V červnu roku 2018 se svaz odhodlal k odvážnému kroku, který vyvolal mezi fanoušky spoustu emocí. Především těch negativních.
Chtěli byste návrat státního znaku na dres hokejové reprezentace?
„Víceméně jsme negativní vlnu čekali. Pro lidi je to šok, ale až emoce opadnou, bude se líbit,“ řekl tehdy pro iDNES.cz Tadeáš Drahorád z agentury Go4Gold, který stál za vznikem „nového“ lva.
Nelíbil se třeba Ondřeji Pavelcovi, Petru Mrázkovi nebo Davidu Pastrňákovi, kteří dres veřejně kritizovali.
A nyní se možná dočkají satisfakce.
Pardubice slavily v úterý večer sté výročí od vzniku klubu, galavečera se zúčastnil i prezident svazu Hadamczik.
Vystoupal na pódium, v ruce držel schoulený dres. A pak pronesl: „Přijel jsem sem jménem Českého svazu ledního hokeje předat krásný dres. Říkám krásný, protože bych se k němu rád vrátil. Rád bych požádal výkonný výbor, abychom se vrátili k tomuto dresu,“ prohlásil.
Máme rádi státní znak. Krásné dresy, které se na olympiádě pletou |
Svaz se k rebrandingu rozhodl z jednoduchého důvodu - vydělat peníze.
Státní znak totiž nelze autorsky chránit, proto mohla jakákoliv společnost vyrábět dresy nebo suvenýry se státním znakem a profitovat z toho.
„Jen v případě dresů, fanouškovských šál a podobně se odhady černého trhu pohybovaly nad 10 miliony korun ročně,“ vyčíslil loni v červnu pro iDNES.cz mluvčí svazu Zdeněk Zikmund.
A hned v prvním půlroce svaz hlásil nárůst v prodeji suvenýrů o více než 40 %, při nejbližším světovém šampionátu 2019 profitoval ještě o mnoho více.
„Pokud se srovnají tržby na kamenných prodejnách či na e-shopu v období týdne před mistrovstvím světa a prvních tří dnů MS, tak evidují nárůst o 230 % oproti minulému roku,“ řekl pro iDNES.cz Petr Nitsche z marketingové agentury BPA.
Českému hokeji se změna dresu vyplácí, firmy však stále parazitují na znaku |
Právě špatné nakládání s penězi kritizuje nástupce Tomáše Krále v křesle šéfa hokeje Hadamczik ze všeho nejvíce. Proto je minimálně zvláštní, že by orodoval za změnu k méně vydělávajícímu.
Nákupy v Pařížské, drahé výstroje, přehnaný nájem za luxusní Síň slávy. To všechno svému předchůdci vyčítá. „Za sedm let jsme za Síň slávy zaplatili 107 milionů. Navíc jsme smluvně vázaní a nevíme, jak dál,“ vykládal na tiskové konferenci, kde hodnotil vypracovaný audit.
KOMENTÁŘ: Spasitel, nebo oportunista? Rozporuplný půlrok Hadamczikovy vlády |
Nesmyslné byly údajně investice i například do vozového parku. „Naším partnerem je Škoda, přitom koupili třeba Porsche Cayenne v hodnotě kolem deseti milionů. A to je hodně nestandardní,“ bouřil se někdejší reprezentační kouč.
Šetřit a vydělávat. Dvě činnosti, kterými se chce Hadamczik prezentovat. Ale návrat ke staré podobě dresů nepředstavuje ani jedno.