Dresy pro turnaj pod pěti kruhy opět navrhl oděvní gigant Nike a jako tradičně se musel vypořádat s olympijským zákazem použít loga jednotlivých národních hokejových svazů.
To jsou ovšem patrně jediná pojítka s minulostí.
V Nike se totiž rozhodli nahlédnout na design hráčských „uniforem“ vskutku inovativním způsobem a za pomocí moderních technologií přichystali unikátní kreace.
Pro řadu novinářů i fanoušků příliš odvážné, pro další zase jednoduše nehezké. Napříč sociálními sítěmi se šíří vlna rozporuplných reakcí, dresy si našly spíše umírněné kritiky, než bezbřehé zastánce.
Například na Slovensku píší o nové sadě trikotů jako o zklamání. Výsledná dojem už nezachránil ani chytrý detail s nápisem v límečku „Spolu pre hokej“.
Respektovaný web The Hockey News hodnotí slovenské dresy jako jedny z nejméně povedených, přičemž vyčítá tvůrcům malý prostor, který dostal státní znak.
Další námitkou je pak svítivě modrý lem kolem ústředního nápisu.
České trikoty dopadly ve stejném žebříčku lépe, patří jim „bramborová“, tedy čtvrtá příčka (zvítězili Švédové se svou nepřekonatelnou žlutomodrou kombinací tří korunek).
„Modrá a bílá perfektně narušují velkou plochu pokrytou červenou barvou. Státní znak Česka je, podobně jako ten ruský, pro hokejový dres ideální,“ hodnotí Jared Clinton.
Všechny sady spojuje logo Nike s chromovým efektem a také výrazná barevnost, různých odstínů bylo docíleno za použití kaskádovitého gradientu.
Jedním z cílů návrhářů bylo, aby výsledné trikoty byly co nejlehčí. Šetřilo se na výšivkách, naopak přibyla síťovina. Gramy umazal rovněž speciální lehký a prodyšný materiál, ze kterého jsou jednotlivé kusy vyrobeny.
„Když sportovci vypadají dobře a také se tak cítí, podávají dobré výkony,“ píše se na oficiálních stránkách Nike.