Úterý 21. ledna 2020, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 21. ledna 2020 Běla

Diskuse k článku

Gay tučňáci z Austrálie jsou vzorní rodiče, starají se o druhé vajíčko

Už druhé vajíčko si vzal do péče světoznámý pár samečků tučňáka oslího ze zoo v Sydney. Sphen a Magic alias Sphengic už jedno mládě odchovali a teď čekají, zda se jim poštěstí s jeho mladším bratříčkem či sestřičkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a28r56t24i15n 32P33e32t72v23a21d 4440549457552

Je to takový zavedený omyl, že homosexualita je běžná mezi všemi živočichy.

Ve skutečnosti zvířata homosexuální být nemohou, protože neznají sex. Znají pouze pohlavní resp. rozmnožovací pud, který vede ke kopulaci. Člověk je jediný živočich, který pohlavní pud nemá, protože ho k ničemu nepotřebuje: nikdo z nás se nerozmnožuje pod tlakem instinktů, ale z racionálního rozhodnutí. Proto jsme také jediným živočišným druhem, který nemá nic podobného říji.

A sex je možná právě metamorfovaným pozůstatkem zaniklého pohlavního pudu. Je ovšem součástí lidské kultury: k rozmnožování žádný sex nepotřebujeme. K tomu nám stačí tatáž kopulace, jakou se rozmnožují všichni savci, a ke které příroda dostatečně vybavila každého člověka, bez ohledu na jeho sexuální orientaci. Proto také homosexuálové i bez těch vynálezů několika posledních desetiletí - à la asistované oplození nebo surrogátní matky - vždycky měli vlastní děti, a mají je stejně jednoduše i dnes.

---

Podstatou "homosexuálních" projevů u zvířat není sexuální dráždivost, ale vyjádření dominance - tedy určení sociální hierarchie. Nejčastěji k tomu dochází mezi samci společenských druhů, ale mohou se tak vůči sobě chovat i dvě samice, nebo může dokonce samice (pseudo)kopulační aktivitou naznačit svou převahu nad samcem. Znal jsem jezevčíka, který takhle vystupoval i vůči lidem - kupodivu výhradně mužům, a k zoufalství majitelů přitom dokázal i ejakulovat na botu nebo nohavici postiženého.

---

Jen u některých vyšších primátů byly pozorovány i jisté náznaky sexuálního chování, připomínající libidinózní dráždění "erogenních" zón, které nesměřovalo ani k oplodnění, ani k manifestaci společenské hierarchie, ale pouze k vyvolání příjemných zážitků.

0/0
19.11.2019 12:35

O68n49d62ř92e19j 65N12o61v56á42k 9147984709249

Homosexualita a homosexuální chování se u zvířat vyskytují běžně a napříč druhy.

No, sledoval jsem nedavno prirodovedny zahranicni porad, kde toto (pry) zkoumali po mnoho let. Zjistili, ze homosexualni chovani chovani vubec neni bezne a ze kdyz dojde k homosexualnimu styku, tak jenom jako nastroj ponizeni jednoho samecka druhym ... pri boji o samicku ...

+2/−1
14.11.2019 23:49

V49i32k11t56o87r 87Š57p17i20č66k16a 5202339139968

Tak chlapci , dokud nebudete tučňáky , na adopce zapomeňte ;)

0/0
14.11.2019 15:12

M45á39r34i52a 84K67r13a61j94č96í12r59o62v53i62č57o88v29á 4320111977712

0/0
14.11.2019 14:15

M21á53r87i67a 80K91r55a81j51č59í90r38o53v45i68č69o45v71á 4640631967942

Ani nahodou.

+1/−2
14.11.2019 14:14

M91á89r55i56a 57K22r52a62j43č83í74r43o41v62i40č40o79v44á 4790121517292

Ty musis byt mozgovy trust. Ty si co, ze si dovolis spochybnovat odbornikov? Su to roky sledovania, vyskumov. Priroda nie je dokonala a hlavne nie je zariadena podla nasich zelani, v tomto pripade tvojich. Predstav si, ze v nasich koncinach sa vyskytuju homosexualne psy. Spytaj sa ich majitelov, chovatelov, veterinarov. Dokonca hospodarske zvierata. Co keby si miesto primitivnych uvah trochu poguglil uvedenu problematiku?

0/0
14.11.2019 14:12

J17i12ř62í 33P13á52n59e62k 9656351162579

Kde to vajíčko ukradli?

+6/−3
14.11.2019 13:49

T55o91m74á90š 46K97u33c38h16a38ř 3937691708351

Bude i článek o tučňáčí pedofilii? Myslím, že tohle téma je dost opomíjeno. :-)

+5/−4
14.11.2019 13:16

M37i81c41h33a83l 62P25a89u47l35í49č54e59k 2283585895335

Tuším, že nedávno byl někde nějaký článek o tom, že zrovna tučňáci mají problém s rozeznáním pohlaví ostatních jedinců, takže samec je schopen se párovat s čímkoliv, co připomíná samici, takže klidně i se samcem, s mrtvým tučňákem (!!! nepoznají mrtvého od živého, takže nekrofilie je pro ně také přirozená), s kamenem apod.

+3/0
14.11.2019 14:06

V21i76k15t55o81r 83Š86p69i88č65k52a 5942779959338

No za chvilku to bude problém i u lidí , neb v Asii s tím už reálný problém mají .....(Morčata on the run: Thajská)

0/0
14.11.2019 15:18

O39n42d81ř33e34j 83N93o82v73á92k 9757844529209

To vypravel nejaky cesky sexulog, ze zkoumali, jak malo staci tetrevovi, kdyz to na nej prijde ... a z tela samicky ubirali a ubirali ... a prisli na to, ze mu staci jenom hlava samicky, aby se na ni pokusil vykonat pohlavni styk ....

0/0
14.11.2019 23:52

K58a77r78e86l 78N14o45v58á58k 8324351580496

A předpokládám, že mají lepší vzdělání než běžní heterosexuální tučňáci a jsou i lépe ekonomicky zajištění, takže vajíčku dají lepší domov než heterosexuální pár, ve kterém fotr dítě mlátí a matka chlastá, že jo? :)

+3/−1
14.11.2019 11:10

V95i91k36t33o93r 40Š70p58i35č88k26a 5182109869928

To že dva teplí bratři se budou ekonomicky doplňovat je jasné jako facka . Díky bohu moje sexuální orientace se dle prospěchu nemění ;)

0/0
14.11.2019 15:20

P21e72t18r 89M20a84r45š55o93u26n 5985188546356

A teď ještě jestli jsou opravdu gayové (po sexuální stránce). Nebo jen kámoši, či jen v zoo nemají dostatek partnerek, tak dělají svůj poloviční díl práce, protože "se nudí" (z páru se starají o vejce oba, takže přirozeně dělá jeden svoji poloviční část)....

Z článku to nevim

+2/0
14.11.2019 9:52

B96r32o74n11i57s44l42a76v 11G49a60b57r79y86š 2292539971

Teda zoufalost některých diskutérů nezná mezí. Tady se napíše o tučňácích, že se starají o vajíčko, a hned v tom vidí propagandu.

Divím se, že jsou vůbec schopní vytáhnout paty z domu, když nejsou schopni ztotožnit se s realitou. ;-D

+10/−6
14.11.2019 8:49

A62n94n45a 70R64a21d62o50v58á 8844167897779

Možná jen dozvuk reakce na "genderového specialistu", který včera inzeroval 40 pohlaví.... Divíte se tedy zbytečně. Ale možná se časem budete divit něčemu jinému.:-/

+8/−2
14.11.2019 9:00

B10r23o71n50i79s63l29a84v 34G84a45b75r39y41š 2882709341

Nebudu. :-)

0/0
14.11.2019 9:34

T87o74m17á96š 55K19u91c39h60a60ř 3197891948931

Nebude, on se na to těší..

+4/−1
14.11.2019 9:35

B83r91o93n59i82s57l65a25v 77G72a43b43r20y21š 2852299441

Jak to můžete vědět?

0/0
14.11.2019 10:06

T32o18m68á24š 81K11u12c92h26a25ř 3407871348671

A nemám pravdu? ;-)

+1/−2
14.11.2019 13:08

B33r25o94n50i81s55l49a93v 20G50a40b19r90y29š 2822759581

Samozřejmě, že nemáte. :-)

0/−1
14.11.2019 15:50

B29o49h74u88s54l71a84v 24D76u21š57e80k 5640495984465

Nebude. Ten už tu tvrdil i to, a uznávám, že mu to snad jen ujelo, že homosexualita je vyšší vývojový stupeň a heterosexuálové jsou jen překážkou. To bylo dobrý žraso.

+5/−2
14.11.2019 10:20

B83r19o74n85i94s89l78a62v 76G68a73b13r41y70š 2912119961

Hezky jste si to vymyslel. ;-D

0/−1
14.11.2019 10:38

B42o64h39u15s28l57a35v 49D77u95š40e71k 5820615694755

No táááák. Podle zkušenosti mám za to, že stačí to tu trochu rozjet a dozvíme se to zase. Ta vaše skupinka jde do hysteráku poměrně spolehlivě.

+4/−1
14.11.2019 10:44

B69r91o81n97i65s82l42a53v 83G20a90b94r25y49š 2722799861

Mé zkušenosti s Vámi říkají, že se taky dovedete rozjet a hysterčit. A to Vám stačí vidět jen moje jméno. ;-D

Moje skupinka? Já žádnou nemám. :-) Čili zase lžete, jako obvykle.

0/−1
14.11.2019 11:25

A87n62d51r65e80a 54Č14i56e37r69n49a 4113662451960

On myslí homosexuály jako skupiv ràmci lidské společnosti...

Takže pán nelže, jen vy máte delší reakční dobu.

0/−1
14.11.2019 19:47

B90r51o70n94i32s19l24a44v 97G55a71b74r72y25š 2582819791

Vy ji máte taky docela dlouhou, když Vám nedošlo, že si dělám legraci. ;-D

Samozřejmě, že lže. Jako já se neztotožňuju se všemi homosexuály, tak mí rodiče se neztotožňují s panem Duškem.

0/−1
14.11.2019 20:30

A89n97d12r73e81a 22Č27i35e11r52n61a 4363142831440

Prosím vás...obdivujte tučnáky, závist nezávist.

Co vám taky zbývá než výmluvy.

0/−1
14.11.2019 22:51

B19r34o59n28i58s31l19a91v 64G53a37b30r81y97š 2412819631

Tak se nevymlouvejte a berte realitu takovou, jaká je. Ale to je na Vás moc velké sousto, že?

Nemám tušení, o jaké závisti mluvíte. Zatím ale mluvíte z cesty. Obdivujte zvířátka, které se homosexuálně nechovají, ať si spravíte náladu. :-)

0/0
15.11.2019 9:22

T53o90m28á85š 54K97u88c76h87a82ř 3147821238901

Máte pravdu, lidé jsou neuvěřItelně vztahovační. A když tu zítra "náhodou" budou tři příspěvky o prospěšnosti migrace zvířat, zase budou zbytečně podezřívaví. ;-)

0/0
14.11.2019 9:35

M46i29c66h89a38l 16P34a32u61l41í76č91e81k 2263675885145

A to ještě když se naopak objeví články upozorňující na rizika migrace, jak dopadly národy, které byly cílem masové migrace, nebo jak to dopadlo se starým Římem v době, kdy se dekadentní společnost morálně naprosto rozložila. To by bylo také vztahovačných reakcí...

+2/0
14.11.2019 10:04

T28o54m29á54š 50K39u52c89h47a14ř 3297681538301

Takové články se tu ale neobjevují.

0/0
14.11.2019 13:09

B18r60o70n24i38s45l78a74v 90G34a47b65r94y34š 2222319951

A co Vám brání je napsat?

0/0
14.11.2019 23:46

D93a71v24i25d 77R93y46c27h73e26t60s84k25ý 9866271410710

To uz je trochu moc ne..

+9/−5
14.11.2019 7:53

M32a71r72e65k 96L74a75b82u75t54a 1639254913853

Copak, cévka se ozývá?

+2/−1
14.11.2019 11:51

Z94d23e91n97ě72k 59D58u93b45e91c30k91ý 3277144570408

Společný potomek to nebude ani náhodou.

+16/−7
14.11.2019 6:02

B48r31o78n77i91s49l97a33v 30G16a27b49r12y20š 2702729201

A to vadí? Spousta lidských párů nemá společné potomky.

0/−1
14.11.2019 8:46

Z11d67e98n30ě73k 35D42u98b72e23c78k30ý 3147544830648

Nevadí. Dokážu si představit, že se o mladé postarají vzorně a patřičně vychovají. Budou se cítit jako rodina. Ale to vejce snesla nějaká samička, takže jejich společný potomek to prostě není.

Já také vychovávám 2 dcery mé švagrové, která nejenže přišla o manžela, ale sama je těžce zdravotně postižená. Cítím za ně zodpovědnost i když nejsou biologicky moje.

+3/0
14.11.2019 9:15

B70r95o33n75i69s17l27a30v 51G10a48b38r51y75š 2942899191

Píšete "nevadí" a stejně to napíšete znovu. ;-D

Nikdo nerozporuje, že to vejce snesl někdo jiný. A nevidím žádný problém v tom, že to není jejich společný potomek. Stejně jako ve Vašem případě. To, že nejsou dcery přímo Vaše, neznamená, že je nebudete mít rád. U některých lidí je tomu naopak.

0/−1
14.11.2019 9:35

M30i54c92h56a71l 49P11a15u51l58í50č34e20k 2503845235945

Ale, ale pokud takováto situace nastane, tak to obvykle znamená, že je něco špatně a něco se stalo - rodiče zemřeli nebo jsou vážně nemocní, nebo jsou alkoholici/drogově závislí a o dítě se nejsou schopni postarat, nebo matka dítě nechce a odloží ho (to je také špatně) - prostě jde o řešení negativní situace, která předtím nastala. Když hasiči hasí hořící dům, tak je to také svým způsobem "dobře", ale zároveň jako celek je ta situace negativní (někde hoří).

+2/0
14.11.2019 10:02

B28r55o98n75i86s35l97a90v 13G52a82b42r59y44š 2702139351

No dobře. Takže s adopcemi dětí pro homosexuální páry tedy problém není. :-) Řeší se přece ta negativní situace, kdy se ten super úžasný a dokonalý heterosexuální pár, který má tu jedinečnou schopnost zplodit potomka, o něj neumí postarat.

0/−1
14.11.2019 10:39

M23i44c62h19a76l 49P60a35u68l11í74č70e10k 2753385865665

No, ne tak úplně. O opuštěné dítě se může klidně postarat i jiný heteropár, což osobně považuji za lepší řešení. Tudíž bych takové dítě nabídl napřed vhodným heterosexuálním párům, a pouze v případě, že by ho nechtěl žádný heteropár, tak bych začal hledat mezi homosexuálními páry - tedy osobně bych v takovou adopci povolil, ale jen v případě, že není jiná možnost (souhlasím s tím, že je lepší homosexuální pár než dětský domov).

Když to převedu na ten příklad s ohněm, tak pokud někde hoří a nejsou poblíž hasiči, tak je v pořádku, pokud začne hasit i amatér, ale skutečně jen jako nezbytná nutnost, obecně je lepší, pokud na to přijedou profesionální hasiči.

+3/−1
14.11.2019 10:59

B61r98o71n63i30s78l16a30v 72G58a97b61r67y26š 2902899491

Proč si myslíte, že heteropár bude vždycky lepší?

0/−1
14.11.2019 11:26

M47i59c98h59a64l 45P32a36u35l10í39č89e37k 2803825665315

Kvůli nabízené diverzitě (uvidí různé přístupy obou pohlaví bezprostředněji a intenzivněji, než kdekoliv jinde), rodinného modelu, které dítě může od mala odkoukávat a absorbovat s tím, že si nebude vytvářet v hlavě nějaké nesmyslné modely apod. Samozřejmě za předpokladu, že se jedná o harmonický pár, což tedy očekávám (pokud se jedná o přidělování a adopce dětí, že je nedají nějakým asociálům...)

+1/−1
14.11.2019 14:19

B56r14o50n35i51s80l42a40v 70G28a86b76r69y48š 2162549191

Jak je teda možné, že já jsem tu diverzitu rodinného modelu od svých rodičů neodkoukal, ale můj mladší bratr ano? Vychovávali nás stejní lidé, ve stejném prostředí.

0/−1
14.11.2019 16:58

D84a88n49i16e62l 48N17o27s97k51a 9790308435676

Homosexualita mezi zvířaty je běžná - u zvířat chovaných v zajetí (v ZOO)...

+4/−4
14.11.2019 5:13

J69a80n84a 58Š69r42á44m95č34í57k78o32v15á 3609188479

najděte si výzkumy z terénů - konkrétně u tučňáků je jich až až. A ti zoo neviděli ani omylem :)

+4/−1
14.11.2019 5:49

M33i68c50h31a36l 72P80a41u17l97í87č85e44k 2633435875905

No a jaký je podíl druhů zvířat s běžným homosexuálním chováním na celkovém počtu všech druhů zvířat?

+1/0
14.11.2019 9:51

M96a53r18k10é67t30a 94V48í52t53o52v80á 4148690835226

A není to jedno? I kdyby se homosexualita objevila jen u jediného dalšího živočišného druhu vedle člověka, je to důkaz toho, že je původu přírodního, nikoli projevem "dekadence lidské civilizace". Nebo snad ne?;-)

0/0
14.11.2019 12:53

M47i43c41h96a74l 27P48a53u22l77í37č34e46k 2173475235255

Jedno to samozřejmě není, protože malý výskyt znamená, že se jedná o anomálii. A jestli pozitivní nebo negativní anomálii, to lze určit pouhou racionální úvahou, stačí si uvědomit, co je potřeba k zachování druhu a jak probíhá rozmnožování živých tvorů. Pak dojdeme k závěru, že v malé míře to nevadí, ale pokud by se příslušná anomálie začala vyskytovat ve výraznější míře, tak má příslušný druh celkem problém. V případě tučňáků - je sice hezké, že se dva samci starají o vajíčko, ale ta vejce musí také někdo snášet. A to za ně musel udělat někdo jiný. A když bude většina jen pečovat o vejce ale nikdo je nebude snášet, tak je jasné, kde to skončí... Takže je evidentní, že homosexualita společnosti jako celku nic pozitivního nepřináší (nad rámec plné heterosexuality), pouze v malé míře nevadí, ale ve větší míře může přinést jen problémy.

+1/−2
14.11.2019 13:56

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

Přivřela oči a doufala v polibek. Manžel ji místo toho shodil ze srázu

Ležela vedle něj a pravidelně oddychovala. Odtáhl se od ní, co mu jen postel dovolila, a otočil se zády. Musí to udělat...

Najdete na iDNES.cz