Anketa: Proč jsou v extralize nízké návštěvy?
Na oba pražské týmy chodí kolem čtyř tisícovek diváků. "Ale já jsem s takovými čísly počítal. Září je pro nás vždycky slabší. Čekám, že se to od října zlepší," přemítá sparťanský šéf Luboš Koželuh.
Podobný názor má i slávistický obchodní manažer Ladislav Blažek. "Zkraje sezony jsou návštěvy vždycky špatné. V předchozích letech jsme je měli ještě horší."
Ovšem to Slavia nemívala tak skvostný start do sezony. Teď po sedmi kolech vede extraligu, doma je neporazitelná, navíc střílí spoustu gólů. Vede ligu, může nabídnout i jména, která by měla táhnout: Bednář, Duda, Beránek, Vlasák... Kde je tedy chyba?
Problém? Praha nabízí mnoho možností
"Tohle je specifický problém Prahy. Lidé tu mají spoustu možností, jak využít volný čas. Krásné počasí je potom láká spíš do přírody, nebo na chalupu. Věřím, že časem lidí přibude," vypočítává Blažek.
Slavia se však po loňském přestěhování do Sazka areny mohla pochlubit druhou nejvyšší návštěvností v soutěži.
"To je pravda, ale také tu působili hráči z NHL. Lidi zajímalo, jak nová hala vypadá a jít na hokej pro ně byl nejlevnější způsob, jak se do ní dostat. Nadšení už opadlo, skončila výluka a je teprve začátek ročníku," říká slávistický manažer.
Deset tisíc diváků? Bohužel jen přání
To nový sparťanský kouč Jaromír Šindel v létě vyjádřil přání, aby do Holešovic chodilo deset tisíc diváků. Je to vůbec reálné? "Když mám být při zemi, musím přiznat, že ne. Budu spokojen i s průměrem šest tisíc," tvrdí Koželuh.
Sparta se fanoušky snaží nalákat. Naposledy jim nabídla speciální bonusové karty, které jejich držitelům poskytují řadu výhod. Viditelný výsledek to však přes krátkou dobu existence nabídky nepřineslo.
|
"Naše nabídka také není špatná," tvrdí slávistický obchodní manažer Blažek.
Není ovšem příčinou nižší návštěvnosti příliš drahé vstupné? Vždyť do Sazka areny stojí lístky od sto sedmdesáti do dvě stě desíti korun.
"Nemyslím si, že je to otázka peněz," překvapí rychlou odpovědí Blažek. "Z ceny lístku se hradí doprava na stadion (klub má smlouvu s Dopravním podnikem - pozn. aut.), odečítá se DPH a několik dalších nákladových položek. My jako klub pak ze vstupného máme pouhých třicet korun. Níž můžeme jít těžko," vysvětluje a vzápětí podotkne:
Využijte výhod fanklubu, radí Blažek
"Fanoušci mají možnost stát se členem fanklubu. Potom se na hokej dostanou za devadesát korun. A to už je velký rozdíl. Bohužel ale tuhle možnost moc lidí nevyužívá."
Slávistický fanklub má šest set třicet členů a do dvou sektorů, které jsou pro něj v hale vyhrazené, se vejde pět set sedmdesát lidí. Ty jsou však většinou poloprázdné.
"V posledním roce jsme se rapidně rozrostli. Ještě když hrála Slavia v Edenu, byla nás vlastně jenom skupinka nejvěrnějších. Vstupné je sice výhodné, ale lidi téhle výhody využívají hlavně při atraktivních zápasech," říká místopředseda fanklubu Lukáš Hykš.
Fanoušci si na vstupné stěžují i ve Zlíně
Zdá se, že Pražané jsou opravdu zhýčkaní. Jak jsou na tom třeba ve Zlíně?
"Spokojení nejsme, ale zatím je na konkrétní resumé brzy," tvrdí tiskový mluvčí klubu Přemysl Vícha.
I na Moravě si však fanoušci stěžují na předražené vstupné. "Lidi si na ceny vstupenek budou stěžovat vždycky. Snažíme se jim vyjít vstříc, lákáme je na doprovodné akce, ale bez výsledku. Držet trend, který nastavily Pardubice, je hodně těžké," prohlašuje Vícha.
"Spíš mě mrzí, že se loni víc nevyužilo toho, že tu byli hráči z NHL. Měla se udělat větší kampaň, ale agentura BPA vypracovala studii o návštěvnosti až po sezoně. To už bylo k ničemu."
Zlín loni nedokázal vyprodat stadion. Mužstvo, které obhajovalo titul, se v nabité soutěži probojovalo až do finále, ale ani tehdy se hala do posledního místa nezaplnila.