Diskuse k článku

Gretzky, Makarov, Richard... Patří mezi nejlepší útočníky i Jágr?

Podle kanadského časopisu The Hockey News je Jaromír Jágr až čtvrtým nejlepším pravým křídlem za Howem, Richardem a Lafleurem. Vešel by se do nejlepší desítky útočníků všech dob? Podle žebříčku MF DNES ano.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

grw

A co nejlepsi golman?

http://www.youtube.com/watch?v=kGhs6ZdCJso

Mario byl tehda asi trochu prekvapenej ;-)

0/0
14.2.2012 17:52

sedlak ve svete

Doba komunisticke blokady

Jen si vzpomenu na knihu Petera Stastneho. Kdyz clovek vynecha to jeho nacinalisticke blaboleni, tak je tam jasna ukazka toho jak by vypadala NHL nebyt komunistu. Pokud se bratri Marian, Peter a Anton Stastni dokazali prosadit a predtim v CSSR patrili k prumernym reprezentantum, tak je asi otazkou co by dokazali jini. Docela by mne zajimalo, jak by se prosadil treba takovy Milan Novy.

0/0
14.2.2012 16:19

sme_duro

neviem co tu riesite

1 .Najlepsi hrac vsetkych dob je Gretzky. Na keby (Mario...) sa nehra. Napr. co keby Gaborik nemal zranenia? bla bla bla

2. Jagr patri medzi najlepsich hracov v historii NHL (v historii hokeja vobec). O tom niet pochyb. Aj ked nie je najlepsi, medzi totalnu spicku patri. To uz je jedno ci je treti, stvrty alebo desiaty, to sa tazko porovnava. 

Mimochodom, ked sa spomina Makarov, tak historicky najlepsia patka, bola znama ruska patka Kasatonov Fetisov Makarov Larionov Krutov. Nieco take som v zivote predtym ani potom nevidel...

+1/0
14.2.2012 13:02

sme_duro

Re: neviem co tu riesite

este otazka pre mladych: kto to bol KACATOHOB? :-)

0/0
14.2.2012 13:04

Doktor.bota

Re: neviem co tu riesite

gáborík?;-D good joke, tady se bavíme o úplně jiný kategorii hráčů

0/0
14.2.2012 13:48

sedlak ve svete

Re: neviem co tu riesite

Ruska petka byla sice vynikajici, ale dovolim si rict, ze v penguins meli lepsi borce.

Utok Ron Francis-Mario Lemieux-Jaromir Jagr a v obrane Paul Coffey a Larry Murphy predci ruskou petku. Bohuzel to takhle bylo jen kratce. Ale to je dane NHL.

Pro rusy hovorila CSKA a jeji baza, kde spolu travili dlouhou dobu. Jako jednotlivci se uz pak tolik neprosadili. To neubira na tom, ze parti mezi skvele hokejisty, ale nebyli nejlepsi petkou vsech dob.

+1/0
14.2.2012 14:14

LojzaHadamczik

SROVNÁVÁNÍ NESROVNATELNÉHO

V každé dekádě se hrál úplně jiný hokej, vyvíjí se taktika a fyzická příprava, hokejová pravidla, technické vybavení hráčů (brusle a hokejky dnes a před 40ti lety...) atd,atd. Navíc nesmí nikdo zapomenout, že hráči z východu neměli skoro žádnou možnost být konfrontováni s Top hráči NHL, pakliže nechtěli emigrovat. Takže se ti nejlepší Rusáci i naši ze 60-80let do NHL nedostali. My měli zase naopak smůlu, že ty nejlepší Top hráče NHL z té doby jsme nemohli vidět "naživo". Takže i naše vidění hokeje je hodně zkresleno. Navíc Kanadské poháry také nebyli objektivní. Kanaďani se sešli těesně před turnajem, kdežto Rusové i naši spolu trénovali a hráli několik let skoro beze změn.... I tak si myslím, že Gretzky byl nejlepší a Jágr do Top10 patří také.!!!!

+1/0
14.2.2012 11:58

indurain1972

PLAYOFF

nějak moc jsem nhl nikdy nesledoval, jedině snad play-off a tam mi Jágr připadal vždy poloviční

+1/0
14.2.2012 10:35

Paulcoff

Gretzky a Spoluhráči

Např. v sezóně 1980/1981 rozdíl mezi Gretzkym a druhým nejlepším hráčem z týmu propastných 107 bodů. Gretzky 92 gólů, drýhý v pořádí 38 gólů. Rozdíl tedy 54 gólů. Takovéto rozdíly se v historii ligy nikdy neopakovali.

odkaz na statistiku:

http://www.nhl.cz/index.php?akce=stats&raz_jmeno=&raz_team%5B%5D=17&raz_sort=-12&raz_novacek=0&raz_pozice=OU&raz_narodnost=&raz_aktivni=0&raz_sezona=1981&raz_pocet=20&raz_sezona_druh=ZAKLAD&poprve2=true

0/0
14.2.2012 9:17

pan_Feroslav

jednoznačně Makarov

[>-] R^ [>-] R^

+1/0
14.2.2012 9:02

gessel

Najlepší je Le mieux, o tom sa nedá ani diskutovať

0/0
14.2.2012 8:45

Edmund Černá Zmije

Další anketa srovnávající nesrovnatelné

Směšnější je akorát když srovnávají ve fotbale současné útočníky a Pelého. :-P

0/0
14.2.2012 8:17

rapollo

Hospodští vlastenci

A jéje, hospodští vlastenci se probudili a klikají jako zběsilí. Přitom většina z nich neviděla jediný zápas NHL, protože jinak asi těžko mohli hlasovat tak hloupě. Jágr určitě patří mezi nejlepší útočníky všech dob, ale Gretzky je ještě o třídu výš. Tak fenomenální hokejista už se patrně nikdy nenarodí. A na rozdíl od Jardy předváděl špičkovou hru stabilně mnoho let. GRETZKY JE PROSTĚ NEJLEPŠÍ HOKEJISTA VŠECH DOB, PROSŤÁČCI!

+1/0
14.2.2012 8:13

další vůl co nevydržel ty kecy

Re: Hospodští vlastenci

Jsi asi velký odborník, Gretzky je určitě nejúspěšnější hokejista, ale Mario byl nejlepší!

0/0
14.2.2012 9:09

tomasay

Re: Hospodští vlastenci

až jste si prdnul, že?

0/0
14.2.2012 10:21

lybos88

Re: Hospodští vlastenci

souhlasím s Vámi Gretzky je jen jeden. Ovšem nechápu proč urážíte ostatní lidi za jejich názory, i když jsou i podle mého názoru mylné.R^

0/0
14.2.2012 11:42

Two-by-four

Re: Hospodští vlastenci

Mozna se mohl vyjadrit diplomaticteji, ale jinak ma pravdu. Ono totiz kdyby byly jen mylne, tak by to tak nevadilo, ale v tomhle pripade se zda ze je to kriklave neobjektivni, hranici opravdu az s sovinismem.  Takze silnejis vyrazy jsou mozna i omluvitelne.  Jinak tezko rozhodovat mezi Gretzkym a Lemieux. V absolutnich cislech (diky talentu ale i dlouhe kariere) je W.G. jasne nejlepsi.  Pri zprumerovani na zapas by to asi v mnohych statistikach vyslo ve prospech M.L. Mel jsem moznost videt hrat oba a myslim, ze Mario byl nejlepsi hrac vsech dob ale jeho kariera byla kvuli nemoci relativne kratka. Kdyz byl Mario na lede, tak dominoval vic nez W.G.  Mario mel krome vynikajiciho talentu a prehledu na lede (naprosto srovnatelne s W.G) jeste i fyzickou vyhodu (vetsi a pritom i vyborny bruslar).  Nicmene chapu, ze uplne jednoznacne to rict nikdo nemuze, protoze jedntlive statistiky nejsou uplne vypovidajici a je treba brat vsechny faktory dohromady jako celek (posuzovt hrace komplexne).

0/0
14.2.2012 15:06

Two-by-four

Re: Hospodští vlastenci

A samozrejme to komplexni porovnavani hracu je obtizne, a nikdy nemuze byt uplne objektivni.  Ale to, aby Jagr jednoznacne vyhral anketu pred WG. a ML je naprosto neobjektivni.

+1/0
14.2.2012 15:09

herbiraff

Cimrman

Kdyby byl v anketě Cimrman, bude určitě taky lepší, než GretzkyR^;-D

0/0
14.2.2012 7:54

p393

Gretzky jenoznačně nejlepší hráč všech dob

Gretzkyho nemůže nikdo nikdy dohonit. To co on předváděl se už nebude nikdy opakovat. A říkat že někdo byl horší když hrál před 40 lety je taky blbost. Pořád to byla hra muž proti muži a on byl prostě lepší než všichni ostatní. Byla zároveň jiný výzbroj brusle hokejky takže ta hra tomu odpovýdala. Zkoušel jste si někdo bruslit v kožených bruslích s těma starýma nožema na těch prostě nemůžete být stejně rychlý jako dnešní hráči. A se sukovycí v ruce taky nevystřelíte 160km/h. Přes 3000 bodů hovoří jasně pro Gretzkého. Ale kdyby Jarda nehrál 3 roky v Rusku už mohl být druhý v historických tabulkách NHL. !!!!!!

+1/0
14.2.2012 7:40

sepík

Názor.

Nemám rád moc srovnávání ,ale jen můj osobní názor. Když si pustíte na youtube TOP 10 Jágra a vidíte jaké zápasnické chvaty musel umět aby mohl skórovat a pak si pustíte TOP 10 Gretzkého, který měl nejlepší fazónu v éře kdy Edmonton vyhrál několikrát Stanley Cup, je vidět obrovský rozdíl v hře tělem a osonbním bránění.Takže kdyby hrál Jágr nebo i Lemioux v době Gretzkého, možné bychom se divili, kdo by byl Great One.

Pokud by srovnávali kanadští novináři Jágra s Gretzkým a Lemiouxem,tak bych to viděl jako odpovídající porovnávání nejlepších hráčů své doby, ale pokud ho srovnávají s těmi dalšími, tak to je opět ta jejich kandsko-americká nabubřelost.

0/0
14.2.2012 6:57

ljuke

Re: Názor.

ono se staci podivat na pocet golu a pocet presilovkovych, gretzky ma mnohem vetsi pomer golu ze hry 5na5 k presilovkovym nez vsichni soucasnejsi hraci, takze je jasny, ze tenkrat misto obrancu staveli do hry kuzely

mario ma taky lepsi pomer golu/nahravek (gretzky ma az nezdrave moc asistenci a hlavne v dobe, kdy asi jeste nebyly vsude kamery = smrdi to, staci si vzpomenout, jak se fixlovalo v extralize, druhy asistence prakticky u kazdyho golu pro nejproduktivnejsiho hrace domacich i kdyz sedel davno na stridacce)

0/0
14.2.2012 7:12

Elohim

Re: Názor.

Souhlas. Navíc Gretzky měl jednoznačně nejlepší spoluhráče. Lemieux hrál ze začátku v Pittsburghu s naprostým odpadem. Gretzky měl Kurriho, Messiera, Tikkanena, Coffeyho....

0/0
14.2.2012 8:28

Paulcoff

Re: Názor.

Lemieuxovi spoluhráči: Jágr, Francis, Stevens, Murphy, Coffey, Trottier, Recci. Všechno hvězdy v době, kdy Pit vyhrál Stanley Cup.

0/0
14.2.2012 9:07

ljuke

Re: Názor.

to uz ale mario mel par let za sebou, a tezko mohli hrat zaroven s gretzkym a lemiuxem (coffey napr.)

0/0
14.2.2012 9:23

Doktor.bota

Re: Názor.

jágr hvězda v době výhry SC nebyl a nejsem si jistej, jestli už byl v PITT kevin stevens. ale jinak jo

0/0
14.2.2012 13:52

ljuke

koukam na statistiky, kdy to gretzky valcoval v edmontnu

a je to dost podezrely: nejdriv v edmontnu a pak v la

sezona 80-81, 164 bodu, nikdo dalsi z edmontnu v top30 bodovani, az 35. jari kurri se 75 body                        sezona 81-82, 212 bodu, anderson 105, messier 88                                                                                                   sezona 82-83, 196 bodu, messier 106, kurri 104, coffey 96

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ sezona 88-89, 168 bodu, nicholls 150, robitaille 98

sezona 89-90, 142 bodu, nicholls 112, robitaille 101

bud hral v edmontnu neustale a jenom se kolem nej tocil zbytek tymu (a to neberu v potaz, ze messier byl navic taky centr) nebo pulku bodu v dosahnul tak, ze gol dal a jeste si na nej sam prihral?

0/0
14.2.2012 3:18

ljuke

Re: koukam na statistiky, kdy to gretzky valcoval v edmontnu

a k ankete, nejlepsi mario (kdyby ho nedecimovaly zraneni, tak byl snad jedinej, kdo moh gretzkyho ohrozit, navic s karierou na vrcholu v zabetonovanych 90kach)

gretzky (asi byl robot, kdyz vidim ty cisla a ani docela nadprumerny hraci ve stejnym tymu ho nezvladli stinovat, natoz stihat, ale srovnani 80. vs 90. leta, to byl jeste porad spis balet, nez soucasnej hokej)

jarin nejlepsi pravy kridlo, lize dominoval v dobe, kdy brankari zaplnovali vetsinu branky a systemu hry kralovala past stredniho pasma ala nj  (nakej lafloler, to snad nemysli nikdo vazne, a richards + howe hrali v uplnym praveku a statistiky buhvinic, cca bod na zapas, a to tenkrat neexistovaly obrany, natoz brankari)

+1/0
14.2.2012 3:30

emanuell

Re: koukam na statistiky, kdy to gretzky valcoval v edmontnu

myslis ze je to o statistikach jen? ze meli v praveku jen bod na zapas? tak proc tu anketu vubec delaj? staci vziz kanadsky body a seriadit to a mas nejlepsi hrace vsech dob ne?

0/0
14.2.2012 9:05

ljuke

Re: koukam na statistiky, kdy to gretzky valcoval v edmontnu

mozna bys mel zkusit nejdirv porozumet napsanemu textu, nez ho zacnes komentovat

0/0
14.2.2012 9:19

emanuell

Re: koukam na statistiky, kdy to gretzky valcoval v edmontnu

smi to nandal

0/0
14.2.2012 11:15

odlisny

víte jak by tahle anketa vypadala na ruských stránkách?

1. Makarov

...a pak dlouho nic

0/0
14.2.2012 2:00

waltr pašák

Re: víte jak by tahle anketa vypadala na ruských stránkách?

kdepak:

1. Putin

.....dlouho nic

2. Makarov,3. Tichonov,opet dlouho nic,4.-6. Malkin, Ovečkin, Kovalčuk,7. Gretzky,...:-)

+2/0
14.2.2012 13:39

LojzaHadamczik

TAHLE ANKETA NA KONCI ČLÁNKU JE TOTÁLNÍ HLOUPOST!!!

Asi si redaktor hraje na nacionalistu. Na Gretzkého nikdo nikdymít nebude, to byla vlastní liga... Faktem ale je, že srovnávat hokej  různých dekád - 50, 60, 70, 80 léta s léty 90učasností je hloupost. Pravda je, že do 80let bylo v NHL jen pár Evropanů. Buhví, jak by se dnes prosazoval Howe, Orr, Lafleur, Richards atd..... Mimochodem, když jsem nedávno koukal na MS 1977, tak si myslím, že tehdejší "hvězdy" s tehdejšími dovednostmi by v dnešním hokeji hráli sotva 1-2-ligu (Chomutov, Kadaň, Jablonec, Benešov atd.);-)

+1/0
13.2.2012 23:20

LojzaHadamczik

Re: TAHLE ANKETA NA KONCI ČLÁNKU JE TOTÁLNÍ HLOUPOST!!!

... a čtenáři jsou také hlupáci, když si myslí, že Jágr (všechna čest a respekt vůči němu) je nejlepší útočník všech dob...

+1/0
13.2.2012 23:21

Roob

Re: TAHLE ANKETA NA KONCI ČLÁNKU JE TOTÁLNÍ HLOUPOST!!!

Jarda rozhodně patří mezi nelepší útočníky hokeje,kdo byl absolutně nejlepší je težké zodpovědět, ale Jarda je jedním z nejlepších.

0/0
14.2.2012 2:11

Roob

Re: TAHLE ANKETA NA KONCI ČLÁNKU JE TOTÁLNÍ HLOUPOST!!!

.. v 90 letech byl asi nejlepší ze všech, podle zámořských komentátorů nejlepší hokejista ve hře jeden na jednoho.

0/0
14.2.2012 2:16

kotěnočkinrusakov

a

a nebyl náhodou Gordie obránce?

0/0
13.2.2012 23:11

John.Abruzzi

Re: a

Nebyl. Nepletes si ho s Bobby Orrem?

0/0
13.2.2012 23:12

LojzaHadamczik

Re: a

ááá, pán je docela hlupák, když tohle neví;-D;-D;-D

0/0
13.2.2012 23:22

skiman11

Re: a

Tak určitě nějaký Gordie obránce byl!;-€

0/0
13.2.2012 23:25

John.Abruzzi

Cesi, budte objektivni

Anketa je zkratka trapna a neobjektivni. Jagr je jiste vynikajici, ale nejlepsi byl a navzdy bude Gretzky. A basta. Zadny argument moje tvrzeni nevyvrati. To zkratka nejde. Ani Howe, ani Lemieux lepsi nebyli. Natoz Jagr.

0/0
13.2.2012 23:08

Tlumecek

Volím Jardu

Ne proto,že by byl fakt nejlepší,ale proto,že jsem Čech a jsem hrdej na to,že máme takovýho hokejistu a nebudu přece volit někoho z ciziny. Už vidím Rusa v Rusku,nebo Němca v Německu,jak volí že lepší sportovec je Čech než jejich hrdina......

+1/0
13.2.2012 22:58

william brennan

Re: Volím Jardu

Správně, jsem Čech, proto nepochybuju o tom, že Jiráček je lepší než Messi.R^[>-]

+3/0
13.2.2012 23:02

Řidič Tatry 148

Re: Volím Jardu

Depa... Jiráček je lepší než Xabi Alonso. Lepší než Messi je přece Pilař

0/0
14.2.2012 9:49

sedlak ve svete

Re: Volím Jardu

Urcite umi lip marias. :-)

0/0
14.2.2012 14:17

Simin

Volím Maria

a to z jednoho prostého důvodu - ať už byl Gretzky skvělý jak chtěl (a já jen strašně moc uznávám), měl "relativně! osudem umetenou cestu - nikdy nebyl vážně zraněný atd....Mariův talent byl celou kariéru těžce vykoupen zdravotními patáliemi toho nejhoršího ražení....a dominoval - nejvíc mě uchvátil když po 3 měsících ozářek a chemoterapie vlétl na led - bez tréninku, bez přípravy - prakticky přímo z lože - a rozebral Philly na jejím ledě (skončilo to 5:2, on dal 3 goly a další 2 nachystal)....no comment :)

Co se týče Jardy, tak je dle mého soudu rozhodně patří do top 5...útočníků historie...nejlepší Evropan bez diskuze (následován Forsbergem)...nebýt Omsku - při takovém bodovém přídělu, který by se držel při zemi, stejně by byl jediným spolu s Gretzkym, kdo nasázel přes 2000 bodů ..navíc neměl první sezony "umeteno" jako Gretzky a Lemiux - hvězdy draftu....byl to chlapík z divokého východu, který ušlapal cestu všem Ovečkinům a Sjominům a Kovalčukům (tehdy spolu s Bondrou a Fjodorovem)

+5/0
13.2.2012 22:33

william brennan

Re: Volím Maria

Maria léčili ozařováním, ne chemoterapií. V prvním zápase měl 1+1, v dalším zápase 0+0, pak 0+1. Potom ale chytil neskutečnou formu, viz:

http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8448782&view=log&season=19921993

0/0
13.2.2012 22:37

Votočka

Mario

Já myslím, že Mario. Gretzky byl výborný, ale myslím si, že kdyby Mario Lemieux odehrál více zápasů /byl pořád zraněný), tak by jej i v těch bodech předstihl. Zároveň ...asi se nesmí zapomenout, že každou dobu se hrál jiný hokej, jak za Richarda, tak Gretzkyho a jiný se hraje dnes. Všichni byli/jsou skvělými hráči. No, v každém případě asi trošku soudnosti by neškodilo hlasujícím. To, že má Jarda narozky (všechno nejlepší přeji), to že je "náš" kluk, tak ještě nemusí vést k tomu, že je také nejlepší z toho výběru. Nebo zde hlasují pouze mladší generace, které nepamatují Gretzkyho, Lemieuxe a další ...pak bych to vlastně chápal. :-)[>-]

0/0
13.2.2012 21:12

LojzaHadamczik

Re: Mario

My měli hlavně smůlu, že nám bolševik neumožnil sledovat v TV hokej v dobách největší slávy Gretzkého (80.léta). Bez diskuze byl nejlepší on. Už jen co se týká průměru bod/zápas. A navíc byl asi o 15cm menší než Lemieux, což v tehdejší době "řeznického hokeje" mohl být velký handicap;-D

+1/0
13.2.2012 23:25

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Najdete na iDNES.cz