Diskuze

Silničkou míří do Adršpachu proudy polských aut, Zdoňov žádá omezení

Obyvatelé pohraničního Zdoňova na Náchodsku protestují proti tisícům aut polských turistů, kteří tudy míří v sezoně po úzké silnici do Adršpašsko-teplických skal. Vyplnilo se, před čím místní varovali už před otevřením přechodu pro auta před jedenácti lety.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tady je zmiňovaná studie kraje, jak to řešit. Soda. Rv

Navrhují koncepci "lázně Teplice" a chápat to tady jako lázeňskou kolonádu bez dopravy. Zrušit veškerá parkoviště. Vytvořit síť parkovišť kolem dokola a návštěvníky do Adršpachu přepravovat výhradně vlakem.

Studie řeší komplet celý kraj "Broumovsko". Na Trutnov a příjezdovou cestu od D11 se zvysoka kašle. Naopak se bere jako budoucí řešení. Je tady záměr přehodit zátěž s Adršpachem na sousedy v Trutnovsku. Záchytné parkoviště v Janovicích. Hlavně zamlčet platícím turistům, že z Janovic je vstup do Adršpachu zdarma...

Také se řeší Broumovské stěny a Ostaš. Likvidovat auta, parkoviště nezvětšovat a spíš omezovat. Doplnit toalety a služby.

Pak silnice přes Zdoňov ztratí smysl a uzavřena má být pro návštěvníky skal. Má sloužit jen pro "místní" z Teplic a Mieroszówa. Neskutečné...

A docela mě dostalo nutné opatření, vypakovat tu hotelovou školu i s intrem od skal z Teplic a přemístit jí do centra Teplic.

Dále se řeší celé Broumovsko. Obce jako Petříkovice a Chvaleč, co již dnes chytají sodu z uzavírek v Adršpachu, rozumbradům z řešení vypadly. Milostivě se zabývají Jívkou a Janovicemi. Protože z nich koukají udělat druhé Adršpachy. Hranice řešení jsou určeny hranicemi CHKO Broumovsko. Tedy super studie, co řeší jen prospěch CHKO. Neúměrné obtěžování lidí mimo CHKO nemá s "životním prostředím" už nic společného. Bezohledný "zelený" přístup. Rv

http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/rozvoj-kraje/uzemni-planovani/uzemni-studie/ghsrhrthrt-317065/

0 0
možnosti

Opravuji. Mají pojem "Lázně Metuje".

To zní hezky, lázeňský lesopark od Teplic po Horní Adršpach podél Metuje, který by umožnil procházku mimo silnici a cyklistiku podél Metuje. A také pěší přístup do skal. (Představuji si park v Mariánkách.)

Řešené území je v podstatě ve shodě s CHKO Broumovsko, studie vychází z materiálů CHKO a nic jiného, než rozvoj CHKO neřeší. Patrně si Hradec zaplatil za předání podkladů z CHKO a za nazelenalé nápady zdejších zelených mozků.

Hloupé je, že Adršpach je na kraji území Broumovska, takže studie k Adršpachu neřeší sousední Trutnovsko. Princip, co je za hranicí CHKO, řešit nepotřebuje...

Co mě pobavilo, je třeba sebrat skály Adršpach obci Adršpach. Nestačí na to. Tak to je hezké opatření.

Adršpach je parádní byznys, takže se správy skal ujmou nově Teplice. Dnes jsou oba okruhy jinak spravované a zanáší to chaos. Chce to jednoho generálního provozovatele - a ne Adršpach.

V Karlově mají od parkoviště ke skalám polskou tržnici. Pozor. To má velký význam. Jde o to rozptýlit návštěvníky v čase, aby se všichni naráz nenahrnuli do skal. Tržnice a občerstvení je parádní recept, jak na to. Studie Hradce to samé podává kulantně. Nástupištěm budou lázeňské Teplice s cukrárnami a restauracemi a řadou obchůdků pro turisty. A tato česká tržnice se potáhne "lázeňským lesoparkem" podél Metuje. To by bylo, aby se tady turisté nezdrželi a do skal nedorazili jen ti nejotrlejší.

Zdoňov se zavře, kolem dokola Teplic budou záchytná parkoviště a přestupy na vlak. Nenápadně vznikne to, co dnes ve Zdoňově, parkoviště v Horním Adršpachu a v Janovicích. Za Chvalčí se bude rozhodovat, na které parkoviště auta poslat. Studie tvrdí, že od Chvalče dnes přijíždí 10% návštěvníků. A že D11 do Polska zamíchá kartami. Někdy, v budoucnu.

Obecně se mají všechna stávající parkoviště v Adršpachu a Teplicích zrušit a policie má důsledněji pokutovat nelegální parkování.

0 0
možnosti

Tady jsem narazil na odborný pohled - a jsou tady další podobné články. Poláci jsou tady žádoucí. Adršpach bohatne a pro kraj je to prosperující byznys. Jde jen o to, jak celý ten mumraj organizovat a neodradit zájem turistů.

Zdoňov je problém kraje. Kraj má zajistit dopravu i rozvoj dalších lokalit. Čímž by se zájem rozptýlil. Pak jde o to, že výhodnější je turista, co se zde ubytuje. Tak jde o rozvoj poskytování komplexních služeb.

Pro místní fakticky smůla. Adršpach se stal vyhlášený. Pro místní z toho koukají jen potíže. (Funguje to tak všude po světě s turistikou. Lidé jsou bohatí a cestují. Místní to nezvládají.)

https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/turiste-adrspach-skalni-mesta-adrspassko-teplicke-skaly-turismus-dana-fialova-socialni-geografka-kra.A180605_406637_hradec-zpravy_tuu

0 0
možnosti

tak jsem se schválně mrknul na ceník vstupu do Adru. jako to myslí vážně? jednotlivec za 120 a rodina za 320 Kč v hlavní sezóně???

ty ceny mají být tak 3-4 ti násobné, aby to mělo jakžtakž nějakou regulační funkci

0 0
možnosti

Udržované okruhy skalami by měly být zdarma. Je to funkce CHKO, jak regulovat pohyb turistů po rezervaci - vyhrazené stezky, turistické značení, udržované schody a žebříky, řešení odpadků a nejlépe i kálení stovek psů...

Teplice mají placené okruhy v Adršpachu a Teplicích. Okruhy jsou propojené. Od pokladen v Teplicích lze dojít do Adršpachu (myslím, že to není legální a oficiální). Zcela jasně zřízení placených Teplic problém Adršpachu nevyřešilo.

Do skal je nadále také vstup zdarma. Jak do Adršpachu, tak na ostatní lokality v okolí. Platí se občas parkovné, občas i to je zdarma. V Teplicích chodí placeným okruhem výběrčí a občas chce zaplatit vstupné od lidí, co na placený okruh došli bez placení. Adršpach by se musel komplet oplotit.

Rozhodně jsem proti vstupnému jako takovému a proti uzavření skal a turistických stezek pro nějaké zlatokopy provozující Adršpach. Fakticky je to amorální, vybírat vstupné "do lesa".

Čtyřnásobné ceny máte na monstru Stezka korunami stromů v Jánkách. V přírodě je to odpudivé a barbarské. Je to čistě komerční atrakce. Přepálené ceny, že sem rodina s dětmi nemůže. A běs, celé je to laděné do tématu "ochrany přírody". Otřes. Rv

0 0
možnosti

už to konečně začněte regulovat. mýto, poplatky, brutálně vysoké vstupné do adru, apod. státní správa má nástrojů dost, ale jsou líní cokoliv měnit

0 0
možnosti

J79a45n 54S69l79o20v91í43k

23. 11. 2020 11:36

V roce 2023 dokončí Poláci svou dálnici k českým hranicím, která je rozestavěná v celém úseku, takže to všechno začne jezdit do Ádru pohodlněji přes Trutnov.

0 0
možnosti

Pro srovnání Karlov (bývalý český Karlov), jak si Poláci představují Adršpach. Ještě větší mumraj a cirkus než v Adršpachu. Příjezdová silnice úzká, rozmlácená a nekonečně dlouhá. Vzhledově asi jako silnice v Adršpachu. Parkoviště patrně tak o 1/3 větší. Okruh skalami krátký, podobný Adršpachu. Ve skalách mnohem víc železných zábradlí a šikan. Hodně kamenných chodníků a schodů. Takový luxus uprostřed skal. Patrně snaha minimalizovat úrazy. Ale připomíná to spíš přestupy v MHD, než skalní stezky.

Okruh patrně zdarma. Nikde žádná brána s pokladnou. A když zdarma, místy lavičky a odpadkové koše. V Česku "zdarma" nevídané.

Hned od parkoviště ale začne "vietnamská tržnice", tedy polská tržnice. Obchůdek na obchůdku, občerstvení, stánky s cetkami i jídlem. Auto musíte nechat na jedné straně, skály jsou za tržnicí. Procházka Holešovickou tržnicí.

Jestli vám Adršpach přijde jako cirkus, tak Karlov je úplná Matějská pouť. Tak asi tak Poláci chápou návštěvu "přírody". Kapku střet kultur.

(Škoda, že české tanky nesměly český Karlov obsadit. Mají to i na Wikipedii. České obyvatelstvo podléhalo odsunům Němců a bylo 1945 vypakováno do Německa. 5000 Čechů, co tady překáželi Polákům v rozletu.) Rv

0 0
možnosti

Okruh v Karlově není zdarma. Když chcete vidět tu hezčí část, tak musíte zaplatit. Vstupné se vybírá až nahoře u restaurace, takže málokdo se vrátí zpět nudnou cestou. Parkoviště taky není zrovna levné a obed v Polsku podstatne dražší než u nás.

0 0
možnosti

Adršpach a Zdoňov patří pod Teplice. Je to jejich byznys a primárně jejich problém. Je to bezohlednost Teplic a CHKO, když to polské autobusy berou přes Chvaleč. Cesta přes Vernéřovice, také soda. Adršpach prostě nemá dálnici, ani slušnou silnici směřující z Polska. Přesto tady vznikne takový byznys.

Co tak koukám, šířky vozovek ve Zdoňově jsou zde v kraji vcelku běžné. Na mnoha místech se auta vyhýbají škarpami. Navíc, do Zdoňova vede širší vozovka. Ta úzká je ze Zdoňova k přechodu, cca 1200 m. (Článek iDNES je nepřesný.)

Klidně by se mohla silnice rozšířit, opatřit kamerami a přechody. Zdoňov bude mít smůlu. Může poděkovat Adršpachu a Teplicím a jejich byznysu.

Zájem o Adršpach není přirozený. Desítky polských autobusů je o organizované turistice. Asi jako když v Česku byly zájezdy na polské čokolády. Stačilo by řešit, kdo tento byznys s Adršpachem v Polsku roztáčí? Kdo naváží výletníky ze salónů do skal? Je naprosto k smíchu, když se tady vyvalí uřvané navoněné Polky v lodičkách v počtu "celý autobus" a kráčí do skal. To není turistika. To s bezpečnou výpravou do přírody nemá nic společného. Rv

Je to polské zlatokopectví. Tomu zakruťte krkem. (Sněžku znásilňuje nějaký polský miliardář. Domluva s někým takovým, o tom aby omezil svůj náramně výhodný byznys v Česku, kdy česká strana má škody a on zisk, bude hodně těžká. Neskutečné, startoval na cukrovinkách, patrně si Češi zaplatili v těch polských čokoládách, že přijdou o Sněžku.)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Tadeusz_Go%C5%82%C4%99biewski_(przedsi%C4%99biorca)

0 1
možnosti

Píšu za redakci. Vytýkáte článku nepřesnost, ale zmiňuji tam na několika místech, že problém s úzkou silnicí se týká posledního úseku před hranicí, tj. cca 1,5 km. Téhož úseku se týká i "petice". Pokud jde o obce, je to takto: Zdoňov je součástí města Teplice nad Metují. Adršpach má vlastní obecní samosprávu. Obec Adršpach si provozuje Adršpašské skály, které má pronajaty od Lesů ČR. Teplice vlastní Teplické skály a nově je bude také samo provozovat.

0 0
možnosti

A přitom by stačilo domluvit se s jedním místním, že vezme koně a vůz a pojede k hranici a (pomalu a opatrně!) zpátky ...

0 0
možnosti

Nechápu, proč tam Poláci chodí tak často. Poprvé v životě jsem tam byl v červnu tohoto roku. Tehdy tam nebylo mnoho Poláků. Češi vydávali hodně hluku, chodili se psy a poslouchali hlasitou hudbu. Bylo mi vyrušeno nekulturalným chováním Čechů. Nevím, jestli tam půjdu znovu ... možná za 10 ... 15 let. Pravdou však je, že tyto skály a samotná příroda kolem Adršpachu jsou nádhernéR^.Ale parkoviště a infrastruktura jsou jako za socjalizmu. Kdyby to bylo v rukou podnikavých Poláků, všechno by tam bylo extra, a tak je tradicni ceski bordel.

Hraniční přechod pro jedno auto, tak úzký, silnice uzke..same diry, zanedbané... škoda, že tam není žádný hostitel, protože místo je krásné a stojí za to do něj investovat a v rukou Čechů jen se nici. Zdravim s Polsko.

0 2
možnosti

Tak Adršpach je něco jako Discoland nebo Cirkus... Do deseti kilometrů jsou Teplické skály, Hvězda, Ostaš a tam 10 lidí. Samá propagace, propagace, proto tam všichni jedou a neví, že to samé je na dalších třech místech okolo... Jinak pro Polsko by pomohla vyšší propagace vlaku z Walbrzychu, ten jezdí kvůli Polákům.

3 1
možnosti

tak staci zavest bilety (poplatky, vstupenky - polaci do Krkonoš chtějí vstupné, češi nikoliv - viz. Sněžka), placené parkoviště a vstupné spolehlivě část lidí odradí....

1 2
možnosti

to už tam dávno je, a i když to není uplně levné tak na množství lidí to nemá moc vliv.

3 0
možnosti