno. Tato skutečnost byla ověřena,“ uvádí zpráva.

Inspektoři připsali vinu na nehodě řidičce. Nebylo přitom ani jisté, kterou ze dvou ulic auto k přejezdu přijelo. Z jedné silnice byla vidět červená světla na vzdálenost 60 metrů, z druhé silnice na 35 metrů. Podle zprávy měla řidička od výstražníků přejezdového zabezpečovacího zařízení rozhled 100 metrů ve směru jízdy vlaku. 

„Vlak vjížděl na přejezd, na kterém byla dávána světelná i zvuková výstraha přejezdového zabezpečovacího zařízení. Řidička osobního automobilu nerespektovala světelnou a zvukovou výstrahu, která ji informovala o tom, že se blíží vlak, a vjela na přejezd. Po střetnutí zůstal osobní automobil zaklíněn na čele hnacího drážního vozidla a byl sunut až do místa zastavení vlaku asi 299 metrů od železničního přejezdu,“ stojí ve vyšetřovací zprávě.

Podle inspekce žena nerespektovala světelné ani zvukové výstrahy přejezdového zabezpečovacího a před přejezdem si nepočínala zvlášť opatrně.

Na tomtéž přejezdu se staly ještě další dvě nehody v roce 2013 a 2014, ty se však obešly bez vážných následků na zdraví.

14. července 2019

,