Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hradec už nejedná o posunutí koleje, vzdává tím i záchranu Kaštanky

Hradec Králové nechce dál usilovat o záchranu stromořadí kaštanů na Pražském předměstí. Město napsalo členům spolku Kaštanka, že uvažované posunutí druhé koleje v projektu železniční dvoukolejky do Pardubic není možné. Jednání o měsíc dříve přitom budilo naděje. Město aspoň vysadí náhradní alej.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

L65i34b23o33r 58H95a23m68p54l

24. 3. 2020 21:04

Já nemám nic proti Kaštance,fandím jim,ale vadí mi,že se strhla veškerá pozornost kolem 2K HK- Opat na záchranu několika stromů a nikdo - ani lidé,kterých se to bude přímo dotýkat neřeší to zásadní,co ta 2K znamená.Takže popořadě - u Červeného dvora bude - prý - průchod pro kola a pěší. Terestický přejezd ul. Honkova ,tedy v těsné blízkosti náhle se vynořivšího domu Odlehčovací služby bude pro kola a pěší myší díra 160 metrů dlouhá a takže všichni z této oblasti,kteří to mají ke Koruně kousek to budou kvůli 2K HK - Chlumec objíždět přes Labskou a Farářství nebo Honkovou a Pardubickou do Kuklen.Černý přechod na Družstevní zanikne,bude zaslepen protihlukovými stěnami.Přejezd na Kuklenské - buď zůstane úrovňový a pak budou závory ve špičce během hodiny nejméně 30 minut dole a pak tam tak obden poteče krev.Ona se totiž plánuje mohutné zastavění lokality Temešvár a toto bude jedna ze dvou přístupových cest do této oblasti. Ale o 2K HK Chlumec jindy.Také se mluví o podjezdu,jenže....ten má začínat asi u 4 domu na Kukl.straně kdesi v současném poli a vést šikmo směrem na stávající dětské hřiště.Takže veškerá doprava odsud kamkoliv povede buď ke škole a nebo stávajícíma poměrně úzkými ulicemi jakýmsi systémem jednosměrek na Hradubickou.Kuklenská bude u přejezdu zaslepena,snad tam má být podchod pro pěší.Má dojít k totální přestavbě kolejiště a perónů HK hlavní a především našeho milého podjezdu na Pražské.Před posledníma volbama magistrátní bajkař vedlich do Denníku tvrdil,že za ASI 3 měsíce bude nový,o jeden tubus širší podjezd.Které 3 měsíce? První,nebo poslední?Po zkušenostech z výstavby pěší zóny u Tesca a s tím,jak tehdejší magistrátní šaškové protlačili křižovatku Koruna tvrdím,že každý politik,který začne voliče oblbovat nějakými termíny by na jejich dodržení měl být hmotně zainteresován.Tyto informace jsou z doby,kdy se ještě po nadjezdu Koutníkova jezdilo ve 3 pruzích.To půl roku není pravda a nikdo z kompetentních nechce diskutovat o následujícím

0 0
možnosti
LH

L75i31b61o46r 52H81a55m86p15l

24. 3. 2020 21:45

Možná blíže je výstavbě je paradoxně 2K Chlumec -HK - Týniště. To má být placeno jako náhradní trasa za Hl.tah z Evropských peněz,kdežto HK - PCE jde ze státních - tedy prý.Do plánované rozsáhlé výstavby u Temešváru tak povedou pouze 2 přístupové cesty-Kuklenská a Pardubická s dalekým výhledem na Tzv jinak úplně zbytečnou Jižní spojku,kde má být podle studie kruháč a páteřní komunikace navazující ...na Honkovu ul,která podle nám známého skončí myší dírou pro pěší a kola....Podjezd Kuklenská začne jako rozsáhlý a hlavně hluboký výkop,nejspíše na vrtaných pilotech,jak je dnes obvyklé,takže lze mít za téměř jisté,že lidé v širokém okolí přijdou o vodu ve studních.To naopak uvažovaný podjezd na Pardubické zase bude mít svoje dno skromným odhadem asi 4 metry pod hladinou zhruba 300 metrů vzdáleného Náhona....Argumenty,které čtu o absolutní důležitosti 2K pro dopravu HK - Pce jsou úžasné.Rychlost -Na rychlíku jde max o 2 minuty a 160 se tady tak hned jezdit nebude,protože na to ČD nemají vozidla.Na osobním o jízdní době rozhoduje především dynamika rozjezdu a brzdění a tady se nic,co tady jezdí ani náhodou nepřibližuje EM475.1,i když to kulturní cestování zrovna nebylo.

A pak je tady to nejpodstatnější a totiž to,že dokud nebude stát nový dvojkolejný most Rosice - PCE,tak se tady bavíme o ničem a tyhle kecy jsou jen o tom,jak si úředníci budou vymýšlet práci,aby obhájili svoji existenci a jak ze státu vydojit nějaký love na něco,co z hlediska potřebné přepravy vůbec nepotřebujeme.Další vlaky ve špičce už z Rosic protlačit nejde,jakákoliv komplikace na tomto úseku se okamžitě dotýká 3 největších měst v regionu.Už jen za stávajícího stavu,pokud by to bylo nezbytné by bylo možno po instalaci automatického hradla někde v Borovince a vhodnou úpravou GVD protáhnout tímto úsekem navíc 4 vlaky bez toho,že by se pokácel jediný strom.Jenže ono se nechce dělat pro lidi,ale je třeba pomoci stranickým sponzorům vydojit ze státního cecku co to půjde a ještě něco k tomu.

0 0
možnosti
JJ

Pokud se nepletu, tak ta alej je od prvopočátku myšlena jako územní rezerva pro druhou kolej.

3 0
možnosti
Foto

Pokud byste byli na zastupitelstvu, tak byste viděli, že se město vlastně ani nechtělo domluvit a rozhodlo se to vzít takzvaně na tlak.

Impotencí při komunikaci je Hradec Králové vyhlášen viz kauza D11 paní Havránkové nebo revitalizace Koželužny.

V tomto případě tahá spolek za kratší provaz, protože Zelení jsou pro kácení Kaštanky což je také něco nevídaného.

PK

3 2
možnosti

Co je něco? Skácet několik nemocných stromů a nabídnout několika tisícovkám každodenních cestujících modernější a kapacitnější "zelenou" železniční dopravu mezi dvěma stotisícovými krajskými městy??

0 0
možnosti
JH

Spolek měl tisíc příležitostí ukázat svojí funkčnost a vykoupit potřebné pozemky na druhé straně koleje a následně je nabídnout jako výměnu za pozemky osázené stromy. SŽDC nebude čekat do konce světa, že se nějaký spolek bude hádat s městem...

1 0
možnosti
Foto

J68i77ř29í 66E38r50b70e19n

23. 3. 2020 14:19

Takže konečně Správa železnic přišla na to, že zkrácení kolejového oblouku a jeho posunutí do nezastavěné oblasti je rozumnějším řešením než jeho prodloužení směrem k obytným domům. A v tu chvíli jim do toho hodí vidle magistrát? 8-o

3 0
možnosti
LH

L55i16b13o59r 80H92a75m51p87l

25. 3. 2020 19:48

Někdy vloni jestli se nepletu Zastupitelstvo odhlasovalo nejen k mému velkému překvapení velmi vstřícné usnesení vůči Kaštance a nyní toto? Jen pro pořádek,vidle do toho nehodil Magistrát,ale náměstek Bláha za ODS.Takže si to zapamatujte a přihlédněte k práci představitelů ODS pro občany HK až půjdete zase k volbám. Co bylo či nebylo odhlasováno na ZMHK se dozvíme,až bude na netu - bývá tak po týdnu - zápis,ev.komentáře zastupitelů zveřejněny.

0 0
možnosti
PT

šaškárna, už mělo být dávno vykáceno a postaveno, ty stromy tam stojí právě proto, že se už v době sázení předpokládalo, že jednou půjdou - kvůli druhé koleji - dolů ! Proto se tam nestavěli domy ale stromy....

6 3
možnosti

Jako kdyby se nevědělo, že se tam bude stavět, tak by se stromy nesázely ??

3 0
možnosti
ŠD

Už mohlo být 4 roky vykáceno a vysázena nová alej o pár metrů vedle. Takhle je tady další hradecká kauza na desetiletí a fondy z EU začínají vysychat.

8 1
možnosti

V současné době je to tak, že pokud nemáš kapacity na pravidelné závlahy výsadeb, tak nová alej (stromy obecně) nemají šanci růst.

1 0
možnosti

jaké zas "památné stromořadí"? 8-o

6 1
možnosti
ŠT

Píšu za redakci, děkuji za upozornění, nejedná se o "památné stromořadí", opravili jsme v článku.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Plechový úkaz s atmosférou devadesátek. Polská tržnice dál láká zbožím i cenami

18. dubna 2024

Premium Rázovitá tržnice táhne do polského pohraničního městečka Kudowa Zdrój tisíce Čechů. Autobusy sem už...

Zloději očesali nové vozy u autosalonu, škoda se šplhá ke dvěma milionům

19. dubna 2024  10:47

Dva muži s pestrou trestní minulostí způsobili škodu za téměř dva miliony korun, když se v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Špindlerův Mlýn povolil propojení skiareálů, parkovací terminál počká

22. dubna 2024

Premium Kvůli raketově rostoucím nákladům musela společnost Melida zcela přepracovat projekt na lyžařské...

Řidič na stavbě vypil lahev vodky a převrátil tatru, nadýchal tři promile

19. dubna 2024  12:55

Během pracovní doby popíjel na stavbě dálnice nedaleko Hradce Králové sedmačtyřicetiletý řidič...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Křižovatka byla příliš přehledná, divoké řidiče zkrotí kruhový objezd

22. dubna 2024  9:45

Ještě před začátkem léta začne přestavba křižovatky U Voříšku, na spojnici mezi Častolovicemi a...

Za vraždu a pokus o další hrozí muži výjimečný trest, podle policie chystal i třetí

25. dubna 2024  13:05

Jednoho člověka pobodal, dalšího nechal uhořet v domě, který úmyslně zapálil, viní kriminalisté od...

Ministr zamítl rozklady obce Všestary a občanů proti stavbě D35 u Hradce

25. dubna 2024  9:54

Ředitelství silnic a dálnic má pravomocné stavební povolení na stavbu úseku dálnice D35 ze Sadové k...

První záchranka na elektřinu. V Hradci od ní očekávají výkon a levnější provoz

24. dubna 2024  15:35

Záchranáři v Hradci Králové si jako první v republice pořídili pro výjezdovou skupinu s lékařem...

Basketbalistka Čuperková završila kariéru. I bez medaile byl konec příjemný, říká

24. dubna 2024  14:31

Do osmé sezony v hradeckém dresu vstoupila Kristýna Čuperková kvůli dlouhému zranění se zpožděním a...