"Ale ti, co přišli, hlavně kotel, udělali lepší atmosféru, než byla na zápasech Tampy s New York Rangers," poznamenal Vladimír Růžička po výhře svého týmu 4:2.
Spokojený ale nebyl. "Co k tomu říct? Zápas by si zasloužil osm tisíc diváků. Aby byl plný spodní prstenec haly," řekl.
Když hlasatel oznámil počet 4 108 diváků, ozval se ze spoře zaplněných ochozů pískot. Kromě našlapného kotle za brankou převládaly prázdné sedačky. Problém? Drahé vstupné.
Nasadit na premiérový duel nové a neznámé soutěže vstupné ve výši 700 a 350 korun byl hazard. Slavii nevyšel. Dá se jenom spekulovat, jakou partii by týmy v O2 aréně odehrály, kdyby byla víc zaplněná a atmosféra byla hokejovější.
Ti, co do haly dorazili, si za své peníze užili kvalitní podívanou: solidní hokej plný nasazení, obraty ve skóre, díky kotli slávistů i s dobrou atmosférou. Ale pohled na prázdná sedadla dojem kazil. Škoda.
"Bohužel je to tak. Musíme poděkovat těm fanouškům, co přišli," řekl hrdina duelu Roman Červenka, který zápas dvěma góly a asistencí zlomil na stranu Slavie.
Přitom Liga mistrů má co nabídnout. Hraje se na čistém ledě bez reklam, které plochu hyzdí při extralize, nastupují proti sobě kvalitní týmy. I na dresech hokejistů Slavie a Linköpingu dominovala pouze loga se lvem. Žádný bruslící billboard!
Náboj duelu Slavie s Linköpingem dodával i souboj českých trenérů a někdejších kolegů na reprezentační střídačce Slavomíra Lenera a Vladimíra Růžičky. Linköping také nebyl zcela neznámým týmem, vždyť v jeho sestavě hrají Jan Hlaváč a Jaroslav Hlinka, sparťané ve službách švédského týmu.
Jenomže ani tato lákadla nezafungovala a snad ani nemohla. Švédská hokejová liga je v Česku neznámá. Linköping prostě nemá mezi fanoušky jméno jako přední fotbalové kluby, které do Česka přijíždějí na pohárové duely.
Slavia bohužel svojí cenovou politikou k propagaci nové a kvalitní soutěže nepřispěla. Jak zareaguje před duelem s Curychem, který se hraje ve středu 3. prosince? Vzhledem k tomu, že už jsou lístky v prodeji, to nebude snadné. Ale i proto, že jde o soupeře z pohledu českého fanouška méně atraktivního než švédský Linköping, měli by se ve Slavii zamyslet.
"Zeptejte se pana Blažka," odkázal Vladimír Růžička na ekonomického manažera klubu. Právě na něm bude rozhodnutí, co Slavie udělá, aby do haly nalákala více fanoušků.